Oud 10-10-2010, 21:15
knight
knight is offline
heb net te horen gekregen van mensen dat bij duits mondeling ik plaatjes krijg te zien en ik moet deze beschrijven. Mag je een duits mondeling niet altijd voorbereiden thuis en voorlezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2010, 19:11
Verwijderd
Volgens mij is daar wettelijk niets over geregeld. Er moeten mondelingen worden afgenomen. Maar leraren mogen zelf bepalen hoe ze dat doen. Wij moesten altijd hele andere dingen doen. Wij moesten voor Frans 1) een stukje voorbereiden over een bepaald onderwerp. 2) Een aantal gesprekjes leren, standaard met zinnen als: Mijn hond is weg enzo. 3) We moesten een gesprekje voeren dat we van te voren niet kenden. Daar ging het ook om standaard dingen: Naar de Bakker gaan, vragen waar het station is en dergelijke. Ik vind het niet logisch dat iemand iets mag voorbereiden, en dat je het dan moet gaan voorlezen. Al helemaal het voorlezen. Oh, 4) dat moesten we ook nog doen. Een stukje voorlezen .

Een plaatje beschrijven klinkt niet als iets moeilijks, en ze zullen echt geen prachtige kunstwerken kiezen waarvan je de stromingen en álle gemengde kleuren moet benoemen, om vervolgens ook nog iets te melden over de schilder. Waarschijnlijk krijg je gewoon simpele plaatjes van bepaalde objecten, en moet je zeggen wat het is en welke kleur het heeft. En dat kan toch niet te moeilijk zijn ?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 20:16
Verwijderd
Op mijn school kreeg je voor het mondeling 10 minuutjes de tijd om het voor te bereiden, met woordenboek. En vervolgens werden er tijdens het mondeling dingen over de plaatjes gevraagd en werd het gebruikt als uitgangspunt voor een gesprek. Het was niet alleen een mondeling om te testen hoe goed je Duits was, maar ook hoe goed je je kan redden met het Duits dat je spreekt, dus fouten waren niet per se erg, als je maar probeerde.
Maar dat zegt natuurlijk niets over hoe het op jouw school gaat, misschien mag jij je wel thuis voorbereiden. Als je het zeker wil weten, kun je het beste gewoon je docent vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits mondeling, help!
schoolnerdje123
7 21-03-2016 17:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling vragen
Impressionsss
5 03-04-2012 15:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling taak
dries777
3 27-04-2011 16:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling
scholierenaddic
3 23-03-2010 09:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling
1 15-06-2001 15:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits mondeling????
*su*
0 09-03-2001 15:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.