Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2005, 19:20
xXxEvaxXx
Avatar van xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Hoe denken jullie over het feit dat mannen en vrouwen op relationeelgebied ( en daarbuiten ) heel anders denken.
Het is ook wetenschappelijk bewezen dat mannen en vrouwen hun hersenhelften net iets anders werken.

Waardoor mannen sneller geneigd zijn rationeel te denken en oplossingen te zoeken en vrouwen vaker geneigd zijn emotioneler te zijn en niet direct een oplossing te zoeken.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 19:21
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Vind ik onjuist, iedereen is anders, een vrouw kan dezelfde denkwijze hebben als een man en omgekeerd.

Licht voornamelijk aan het karakter en de omgeving waar hij of zij is in opgegroeid.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:24
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Eerlijk gezegd ben ik daar ook wel benieuwd naar. Ik heb het er wel heel veel met vrouwen/meiden overgehad, maar nog zeer weinig met mannen/jongens.

Vrouwen steken geestelijk iets anders in elkaar dan mannen, dat klopt zeker, en ik neem aan dat dat ook invloed heeft op de manier waarop je tegen een relatie aankijkt, of tegen gebeurtenissen binnen zo'n relatie.
Hoewel omgeving en karakter een hoop goed kunnen maken, natuurlijk. Of niet.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:25
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-11-2005 @ 20:21 :
Vind ik onjuist, iedereen is anders, een vrouw kan dezelfde denkwijze hebben als een man en omgekeerd.

Licht voornamelijk aan het karakter en de omgeving waar hij of zij is in opgegroeid.
hier ben ik het wel mee eens, maar toch ook weer niet helemaal. Als je kijkt naar mannen...die veel vaker in de top van bedrijven zitten enzo. Dit heeft volgens mij ook te maken met de manier van denken. Ik denk dat vrouwen gewoon wat gevoeliger zijn en ook iets meet met gevoel denken dan mannen, maar ook dit hangt dus weer af van het karakter enzo.
__________________
de waarheid duurt het langst, ookal is het soms hard!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:29
Verwijderd
Ik denk wel dat er verschil zit tussen de manier van denken tussen mannen en vrouwen. Vrouwen zijn inderdaad (over het algemeen, niet iedereen) geneigd eerder emotioneel te reageren. Mannen zijn makkelijker, en kunnen makkelijker zeggen: ach laat het toch. Vrouwen zijn een stuk moeilijker in het loslaten. Ik ben het er wel mee eens. Mannen zijn nuchterder. Vrouwen zijn dromers. Tenminste, in mijn omgeving wel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Globaal gezien zijn dat inderdaad verschillen tussen mannen en vrouwen, maar dat betekend nog niet dat je alle mannen met elkaar en alle vrouwen met elkaar kunt vergelijken.
Ik denk ook dat karakter en omgeving zeker invloed hebben.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
mira_love schreef op 02-11-2005 @ 20:25 :
hier ben ik het wel mee eens, maar toch ook weer niet helemaal. Als je kijkt naar mannen...die veel vaker in de top van bedrijven zitten enzo. Dit heeft volgens mij ook te maken met de manier van denken. Ik denk dat vrouwen gewoon wat gevoeliger zijn en ook iets meet met gevoel denken dan mannen, maar ook dit hangt dus weer af van het karakter enzo.
nah denk ik niet echt, ik denk dat mannen pas gelukkig zijn als ze een dikke baan hebben c.q carriere geil. Meestal maakt de cultuur bij de mensen het een stuk moeilijker, mannen moeten stoer en groot zijn de kostwinnaar, beschermer van het gezin noem maar op, het vrouwtje moet er maar voor de kinderen zijn, poetsen en de was verzorgen.

Nu zijn sowieso veel meer vrouwen gaan werken, wat dat beeld een hele andere twist geeft.

