Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2004, 13:04
TheMain
Avatar van TheMain
TheMain is offline
Speciaal voor de gymnasiasten hier.

Wat vonden jullie van Troy, de verfilming van de Ilias/Trojaanse oorlog? Vonden jullie het overtuigend?
Ik heb m donderdag gezien, en ik verwachte er weinig van, maar achteraf viel het best mee. Paar vreemde dingen heb ik wel opgemerkt;

-> de tempel van Apollo. 2 kouroi staan tegen de gevel aan. (Archaïsche beelden). Vóór de tempel staat een (gouden?) beeld van Apollo met een pijl en boog. Zijn dat niet 2 stijlen door elkaar? Ik bedoel, kouroi zijn heel simpel (lichaamshouding - etc) en dan staat er een behoorlijk gestroomlijnd beeld van Apollo voor die 2 beelden.

-> Waarom werd Agamemnon vermoord in Troje?? Die wordt toch bij aankomst in Sparta vermoord door zn vrouw?

-> Opvallend dat het hele 'onsterfelijke Achilles - behalve in zn achilles'-verhaal niet wordt uitgelegd (> in de Styx gedompeld bij geboorte, toch?). Dat wordt je geacht te kennen als kijker. Vreemd.

-> JEZUS wat veel Griekse schepen!

Dat was het wel zo'n beetje, wel aardige film hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2004, 13:24
Luego
Luego is offline
Ik had ook hoge verwachtingen, maar viel idd tegen.
Vond de setting e.d. wel heel mooi.

In aankondigingen staat: 'Vrij naar Homerus' en dat is idd wel zo.

Ik weet niet meer precies hoe het zat, tijdje geleden, maar volgens mij.... is Achilles toch nooit in Troje geweest? Hij ging toch eerst dood, en daarna pas kwam het houten paard?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 15:31
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
ik heb hem nog niet gezien maar ga binnenkort, ff checken wat er wel niet allemaal fout aan is
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 19:21
^BloOmoLiCioUs^
hij lijkt me wel coool, we gaan er met scgool heen. Keb de trailers enzo gezien, k vin Agamemnon en Menelaos (jawel, de grote blonde) te oud, menelaos is grijs!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 11:29
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Carlitos schreef op 23-05-2004 @ 14:04 :

-> Waarom werd Agamemnon vermoord in Troje?? Die wordt toch bij aankomst in Sparta vermoord door zn vrouw?

-> Opvallend dat het hele 'onsterfelijke Achilles - behalve in zn achilles'-verhaal niet wordt uitgelegd (> in de Styx gedompeld bij geboorte, toch?). Dat wordt je geacht te kennen als kijker. Vreemd.

Agamemnon wordt inderdaad vergiftigd door Klytaimnestra, zijn vrouw, maar dit past natuurlijk leuker in de film.

Op zich hoef je het verhaal niet te kennen, want Achilles krijgt in de film een pijl in zijn achillespees, maar ook nog 3 pijlen in zijn borst, waardoor hij dus ook gestorven zou kunnen zijn (degenen die hun klassieken kennen weten natuurlijk dat dit niet zo is ).
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 11:36
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Carlitos, 2 zielen 1 gedachte wilde dus precies dezelfde vraag gaan stellen. Hoe waarheisgetrouw vinden jullie die film?
Heb m nog niet gezien, maar ben dat zeker van plan (Orlando Bloom en Brad Pitt in 1 film!)
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 11:40
Verwijderd
Nog niet gezien, wil hem wel heel graag zien. Het schijnt wel dat ze het hele romantische gedoe van de mooiste vrouw ter wereld stukken meer hebben uitgesmeerd en dat de homotrekjes van Achilles niet echt aan bod komen. (Ben nu ff de naam kwijt, maar in de film zouden ze neven moeten zijn).
Komt Cassandra er trouwens in voor?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 11:45
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-05-2004 @ 12:40 :
Nog niet gezien, wil hem wel heel graag zien. Het schijnt wel dat ze het hele romantische gedoe van de mooiste vrouw ter wereld stukken meer hebben uitgesmeerd en dat de homotrekjes van Achilles niet echt aan bod komen. (Ben nu ff de naam kwijt, maar in de film zouden ze neven moeten zijn).
Komt Cassandra er trouwens in voor?
Patroklos heet die jongen . En Cassandra komt er wel in voor geloof ik, helemaal zeker weten doe ik het niet.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:03
Jacinta
ehm...was Menelaus niet degene die vermoord werd?? Wat ik trouwens helemaal niet verwacht had! Ik zat echt te kijken van: WAT?? Kunnen jullie het misschien even terugspoelen, dan kan ik het nog een keertje zien..
Trouwens, ik vond het wel apart dat de leeuwen uit Leeuwenpoort in Mycene in de troonzaal van het Myceense paleis stonden..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:20
Verwijderd
Ik vond de film echt tegenvallen. Het concept om het te laten zien vanuit het standpunt van de Trojanen vond ik heel origineel maar de uitwerking is echt mislukt. De hele trojaanse oorlog zit met alle details heel erg ingewikkeld inelkaar en je kunt natuurlijk niet alles laten zien in een film maar dit was veel te mager. Er speelden vele goede acteurs in de film maar het script was gewoon slecht:
Achilles is een bruut en wil eer, agamemnon is een bruut en wil macht, en Paris wil een vrouw maar is een sukkel die niet weet wat hij doet: zo simpel lag het toch niet. Hierdoor lijkt het verhaal een beetje dood.

