Oud 11-09-2008, 00:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Jeetje, er is geen topic over de verkiezingen in de VS. Best belangrijk, lijkt me. Iemand die iets zinnigs erover te melden heeft?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2008, 00:35
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ze hebben zelf niet eens wat zinnigs te zeggen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 03:28
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Zie m'n signature.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Zie m'n signature.
haha wat een vreselijk originele sig
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 10:17
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Dan kan je beter een topic beginnen over AIPAC.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 10:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Meh, het lijkt me nuttiger om te discussieren over delen van het beleid waar de kandidaten wel van mening verschillen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 10:25
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Er is bij mijn weten nog geen TV-programma geweest waarin de standpunten van de twee presidentskandidaten uitvoerig worden toegelicht en uitgediept. Het enige wat ik gehoord heb is "Vote for change!"

Waarom zou ik stemmen voor wisselgeld?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 12:32
Verwijderd
Mwoah, McCain biedt nou niet bepaald veranderingen. Alleen meer oorlog.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 13:25
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Amerika = oorlog. Deze situatie doet me ook erg aan een bepaalde South Park episode denken, waarin Cartman teruggaat naar 1776 en ontdekt dat er in dat jaar afgesproken is dat Amerika een land wordt waarin de mensen het ene zeggen, en het andere doen.

Nu ook: de media besteedt voornamelijk veel aandacht aan de sympathieke Obama zodat het net zo lijkt alsof de ganse Amerikaanse bevolking achter zijn vooruitstrevende ideeën staat, maar in werkelijkheid wint McCain dadelijk gewoon en wordt Iran als eerste platgenuked.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 14:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zie m'n signature.
En waarom precies? Ik bedoel, ik geld in Nederland als vrij rechts, maar het zou never nooit bij me opkomen om McCain te steunen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 16:53
Cor Steyn
Cor Steyn is offline

de eerste filmsterren beginnen zich er nu mee te bemoeien het teken dat de race nu echt serieus wordt!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 17:11
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
En waarom precies? Ik bedoel, ik geld in Nederland als vrij rechts, maar het zou never nooit bij me opkomen om McCain te steunen.
Ik denk dat Amerika niet zozeer een verschil maakt tussen links en rechts. Ik denk ook dat beide kandidaten niet echt links of rechts te noemen zijn. De een is conservatief op bepaalde punten en progressief op andere punten, terwijl de ander het omgekeerde is.

Sowieso draait het daar veel meer om de persoonlijkheid en het charisma dan om wat nou de programmapunten zijn. Kan iemand mij een lijstje geven van punten die na de inauguratie bewerkstelligt gaan worden van beide kandidaten? Ik heb net een tijdje gezocht maar een antwoord was er niet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 17:12
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
[filmpje]
de eerste filmsterren beginnen zich er nu mee te bemoeien het teken dat de race nu echt serieus wordt!
Oprah Winfrey bemoeide zich er al vanaf dag één mee. Filmsterren hebben slechts de functie om het mediacircus nóg groter te maken dan het al is.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Meh, het lijkt me nuttiger om te discussieren over delen van het beleid waar de kandidaten wel van mening verschillen.
Verschillen ze van mening dan? Ik ben nog niets wezenlijks tegengekomen, behalve dan dat Obama iets wil doen aan het rampzalige zorgstelsel in de VS, maar de vraag is in hoeverre dat mogelijk is, want beide kandidaten stellen desastreuze belastingverlagingen voor, die het toch al zwakke fundament van de Amerikaanse economie verder zullen verslechteren, want het fundamentele probleem van de Amerikaanse economie is nu juist de te lage overheidsuitgaven, waardoor de infrastructuur, de criminaliteit en de zorg er belabberd bijliggen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat Amerika niet zozeer een verschil maakt tussen links en rechts. Ik denk ook dat beide kandidaten niet echt links of rechts te noemen zijn. De een is conservatief op bepaalde punten en progressief op andere punten, terwijl de ander het omgekeerde is.

