Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2003, 05:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ROTTERDAM - Het opleggen van hogere gevangenisstraffen leidt niet tot een daling van de zware criminaliteit. Ook het invoeren van minimumstraffen helpt niet. Dat zeggen J. Verburg, president van het gerechtshof in Den haag, en F. Bakker, president van de rechtbank in Haarlem, in het Algemeen Dagblad van zaterdag.

Politieke partijen als CDA, VVD en LPF zijn voorstander van hogere straffen en de LPF wil bovendien invoering van minimumstraf. Volgens de twee rechters, die beiden in het dagelijks bestuur van alle presidenten zitten, is de afschrikwekkende werking van hogere straffen verwaarloosbaar.
Volgens Verburg zal een crimineel die in de drugshandel zit, daar niet mee stoppen, omdat er opeens een hogere straf op staat. Pakkans en snelheid van straffen, spelen een veel grotere rol. 'Als u elke dag een bekeuring krijgt voor hardrijden, stopt u daar vanzelf mee. Is de kans op een boete klein, dan maakt de hoogte veel minder uit.'

Bakker stelt dat Nederland niet laag scoort met het opleggen van straffen. 'Wij zijn een Europese middenmoter.' bron volkskrant.nl (ANP)
(toch wel mensen met enig inzicht erover lijkt mij)

Maw: de oplossing van Balkenende I (Joost Erdmans iirc) omstrenger te straffen is geen oplossing. Het is slechts verwaarloosbare lucht.

Hopelijk veranderd het volgende kabinet de methodes...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2003, 08:56
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
nonsens, denk maar niet dat iemand in afghanistan het in zijn kop haalde te stelen toen er nog handen afgehakt werden.
en kijk naar singapore, niemand gooit er een papiertje op de grond.

ik weet niet wat die rechters onder strengere straffen verstaan.

want als wij nederlanders spreken overstrengere straffen dan word bv. een straf van 80 euro boete eentje van 150 euro. nee, dat is nog steeds laag, geen wonder dat dat niet afschrikt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 10:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
heb jij cijfers over het aantal diefstallen voor en na het invoeren vande sharia?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:16
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Hogere straffen ansich zorgen er wellicht niet voor dat iemand geen misdrijf zal gaan plegen. Het zorgt er echter wel voor dat een eenmaal gepakte crimineel veilig opgeborgen zit en geen nieuwe misdrijven kan plegen.

Eigenlijk is het gewoon te gek voor worden dat zogenaamde draaideur criminelen iedere keer weer een lage straf krijgen. Veel plegers dienen bij ieder volgend misdrijf een hogere straf te krijgen. Als ze na een stuk of 5 veroordelingen nog steeds niks geleerd hebben dienen ze een jaartje of 20 opgeborgen te worden.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Hogere straffen ansich zorgen er wellicht niet voor dat iemand geen misdrijf zal gaan plegen. Het zorgt er echter wel voor dat een eenmaal gepakte crimineel veilig opgeborgen zit en geen nieuwe misdrijven kan plegen.

Eigenlijk is het gewoon te gek voor worden dat zogenaamde draaideur criminelen iedere keer weer een lage straf krijgen. Veel plegers dienen bij ieder volgend misdrijf een hogere straf te krijgen. Als ze na een stuk of 5 veroordelingen nog steeds niks geleerd hebben dienen ze een jaartje of 20 opgeborgen te worden.
Hier ga je dus in de fout, want je gaat er al vanuit dat iemand wel ff gepakt wordt.
Zoals gezegd in t artikel: ''Pakkans en snelheid van straffen, spelen een veel grotere rol.''
Zolang de pakkans klein is, zal die crimineel gewoon verder gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:57
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Een tijdje geleden had ik hier al een topic over...en eventjes waarom ik het niet eens ben met de stelling.

Nog niet zo heel lang geleden kwam de LPF met hun 'actieplan tegen geweld'. Onderdeel van dit plan was het stellen van minimumstraffen voor de zwaardere delicten, net zoals er maximumstraffen in de wet worden gegeven.