Wel opvallend dat ze het parisoordeel weglaten maar de problematiek van het meisje briseis wel aan bod laten komen. Alleen is het ook zo knullig uitgewerkt dat je niet door hebt dat dit een motief is in het verhaal. Alleen bij het horen van de naam Briseis denk je 'oh ja' en dat was het.

Volgens mij krijg je Cassandra aan het begin heel even te zien maar ze heeft geen rol van betekenis.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:32
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 24-05-2004 @ 15:20 :
Volgens mij krijg je Cassandra aan het begin heel even te zien maar ze heeft geen rol van betekenis.
Geen Cassandra? wat is dat nou weer

Komen Hektor en Andromache eigenlijk goed in beeld?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:56
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 24-05-2004 @ 16:32 :


Komen Hektor en Andromache eigenlijk goed in beeld?
Ja.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:09
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
(Orlando Bloom en Brad Pitt in 1 film!)

jahaa, ik ga ook!!!
__________________
wees gekust
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:19
rommel
ik vind het wel een leuke film, maar er zijn wel erg veel fouten gemaakt zeg, volgens mij had het echt stukken beter gekund. Ze hadden deze film beter aan Peter Jackson kunnen geven, die had er volgens mij veel meer van gebakken, kijk maar naar Lotr, die klopt tenminste goed met het verhaal. Maar verder is het wel een leuke film hoor, toch wel.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:53
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Naar wat ik gehoord heb, verschilt het verhaal op veel punten
met de klassieke mythologie (bijv het parisoordeel idd), en
schijnt het zo te zijn dat de computergegenereerde beelden
er zo uit te plukken zijn...

Maar goed, ik ben er (nog) niet heen geweest, oordelen
erover kan ik dus ook niet echt.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 19:48
Mawopma XIV
Avatar van Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Die film schijnt niet goed te zijn. Alleen maar actie.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:07
TheMain
Avatar van TheMain
TheMain is offline
Ik vind niet dat we op alle slakken zout moeten leggen. Ik bedoel, je hebt het hier wel over een verfilming het werk van invloedrijkste schrijver ooit (ongeveer dan), of het is er iig op geïnspireerd.

Tuurlijk komt er actie in voor. Als je de Ilias plain zou verfilmen, dan zou het geen kaskraker zijn en we hebben het hier ook wel over een oorlog > actie. Je moet de oorlog erbij betrekken. Ik vind de 'snelvoetigheid' van Achilles goed verfilmd, die leuke stappen die hij in de lucht maakt bij het neersteken van Trojanen .
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:15
Verwijderd
Moet een film dan persé een kaskraker zijn? Ja met het geld wat zij er in hebben gestoken wel natuurlijk, maar het pleit natuurlijk weer niet voor de diepgang van de mens als alle stiekeme toespelingen eruit moeten om sex en oorlog over te houden om een kaskraker te krijgen .

Iig, misschien ga ik hem vrijdag kijken, heb ik nog tijd om mijn letterlijke vertaling van de Illias nog eens te lezen zodat ik me weer goed kan ergeren en fouten opmerken tot grote ergernis van mijn medepubliek . Godzijdank voor iedereen heb ik Gladiator niet in de bioscoop gezien.