Het ligt voornamelijk aan het persoon.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:22
maarten030
maarten030 is offline
Vrouwen willen in de regel maar al te graag een piemel in zich ontvangen. Mannen staan hier in de regel wat minder welwillend tegenover. Ik dank god voor het feit dat meisjes van piemels houden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:38
Verwijderd
Pf, niet dit weer. In mijn ervaring verschilt het van persoon tot persoon hoe mensen met andere mensen omgaan. Ik ken weinig jongens die zich als 'typische mannen' gedragen en weinig meiden die zich als 'typische vrouwen' gedragen. Ik kies dan ook leuke mensen uit om mee om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:13
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
maarten030 schreef op 02-11-2005 @ 21:22 :
Vrouwen willen in de regel maar al te graag een piemel in zich ontvangen. Mannen staan hier in de regel wat minder welwillend tegenover. Ik dank god voor het feit dat meisjes van piemels houden.
Ik wil wel een piemeltje in jouw kontje of mondje douwen. hihi
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:21
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
mira_love schreef op 02-11-2005 @ 20:25 :
hier ben ik het wel mee eens, maar toch ook weer niet helemaal. Als je kijkt naar mannen...die veel vaker in de top van bedrijven zitten enzo. Dit heeft volgens mij ook te maken met de manier van denken. Ik denk dat vrouwen gewoon wat gevoeliger zijn en ook iets meet met gevoel denken dan mannen, maar ook dit hangt dus weer af van het karakter enzo.
Het feit dat voornamelijk mannen in de top van de bedrijvenwereld zitten heeft volgens mij grotendeels te maken met het verleden, en de daaruit voort vloeiende stereotypes dat mannen zaken beter kunnen regelen dan vrouwen. Deze stereotypes zijn lastig te doorbreken door mensen die denken dat het ligt aan de ontwikkeling van de man/vrouw.

In principe zijn mannen en vrouwen toch vrijwel gelijk, de omgevingsfactoren zijn volgens mij van grote invloed. De vrouw 'mag' emotioneler zijn dan mannen, want als mannen dat zijn dan wordt dat toch (nog steeds) als 'homoachtig' ervaren.
Hierdoor weet je niet of een man net zo emotioneel is als een vrouw, hij uit zich meestal minder, omdat dit door de maatschappij als 'normaal' is voorgeschreven.

Ik denk dus dat het voornamelijk door het verleden komt, en tegenwoordig hangt het ook steeds meer van het karakter en de omgeving af.
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:36
maarten030
maarten030 is offline
Citaat:
Vice schreef op 02-11-2005 @ 22:13 :
Ik wil wel een piemeltje in jouw kontje of mondje douwen. hihi
oke kom maar.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:44
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik denk ook wel dat er verschil zit tussen man en vrouw (op de sommige na dan). Mannen zijn over het algemeen over gevoelens en uiten zich minder snel dan vrouwen. Vrouwen zijn veel emotioneler. Het is niet voor niks dat vrouwen hoger scoren met de EQ-test en mannen met de IQ-test.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 07:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ligt behalve aan het man- op vrouwzijn ook aan de persoon/opvoeding/omgevingsfactoren/vrienden/leefswijze/etc.

Iedereen is anders (godzijdank ), denkt anders en doet anders, al komen die gedachten/gedragingen natuurlijk op sommige punten wel eens overeen, maar dit kan zowel bij 2 mannen, 2 vrouwen als bij een man en een vrouw zo zijn.

Amen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 16:35
Spiteful
Spiteful is offline
Vrouwen zijn gemiddeld emotioneel en communicatief sterk superieur aan mannen. In alle culturen praten vrouwen (onderling) gemiddeld 5 keer zoveel dan mannen, en ook ong 5 keer zoveel over gevoelens. Meen ik ergens gelezen te hebben. Er is al gezegd dat vrouwen over het algemeen beter scoren op EQ-tests. Met als nadeel dat ze er soms hun gezond verstand niet goed bijhouden . De architectuur van de hersenen verschilt wat, de hersenhelften zijn bij mannen meer gescheiden. Daardoor kunnen ze abstracte denkprocessen beter scheiden van emoties, en kunnen ze minder goed omgaan met emoties dan vrouwen, hoewel dit vaak niet zo lijkt vanwege verminderde emotionele afhankelijkheid bij mannen. Bijkomend (groot imo) nadeel is dat ze tov vrouwen een serieuze communicatieve achterstand hebben (hoewel ze vaak 'duidelijker' kunnen zijn).
Dit is gewoon wat de bouw van de hersenen dicteert, in de praktijk zijn er natuurlijk een hoop uitzonderingen en oneindig veel andere invloeden die eventuele verschillen tussen man en vrouw bepalen.
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:23
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Vrouwen spreken een soort geheimtaal, wanneer je een praatje met ze houdt maken ze onnodig cryptische zinnen, en ze gaan er ook wel vanuit dat mannen elke posé of 'hint' zal begrijpen. Ze kunnen er niets aan doen, want het zit in ze gebakken.

