Oud 13-10-2014, 12:52
JustSomeone1996
JustSomeone1996 is offline
Hallo,
Weet iemand of het voor een baardagaam kwaad kan als je hem onregelmatig eten geeft? Ik ben van plan er een aan te schaffen, maar loop alleen tegen het probleem aan dat ik regelmatig 's ochtends weg ga en de volgende dag 's avonds pas weer thuis ben. Is het dan mogelijk om voor twee dagen eten (groente/fruit) in het terrarium te zetten of is dit eigenlijk niet goed? Ik hoop dat er hier kenners zijn die me daar iets meer over kunnen vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2014, 13:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het probleem met verse groenten en fruit is dat het heel snel gaat schimmelen of rotten, al helemaal in zo'n warm en vochtig terrarium. Als je dat niet in de gaten kunt houden, lijkt het me geen goed idee om een baardagaam te nemen.

Sowieso kan een baardagaam niet alleen op groenten en fruit leven, maar moet hij ook levend aas of pinken gevoerd krijgen om aan zijn voedingsbehoeften te voldoen.

En als je weinig tijd hebt, kun je je natuurlijk ook afvragen of het wel verstandig is om een huisdier aan te schaffen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 14:13
JustSomeone1996
JustSomeone1996 is offline
Bedankt voor je reactie, ik weet dat hij ook levend voer krijgt, maar ik heb van de huidige eigenaar van het dier begrepen dat dit niet iedere dag hoeft want het is al een wat ouder dier. Ik ben ook maar af en toe zo lang weg dus het levende voedsel hoeft geen probleem op te leveren. Ik heb al een ander huisdier dat eten krijgt van iemand anders als ik een dag weg ben, alleen het probleem is dat ze een baardagaam liever niet willen aanraken/eten geven. Ik ga er nog is goed over nadenken/overleggen. Weet jij of fruit/groente het 24 uur uithoudt in een terrarium of is dat eigenlijk ook al te lang?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 15:29
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
24 uur is zeker te lang. Hoewel baardagamen niet eten als ze koud zijn (dus 's nachts) zou ik het risico niet nemen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 15:36
JustSomeone1996
JustSomeone1996 is offline
Oke dankjewel voor de informatie ik ga me nog is verder verdiepen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 00:00
Verwijderd
Nee, groente/fruit is na een paar uur in een terrarium compleet droog. Ook het waterbakje verdampt in no-time. Je moet echt 2x per dag checken of het nog goed is.
Om de dag levend voer voor een volwassen dier kan inderdaad wel. Elke dag vitaminenpoeder is wel erg belangrijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.