Sowieso draait het daar veel meer om de persoonlijkheid en het charisma dan om wat nou de programmapunten zijn. Kan iemand mij een lijstje geven van punten die na de inauguratie bewerkstelligt gaan worden van beide kandidaten? Ik heb net een tijdje gezocht maar een antwoord was er niet.
Als je de links-rechts-definitie van het Political Compass toepast, zijn beide kandidaten erg rechts, alleen McCain iets meer dan Obama.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 18:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Er is bij mijn weten nog geen TV-programma geweest waarin de standpunten van de twee presidentskandidaten uitvoerig worden toegelicht en uitgediept. Het enige wat ik gehoord heb is "Vote for change!"

Waarom zou ik stemmen voor wisselgeld?
en er is natuurlijk geen sprake van keuze, slechts de garantie dat het 4 jaar duurt voor de volgende 1 of 0.

de meest basale vorm van democratie.

een veredelde missverkiezing.

Citaat:
Als je de links-rechts-definitie van het Political Compass toepast, zijn beide kandidaten erg rechts, alleen McCain iets meer dan Obama.
Dat is op poldermodeldefinitie. xD
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 11-09-2008 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 20:31
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
de te lage overheidsuitgaven, waardoor de infrastructuur, de criminaliteit en de zorg er belabberd bijliggen.
Infrastructuur en zorg klopt, maar in Amerika in minder criminaliteit dan is de meeste Europese landen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Infrastructuur en zorg klopt, maar in Amerika in minder criminaliteit dan is de meeste Europese landen
kul
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2008, 20:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Infrastructuur en zorg klopt, maar in Amerika in minder criminaliteit dan is de meeste Europese landen
Lol, wat een onzin.

Total crimes (per capita)
#8 United States: 80.0645 per 1,000 people
#9 Netherlands: 79.5779 per 1,000 people

http://www.nationmaster.com/graph/cr...mes-per-capita

Overigens scoren Denemarken, Engeland en Finland hoger dan de VS. Maar goed, dat moet je op zijn beurt weer koppelen aan bevolkingsdichtheid. De VS hoort vanwege de lage bevolkingsdichtheid juist een veel lagere criminaliteit te hebben. Die is relatief hoog, en gezien de omstandigheden dus relatief nog hoger.
De rest van Europa zit een stuk lager.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 21:05
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Oprah Winfrey bemoeide zich er al vanaf dag één mee. Filmsterren hebben slechts de functie om het mediacircus nóg groter te maken dan het al is.
En natuurlijk steunt zij Barack Obama, simpelweg op huidskleur. Over racisme gesproken...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 21:09
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
En natuurlijk steunt zij Barack Obama, simpelweg op huidskleur. Over racisme gesproken...
Nouja, dat zal zeker ook wel een factor spelen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 02:08
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
Lol, wat een onzin.

Total crimes (per capita)
#8 United States: 80.0645 per 1,000 people
#9 Netherlands: 79.5779 per 1,000 people

http://www.nationmaster.com/graph/cr...mes-per-capita

Overigens scoren Denemarken, Engeland en Finland hoger dan de VS. Maar goed, dat moet je op zijn beurt weer koppelen aan bevolkingsdichtheid. De VS hoort vanwege de lage bevolkingsdichtheid juist een veel lagere criminaliteit te hebben. Die is relatief hoog, en gezien de omstandigheden dus relatief nog hoger.
De rest van Europa zit een stuk lager.
Het hangt natuurlijk een beetje af van wel onderzoek je gebruik maakt daar is nogal wat verschil tussen
maar zelfs in de bron die jij geeft zitten er al 3 europese landen boven de vs

Ik heb nergens wat over de verklaring van die misdaadcijfers gezegd alleen over de hoogte T_ID zo kan ik het ook
'dat telt niet want...'
Overigens kun je bevolkingsdichtheid niet zomaar als cijfer gebruiken de meeste mensen in de VS wonen in ontzettend grote steden ze hebben alleen ook woestijnen en dat soort ongein om het te compenseren
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 06:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Het hangt natuurlijk een beetje af van wel onderzoek je gebruik maakt daar is nogal wat verschil tussen
maar zelfs in de bron die jij geeft zitten er al 3 europese landen boven de vs
Wow, drie, van de, wat is het, 35?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Lol, wat een onzin.