Dat is eigenlijk dé reden waarom mannen beter functioneren in het bedrijfsleven: ze zijn duidelijker.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 00:55
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 01:08
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Optima schreef op 05-11-2005 @ 01:55 :
Dat is allemaal bullshit. Wetenschappelijk onderzoek of niet, de manier hoe mannen en vrouwen zich gedragen op liefdes en relationeel gebied komt grotendeels voort uit de normen en waarden die vanuit de samenleving al eeuwenlang zijn opgesdrongen. Zelfs tegenwoordig is een vrouw die meer met haar ratio denkt, niet 100% vrouw, en een man, die juist emotioneel is, niet 100% man.

Sekseverschillen zijn een illusie
Dus je wilt zeggen dat je precies hetzelfde denkt als een man? Dan heb ik wel medelijden met je
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-11-2005, 02:05
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 05-11-2005 @ 01:55 :
(...)

Sekseverschillen zijn een illusie
Jij wilt ze niet onder ogen zien. Dat is iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 07:52
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Optima schreef op 05-11-2005 @ 01:55 :
Dat is allemaal bullshit. Wetenschappelijk onderzoek of niet, de manier hoe mannen en vrouwen zich gedragen op liefdes en relationeel gebied komt grotendeels voort uit de normen en waarden die vanuit de samenleving al eeuwenlang zijn opgesdrongen. Zelfs tegenwoordig is een vrouw die meer met haar ratio denkt, niet 100% vrouw, en een man, die juist emotioneel is, niet 100% man.

Sekseverschillen zijn een illusie
Ik denk dat er heus wel verschillen zijn, maar dat ze door de eeuwen heen gewoon versterkt zijn. Het lijkt me heel sterk dat iemand ooit bedacht heeft:"Voortaan denken alle vrouwen met hun emotie en alle mannen met hun verstand." Zoiets gebeurt dan wel heel langzaam, maar het moet toch ergens vandaan komen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 08:17
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Optima schreef op 05-11-2005 @ 01:55 :
Dat is allemaal bullshit. Wetenschappelijk onderzoek of niet, de manier hoe mannen en vrouwen zich gedragen op liefdes en relationeel gebied komt grotendeels voort uit de normen en waarden die vanuit de samenleving al eeuwenlang zijn opgesdrongen. Zelfs tegenwoordig is een vrouw die meer met haar ratio denkt, niet 100% vrouw, en een man, die juist emotioneel is, niet 100% man.

Sekseverschillen zijn een illusie
hehe...eindelijk een ander geluid in dit topic..dat werd tijd.

Hoewel ik denk dat je het in deze post iets te extreem stelt kan ik voor een groot deel met je meegaan. Er zijn wel verschillen tussen mannen en vrouwen, maar er zijn nog veel meer overeenkomsten, en dat lijken mensen vaak te vergeten. Geslacht is (behalve voor lichaamsgewicht en -lengte) eigenlijk nergens een echt goede voorspeller van. Met andere woorden: je kunt maar weinig dingen verklaren uit het geslacht dat iemand heeft.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 11:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Dat over de top: bij het bedrijf van de man van mn moeder hebben ze het wel eens geprobeerd met vrouwen maar waren die inderdaad te emotioneel voor een hoge functie Als er geen goed werk werd afgeleverd, durfden ze niet echt streng op te treden en als er geroddeld werd, moesten ze soms zelfs huilen

Ik denk dat het over het algemeen wel zo is. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 05-11-2005 @ 01:55 :
Dat is allemaal bullshit. Wetenschappelijk onderzoek of niet, de manier hoe mannen en vrouwen zich gedragen op liefdes en relationeel gebied komt grotendeels voort uit de normen en waarden die vanuit de samenleving al eeuwenlang zijn opgesdrongen. Zelfs tegenwoordig is een vrouw die meer met haar ratio denkt, niet 100% vrouw, en een man, die juist emotioneel is, niet 100% man.

Sekseverschillen zijn een illusie
Ik denk dat de normen en waarden uit de samenleving wel een grote rol spelen, maar niet de grootste. Het is aan jezelf of je in het hokje wilt van de afhankelijke emotionele vrouw of de rationele sterke man.

Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-11-2005 @ 12:47 :
Dat over de top: bij het bedrijf van de man van mn moeder hebben ze het wel eens geprobeerd met vrouwen maar waren die inderdaad te emotioneel voor een hoge functie Als er geen goed werk werd afgeleverd, durfden ze niet echt streng op te treden en als er geroddeld werd, moesten ze soms zelfs huilen

Ik denk dat het over het algemeen wel zo is. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Dat betekent imo dat ze gewoon de verkeerde vrouwen hebben gekozen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 05-11-2005 @ 13:02 :

Dat betekent imo dat ze gewoon de verkeerde vrouwen hebben gekozen.
Kan ook, maar ik denk het niet. Ik zou die vrouwen alsnog trutten vinden denk ik, maar de man van mn moeder is op z'n werk soms gewoon bikkelhard. En vooral zijn baas is een schoft eerste klas (als ik de verhalen moet geloven althans) als het nodig is (wanneer hij weer een cassiere eruit heeft gepikt die jat oid). Het was zijn visie erop zoals ik het vertelde.

Ik denk dat als die vrouwen een beetje gevoel in hun werk liggen en dit ook tonen, ze direct voor emotioneel zwak worden aangezien. Betekent niet dat de stelling niet waar is. Ze laten alsnog wel meer emoties zien dan de mannen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 14:17
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
[1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2005, 14:25
Spiteful
Spiteful is offline
Jaja, veruit de meeste van die zgn. grenzen zijn idd bullshit die voortkomt uit eeuwen en eeuwen van nog meer bullshit. Kvind het ook belachelijk om te zeggen dat mannen inherent beter zijn in het bedrijfsleven of zo. Dan vind ik eerder dat er iets mis is met het bedrijfsleven. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het niet minstens zo goed zou zijn als vrouwen al heel de geschiedenis het dominante geslacht zouden geweest zijn. Maar toch blijf ik erbij dat er wel degelijk verschillen zijn. Zie mijn vorige post. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer overeenkomsten en ik krijg het er van op mijn heupen als mensen dat niet willen inzien.
Trouwens, niets zou je mogen tegenhouden om je van die verschillen geen barst aan te trekken imo.
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 18:37
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Optima schreef op 05-11-2005 @ 15:17 :
Kijk en zelfs HIER heb je het mis. Want nu maak je een statement die is berust op vooroordelen. Dus je bent een vrouw als je met je emotie denkt, en een man als je met je verstand denkt? Dat is toch BULLSHIT. [knip] Het is lekker makkelijk om vrouwen als irrationele wezens neer te zetten, en mannen als zijnde de verstandige rationele overheerser.
Dat eerste moet je eerder omdraaien.
In het algemeen houden vrouwen meer dan mannen rekening met emoties en gevoelens, net zoals mannen zich meer dan vrouwen op feiten baseren. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat vrouwen irrationeel zijn, en mannen emotieloos.

Jij reageert ook erg emotioneel op deze discussie. "Dat is toch bullshit", "Het is lekker makkelijk..." enzovoort.

Het idee wat Evaxxx geeft is natuurlijk al uitgebreid aan bod gekomen, onder andere in boeken van Allan en Barbara Pease, en daar wordt het ook aan de hand van heel veel uit het leven gegrepen voorbeelden geschetst. En zelf heb ik het ook al vaak ervaren, vooral in ruzies, gesprekken/discussies bij de afwas of over vuile sokken, ongeïnspireerde gesprekken na een vermoeiende dag of in de auto... Het is vaak de vrouw die zegt dat ik altijd mijn vuile sokken laat rondslingeren. En dan is het inderdaad eerder mijn reactie dat ik zeg dat ik deze week al drie keer de vuile was in de badkamer heb bijeengezocht, dat ik maar 2 keer mijn sokken heb laten rondslingeren, en dat ik die uiteindelijk toch zelf heb opgeruimd. Ik denk dat het vooral om zo'n dingen gaat. Zo'n dingen hebben volgens mij ook verder niks met normen en waarden te maken.