Zouden ze ook de Odyssea gaan doen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Carlitos schreef op 24-05-2004 @ 21:07 :
Ik vind niet dat we op alle slakken zout moeten leggen. Ik bedoel, je hebt het hier wel over een verfilming het werk van invloedrijkste schrijver ooit (ongeveer dan), of het is er iig op geïnspireerd.

Tuurlijk komt er actie in voor. Als je de Ilias plain zou verfilmen, dan zou het geen kaskraker zijn en we hebben het hier ook wel over een oorlog > actie. Je moet de oorlog erbij betrekken. Ik vind de 'snelvoetigheid' van Achilles goed verfilmd, die leuke stappen die hij in de lucht maakt bij het neersteken van Trojanen .
Ik vond Gladiator wel heel goed (en die klopte ook niet 100%)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 22:05
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-05-2004 @ 21:15 :

Iig, misschien ga ik hem vrijdag kijken, heb ik nog tijd om mijn letterlijke vertaling van de Illias nog eens te lezen zodat ik me weer goed kan ergeren en fouten opmerken tot grote ergernis van mijn medepubliek.
Vergeet niet dat Troy geen verfilming van de Illias is, maar die van het hele verhaal over Troje, toch wel een verschil!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:41
Verwijderd
Ik vond 'm heel gaaf Maar heb al van veel mensen gehoord dat ze 'm tegen vonden vallen. Het 'originele' verhaal wordt op veel punten niet gevolgd, maar dat vind ik eigenlijk niet eens erg. Anders weet je toch overal al wat er gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:43
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
ik ga vanavond laat wel weten wat ik ervan vond...
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 12:56
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
ik heb m gezien woehoe! vond t ckr wel een vette film, maar idd wel een paar rare dingen die echt niet klopten.. Grieken werden toch begraven met 1 muntje onder hun tong? en niet verbrand met 2 op hun ogen? want verbrand.. dan kan je niet meer naar de Hades... En Paris heeft Achilles toch niet vermoord?

Haha, Paris was wel n mietje trouwens
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:19
joopdekloot
joopdekloot is offline
ik vindt dat wijf wel lekker
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 22:00
Bezoekertje
Citaat:
Mutant schreef op 24-05-2004 @ 21:15 :


Iig, misschien ga ik hem vrijdag kijken, heb ik nog tijd om mijn letterlijke vertaling van de Illias nog eens te lezen zodat ik me weer goed kan ergeren en fouten opmerken tot grote ergernis van mijn medepubliek
Illias??? Of bedoel je Ilias?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 27-05-2004 @ 13:56 :
ik heb m gezien woehoe! vond t ckr wel een vette film, maar idd wel een paar rare dingen die echt niet klopten.. Grieken werden toch begraven met 1 muntje onder hun tong? en niet verbrand met 2 op hun ogen? want verbrand.. dan kan je niet meer naar de Hades... En Paris heeft Achilles toch niet vermoord?

Haha, Paris was wel n mietje trouwens
Ja en nog wel via zijn Achilleuspees!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 22:44
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
FMathers schreef op 27-05-2004 @ 13:56 :
ik heb m gezien woehoe! vond t ckr wel een vette film, maar idd wel een paar rare dingen die echt niet klopten.. Grieken werden toch begraven met 1 muntje onder hun tong? en niet verbrand met 2 op hun ogen? want verbrand.. dan kan je niet meer naar de Hades... En Paris heeft Achilles toch niet vermoord?