Dit vroeg om nadere analyse. Ik ben eens gaan kijken naar wat nu eigenlijk het doel is van het opsluiten van iemand. Uiteindelijk kwam ik op de volgende vijf punten:
  1. Preventief
    De straf moet mensen afschrikken de misdaad te begaan.
  2. Curatief
    We hopen dat mensen door de straf hun leven beteren en 'op het rechte pad' komen.
  3. Isolatief
    In de periode dat de dader opgesloten zit, kan hij geen strafbare feiten plegen en geen gevaar voor de samenleving opleveren.
  4. Wraak van slachtoffer(s)
    Het geeft een slachtoffer, van bijvoorbeeld verkrachtig, genoegdoening als de dader (hard) wordt gestraft.
  5. Gevoel van rechtvaardigheid in maatschappij
    Het wordt als goed gezien dat daders flink gestraft worden.

Een toevoeging bij punt 5. Als een dader van zinloos geweld door omstandigheden 3 maanden cel krijgt, geeft dit een onrechtvaardig gevoel in de maatschappij. Of dit volgens de maatstaven in de wet redelijk of niet is, is niet relevant.
De emotie leeft nou eenmaal onder de bevolking. Gevolg zijn de stille tochten en veel onrust in de maatschappij. Om niet te vergeten dat het frustrerend werkt ("als ik 3 kilometer te hard rijd krijg ik een bekeurig, en als hij iemand vermoord krijgt hij maar 3 maanden").

Als we gaan kijken aan de hand van deze analyse in hoeverre hogere straffen en/of minimumstraffen effect hebben, kun je concluderen dat bij punt 1 en 2 de effecten zeer minimaal zijn.
Kijk je echter naar de punten 3, 4 en 5, kun je constateren dat hogere straffen wel degelijk een significant effect hebben.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:01
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Hier ga je dus in de fout, want je gaat er al vanuit dat iemand wel ff gepakt wordt.
Zoals gezegd in t artikel: ''Pakkans en snelheid van straffen, spelen een veel grotere rol.''
Zolang de pakkans klein is, zal die crimineel gewoon verder gaan.
Ik ga helemaal niet de fout in. Bij een kleinere pakkans is het effect van een lange straf minder, maar er geldt nog steeds: degene die je wel pakt vormen voor een langere tijd geen bedreiging voor de maatschappij.

Wat betreft pakkans moet de politie gewoon meer bevoegdheden en personeel krijgen. Zo vind ik de foullierings acties hier in Rotterdam helemaal top
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:07
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Wat betreft pakkans moet de politie gewoon meer bevoegdheden en personeel krijgen. Zo vind ik de foullierings acties hier in Rotterdam helemaal top
Zeker. Ik ben het met je eens wat dit betreft.
Geweldsdelicten zijn met meer dan 15% gedaald in een korte tijd; een bijzondere prestatie - en dat met zulke simpele maatregelen!
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:09
alwaysgood
alwaysgood is offline
wat zou dan wel een effectieve manier zijn om te voorkomen dat misdadigers in de herhaling vallen?
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:13
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Zeker. Ik ben het met je eens wat dit betreft.
Geweldsdelicten zijn met meer dan 15% gedaald in een korte tijd; een bijzondere prestatie - en dat met zulke simpele maatregelen!

Mede dankzij de politie zelf en Cohen.
Bovendien issie daar wel gedaald ja, maar niet verdwenen, t is alleen maar verschoven.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik ga helemaal niet de fout in. Bij een kleinere pakkans is het effect van een lange straf minder, maar er geldt nog steeds: degene die je wel pakt vormen voor een langere tijd geen bedreiging voor de maatschappij.

Wat betreft pakkans moet de politie gewoon meer bevoegdheden en personeel krijgen. Zo vind ik de foullierings acties hier in Rotterdam helemaal top
En diegene die je niet pakt dan???

