Oud 08-09-2011, 19:21
erweka
Avatar van erweka
erweka is offline
Zoals je hier al had kunnen lezen, en zoals je waarschijnlijk al wel eerder vernomen had op wat voor manier dan ook, onze minister van onderwijs, je weet wel, mevrouw Bijsterveldt, wil voor iedereen, ongeacht het opleidingsniveau wiskunde verplicht maken.
Nou vroeg ik me af wat jullie daar nou eigenlijk van vinden, dus als je zo vriendelijk zou willen zijn om ff te reageren zou ik dat wel leuk vinden.
Persoonlijk vind ik in ieder geval dit: (was eigenlijk bedoeld als reactie onder het artikel maar dat kon niet)

Wat is die Spoorbijsterveldt toch voor een persoon???!!!
Oke, het is inderdaad wel zo dat het handig dat je een paar sommetjes op kunt lossen. En ja, de dingen die hier worden genoemd zijn ook niet zo moeilijk, maar als je ziet wat je aan wiskunde krijgt, dan is dat toch wel ff wat moeilijker... Wat is het doel van deze actie? Je moet er rekening mee houden dat niet iedereen nou eenmaal goed is in wiskunde. Dus wat doe je: geef ze wiskunde. Moet dat ons onderwijs beter maken? Gaat dat er voor zorgen dat Nederland weer aan de top van het onderwijs komt zoals minister van Bijsterveldt zo graag wil? Wordt het onderwijs er beter van als je kinderen dingen laat doen waar ze niet goed in zijn? Volgens mij he, gaan de gemiddelde cijfers dan omlaag... en niet OMHOOG zoals eigenlijk 'de bedoeling is'. Zou het niet veel beter zijn als iedereen precies dát gaat doen waar hij of zij goed in is? En tuurlijjk, er zijn van die dingen die iedereen moet leren, ook als ze er niet goed in zijn, maar hé, er zijn toch niet voor niets profielen zodat je vakken kunt kiezen die JIJ leuk vindt en waar JIJ goed in bent! Laten we ons daar nou eens op richten, dan worden de resultaten volgens mij veel beter, en echt, het lijkt me dat het Nederlandse onderwijs daardoor beter kan worden, en niet door leerlingen dingen te verplichten die ze moeten doen waar ze niet goed in zijn...
Maar we mogen niet meer slim worden, stel je voor zeg, allemaal slimme mensen, wat zul je daar een last van hebben als overheid. Al die slimme mensen zullen een gevaar voor je zijn, want weetje, al die slimme mensen kunnen nadenken en zullen dwars door je spelletjes die je speelt heen kijken. En wat dan nog het ergste is, ze kunnen zelfs in opstand komen! Nou reken maar dat als jij aan de macht bent en het volk komt op wat voor manier dan ook in opstand tegen je, dan ben je daar niet zo blij mee, want dan voel je je bedrijgt en moet je wel toegeven dat je iets fout gedaan hebt, dat je foute spelletjes gespeeld hebt. Nee, we kunnen met z'n allen maar beter dom blijven, want dat is gewoon wel zo makkelijk he. Lekker geen last van al die mensen, kun je lekker doen wat je zelf wilt en nóg meer geld verdienen...
Vroeger, en dan spreek ik over de jaren '50/'60 ongeveer, was het de bedoeling dat iedereen een kans kreeg. Iedereen moest de kans krijgen om door te studeren en slim te worden. Maar dat mag dus niet meer want dan worden we met z'n allen te slim. Je moet maar lekker dom blijven zoals ik al zei. En hoe zou je dat nou doen?
Juist, zorg dat ze iets hebben wat ze moeilijk vinden, waar ze niks van snappen en hopelijk, ja, blijf je dan ook nog lekker een keertje zitten. Maar ho, dat gaat geld kosten dus nee dat is het ook niet helemaal... Maar! Dat laat je ze toch gewoon lekker zelf betalen! Als ze dan toch zo nodig willen studeren, of wat dan ook, dan moeten ze dat ook maar lekker zelf betalen! Verdienen ze tenminste ook nog eens wat aan je. Studeren (ongeacht het niveau) moet weer iets worden wat alleen voor enkele mensen voorbehouden is, en het liefst kiest de overheid die mensen natuurlijk zelf. Maar het eerste wat zal gaan gebeuren is dat je zélf je studie mag betalen. En heus, dat komt er aan, dat geef ik je op een briefje.
Dus laten we met zijn allen eens nadenken en niet zomaar klakkeloos aannemen wat er gezegd wordt. Doorzie de spelletjes die de overheid speelt, want echt, OVERAL zit een bedoeling achter. De overheid is geen liefdadigheidsinstelling ook al doen ze zich zo voorkomen. Wat denk je nu als je dit gelezen hebt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2011, 19:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ten eerste hebben slimme mensen geen probleem met wiskunde en ten tweede zijn de vakken Nederlands en Engels ook al verplicht. Alle drie de vakken behoren tot de algemene kennis en veel vervolgopleidingen zouden het ook prettig vinden wanneer leerlingen examen hebben gedaan in wiskunde. Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is dat de minder slimme leerlingen het niveau omlaag brengen, maar die zitten dan waarschijnlijk niet op de juiste plek.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 20:13
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Lijkt me een prima plan, wiskundekennis is nuttig en hoewel niet iedereen er beroepsmatig wat mee doet, zijn de mensen die het wel doen essentieel voor het lopende houden van de maatschappij. Verder denk ik niet dat het niveau voor vmbo nu zo hoog zal zijn dat het echt veel mensen gaat tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 20:17
Verwijderd
Nuh. Geen reet gehad aan wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 20:41
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik denk dat dit een stelling is waar de bètastudenten het mee eens zullen zijn, en de alphastudenten niet. Hier kom je nooit uit. Wiskunde heb je niet nodig in de zorg of bij een taalstudie, Frans en Duits heb je niet nodig wanneer je biomedische technologie studeert. Gewoon lekker zo houden.

