Oud 26-12-2004, 21:08
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Middelbaar scholier, zesde klas gymnasium, Latijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2005, 21:56
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
vedetje schreef op 13-11-2004 @ 19:53 :
ex-latinist en ex-griek (of hoe je dat ook zegt)

Ik heb 3 jaar Grieks gedaan en 4 jaar Latijn, het is nu het tweede jaar dat ik ermee ben gestopt. Niet zozeer omdat ik het niet boeiend vond maar omdat andere richtingen meer interessant waren voor toekomstige studiekeuze (in België kan je met wetenschappen en wiskunde zo goed als alle universiteitstudies beginnen zonder problemen terwijl je met grieks-latijn al veel beperkter bent)
Best wel jammer eigenlijk, ik heb nog altijd een voorliefde voor de klassieke oudheid (vandaar dat ik ook naar dit forum kom )
Sorry maar hier moet ik - als Belgische - toch even op reageren... Het is een enorme misvatting dat je met Grieks-Latijn beperkt bent in je academische studiekeuze. Een klasgenoot van mij (6 jaar Latijn én Grieks) is geslaagd in zijn eerste jaar geneeskunde met grote onderscheiding. Het slaagpercentage voor geneeskunde wanneer je uit de Latijn-Griekse komt is trouwens 90%.

Die jongen en ik hebben beiden meegedaan aan de olympiade voor biologie, en we scoorden veel hoger dan de studenten uit de wetenschappen-wiskunde.

Grieks-Latijn beperkt je in geen enkel opzicht. Als je weet dat je naar de wetenschappen wil, dan zet je je daar gewoon extra voor in, daar heeft Grieks-Latijn niets mee te maken. Burgerlijk ingenieur misschien buiten beschouwing gelaten. Er zijn behoorlijk wat studeten in de Klassieke talen, die geen Grieks of geen Latijn hebben gevolgd in het middelbaar, die slagen. Dus ik ben er van overtuigd dat je in de biologie, geografie, fysica, economie, etc. ook kan slagen als Latijn-Griek. Aan de universiteit zijn het trouwens niet altijd de slimste studenten die slagen, 't gaat vooral om zelfdiscipline, motivatie, inzet en studiehouding.

Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 21:14
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
gymnasiaste met latijn en een hekel aan grieks
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:31
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik zit in 4 vwo en heb dus 3 jaar latijn gehad en doe nu voor het tweede jaar grieks. Ik heb latijn dit jaar laten vallen, omdat het me niet echt meer boeide. Ik vind de griekse verhalen echt veel leuker!
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:21
Sappie
Avatar van Sappie
Sappie is offline
middelbare scholier met latijn en grieks
__________________
1,2,3,4, hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4, hoedje van papier
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:55
U're Princes..
Avatar van U're Princes..
U're Princes.. is offline
Nou ik zit nu in 4 vwo... en heb 3 jaar latijn en 2 jaar grieks gehad.. maar ben aan het begin van dit jaar dr mee gestopt (met allebei) omdat ik dr niets meer aan vond .. saaie lessen.. leerden niets en pwen waren te moeilijk en ik had zoiets van.. ik concentreer me liever op andere dingen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 10:56
Verwijderd
Ik zit in 5 atheneum. Dus. Geen Latijn en Grieks, ook nooit gehad. Geen idee waarom ik hier antwoord
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
6atheneum

Ik kom hier omdat ik Chaucus hip vind
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:37
Jefas
Jefas is offline
middelbare scholiere. Heb 3 jaar latijn gehad, en ben nu met mijn 3e jaar Grieks bezig. Ik vind het gewoon briljant mooie talen die bij een heel boeiende cultuur horen, hoewel de werkwoordsvormen van Grieks me soms wel enigszins wanhopig maken Dit is trouwens de eerste keer dat ik hier post (sowieso mijn eerste dag op dit forum hier.).
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:29
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik zit in 3 VWO en heb 1 jaar grieks gehad en 2 jaar Latijn. Ik moet volgend jaar stoppen omdat ik als ik latijn wil houden van school af moet. Dat heb ik er nou ook niet voor over
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 09:48
Nebula
Nebula is offline
Ik ben een geschiedenis student die spijt heeft geen Grieks en/of Latijn te hebben gehad, maar in de hoop verkeerd ooit misschien door zelfstudie o.i.d. nog wat op dat gebied te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:45
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Middelbare scholiere.
Gym5.
Grieks: 2 en 3 klas. Latijn: 2 tot nu.
Ik ben niet echt goed in Latijn, maar het is wel interessant.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:03
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 01-02-2005 @ 17:09 :
6atheneum