Idd, moeten ze krijgen, maar zolang die klein blijft heb je er dus niet zoveel aan als je zwaarder straft.
Je moet dus EERST de pakkans vergroten en de snelheid van t straffen. Als dit voltooid is, dan kun je zwaarder gaan straffen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:18
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
[B]Hier ga je dus in de fout, want je gaat er al vanuit dat iemand wel ff gepakt wordt.
Zoals gezegd in t artikel: ''Pakkans en snelheid van straffen, spelen een veel grotere rol.''
als iemand al 5 keer gepakt is, zoals desecrator zegt, dan zalhij echt wel eerder geneigd zijn te denken dat hij ook de 6de keer gepakt word. en als er dan ineens 20 jaar cel op zijn delict staat ipv lage straffen die hij de eerste 5 keer kreeg, dan denk ik dat ie niet nog s de crimineel gaat uithangen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
als iemand al 5 keer gepakt is, zoals desecrator zegt, dan zalhij echt wel eerder geneigd zijn te denken dat hij ook de 6de keer gepakt word. en als er dan ineens 20 jaar cel op zijn delict staat ipv lage straffen die hij de eerste 5 keer kreeg, dan denk ik dat ie niet nog s de crimineel gaat uithangen.

Jaha, MAAR je moet er wel voor zorgen dat ie gepakt kan worden en dat doe je dus door de pakkans te vergroten.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:23
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Je moet dus EERST de pakkans vergroten en de snelheid van t straffen. Als dit voltooid is, dan kun je zwaarder gaan straffen.
Voor pakkans vergroten zul je voor meer agenten moeten zorgen, bevoegdheden en werkwijzen veranderen. Dat soort maatregelen kosten tijd voordat ze effect hebben. Langere straffen is iets dat vrij snel effect heeft. Moet je natuurlijk wel meer cellen bouwen danwel meerdere gevangen in 1 cel stoppen.

Ik zie dus liever dat dat soort trajecten parallel aan elkaar gedaan worden, en niet 1 voor 1.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:29
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Jaha, MAAR je moet er wel voor zorgen dat ie gepakt kan worden en dat doe je dus door de pakkans te vergroten.
als hij al 5 keer gepakt is dan denk ik dat ie sowieso al aardig bang is om voor een delict de gevangenis in te gaan als daar ineens 20 jaar op staat. de pakkans is best groot voor zulke mensen want die zijn bekend bij de pliesie.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:31
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
als hij al 5 keer gepakt is dan denk ik dat ie sowieso al aardig bang is om voor een delict de gevangenis in te gaan als daar ineens 20 jaar op staat. de pakkans is best groot voor zulke mensen want die zijn bekend bij de pliesie.
Er zijn er ook genoeg die nog nooit gepakt zijn, of maar 1x ofzo.

Dat zal ze idd afschrikken, maar je moet dus wel de pakkans vergroten wil je ze afschrikken.
Iemandzal t echt niet boeien of hij 5 of 10 jaar krijgt, als hij toch niet gepakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:45
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Mede dankzij de politie zelf en Cohen.
Bovendien issie daar wel gedaald ja, maar niet verdwenen, t is alleen maar verschoven.
Cohen?! We hebben het over Rotterdam, niet over Amsterdam.

Daarnaast maakt het helemaal niet uit wie ervoor gezorgd heeft, het gaat om het resultaat: en dat is positief te noemen.

Dat het nog niet helemaal is verdwenen lijkt mij ook logisch. De maatregel is pas enkele maanden geleden ingevoerd. Het is ook niet redelijk om te verwachten dat je met deze maatregelen het probleem volledig oplost.

Tenslotte vind ik geen onderbouwing voor jouw stelling dat het verschoven is. Waar blijkt dat uit?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:50
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Cohen?! We hebben het over Rotterdam, niet over Amsterdam.
In A'dam is het ook gedaald: onder Cohen/PvdA beleid.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-01-2003, 16:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Cohen?! We hebben het over Rotterdam, niet over Amsterdam.

Daarnaast maakt het helemaal niet uit wie ervoor gezorgd heeft, het gaat om het resultaat: en dat is positief te noemen.

Dat het nog niet helemaal is verdwenen lijkt mij ook logisch. De maatregel is pas enkele maanden geleden ingevoerd. Het is ook niet redelijk om te verwachten dat je met deze maatregelen het probleem volledig oplost.

