Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 13:24
heavinly
heavinly is offline
Krijgen jullie op school goede voorbereiding op de examens?
Voor welke vakken wel en welke niet? En wat valt er onder goede voorbereiding, wat doen jullie dan?'


Voor sommige vakken vind ik namelijk dat we echt laat beginnen met voorbereiden (Nederlands, Latijn). Hier zijn we bijvoorbeeld nog niet eens begonnen met herhalen, wat ik erg raar vind. Met Wiskunde zijn we vanaf deze week begonnen met herhalen.

Terwijl we voor 't vak Economie weer wel heel erg goede voorbereiding krijgen; vanaf 't begin van 't jaar krijgen we al examentraining en in de klas doen we eigenlijk ook alleen nog maar examenopgaven en hele examens van voorafgaande jaren.

Hoe zit dat bij jullie?
Advertentie
Oud 26-03-2004, 13:26
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Onze voorbereiding is zeer slecht we hebben voor de meeste exmans nog geen examentraining gehad. Ik ben blij dat ik op de MAVO al eens examen heb gedaan zodat ik weet wat ik ongeveer kan verwachtten,
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Oud 26-03-2004, 13:29
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Wij krijgen twee weken lang examentraining voor alle vakken. Dan krijg je examens van de voorgaande jaren en oefentoetsen om je alvast voor te bereiden om het 'echte' examen.
Oud 26-03-2004, 13:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Al begonnen met examenstof:
- Maatschappijleer2
- CKV2
- Geschiedenis2

Nog niet begonnen:
- Nederlands
- Engels
- Duits2
- Wiskunde A1,2

En met Frans2 moeten we wel oefenexamens maken, maar tussendoor zijn we ook nog met de gewone lesstof bezig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-03-2004, 13:31
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik vind dat het bij ons wel goed zit. We hebben nu bij elk vak in ieder geval alle stof afgerond, en vanaf volgende week als de laatste tentamenweek afgerond is, gaan we bij alle vakken alleen nog maar examens voorbereiden. Bovendien heb ik dan een zeer gunstig rooster (zie topic op S&S) zodat ik thuis ook veel kan doen. Ik zie er wat dat betreft ook niet echt tegen op.
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Oud 26-03-2004, 13:32
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Voor wiskunde doen we nu examenopagves. En voor Nederlands hebben we een proefexamen gemaakt. Verder werken we af en toe uit de examenbundel bij Engels. Met Ak,Gs en Ec zijn we nog bezig de onderwerpen voor het examen te behandelen. En verder hebben nog niets gedaan.
__________________
I'll find you.
Oud 26-03-2004, 13:41
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
We hebben de examenstof van biologie en latijn nog niet eens allemaal behandeld, laat staan dat we ook maar aan herhalen kunnen denken

Voor de rest is alles wel al behandeld en gaan we de komende weken niks anders doen dan oefenopgaven maken... op zich wel goed, maar ook erg saai
__________________
Home is where the heart is...
Oud 26-03-2004, 13:49
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
bij duits krijgen we elke les een half examen zowat al t hele jaar wat we dan fijn mogen maken en nakijken,echt verschrikkelijkkkk
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 26-03-2004, 13:50
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
geen idee, onze school lijkt er nog niet echt mee bezig, althans, vandaag waren de laatste toetsen van deze toetsweek, dus nu zal dat pas echt beginnen. Ik denk dat je zoveel begeleiding kan krijgen als je wilt, maar het feit is dat we nog 4 weken naar school gaan waarbij we elke woensdag en vrijdag vrij zijn
__________________
nooit meer
Oud 26-03-2004, 13:50
enecogirly
enecogirly is offline
COLOR

heey allemaal

voor sommige vakken worden we niet echt voorbereid en voor sommige vakken wel.
we hebben een lijst gekregen met allemaal sites om examens te trainen maar de meeste werken niet eens!!
ik ben echt zo zenuwachtig voor de examens,niet best!!
ik ben benieuwd hoe het zal gaan!!
in ieder geval wens ik iedereen superveel succes!!!

kuzzies anneke
__________________
I'm just a girl guess I'm some kind of freak cause they all sit and stare with their eyes
Oud 26-03-2004, 14:21
mrs me
Avatar van mrs me
mrs me is offline
Met alle vakken zijn we vanaf begin februari eigenlijk al aan het herhalen. Daarbij maken we voor bijna alle vakken examens van de vorige jaren.