Hoewel het wel schandalig is gesteld met de algemene rekenkundige kennis van de jeugd.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 20:46
erweka
Avatar van erweka
erweka is offline
Citaat:
Ik denk dat dit een stelling is waar de bètastudenten het mee eens zullen zijn, en de alphastudenten niet. Hier kom je nooit uit. Wiskunde heb je niet nodig in de zorg of bij een taalstudie, Frans en Duits heb je niet nodig wanneer je biomedische technologie studeert. Gewoon lekker zo houden.

Hoewel het wel schandalig is gesteld met de algemene rekenkundige kennis van de jeugd.
Ben zelf trouwens bèta mocht je t willen weten. (A5)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 20:48
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ben zelf trouwens bèta mocht je t willen weten. (A5)
Ik heb stiekem de openingspost niet gelezen, teveel tekst. Ik reageer voornamelijk op de stelling zelf.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hangt een hoop af van hoeveel wiskunde ze precies verplicht willen stellen. Als ze dat de hoogte in trappen, zorgen ze ervoor dat een hoop mensen hun opleiding niet halen, of een lagere opleiding halen, alleen maar vanwege wiskundige feitjes die ze de rest van hun leven niet meer nodig hebben.

Ik bedoel, zelfs een hoop professoren voeren onderzoeken uit met een boek statistiek op schoot opengeslagen, en het werkt tot nu toe prima. Ik zie serieus niet waarom je meer wiskunde verplicht zou willen stellen voor meer verschillende profielen. Ik heb destijds het totaal uitgeklede wiskunde A1 gedaan, en dat sloot prima aan bij de universiteit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 22:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hangt een hoop af van hoeveel wiskunde ze precies verplicht willen stellen. Als ze dat de hoogte in trappen, zorgen ze ervoor dat een hoop mensen hun opleiding niet halen, of een lagere opleiding halen, alleen maar vanwege wiskundige feitjes die ze de rest van hun leven niet meer nodig hebben.