Tenslotte vind ik geen onderbouwing voor jouw stelling dat het verschoven is. Waar blijkt dat uit?
Alleen maar omdat de berichtgeving uit Rotterdam komt?
Tzelfde beleid is in Amsterdam en in andere steden dus...
Ook in A'dam is t gedaald dankzij Cohen ja. Bovendien is Cohen korpschef ofzo

Maarrem, waar dat uit blijjkt? Dat tzeggen deskundigen en ik kan me er wel in vinden, want die crimineel zal echt niet meer op plekken waar er strenge controle is zijn actitiveiten uitvoeren, maar naar plaatsen gaan waar die harde aanpak niet gebeurd.
Is toch logisch?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:35
chris9 tje
chris9 tje is offline
uhm... dit zijn maar twee rechters... kan wel zijn dat zij dat zo vinden, maar uhm... om de mening van twee rechters nu meteen als mening van "de nederlandse rechters" op te werpen gaat misschien een beetje ver?
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:24
Verwijderd
ik weet wel zeker dat t helpt, de straffen die er zijn houden niet echt tegen om t nog een keer te doen of wel? zo bijzonder zwaar is de strafrecht in nederland niet, cellen zijn net hotels, en de straffen te laag.

jaaaah dat houdt de zware jongens allemaal wel tegen om zich aan de regels te houden
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:28
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik weet wel zeker dat t helpt, de straffen die er zijn houden niet echt tegen om t nog een keer te doen of wel? zo bijzonder zwaar is de strafrecht in nederland niet, cellen zijn net hotels, en de straffen te laag.

jaaaah dat houdt de zware jongens allemaal wel tegen om zich aan de regels te houden
En jij weet er natuurlijk veel meer vanaf dan wetenschappers en rechters
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 11:49
NN
NN is offline
Strenge straffen helpen niet. Straf is een wraakmiddel. Straf wordt pas nuttig als het de dader zodanig beďnvloedt dat hij het niet weer doet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:13
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Soms vind ik de straffen wel erg laag die gegeven worden, kijk maar naar die moeder van het meisje dat zwaar mishandeld is omdat ze voodoo uitoefende ofzo, die heeft MAAR 3 jaar gekregen!!!! belachelijk gewoon.

Verder denk ik dat criminelen meer maatschappelijk werk kunnen/mogen doen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Strenge straffen helpen niet. Straf is een wraakmiddel. Straf wordt pas nuttig als het de dader zodanig beďnvloedt dat hij het niet weer doet.
komop zeg, een peuter kan al de relatie zien tussen het koekje dat 'ie pakte en de klap die 'ie kreeg een volwassen persoon hoort een dergelijk verband zeker te zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
En jij weet er natuurlijk veel meer vanaf dan wetenschappers en rechters
gelukkig ben ik geen rechter nee, bij mij kwamen ze er echt niet makkelijk vanaf maar goed,dat is weer iets anders.....

Maar zeg nou zelf, hoe afschrikwekkend is zo n hele gevangenis nou? je hebt er luxe, je krijgt geld, opleiding ect. en de straffen zijn laag.

Nou zullen de echte mannen daar niet om klagen geloof dat maar wel, die zullen zich ook niet laten afschrikken door zwaardere straffen, maar zulke mannen gaan toch wel weer de fout in, of de straffen nou hoog zijn of niet.

Maar zolang ze vast zitten kunnen ze niet nog iets doen, maar daar wordt niet ibj stil gestaan er wordt toch alleen maar stil gestaan bij t feit dat ze prive en luxe moeten hebben en weer de maatschappij in komen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Stel, ik wil een bank overvallen, wat doe ik dan

1) ik koop zo'n bivakmuts
2) ik koop een wapen
3) ik koop het wetboek vanstrafrecht om te kijken welke straf ik eventueel zou kunnen krijgen

wat hoort niet in dit rijtje thuis.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
Stel, ik wil een bank overvallen, wat doe ik dan