Citaat:
Wanneer stoppen mensen nu eens met dat vreselijke genderdenken, en beseffen ze dat de grenzen die we onszelf (mannen of vrouwen) opleggen zo gemakkelijk verbroken kunnen worden.
Waarschijnlijk nooit. Ik zou ook niet weten welke grenzen verbroken zouden kunnen worden, en hoe dat dat dan zo gemakkelijk zou kunnen. Als je dat lukt, verdien je een Nobelprijs.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 19:17
Spiteful
Spiteful is offline
De grenzen die we onszelf opleggen, zei ze toch? De meeste verschillen komen volgens mij voort uit allerhande kromme dingen aan onze (en niet alleen onze) cultuur, en daar kan dus wel degelijk iets aan gedaan worden. Er zijn idd inherente verschillen tss man en vrouw, maar hoe die zich uiteindelijk manifesteren is een onontwarbaar kluwen van invloeden, waarvan de meeste gewoon bullshit zijn. Heb ik trouwens al eens gezegd.
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 20:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Optima schreef op 05-11-2005 @ 15:17 :
Wanneer stoppen mensen nu eens met dat vreselijke genderdenken, en beseffen ze dat de grenzen die we onszelf (mannen of vrouwen) opleggen zo gemakkelijk verbroken kunnen worden.
Dat is toch echt iets wat je een groot deel zelf in de hand hebt. Dat een groot deel van de vrouwen op emotioneel gebied sterker is dan mannen, betekend nog niet dat elke vrouw zo is en zich daaraan hoeft te houden.
Trouwens, als daar behoefte aan was, was het al lang gebeurd, maar veel mensen hebben er geen behoefte aan. Er zijn nog steeds veel meer vrouwen dan mannen die in de zorg werken en/of vaker thuis blijfven voor de kinderen.
Hoe jammer het ook is, sommige dingen kun je moeilijk veranderen. Ik had zelf ook liever gezien dat er meer vrouwen met een hogere functie waren, maar ik kan niet elke vrouw verplichten zo hoog mogelijk te komen, dus accepteer ik maar dat een deel van de vrouwen gewoon liever als het "zorgmens" wordt gezien.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 01:45
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Vice schreef op 05-11-2005 @ 21:26 :
dus accepteer ik maar dat een deel van de vrouwen gewoon liever als het "zorgmens" wordt gezien.
Dat is nou eenmaal de realiteit. Vrouwen zijn beter met lichaamstaal, mannen zeggen waar het op staat.

Vrouwen doen dingen als koken, houden van zaken als het verzorgen van baby's (dat vinden ze nou eenmaal leuk) vrouwen vinden drama meestal geweldig. Wat is er zo goed aan 'as the world turns'? De productie is crappy. Het licht, het geluid, gewoon slecht. Maar blijkbaar vinden vrouwen het interessant wat er gebeurt tussen die karakters.

Mannen houden ervan om competitie op te zoeken, sport is bijvoorbeeld zoiets. Krachtmeting. Techniek (auto's, computers) Proberen de sterker of slimmer te zijn.

Laatst gewijzigd op 06-11-2005 om 01:48.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:23
Dutch-Boost
Dutch-Boost is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 06-11-2005 @ 02:45 :
Dat is nou eenmaal de realiteit. Vrouwen zijn beter met lichaamstaal, mannen zeggen waar het op staat.

Vrouwen doen dingen als koken, houden van zaken als het verzorgen van baby's (dat vinden ze nou eenmaal leuk) vrouwen vinden drama meestal geweldig. Wat is er zo goed aan 'as the world turns'? De productie is crappy. Het licht, het geluid, gewoon slecht. Maar blijkbaar vinden vrouwen het interessant wat er gebeurt tussen die karakters.

Mannen houden ervan om competitie op te zoeken, sport is bijvoorbeeld zoiets. Krachtmeting. Techniek (auto's, computers) Proberen de sterker of slimmer te zijn.
blablabla, tis niet voorspelbaar ofsow
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:22
Louel
Avatar van Louel
Louel is offline
Nee idd..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:24
Dutch-Boost
Dutch-Boost is offline
neem dit voorbeeld es, .... man en vrouw zoenen.... nogal duh! dat er iemand binnenkomt die dat nie mag wete... em meer van dat blabla
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 21:32
your_lovin
your_lovin is offline
Citaat:
Optima schreef op 05-11-2005 @ 01:55 :
Dat is allemaal bullshit. Wetenschappelijk onderzoek of niet, de manier hoe mannen en vrouwen zich gedragen op liefdes en relationeel gebied komt grotendeels voort uit de normen en waarden die vanuit de samenleving al eeuwenlang zijn opgesdrongen. Zelfs tegenwoordig is een vrouw die meer met haar ratio denkt, niet 100% vrouw, en een man, die juist emotioneel is, niet 100% man.

