Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2017, 15:18
#NotMotivated
#NotMotivated is offline
Hallo allemaal,

Ik zit op dit moment in de 5e klas van het VWO. Het lijkt erop dat ik niet overga naar 6VWO. Dat betekend dus dat ik blijf zitten en dus nog twee jaar VWO moet doen, of dat ik naar 4HAVO moet (mijn cijfers zijn te laag voor 5HAVO). Ik heb echter totaal geen motivatie om nog twee jaar op het voortgezet onderwijs te gaan zitten, bij allemaal jongere kinderen in de klas (niet minachtend bedoelt, maar ik hou er nou eenmaal niet van om met kinderen in de klas te zitten die 2 jaar jonger zijn dan ik en zich ook zo gedragen).

Heeft iemand tips voor mij? Is het verstandig om naar het mbo te gaan, of is dat echt heel erg dom. Wie heeft er ervaring en maakt(e) dit ook mee? Ik zou blij zijn met alle tips!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2017, 15:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je beseft dat als je nu blijft zitten, de klas waarin je daarna komt maar een jaar jonger is?

Ik zou het echt zonde vinden om met dat argument de handdoek in de ring te gooien en naar het MBO te gaan. Ik zou of keihard aan de slag gaan om toch over te gaan of gewoon nog een keer 5vwo doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 15:52
Verwijderd
Hij heeft het denk ik over de 4Havo-optie, dan is het verschil wel twee jaar.

Weet je al wat je later wilt doen? Als je enige motivatie om te stoppen is omdat je jongere kinderen niet leuk vind, vind ik dat niet zo sterk. Natuurlijk is het gemakkelijker vol te houden als het gezellig is, maar je zit natuurlijk vooral op school om te leren en je voor te bereiden voor later. Besef dat je met een overstap naar het MBO jezelf enorm beperkt qua keuzemogelijkheden en ook bijvoorbeeld met hoeveel geld je later kan verdienen. Als je via het MBO jezelf wilt opwerken richting universiteit kost dat misschien meer tijd dan "gewoon" nu VWO afmaken in een jaar extra.

Ik heb er verder geen ervaring mee dus buiten deze algemeenheden kan ik je niet helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Is vwo 6 een einddidloma havo?
simon25
38 01-08-2006 09:54
Algemene schoolzaken mbo of vwo
Brendariss
69 31-10-2005 14:17
Algemene schoolzaken vwo te zwaar? wat nu?
Sjoukie
37 19-11-2003 18:21
Algemene schoolzaken Zitten blijven?
Upior
17 15-01-2003 14:04
Algemene schoolzaken Voortijdig schoolverlaten
Goa
13 08-04-2002 13:25
Algemene schoolzaken overstappen van 5vwo -> 5havo
verwijderen_aub
3 09-01-2002 21:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.