1) ik koop zo'n bivakmuts
2) ik koop een wapen
3) ik koop het wetboek vanstrafrecht om te kijken welke straf ik eventueel zou kunnen krijgen

wat hoort niet in dit rijtje thuis.
3. maar je weet van te voren al datde straf als je gepakt zou worden, niet echt goed is, anders zou een normaal mens t wel laten

en met alleen punt 1 en punt 2 kom je niet als je een geslaagd misdaad wil plegen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:33
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Zeker. Ik ben het met je eens wat dit betreft.
Geweldsdelicten zijn met meer dan 15% gedaald in een korte tijd; een bijzondere prestatie - en dat met zulke simpele maatregelen!
Vreemd, pas nog hoorde ik van een docent-onderzoeker dat het nauwelijks effect had. Heb je hier een bron voor?

Citaat:
spacegirl schreef:
3. maar je weet van te voren al datde straf als je gepakt zou worden, niet echt goed is, anders zou een normaal mens t wel laten
Volkspsychologie. Zo werkt dat niet. Praktisch niemand wil naar de gevangenis. Of je daar nou een goed bed en een TV hebt, niemand wil erheen. Een gevangenis is geen hotel, je hebt het grootste deel van de dag geen bewegingsvrijheid. Stel je eens voor dat je jaren achtereen gedwongen op zo'n kamertje zit. Het gaat er niet zozeer om wat de precieze duur van de straf is, criminelen maken zulke afwegingen niet. Het verhogen van de pakkans zou in enige mate preventief kunnen werken, maar heel veel verschil maakt dat denk ik ook niet.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:38
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Soms vind ik de straffen wel erg laag die gegeven worden, kijk maar naar die moeder van het meisje dat zwaar mishandeld is omdat ze voodoo uitoefende ofzo, die heeft MAAR 3 jaar gekregen!!!! belachelijk gewoon.

Verder denk ik dat criminelen meer maatschappelijk werk kunnen/mogen doen.

nooit van gehoord. wie deed er aan voodoo. de moeder die haarkind mishandelde als deel van een of ander ritueel of deed de dochter aan voodoo en vond de moeder dat niet goed?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:26
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nooit van gehoord. wie deed er aan voodoo. de moeder die haarkind mishandelde als deel van een of ander ritueel of deed de dochter aan voodoo en vond de moeder dat niet goed?

het was nog een jong meisje, die had dus last van haar buik, en die moeder dacht meteen dat ze bezeten was door een kwade geest, door middel van voodoo probeerde ze de geest uit haar te drijven, ze hebben het kind geslagen, geschopt, op haar gesprongen, noem maar op.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:34
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Soms vind ik de straffen wel erg laag die gegeven worden, kijk maar naar die moeder van het meisje dat zwaar mishandeld is omdat ze voodoo uitoefende ofzo, die heeft MAAR 3 jaar gekregen!!!! belachelijk gewoon.
Waarom stem je SP als je voor hogere straffen of zelfs minimumstraffen bent?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:38
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Waarom stem je SP als je voor hogere straffen of zelfs minimumstraffen bent?
De SP is (samen met GL) de enige partij die echt rekening wenst te houden met medemens en natuur.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:43
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Waarom stem je SP als je voor hogere straffen of zelfs minimumstraffen bent?
Omdat ik het voor de rest achter hun sta misschien?
je kan het niet met elk standpunt in een partij eens zijn.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 08:45
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Omdat ik het voor de rest achter hun sta misschien?
je kan het niet met elk standpunt in een partij eens zijn.
inderdaad.


Kenny (die SP stemt en ook voor hardere straffen is, vooral de crimi buitenlanders moeten opdonderen.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saai us and see if we mind #1848
Verwijderd
500 03-07-2013 20:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden
Verwijderd
39 13-09-2006 19:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 20:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rotterdam : geen asielzoekers meer!
Mujahideen
160 09-12-2003 17:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland in verval....
TefnachT
101 22-08-2002 00:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Janssen-van raay : volkert van der G ingehuurd door Al Quada
TygerStyle2001
62 12-07-2002 14:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.