Sekseverschillen zijn een illusie
NOPE!!

sekseverschillen zijn er. Accepteer en koester het alsjeblieft.
Het is echt gelul als mensen gaan zeggen dat er geen verschil is in hoe mannen zich over het algemeen gedragen en hoe vrouwen dat doen. Dit geldt ook voor het omgaan met emoties.
Dit is juist een stuk charme. Tuurlijk zijn er cultuurgebonden verschillen door normen en waarden, maar deze zijn minder groot dan de verschillen in geslacht op zich.
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 21:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
your_lovin schreef op 14-11-2005 @ 22:32 :
NOPE!!

sekseverschillen zijn er. Accepteer en koester het alsjeblieft.
Het is echt gelul als mensen gaan zeggen dat er geen verschil is in hoe mannen zich over het algemeen gedragen en hoe vrouwen dat doen. Dit geldt ook voor het omgaan met emoties.
Dit is juist een stuk charme. Tuurlijk zijn er cultuurgebonden verschillen door normen en waarden, maar deze zijn minder groot dan de verschillen in geslacht op zich.
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
Uitzondering zijn heeft ook zijn charme.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:07
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
99% van mannen en vrouwen is hetzelfde. Iedereen zeikt altijd over die ene procent. Mannen en vrouwen zijn hetzelfde, en dat het soms wat anders is, is een kwestie van rustig en beschaafd communiceren en dan is dat ook voorbij.

En nou niet zoveel mannen van mars, vrouwen van venus lezen. Daar wordt je paranoïde van, en het helpt je niet verder. Gebruik in godsnaam je gezond verstand.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-11-2005, 22:08
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Seksverschillen zijn er wel Deze zijn wetenschappelijk aangetoond.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 14-11-2005 @ 23:08 :
NOPE

*knip*
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:31
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
01
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:33
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 14-11-2005 @ 23:33 :
ik denk niet dat je de origin of species bedoelt, maar meer The Descent Of Man.

En daabij heeft Darwin het over natuurlijke selectie, niet over sekseverschillen tussen mannen en vrouwen.
Het is symbolisch bedoeld, de evolutietheorie zoals Darwin die beschreef is net zo gedateerd als Newton's mechanica. Evolutie voorspelt en verklaart gedragsverschillen tussen man en vrouw.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 08:11
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Optima schreef op 14-11-2005 @ 23:08 :
NOPE

sekseverschillen zijn er niet. Accepteer niet wat de maatschappij je oplegtm en koester niet deze aangereikte denkbeelden, maar denk zelf.
Ik denk dat jij even verschil moet gaan leren zien tussen uitspraken die je doet over mannen (of vrouwen) als groep en over een individuele man of vrouw. Uiteraard kun je onmogelijk voorspellen hoe een individu denkt of doet. Echter, je kunt wel stellen dat er verschillen zijn in gedrag tussen mannen en vrouwen als groep.

Voorbeeld: het is bekend (zie onder andere: Linda Brannon, Gender: psychological perspectives) dat mannen makkelijker tweedimensionaal getekende driedimensionale figuren (bijvoorbeeld een plaatje je van een blokkenbouwsel) mentaal kunnen roteren. Dat betekent niet dat ik automatisch beter ben in mentale rotatie dan jij. Wetenschappelijk onderzoek doet alleen uitspraken over mannen en vrouwen als groep, niet over individuen.

(Overigens meen ik dat bovenstaande voorbeeld ook gerepliceerd is in andere culturen, en dat cultuurinvloeden vrijwel zeker uitgesloten zijn, maar dat weet ik zo niet zeker en ik heb geen zin om een bron te gaan zoeken)
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 08:50
Silver_Rose
Avatar van Silver_Rose
Silver_Rose is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 04-11-2005 @ 19:23 :
Vrouwen spreken een soort geheimtaal, wanneer je een praatje met ze houdt maken ze onnodig cryptische zinnen, en ze gaan er ook wel vanuit dat mannen elke posé of 'hint' zal begrijpen. Ze kunnen er niets aan doen, want het zit in ze gebakken.

