Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2017, 11:59
jos0109
jos0109 is offline
Ik ben een jongen van 17 en heb een vraag.
Ik ben nu bezig met de opleiding International Business Studies en haal mijn diploma wanneer ik 18 ben.

Dit kan een beetje raar overkomen maar ik wil ontzettend graag geneeskunde studeren.

Wat is nou het verstandigste om te doen om op een universitaire opleiding geneeskunde te komen?

Ik hoop dat jullie mij kunnne helpen.

alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 20-03-2017 om 17:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2017, 18:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je mbo 4 hebt, heb je twee keuzes. Vwo in 1 of 2 jaar via de vavo, of een hbo propedeuse halen (een medische studie is handig) en dan moet je alsnog certificaten halen voor de exacte vakken. Pas dan kun je meedoen aan de decentrale selectie voor geneeskunde. De vavo methode is denk ik de beste basis.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2017, 08:18
Verwijderd
Moet het per sé geneeskunde zijn? Want je zegt "zoals geneeskunde". Voor geneeskunde geldt niet hetzelfde als voor pakweg psychologie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2017, 13:29
jujujuju
jujujuju is offline
Hi Jos!
Het is inderdaad afhankelijk van wat voor een opleiding je nu doet. Misschien heb je hier iets aan:
https://www.youchooz.nl/zoeken/?q=ge...iteria%5B%5D=5
Sucess!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2017, 17:36
jos0109
jos0109 is offline
Misschien was het ondeduidelijk maar ik wil per sé geneeskunde studeren.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2017, 18:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Misschien was het ondeduidelijk maar ik wil per sé geneeskunde studeren.
Waarom wil je zo graag geneeskunde studeren?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Misschien was het ondeduidelijk maar ik wil per sé geneeskunde studeren.
Ja, dat was onduidelijk. Maar nu niet meer.

Wellicht zeg ik nu zaken die je al lang weet, maar goed. De loting is afgeschaft. Simpel gezegd moet je wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie aantoonbaar op VWO-niveau beheersen én dan nog door de decentrale selectie komen. Die decentrale selectie bestaat vaak in de eerste ronde uit toetsen en/of het maken van een portfolio of zo - zonder contactmoment. Een eventuele tweede ronde is vaak een persoonlijke kennismaking waarbij je alsnog jezelf moet presenteren of een toets maken. Kom je deze twee rondes door en voldoe je aan de opleidingseisen, dan mag je beginnen met geneeskunde.

In principe kun je via de vavo de deficiënties wegwerken, dus de vier genoemde vakken op VWO niveau halen. Pluis zei dat ook al. Lijkt me de snelste, meest directe, route.

Houd er wel rekening mee dat als de opleiding van jouw keuze met toetsen werkt, enkel de best presterende mensen door de eerste ronde komen. Of andersom gezegd: de minst presterenden vallen meteen af. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen en het aantal beschikbare plaatsen kunnen dat veel of weinig afvallers, of te wel de lat ligt misschien vrij hoog. Als je op de vavo met moeite zesjes haalt voor de genoemde vakken, dan ga je ook op die toetsen nat. Neem de tijd en moeite om de stof echt te begrijpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO V naar Geneeskunde
Annie19
17 30-12-2016 07:53
Studeren Geneeskunde studeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :confused: :confused:
Verwijderd
49 29-12-2011 13:40
Studeren Hoe kom je erachter of je de opleiding aankan??
Taylor-may
3 07-11-2009 14:15
Studeren HELP
Rdieroos
1 23-08-2009 14:47
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 12:16
Algemene schoolzaken klas(sen) overslaan
Verwijderd
58 21-08-2003 10:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.