Oud 14-02-2017, 16:22
Tony1730
Tony1730 is offline
Hallo,

ik heb een soort probleem waar ik eigenlijk al jaren tegen vecht, en ik zou het graag met jullie bespreken als dat kan. Ik vond games altijd al leuk, maar laatste jaren niet echt meer. Het begon zo, ik speelde voetbal, speelde af en toe wat games, en studeerde goed voor school, had goede punten, maar daarna ben ik gestopt met voetballen aangezien ik de ploeg niet meer leuk vond, en daarom begon ik meer en meer games te spelen. Met dit bedoel ik zeker 7-10 uur per vrije dag. Ik had me PC al eens verkocht, maar toen verveelde ik me, ik kon me vader wel eens helpen met klusjes, maar dat was dan ook het enige. Het stopte echt me verveling niet, dus kocht ik maar opnieuw een game PC. En zo gaat de vicieuze cirkel altijd maar door en door. Heb nu net weer een PC voor paar weken, en altijd als ik dan begin te gamen na paar weken heb ik een gevoel van: ''Waarom doe ik dit?'' ''Wat doe ik met mijn leven''? ''Ik ben geen gamer''. Ik krijg altijd een gevoel dat ik zegmaar geen gamer wil zijn, ik wil niet lui zijn en altijd achter m'n computer spelletjes spelen, nee ik wil met vrienden omgaan, vriendinnen, sociaal contact, in de stad zijn met alle mensen rond me. Volgens mij gebruik ik een PC gewoon als ''anti-vervelingsmiddel''.

Nu is mijn vraag, weten jullie hiervoor een goede oplossing? Ik ben nu 16 jaar, en misschien kan het wel handig zijn om naar een laptop te kijken, waar ik dan niet meer ga op gamen, maar wel voor school werk. In mijn ogen heeft mijn game PC enkel nadelen, ik heb minder sociaal contact, slechte punten, etc...

Hopelijk kunnen jullie me wat raad geven!

Dankjewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2017, 15:40
Skyle
Skyle is offline
Om te beginnen: er is helemaal niks mis met gamen, zolang je het maar niet te veel doet. Misschien kan je er door je ouders een tijdslimiet op zetten (waardoor je pc zich na een x aantal uur vanzelf afsluit) met wachtwoord dat je zelf niet weet. Als je je dus erg verveeld kan je gaan gamen, maar maximaal een aantal uur per dag.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2017, 01:26
AceSpade
AceSpade is offline
Zolang je niet de neiging hebt van "Ik MOET gamen" is het goed.

Als je wil stoppen met gamen om meer vrije tijd te hebben, bedenk wat je zelf wilt doen. Misschien kun je wel andere dingen met je pc doen? Vloggen? Youtube? Photoshoppen? Als je simpelweg niet wilt gamen, dan verkoop je het gewoon, simple as that

Ik snap de vraag niet echt. Je hebt het zelf beantwoord. Luister gewoon naar je gevoel Wat je ook kunt doen is je game pc te verkopen, laptop te kopen en iets van een Nintendo. Die je gebruikt voor met vrienden samen te gamen. Dan combineer je gaming met sociaal contact
Met citaat reageren
Oud 23-02-2017, 04:17
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Zoek iets anders om te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.