Total crimes (per capita)
#8 United States: 80.0645 per 1,000 people
#9 Netherlands: 79.5779 per 1,000 people

http://www.nationmaster.com/graph/cr...mes-per-capita

Overigens scoren Denemarken, Engeland en Finland hoger dan de VS. Maar goed, dat moet je op zijn beurt weer koppelen aan bevolkingsdichtheid. De VS hoort vanwege de lage bevolkingsdichtheid juist een veel lagere criminaliteit te hebben. Die is relatief hoog, en gezien de omstandigheden dus relatief nog hoger.
De rest van Europa zit een stuk lager.
Totale misdaad zegt niet zo veel, omdat dat sterk afhankelijk is van de pakkans en de manier waarop het gedocumenteerd wordt. Die afhankelijkheid is kleiner voor ernstige misdaden, dus als je naar moord kijkt bijvoorbeeld, zul je zien dat de VS flink hoger "scoort".

(kijk maar eens naar "murders with firearms" bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 10:18
Verwijderd
Citaat:
De VS hoort vanwege de lage bevolkingsdichtheid juist een veel lagere criminaliteit te hebben. Die is relatief hoog, en gezien de omstandigheden dus relatief nog hoger.
De rest van Europa zit een stuk lager.
Niet helemaal. Veruit het grootste gedeelte van de VS woont in verstedelijkt gebied en die gebieden hebben een hogere bevolkingsdichtheid dan wij hier in Nederland.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2008, 10:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Als je ze wil vergelijken dan zou je heel de VS tegenover heel de EU moeten zetten en dan nog moet je erg goed letten op verschillen door wetten.
Schietincidenten vs. Steekincidenten. bijvoorbeeld.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Lol, wat een onzin.

Total crimes (per capita)
#8 United States: 80.0645 per 1,000 people
#9 Netherlands: 79.5779 per 1,000 people

http://www.nationmaster.com/graph/cr...mes-per-capita

Overigens scoren Denemarken, Engeland en Finland hoger dan de VS. Maar goed, dat moet je op zijn beurt weer koppelen aan bevolkingsdichtheid. De VS hoort vanwege de lage bevolkingsdichtheid juist een veel lagere criminaliteit te hebben. Die is relatief hoog, en gezien de omstandigheden dus relatief nog hoger.
De rest van Europa zit een stuk lager.
Wow even off topic, maar Nederland op nummer 9
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Wow even off topic, maar Nederland op nummer 9
In Nederland wordt de misdaad ook vrij netjes bijgehouden. En tja, een fiets stelen is ook een misdaad he.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 14:09
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
In Nederland wordt de misdaad ook vrij netjes bijgehouden. En tja, een fiets stelen is ook een misdaad he.
True, eigenlijk zegt het gewoon meer over onze registratiemogelijkheden dan over hoe crimineel we wel niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 16:59
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
http://palinsarmy.ytmnd.com/

Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 22:21
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Kutmuziek.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 00:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mja, toch lijkt McCain een vrij slechte beurt te draaien door Palin gekozen te hebben als running mate. De fundamentalisten steunden hem sowieso al, dus daarmee helpt ze hem niet, en ondertussen gaan er wel serieuze beschuldigingen van fraude en machtsmisbruik tegen Palin.

En goed, met een dergelijk onderzoek kunnen de democraten al helemaal de messen slijpen.