Haha, Paris was wel n mietje trouwens
Dat met die munten klopt, die deden ze onder de tong, maar verbranden deden ze wel....
En Paris doodde Achilles, maar Apollo moest de pijl wel richten hoor....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 22:52
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb m nog niet gezien, maar volgens mij is alles er al wel zo'n beetje over gezegd
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Bezoekertje schreef op 27-05-2004 @ 23:00 :
Illias??? Of bedoel je Ilias?
Niet zo mauwen. Ook fbs kunnen fouten maken...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 28-05-2004 @ 00:31 :
Niet zo mauwen. Ook fbs kunnen fouten maken...
Mutant toch, beetje geïrriteerd?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:46
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 27-05-2004 @ 23:44 :
Dat met die munten klopt, die deden ze onder de tong, maar verbranden deden ze wel....
En Paris doodde Achilles, maar Apollo moest de pijl wel richten hoor....
ja, er kwamen sowieso geen goden in voor, maar ja dat zou iedereen meteen weer 'ongeloofwaardig' vinden.
Ik vond het trouwens stom dat Agamemnon vermoord werd door Briseis hele Cassandra kwam er niet in voor
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:23
Verwijderd
Citaat:
FMathers schreef op 28-05-2004 @ 17:46 :
Ik vond het trouwens stom dat Agamemnon vermoord werd door Briseis hele Cassandra kwam er niet in voor
Ah, nee, echt niet?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:31
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-05-2004 @ 19:23 :
Ah, nee, echt niet?
Hm nee, das minder
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:52
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
het klopt ook niet dat Ajax gedood wordt door Hektor, (die pleegde geloof ik zelfmoord toen ie de wapenrusting van achilles niet kreeg). Verder was dat stukje waarin Paris dat zwaard aan Aeneas geeft wel een heeel erg niet subtiele verwijzing, dat had beter gepast in een parodie dan in zo'n film. En een vriend van me heeft geteld dat die hele oorlog in de film maar 16 dagen duurde, da's nogal een paar jaartjes korter dan volgens Homeros
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:59
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Sketch schreef op 31-05-2004 @ 22:52 :
het klopt ook niet dat Ajax gedood wordt door Hektor, (die pleegde geloof ik zelfmoord toen ie de wapenrusting van achilles niet kreeg).
Hij werd gek, sneed een paar schapen de keel door en stortte zich in zijn eigen zwaard
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-05-2004 @ 12:47 :
Mutant toch, beetje geïrriteerd?
Komt daar zo'n bezoeker ff lekker anoniem een mededeling doen en het enige dat 'het' kan bijdragen aan het topic is een opmerking over dat ik een schrijffout heb gemaakt.

Terwijl over het hele forum genoeg mensen te vinden zijn die nog niet eens 3 zinnen zonder dt-fout kunnen schrijven. Dat vind ik dan vrij irritant ja.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-05-2004, 22:40
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Bezoekertje schreef op 27-05-2004 @ 23:00 :
Illias??? Of bedoel je Ilias?
Dank voor het delen van deze diepzinnige wijsheid

mn eerste roloog
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 23:35
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik had Ithaka wel willen zien.

Je ziet trouwens wel dat Achilles alle pijlen uit zijn borst trekt, maar die door zijn hiel laat zitten. Ook zie je snel hoe Aeneas het zwaard van Troje in zijn handen gedrukt krijgt... Als ze de Odyssee niet durven verfilmen hebben daar ook nog een aanknopingspunt. Er wordt inderdaad veel achtergelaten, maar je zou anders de hele Griekse mythologie moeten gaan vertellen he... Achilles, Paris, Odysseus, de Goden, wordt een beetje veel.

Wat ik écht een gebrek vond, was dat Achilles eerder depressief lijkt dan trots.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 23:37
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 01-06-2004 @ 00:35 :
Als ze de Odyssee niet durven verfilmen hebben daar ook nog een aanknopingspunt.
Wordt daar niet aan gewerkt? Staat me vaag iets van bij....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 00:25
Verwijderd
Ja, ik verwachtte al zoiets en ik heb al veel van dit soort geruchten gehoord. Ik verwacht er dus niet veel van maar ga er wel naartoe, voor KCV.