Alleen met latijn en grieks moeten we nog 1 of 2 teksten vertalen, maar dat zit wel goed.

De voorbereiding bij ons op school is dus
__________________
we can be hero's...just for one day...
Oud 26-03-2004, 14:28
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
5 weken geleden al begonnen met ALLES te herhalen van wiskunde A1,2 al moesten we daarvoor ook al oude hoofdstukken kennen.

voor geschiedenis krijgen we helemaal geen eindexamentraining (ik volg die lessen niet eens meer)

Nederlands moeten we nog schoolexamen discussie doen en daarna heb ik geen idee.

Economie1,2 heb ik nog maar 2 uur per week, maar het boek is nog niet uit, dus neem niet aan dat we al met examentraining gaan beginnen.

aardrijkskunde is ook nog niet helemaal klaar, dus dat duurt ook nog even.

Engels, ehhh, geen idee, we zullen er vast wel mee beginnen dinsdag...

biologie, daar heb ik eigenlijk ook geen idee van, maar krijg ik vast ook dinsdag wel te horen!

ik denk dat ik nu al mijn vakken wel gehad heb...
__________________
ja, maar...
Oud 26-03-2004, 14:35
the tourist
the tourist is offline
Wij zijn alleen bij scheikunde en biologie nog niet begonnen met herhalen en examens oefenen. Voor alle vakken, behalve natuurkunde, krijgen we nu nog nieuwe stof, dus we hebben niet veel tijd over om ook nog eens te oefenen met examens (de nieuwe stof is veel meer als in andere periodes ).
Slecht gepland dus.
Oud 26-03-2004, 14:43
Baracuda
Avatar van Baracuda
Baracuda is offline
we zijn een paar weken van te voren begonnen met wat oefeningen uit de examenbundels

met economie doen we geen klap wat minder is.
Oud 26-03-2004, 14:43
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
ik neem altijd een paar blikjes 'golden power' of 'red bull' mee naar mijn set's dan houd je het ook tot het einde vol.
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Oud 26-03-2004, 14:54
Verwijderd
Nou die examenteksten voor frans en engels heb ik wel gezien. frans zou ik nog wel willen oefenen, want het blijft moeilijk, maar engels is echt belachelijk.. en dan heb ik nog een debiele leraar die echt elke opgave uitgebreid wil bespreken. Ja, zelfs de MC. en dat terwijl we beter onze tijd kunnen besteden aan het voorbereiden van onze mondeling.. (dus dat heb ik hem even duidelijk gemaakt en dat doen we nu dus ook )

Met economie en biologie zijn we nog bezig met nieuwe stof. Geschiedenis zijn we gewoon de stof aan het doen voor het examen..
Oud 26-03-2004, 14:55
Verwijderd
Voor de talen hebben we echt maandenlang alleen maar oefenexamens gemaakt. Dat werd wel heel erg vervelend op een bepaald moment.
Andere vakken waren wat minder voorbereiding, ook wat minder oefenexamens enzo
Oud 26-03-2004, 14:58
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Uhm we krijgen met de meeste vakken wel goede voorbereiding.
We zitten al veel Engelse teksten te oefenen en ook Wiskunde heel veel oefenexamens.