Toelichting:
http://www.cnn.com/2008/POLITICS/09/...investigation/
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 09:15
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Het is dat Amerika voor een groot deel bestaat uit mensen die een behoorlijk hersendefect hebben, anders zouden ze niet op iemand die zegt Irak te willen bombarderen in opdracht van God. Het feit dat Palin een jodin is maakt het voor mij alleen maar erger. Maargoed, Biden is dat ook.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 13:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Het is dat Amerika voor een groot deel bestaat uit mensen die een behoorlijk hersendefect hebben, anders zouden ze niet op iemand die zegt Irak te willen bombarderen in opdracht van God. Het feit dat Palin een jodin is maakt het voor mij alleen maar erger. Maargoed, Biden is dat ook.
Behalve dat je jezelf belachelijk maakt, waarom denk je dat Palin joods is? Of Joe Biden?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 13:34
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Behalve dat je jezelf belachelijk maakt, waarom denk je dat Palin joods is? Of Joe Biden?
Het is een complot
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 18:33
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Behalve dat je jezelf belachelijk maakt, waarom denk je dat Palin joods is? Of Joe Biden?
Haar grootvader van moederskant is een jood uit Litouwen, Schmuel Sheigam. Biden stamt af van Iraakse joden, en hij had zelfs "stemrecht" in Irak nadat dat land door de Amerikanen bezet was.

Geen complot, gewoon een eeuwenoud plan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2008, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Haar grootvader van moederskant is een jood uit Litouwen, Schmuel Sheigam. Biden stamt af van Iraakse joden, en hij had zelfs "stemrecht" in Irak nadat dat land door de Amerikanen bezet was.

Geen complot, gewoon een eeuwenoud plan.
Dikke kans dat een van jouw voorouders ook jood was.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 19:03
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dikke kans dat een van jouw voorouders ook jood was.
Gecheckt, maar helaas, niets gevonden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 19:45
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Haar grootvader van moederskant is een jood uit Litouwen
Jood word je alleen als je moeder joods is, of als je je bekeert (waar een hele cursus aan vastzit, niet alleen contributie aan de kerk betalen). Dat komt waarschijnlijk omdat nooit echt vast te stellen was wie de vader was .
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 20:08
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Jood word je alleen als je moeder joods is
ahum.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 20:41
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
ahum.
Gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 20:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geen complot, gewoon een eeuwenoud plan.
Met welke kleur lint wil je je brevet van onvermogen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 20:49
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Met welke kleur lint wil je je brevet van onvermogen?
Tot wat, lieve jongen?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 20:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tot wat, lieve jongen?
Als je anno 2008 nog gelooft in Joodse samenzweringen verdien je een brevet van onvermogen denk ik. De meeste mensen zouden voordat ze die bewering deden immers de sociale achtergrond erin meerekenen, inzien dat het vrij logisch is dat je Joden na al die vervolging opeens op hoge posten tegenkomt.

Compensatiegedrag. Je ziet het overal. Homoseksuelen worden te vuur en te zwaard gedwongen zich niet te uiten? Het slaat terug en opeens heb je tv presentatoren en gay prides, waar uiten juist belangrijk is. De islam krijgt kritiek na het PVDA-tijdperk? Er staan contraracisten zoals eerder besproken M. Enait op, die alle ongelovigen en blanken discrimineren omdat ze denken dat moslims gediscrimineerd worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 21:13
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
In het verlengde van jouw reactie, de volgende vraag: wanneer krijgen we dan de Pedophile-pride? Of het Grafschennis-nieuws?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 21:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In het verlengde van jouw reactie, de volgende vraag: wanneer krijgen we dan de Pedophile-pride? Of het Grafschennis-nieuws?
Nou, van die laatste weet ik het niet, maar het is algemeen bekend dat je in Thailand, Indonesië en omstreken prima terecht kunt als je op kinderen valt, en mensen er niet moeilijk over doet zolang je maar genoeg geld rondstrooit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 21:20
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik hoef niet eens geld rond te strooien als ik mezelf als antisemiet manifesteer in bv. het Midden-Oosten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 22:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ahum.
Misschien moet je eens wat andere bronnen over joden zoeken dan Der ewige Jude. Je zult verstelt staan.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 22:21
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Misschien moet je eens wat andere bronnen over joden zoeken dan Der Ewige Jude. Je zult verstelt staan.
Kom jij maar met wat beters dan.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 22:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
http://en.wikipedia.org/wiki/Jew
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.