Naar verluidt komt priester Laöcoön er trouwens helemaal niet in voor, is dat waar?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 17:46
lachuh
lachuh is offline
de film is op de ilias gebaseerd, het is niet een perfecte verfilming.
wat vinden jullie dan van Aeneas? Die zou zijn gevlucht met vader, zoon (vrouw vergeten), maar is in de film ongeveer twaalf.
Klopt ook niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 31-05-2004 @ 23:01 :
Dat vind ik dan vrij irritant ja.
Ik vond het voornamelijk erg grappig, was verder niks persoonlijks hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
lachuh schreef op 01-06-2004 @ 18:46 :
de film is op de ilias gebaseerd, het is niet een perfecte verfilming.
wat vinden jullie dan van Aeneas? Die zou zijn gevlucht met vader, zoon (vrouw vergeten), maar is in de film ongeveer twaalf.
Klopt ook niet helemaal.
Hoe kom je daar nu bij? in de film is hij gewoon een volwassen man en hij heeft zijn zoontje bij de hand en zijn vader op zijn rug!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:45
thalia
thalia is offline
Wij zijn dus gisterenavond met de klas gaan kijken ...
'k Vond het eigenlijk alles behalve een goede film.
* 't Begint met het vredesluiten tussen Griekenland en Troje, daar hebben wij nooit iets van gehoord.
* Achilles wordt door zijn moeder verstopt tussen meisjes (kan me niet herinneren wie dat juist waren) om niet mee te moeten.
En er wordt niet gezegd dat hij onsterfelijk is. Mensen die het verhaal niet kennen, zullen niet begrijpen waarom hij wel sterft door een pijl in zijn hiel, maar niet door drie pijlen in z'n borst.
En hij bleef maar leven, ik zat al van voor de pauze te wachten tot zijn dood, gaat hij pas op het einde dood.
En Pitt weent alsof hij ajuinen snijdt. Hij hing daar zo boven het lijk van Hector en hij was zo geforceerd aan het wenen.
(én Brad Pitt is lelijk, dus voor hem hoef je al niet te gaan.)
* Paris en Helena leren elkaar kennen door Aphrodite en niet op een feest van Menelaus of wat het ook was.
* Vrouwen die treurden in de oudheid, sloegen zichzelf op de borst en rukten hun haren uit, tenminste dat hebben wij toch altijd geleerd.
* Wat we ook altijd hebben geleerd is dat ze de muntstukken in de mond staken en niet op de ogen legden.
* Dan wou ik Lacones (of hoe hij ook noemt), de Troiaanse priester zien gewurgd worden door een slang, gebeurt dat ook niet.
En Briseïs droeg duidelijk een pruik, je zag zo de draadjes waarmee ze vastzat.
'k Heb erop gelet, maar 'k heb geen uurwerk gezien.
En alsof dat nog niet genoeg was, zat er rechts van mij een koppeltje die niet van elkaar konden blijven en links zat er iemand met veel gesmek en gerutsel chips te eten, dan durfden ze iets van mij zeggen dat ik niet stil kon zitten!

Ik vond het dus eigenlijk geen goede film, 'k weet niet of iedereen er zo over denkt.
__________________
Hos aliquis vidit et obstipuit, quique aethera carpere possent, credidit esse deos.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:31
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
We zouden eerst met grieks naar Troy gaan gaat niet meer door

de docent vind het niet verantwoord om ons met haar naar een niet kloppende film te sturen

yeay right, dan maar zonder haar naar troy en nog ee keer met zn allen naar HP
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:33
nina89
nina89 is offline
k kwam niet binnen ze gingen controleren in Haarlem (cinema palace).. en aangezien ik nog maar 14 ben en zoiezo helemaal geen legitimatie mee had werden we er dus niet ingelaten maarja uiteindelijk in de bios un eindje verderop toch een hele leuke film gezien: the day after tomorrow
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:36
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Een paar vrouwen tellen niet mee in deze film geloof ik. Alleen Briseis is gigantisch opgeblazen, maar van Kassandra of Hekabe bijvoorbeeld heb ik niets gezien.

En Achilles doet er veeel te lang over om dood te gaan.
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:39
thalia
thalia is offline
Citaat:
Dynamico schreef op 08-06-2004 @ 15:36 :
En Achilles doet er veeel te lang over om dood te gaan.
Volledig mee akkoord, die bleef maar leven die!
__________________
Hos aliquis vidit et obstipuit, quique aethera carpere possent, credidit esse deos.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 23:07
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
thalia schreef op 08-06-2004 @ 21:39 :
Volledig mee akkoord, die bleef maar leven die!
Ja idd, toen kwam dat paard al, en ik zat helemaal "maar dat kan niet, Achilles is nog niet dood!" Maarja.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:54
Daantuh
Daantuh is offline
Tja het was zowieso we;l jammer dat je bij die film het verhaal al helemaal kende, ten eerste walt het dan zo op als dingen niet kloppen en ik vond het jammer edat je al weet hoe het afloopt. Eigenlijk zaten ik en mn vriendinnen heel erg te hopen dat Troje zou winnen, mja dat was een btje nutteloos natuurlijk...
__________________
(K)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Troy
Belgarath
31 02-06-2005 23:21
Films, TV & Radio AALLEEXANDER de grote...
goodfella
67 12-01-2005 12:43
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen verfilmingen van de Ilias ( Troy etc)
Optima
15 17-09-2004 13:01
Algemene schoolzaken Uitgebreide samenvatting TROY =met spoed=
Thompson
12 02-06-2004 11:40
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 19: Troy, Goodboy!, People I Know.
AJMouse
9 18-05-2004 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.