alleen aardrijkskunde en geschiedenis heb ik nog geen oefenexamens gehad en ook nog niet van biologie, maar misschien komt dat nog
Ads door Google
Oud 26-03-2004, 17:21
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
herbalpower schreef op 26-03-2004 @ 14:26:
Onze voorbereiding is zeer slecht we hebben voor de meeste exmans nog geen examentraining gehad. Ik ben blij dat ik op de MAVO al eens examen heb gedaan zodat ik weet wat ik ongeveer kan verwachtten,
Idem dito. Volwassenonderwijs (daartoe behoort mijn school) laat veel te wensen over.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 26-03-2004, 17:22
ejah
ejah is offline
Wij doen helemaal niet aan examentraining.
En we hebben van geen een vak volgens mij de stof al af. Van aardrijkskunde moeten we zelfs nog een heel katern (yeah right, dat gaat nooit lukken, maar ik heb geen zin om me daar druk om te maken). Voor de meeste vakken ben ik zelf wel druk bezig met samenvatten, nog een keer doorlezen, examenbundels doorwerken enzovoort, maar van de schooluit? Nee hoor.
__________________
Let there be peace and sunshine all over the world!!
Oud 26-03-2004, 22:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu nog maar een halve week echt verplicht les maar wij zijn eigenlijk alleen voor Engels en m&o al bezig met examentraining. Voor scheikunde, wiskunde, bio, natuurkunde en Nederlands zijn we nog bezig met de gewone stof maar bij Nederlands is dat toevallig een hoofdstuk tekstbegrip, voor natuurkunde en bio zijn we al aan het herhalen en voor wiskunde moet ik nog een half hoofdstuk maken in drie lessen dat is echt geen fijn vooruitzicht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-03-2004, 21:25
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
heavinly schreef op 26-03-2004 @ 14:24:



Voor sommige vakken vind ik namelijk dat we echt laat beginnen met voorbereiden (Nederlands, Latijn). Hier zijn we bijvoorbeeld nog niet eens begonnen met herhalen, wat ik erg raar vind. Met Wiskunde zijn we vanaf deze week begonnen met herhalen.

Voor nederlands zijn we toch al wel bezig? Over dat samenvatten en die teksten lezen waar je dan vragen over moet maken, tekstsoort, tekstthema etc etc
En latijn vind ik idd vaag...we zouden vind ik al alles vertaald moeten hebben!!

En wiskunde, tja...das echt op zn Juvenaats...
Ik denk echt niet dat ik het daarvan moet hebben voor mijn examen..

Biologie is echt heel erg goed, maar we gaat er wel snel doorheen.
Scheikunde zijn we het hele jaar al een beetje aan het herhalen met af en toe iets nieuws erbij.
Natuurkunde gaan we nu een beetje beginnen.
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 28-03-2004, 10:24
Verwijderd
ehm we zijn met alle vakken al begonnen. met engels zijn we het hele jaar aan het oefenen uit de examenbundel. met nederlands, wis zijn we ook uit de examenbundel aan het werken nu. geschiedenis heeft het examen van vorig jaar gegeven en dat moesten we maken en hebben we besproken. bij economie hetzelfde. met bio zijn we vrijdag begonnen te herhalen. mja ak is altijd onduidelijk wat we nou doen.
volgens mij is de voorbereiding wel goed bij ons op school. we oefenen veel met bronnen (ec, ges) en we worden veel gewezen op fouten die leerlingen voor ons hebben gemaakt en wij dus niet moeten maken
Oud 28-03-2004, 12:17
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
ironflower schreef op 27-03-2004 @ 22:25:
Voor nederlands zijn we toch al wel bezig? Over dat samenvatten en die teksten lezen waar je dan vragen over moet maken, tekstsoort, tekstthema etc etc
Ja, maar ook best laat. We zijn natuurlijk in het begin van het jaar veel bezig geweest met die beschouwing en dat betoog. (Wat ze nu overigens in klas 5 al doen.. dus volgend jaar zal de planning van klas 6 misschien beter zijn). Gelukkig vind ik Nederlands niet zo moeilijk, maar toch.
Oud 29-03-2004, 21:15
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Worden er bij jullie oefenexamens gehouden? Dus dat je bv. het examen van vorig jaar maakt, en daarvoor 3 uur de tijd krijgt?
Wordt dit 1x georganiseerd of vaker..zo heb ik het voor duits 2x en voor aardrijksunde 3x enz..
En doen alle vakken hieraan mee? (bij mij dus niet..) en wat vind je hiervan.. goeie voorbereiding??

Wij doen dat dus wel..
Ik heb nederlands al gehad,
vanmiddag had ik duits.
morgen heb ik economie en woensdag heb ik aardrijkskunde..
(verder weet ik het nog ffies niet..)

