Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2016, 17:46
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Hallo allemaal, ik zit hier met een klein probleempje waar ik ook heel erg veel moeite mee heb. Ik doe vmbo basis, 4e klas, (ik moest vorig jaar een stapje terug) en ik doe niveau 3. Ik ben vanplan een extra jaar te gaan doen zodat ik weer een stap omhoog kan naar vmbo kader en dan ook niveau 4 kan doen, maar ik wil in de toekomst iets doen waar ik misschien een hogere opleiding voor nodig moet hebben. Ik ben ook vanplan door teleren zolang ik kan, maar wat als het me nou niet lukt?

Ik werk met metaal en mijn leraren hebben mij aangeboden om een lascursus te doen waarmee ik dus een extra diploma kan halen, aangezien ik er goed in ben. Maar ik twijfel dus heel erg, want mijn ouders zeggen ook dat ze niet 2000 euro willen betalen voor een cursus waar ik niks aan heb.. ik sta dus flink onder druk..

Ik zou eigenlijk in een labaratorium willen werken en bloed onderzoeken en misschien zelfs medicijnen creëren, maar wat als ik daar nou gewoon simpel genoeg te dom voor ben? Ik kan goed lassen en ik kan daar verder in gaan, maar in een labaratorium werken lijkt me toch veel leuker en dat motiveert me ook veel meer, maar ik vraag me af of dat eigenlijk wel iets is dat ik uberhaupt kan bereiken in mijn leven.

Het zou fijn zijn als iemand hier misschien een begripvol antwoord op kan geven, of misschien zelf ook werkt in een labaratorium en er misschien meer over wil vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2016, 17:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Welk profiel/ welke sector heb je gekozen? Metaal? Had je niet beter Zorg & Welzijn kunnen kiezen als je die richting op wil gaan?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-10-2016, 19:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werk op een ziekenhuislab als (HBO)-analist en ik vind het fantastisch. Ik houd echt van mijn werk en mijn werk is mijn passie. Elke dag is anders want elke patiënt is anders. Ik werk op een afdeling waar nog relatief veel handwerk is en dat vind ik heerlijk. Ik houd er van om lekker bezig te zijn, om puzzels op te lossen, om iets te kunnen betekenen voor zowel de arts als de patiënt. Ik vind het fijn om een diagnose te kunnen stellen maar zonder slecht nieuws gesprekken te hoeven voeren met patiënten. Voor mij zijn patiënten er alleen op papier want ik zie ze vrijwel nooit.

Ik heb HLO gedaan, de Hbo-opleiding biologie en medisch laboratoriumonderzoek. Op sommige hogescholen heet dat ook wel Life Science. Er is ook een prima MBO alternatief. Het MLO (middelbaar laboratorium onderwijs). Misschien moet je gewoon eens gaan kijken op een open dag op een ROC bij je in de buurt?

Als je nu een lasopleiding doet lijkt het me dat je wel handig bent met je handen, dat is in elk geval een pré. Als MBO-analist werk je doorgaans praktisch en heb je vaak HBO-analisten waar je terecht kan met dingen die je zelf niet kan oplossen of om vragen aan te stellen. Laat je niet nu al tegenhouden door nu al te denken dat je het niet kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2016, 21:41
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Citaat:
Welk profiel/ welke sector heb je gekozen? Metaal? Had je niet beter Zorg & Welzijn kunnen kiezen als je die richting op wil gaan?
Dat kan niet op mijn school..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2016, 21:43
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Citaat:
Ik werk op een ziekenhuislab als (HBO)-analist en ik vind het fantastisch. Ik houd echt van mijn werk en mijn werk is mijn passie. Elke dag is anders want elke patiënt is anders. Ik werk op een afdeling waar nog relatief veel handwerk is en dat vind ik heerlijk. Ik houd er van om lekker bezig te zijn, om puzzels op te lossen, om iets te kunnen betekenen voor zowel de arts als de patiënt. Ik vind het fijn om een diagnose te kunnen stellen maar zonder slecht nieuws gesprekken te hoeven voeren met patiënten. Voor mij zijn patiënten er alleen op papier want ik zie ze vrijwel nooit.

Ik heb HLO gedaan, de Hbo-opleiding biologie en medisch laboratoriumonderzoek. Op sommige hogescholen heet dat ook wel Life Science. Er is ook een prima MBO alternatief. Het MLO (middelbaar laboratorium onderwijs). Misschien moet je gewoon eens gaan kijken op een open dag op een ROC bij je in de buurt?

Als je nu een lasopleiding doet lijkt het me dat je wel handig bent met je handen, dat is in elk geval een pré. Als MBO-analist werk je doorgaans praktisch en heb je vaak HBO-analisten waar je terecht kan met dingen die je zelf niet kan oplossen of om vragen aan te stellen. Laat je niet nu al tegenhouden door nu al te denken dat je het niet kan.
Heel erg bedankt voor het reageren. Dit gaat mij zeker helpen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2016, 23:42
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Vmbo basis is toch niveau 2?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2016, 20:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vmbo basis is toch niveau 2?
Met vmbo-basis kun je inderdaad niet direct hoger dan naar mbo-niveau 2. Met vmbo-kader kun je naar mbo-niveau 3 en 4.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2016, 20:36
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zat op de universiteit met een jongen die was begonnen op de MAVO.

Staar je niet blind op je einddoel en beweeg gewoon de kant op die je wil. Dan zie je vanzelf waar je uitkomt. Met doorzettingsvermogen kom je ook heel ver.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2016, 15:49
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
VMBO basis is niveau 3. VMBO kader etc, is niveau 4
Met citaat reageren
Oud 01-11-2016, 16:01
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
VMBO basis is niveau 3. VMBO kader etc, is niveau 4
Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer zeg, waar ging jij heen?
nps
125 19-11-2006 19:10
Algemene schoolzaken kan het of niet
lil_me
56 24-01-2006 11:38
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #29
Mara
499 16-01-2005 19:36
Verhalen & Gedichten De lezer als schrijver
Verwijderd
8 26-11-2004 21:26
Algemene schoolzaken De maatschappijprofielen zijn veel simpeler, iedereen kan dat en het stelt niks voor.
alpha
92 29-01-2003 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.