Oud 08-08-2014, 19:59
yd4ever
yd4ever is offline
Mijn voedster (vrouwtjeskonijn) woont samen met mijn mannetjes konijnen.
Maar 1 van mijn mannetjeskonijnen bedrijft steeds de liefde met haar, ze gaat er ook gewoon voor liggen, maar nu maakt ze steeds geluidjes. Maakt ze nu geluidjes van genot of omdat ze verkracht word, want ze doet verder niets. Mijn mannetje duikt nu wel al 2 uur lang steeds op haar en het andere mannetje mag echt niet in de buurt komen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2014, 20:43
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Sarah naamzoek! Bedrijft de liefde......
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 09-08-2014, 16:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het is sowieso geen goed idee om één voedster met meerdere mannetjes te houden, want dan gaan de mannetjes geheid ruziemaken. Dat hij steeds op haar kruipt en daar geluiden bij maakt, is wel normaal. Dit is voor een konijn ook een manier om aan te geven dat hij de baas is.

Je kunt het beste een voedster en een (gecastreerd) mannetjeskonijn bij elkaar houden. Het is dan natuurlijk zaak om te onderzoeken of ze goed met elkaar kunnen. Als je niet constant nestjes wilt, kun je vrouwtjes en mannetjes apart houden, of het mannetje laten castreren. Ook bij gecastreerde mannetjes is het het beste om ze te koppelen aan en te houden met een voedster, dat heeft namelijk de beste kans van slagen voor een gelukkig konijnen leven.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 14:13
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Volgens mij zegt ze dat de voedster geluidjes maakt.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 16:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het maakt in principe niet uit welke van de twee geluiden maakt
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2014, 12:34
Verwijderd
Als het vrouwtje zou vinden dat het mannetje niet op haar mag rijden, zou ze wel weglopen terwijl hij het probeert.
Maar idd, begrijp ik nou goed dat je een vruchtbaar vrouwtje en twee vruchtbare mannetjes hebt? Want dat is vragen om vechtende konijnen en slecht verzorgde nestjes. Er zijn al genoeg konijnen die langdurig in een opvang zitten omdat ze zijn gefokt door mensen zonder verstand van konijnen en nooit handtam zijn gemaakt toen ze klein waren, dus maak er alsjeblieft geen bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.