Dat is eigenlijk dé reden waarom mannen beter functioneren in het bedrijfsleven: ze zijn duidelijker.
dat is waar
__________________
i'm really gettin pissed off right now,
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 08:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Optima schreef op 14-11-2005 @ 23:31 :
seks verschillen wel ja

en ik laat me niet zo gemakkelijk afschepen met het label "wetenschappelijk aangetoond"
Haha sekse dus.

Maar goed, het is behoorlijk naief om zo tegen de wetenschap in te gaan. Het maakt je nogal ongeloofwaardig.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 10:20
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Optima schreef op 14-11-2005 @ 23:31 :
en ik laat me niet zo gemakkelijk afschepen met het

label "wetenschappelijk aangetoond"
Doe eens vliegen dan.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 06-11-2005 @ 02:45 :
Dat is nou eenmaal de realiteit. Vrouwen zijn beter met lichaamstaal, mannen zeggen waar het op staat.

Vrouwen doen dingen als koken, houden van zaken als het verzorgen van baby's (dat vinden ze nou eenmaal leuk) vrouwen vinden drama meestal geweldig. Wat is er zo goed aan 'as the world turns'? De productie is crappy. Het licht, het geluid, gewoon slecht. Maar blijkbaar vinden vrouwen het interessant wat er gebeurt tussen die karakters.

Mannen houden ervan om competitie op te zoeken, sport is bijvoorbeeld zoiets. Krachtmeting. Techniek (auto's, computers) Proberen de sterker of slimmer te zijn.
Pardon? Ik ken meer mannen die echt van koken en kinderen houden dan vrouwen. En soaps zijn verschrikkelijk. En ik ben vreselijk competitief bij het sporten, of op welk vlak ook. En ik weet dat je 'personages' zegt, en niet 'karakters'.

Ik ga toch met Optima mee, hierin. Misschien dat het bij domme mensen zo is dat er grote sekseverschillen zijn, dat weet ik niet, ik ga niet met die mensen om. Maar in mijn omgeving zijn er net zoveel atypische mannen en vrouwen als typische. Kijk toch alsjeblieft naar de individuen.

Ik heb er zó'n hekel aan als mensen denken dat ze mijn gedrag kunnen voorspellen of verklaren op basis van mijn geslacht
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 10:39
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-11-2005 @ 11:26 :
Ik heb er zó'n hekel aan als mensen denken dat ze mijn gedrag kunnen voorspellen of verklaren op basis van mijn geslacht
en dat kan dus ook niet. Maar dat is iets heel anders dan dat er geen verschillen zitten tussen de geslachten. Nogmaals: als groep reageren vrouwen anders op bepaalde dingen dan mannen als groep. Maar dat zegt helemaal niets over een individuele vrouw of man.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 15-11-2005 @ 11:39 :
en dat kan dus ook niet. Maar dat is iets heel anders dan dat er geen verschillen zitten tussen de geslachten. Nogmaals: als groep reageren vrouwen anders op bepaalde dingen dan mannen als groep. Maar dat zegt helemaal niets over een individuele vrouw of man.
Welke groep dan? In welke situatie? 't Zal wel weer aan mij liggen, maar ik ken écht weinig mensen die zo structureel anders zijn dan het andere geslacht. Bij ons loopt het allemaal door elkaar.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 10:52
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-11-2005 @ 11:26 :
Ik heb er zó'n hekel aan als mensen denken dat ze mijn gedrag kunnen voorspellen of verklaren op basis van mijn geslacht
Ik heb er zo een hekel aan als mensen wetenschappelijk onderzoek van de hand wijzen omdat in hun omgeving drie mensen rondlopen die niet in het onderzoek passen.

Een mens heeft 2 benen. Maar ik ken iemand met maar 1 been dus dat klopt niet. Nee, natuurlijk klopt dat niet voor alles en iedereen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Mooie/hete/knappe mannen en vrouwen #2
Missy
23 19-11-2010 13:40
Psychologie je van binnen man en vrouw tegelijk voelen...
AngelTrash
18 13-02-2007 16:28
Verhalen & Gedichten Mannen en Vrouwen
Theseus
2 23-11-2004 08:39
Levensbeschouwing & Filosofie [statement] Mannen en vrouwen zijn gelijk
So chu chu
157 12-06-2003 15:16
Levensbeschouwing & Filosofie man en vrouw gelyk...of...
*fledermous*
162 16-11-2002 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.