Ik bedoel, zelfs een hoop professoren voeren onderzoeken uit met een boek statistiek op schoot opengeslagen, en het werkt tot nu toe prima. Ik zie serieus niet waarom je meer wiskunde verplicht zou willen stellen voor meer verschillende profielen. Ik heb destijds het totaal uitgeklede wiskunde A1 gedaan, en dat sloot prima aan bij de universiteit.
Misschien zou het niveau van het onderzoek in de lagere disciplines ook wat omhoog gaan als die professoren wat beter wiskundig inzicht en meer kennis van de wetenschappelijke methode zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 22:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Misschien zou het niveau van het onderzoek in de lagere disciplines ook wat omhoog gaan als die professoren wat beter wiskundig inzicht en meer kennis van de wetenschappelijke methode zouden hebben.
Dan kun je beter meer investeren in talen, zodat de verspreidingsbarrière voor Nederlandse publicaties vermindert. Want waar je prima statistiek kunt doen vanuit een boek, kun je niet met google translate en een woordenboek een Engelse publicatie schrijven. Of nog erger: in Duits.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 22:23
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dan kun je beter meer investeren in talen, zodat de verspreidingsbarrière voor Nederlandse publicaties vermindert. Want waar je prima statistiek kunt doen vanuit een boek, kun je niet met google translate en een woordenboek een Engelse publicatie schrijven. Of nog erger: in Duits.
Lol, en een Engelstalig artikel schrijven is ook o zo moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 22:24
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Dan kun je beter meer investeren in talen, zodat de verspreidingsbarrière voor Nederlandse publicaties vermindert. Want waar je prima statistiek kunt doen vanuit een boek, kun je niet met google translate en een woordenboek een Engelse publicatie schrijven. Of nog erger: in Duits.
Of de Nederlandse taal afschaffen en het gewoon bij Engels laten. Dat is niet alleen beter voor de communicatie met ander landen, maar je kunt je dan ook goed richten op één taal i.p.v. vier talen op een matig niveau geven. Het is vrij radicaal en eigenlijk zou heel Europa daaraan mee moeten doen, maar ik ben bang dat veel mensen dit liever niet zien gebeuren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 23:54
Groentensoep
Groentensoep is offline
Wiskundige kennis is ook handig voor alledaagse dingen, zoals je financien. Ik ben ervan overtuigd dat wiskundige kennis financiele problemen bij mensen zal verminderen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 00:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Lijkt me een goed idee voor Havo/VWO opleidingen, daar heb je toch wiskunde (A) nodig voor alle opleidingen (want statistiek). Ik zie niet direct het nut in voor VMBO leerlingen, en heb eerlijk gezegd geen idee wat voor wiskunde je krijgt bij het VMBO examen.

Verder lijkt me "analytische vaardigheden" nogal onzinnig. Die krijg je net zo goed als je les krijgt in logica of een of andere taal.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 09:08
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Die krijg je net zo goed als je les krijgt in logica of een of andere taal.
Nou.. extra lessen logica voor vrouwen zou wel eens heel nuttig kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 09:14
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
hbe zelf aan het begin van het jaar voor duits gekozen(inplaats van wiskundeP) heb er nog altijd geen spijt van gehad, veel leraren zeiden ook dat ik beter duits kon doen, omdat qua wiskunde wel goed was maar duits wat meer moest, maargoed, dat geld natuurlijk niet voor iedereen
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 17:12
erweka
Avatar van erweka
erweka is offline
Natuurlijk is het belangrijk dat iedereen wel wat wiskunde kan, anders heb je toch echt wel een probleem, maar als je het mij vraagt heeft iedereen op wat voor niveau dan ook in de onderbouw wiskunde... (verbeter mij als dit niet zo is) En om eerlijk te zijn, (@ groentensoep) heb je geen erg moeilijke wiskunde nodig om je financiën op orde te houden (in principe, voor sommige mensen is dit altijd moeilijk maar dat is los van wiskunde).
Ik heb mijn stelling ook wel een klein beetje zwart-wit gemaakt in mijn eerste bericht, maar het gaat om het idee. En ja, natuurlijk is het echt wel handig als je een beetje kunt rekenen...
Wat ik vernomen heb, oa. van mensen met een universitaire opleiding, is het zo dat bijna alle wiskunde die je nodig hebt voor een studie, je eigenlijk wel in 1 dag kunt leren. Nou is ook dat misschien een beetje overdreven, maar het geeft toch wel enigsinds aan hoe de situatie is. Stel, je bent VMBO'er, dan kies je volgens mij aan het eind van de 3e alsnog vakken voor de 4e (of zit ik hier fout?). Op dat moment weet je meestal al wel een beetje wel kant je op wilt (wist ik niet precies, alleen dat het bèta moest worden. Is genoeg...), dan weet je in dat geval ook wel of je wiskunde nodig hebt. Of niet natuurlijk...
En, zoals iemand al zei, wiskunde kun je nog uit een boek halen, en een taal gaat over het algemeen niet zo heeeeeel erg goed met google translate.... (@T_ID: ik kan beter iets in het Duits schrijven als in het Engels....)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 17:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
@erweka, no offence, maar kun eens op enter duwen na een alinea?