Ik kom hier omdat ik Chaucus hip vind
Wij maken allen fouten...
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 21:47
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 12-02-2005 @ 17:03 :
Wij maken allen fouten...
Je doelt hoop ik op t eerste deel he? Want ik voelde me net zo gevleid door haar opmerking
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 09:51
Gigano
Avatar van Gigano
Gigano is offline
Ik ben een middelbare scholier met klassieke talen, en ik zit nu in Gymnasium 3. Ik ben dit jaar begonnen met mijn tweede jaar Latijn en mijn eerste jaar Grieks. Alleen denk ik dat ik volgend jaar ga stoppen met Grieks en doorga met Latijn. Ik ben beter in Latijn dan in Grieks, omdat onze Grieksleraar een nogal aparte manier van werken.
__________________
Orbis non sufficit
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 12:45
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Gigano schreef op 14-02-2005 @ 09:51 :
Ik ben een middelbare scholier met klassieke talen, en ik zit nu in Gymnasium 3. Ik ben dit jaar begonnen met mijn tweede jaar Latijn en mijn eerste jaar Grieks. Alleen denk ik dat ik volgend jaar ga stoppen met Grieks en doorga met Latijn. Ik ben beter in Latijn dan in Grieks, omdat onze Grieksleraar een nogal aparte manier van werken.
Ga alsjeblieft goed nadenken over je vakkenpakket. Ik ken zoveel mensen die spijt hebben dat ze niet door zijn gegaan met latijn/grieks. Het is allebei hartstikke leuk en je mist wat als je het laat vallen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Jacinta schreef op 27-07-2004 @ 21:10 :
He wat leuk! Ik ben al student klassieke talen, en ik dwaal hier ook wel eens rond.. enne Master Corax: ik studeer ook (alweer 2 jaar) aan de VU. Goeie keus! Is heel erg gezellig hier!
wouw leuk, noit ged8 dat de leraren hier toch stiekem rondsnuffelen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 19:42
Master Corax
Avatar van Master Corax
Master Corax is offline
Citaat:
00girl00 schreef op 16-02-2005 @ 22:19 :
wouw leuk, noit ged8 dat de leraren hier toch stiekem rondsnuffelen
Leraren ? Leraren zullen hier ongetwijfeld ook rondsnuffelen, maar wij zijn gewoon studenten Grieks en Latijn (GLTC) .
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Master Corax schreef op 17-02-2005 @ 19:42 :
Leraren ? Leraren zullen hier ongetwijfeld ook rondsnuffelen, maar wij zijn gewoon studenten Grieks en Latijn (GLTC) .

oeps verkeerde ge'quote'
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:56
Verwijderd
Ben studente sterrenkunde (net als de topicstarter tegenwoordig, btw), inmiddels 4e jaars en af en toe een beetje heimwee naar mijn niet-beta-vakken van de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:57
geriber
Avatar van geriber
geriber is offline
middelbare scholier
__________________
Everybody who claims to be happy all the time is clearly on fucking prozac
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:50
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Ik ben ook een middelbare scholier. Vond 't wel leuk om te kijken wat ze hier doen bij Klassieke Oudheid.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 20:58
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Gymnasium 6, alleen Latijn
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 16:43
Caligo
Caligo is offline
Gymnasium, 6e klas met Latijn & Grieks
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-08-2004 @ 12:05 :
Dit jaar geslaagd voor mn gymnasium.
En nu studerend voor onderwijskundige en werkend op een huiswerkinstituut waar ik m'n latijn wat bij kan houden
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 18:31
gailvary
ik wil alles wten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ben jij een optimist of een pessimist?
Missy
40 11-07-2008 21:34
Verhalen & Gedichten Wat ben ik?
Fayelinde.
7 13-06-2006 16:12
Seksualiteit Wat ben jij en hoe ben je er achter gekomen?
Psycho1717
108 16-07-2004 12:23
Lifestyle wie ben jij!!?
annetjuh
16 14-12-2003 20:51
De Kantine WAT ben jij?
Verwijderd
217 22-05-2003 19:57
Lifestyle Ben jij een meeloper of doe je gewoon aan wat je zelf leuk vindt?
anonieme_teddybeer
65 13-01-2003 12:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.