Misschien dat ik later wel wat cijfers post.. die tellen natuurlijk nergens voor mee, maar goed..

xxx mir
Advertentie
Oud 29-03-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 28-03-2004 @ 13:17:
Ja, maar ook best laat. We zijn natuurlijk in het begin van het jaar veel bezig geweest met die beschouwing en dat betoog. (Wat ze nu overigens in klas 5 al doen.. dus volgend jaar zal de planning van klas 6 misschien beter zijn). Gelukkig vind ik Nederlands niet zo moeilijk, maar toch.
betoog/beschouwing/uiteenzetting hebben wij al in het vierde gehad geloof ik Nu zijn we er ook druk mee bezig, omdat we dat nodig hebben bij het schrijfdossier.
Maar Nederlands gaat over het algemeen wel.

Verder wil ik van een aantal vakken zelf een samenvatting maken. Dan ben je actief bezig met de stof, dan blijft het beter zitten. Dit wil ik doen bij aardrijkskunde, economie en geschiedenis, toch de wat grotere vakken. De rest is gewoon veel oefenen
Oud 30-03-2004, 08:23
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 29-03-2004 @ 22:15:
Worden er bij jullie oefenexamens gehouden? Dus dat je bv. het examen van vorig jaar maakt, en daarvoor 3 uur de tijd krijgt?
Wordt dit 1x georganiseerd of vaker..zo heb ik het voor duits 2x en voor aardrijksunde 3x enz..
En doen alle vakken hieraan mee? (bij mij dus niet..) en wat vind je hiervan.. goeie voorbereiding??

Wij doen dat dus wel..
Ik heb nederlands al gehad,
vanmiddag had ik duits.
morgen heb ik economie en woensdag heb ik aardrijkskunde..
(verder weet ik het nog ffies niet..)

Misschien dat ik later wel wat cijfers post.. die tellen natuurlijk nergens voor mee, maar goed..

xxx mir
wat handig lijktm e dat! maar natuurlijk doen ze dat bij ons op school niet
Oud 30-03-2004, 08:44
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
We hebben bij de meeste vakken nog niet eens de stof afgerond
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 31-03-2004, 14:01
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 30-03-2004 @ 09:23 :
wat handig lijktm e dat! maar natuurlijk doen ze dat bij ons op school niet
je kan ze ook op internet vinden. oefenexamens..
Maar ik maak het zelf serieuser als het in schoolverband is dus dat het lijkt op een echt examen.
Ik heb mijn cijfer voor nederlands terug.. een 7,9
(maandag duits gemaakt, en die van dinsdag en woensdag heb ik wegens omstandigen hebben gemist.. )
Oud 02-04-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 31-03-2004 @ 15:01 :
je kan ze ook op internet vinden. oefenexamens..
Maar ik maak het zelf serieuser als het in schoolverband is dus dat het lijkt op een echt examen.
Ik heb mijn cijfer voor nederlands terug.. een 7,9
(maandag duits gemaakt, en die van dinsdag en woensdag heb ik wegens omstandigen hebben gemist.. )
ja oefen examens maken wij wel. maar de meeste klassikaal of zezeggen volgende les de eerste 2 opdrachten af hebben oid. zoals je al zei maakt dat het niet echt serieuz
Oud 02-04-2004, 14:50
MysteryZ
MysteryZ is offline
Bij ons verschilt het per vak en docent. Met economie zware examenvoorbereiding. Oefenen met examens van 1988 ofzo (vindt docent nog wel up-to date). Andere klassen krijgen wel gewoon examens van rond 2000.

Met aardrijkunde ook nog niet begonnen aan examentrainingen. Komt pas na aanstaande schoolexamenweken.

Maar goed, al die examentraining word ik persoonlijk ook niet al te happy van, op een gegeven moment word ik er helemaal dizzy van.
__________________
first things first
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
Werk, Geld & Recht Hulp nodig bij solliciteren?
Online Coach
4 15-12-2009 19:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokkanen moeten integreren? Hou op!
Vervreemd
500 26-06-2003 16:15
Verhalen & Gedichten De allerlaatste keer; Stiekem voorbereid; De hemel kan wachten; Ster met een traan..
star9
4 04-02-2002 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.