Ontopic: als dat betekent dat iedereen die van wat voor middelbare school afkomt weet wat meneer vandale wacht op antwoord is dan ben ik voor.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2011, 17:55
erweka
Avatar van erweka
erweka is offline
Citaat:
@erweka, no offence, maar kun eens op enter duwen na een alinea?

Ontopic: als dat betekent dat iedereen die van wat voor middelbare school afkomt weet wat meneer vandale wacht op antwoord is dan ben ik voor.
Spijt me, zal voortaan wat meer alinea's gebruiken, voor de duidelijkheid.

Zou jij dan die zin even overnieuw willen schrijven, want ik snap niet helemaal wat je precies bedoeld...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 18:22
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Spijt me, zal voortaan wat meer alinea's gebruiken, voor de duidelijkheid.

Zou jij dan die zin even overnieuw willen schrijven, want ik snap niet helemaal wat je precies bedoeld...
Dat je bepaalde basisregels wel mag leren, dit bijvoorbeeld maar dat het ook niet veel verder moet gaan als leerlingen dat niet willen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 18:29
Verwijderd
Ik ben met Reverend in deze...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 19:07
erweka
Avatar van erweka
erweka is offline
Citaat:
Dat je bepaalde basisregels wel mag leren, dit bijvoorbeeld maar dat het ook niet veel verder moet gaan als leerlingen dat niet willen.
Precies wat ik ook vind!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:12
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik geloof dat het verplicht gesteld worden zal omdat veel kinderen geen zin hebben, het te kiezen, en er vervolgens -een jaar of drie later- achter komen, dat ze in hun studiekeuze sterk beperkt worden. Daarom moeten er nu snelcursi wiskunde gegeven worden.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 19:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lol, en een Engelstalig artikel schrijven is ook o zo moeilijk...
Eigenlijk wel ja.

De meeste docenten tegenwoordig spreken een soort steenkolenengels waarmee je echt niet verder komt. Ik heb tot nu toe één uitzondering gehoord.

Dingen als de opkomst van de lagelonenlanden vertalen met 'the rice of the low wage countries'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 10:57
Verwijderd
Ik eis van mijzelf dat ik vloeiend Engels spreek als ik van de middelbare afkom, en dat gaat al de goede kant op! Dus nee, een Engelstalig artikel schrijven is NIET moeilijk. Maar dat is voor mij persoonlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2011, 14:04
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Eigenlijk wel ja.

De meeste docenten tegenwoordig spreken een soort steenkolenengels waarmee je echt niet verder komt. Ik heb tot nu toe één uitzondering gehoord.

Dingen als de opkomst van de lagelonenlanden vertalen met 'the rice of the low wage countries'.
Wat voor vmbo-opleiding is dat dan?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 19:35
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Eigenlijk wel ja.

De meeste docenten tegenwoordig spreken een soort steenkolenengels waarmee je echt niet verder komt. Ik heb tot nu toe één uitzondering gehoord.

Dingen als de opkomst van de lagelonenlanden vertalen met 'the rice of the low wage countries'.
Misschien is dat iets specifieks voor sociale geografie, dan. In mijn omgeving speelt dat eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 21:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Nou, dat Engels van Rutte is ook niet alles
http://nos.nl/artikel/271818-aanslag...-herdacht.html
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat Engels van Rutte is ook niet alles
http://nos.nl/artikel/271818-aanslag...-herdacht.html
Irrelevant.

Zijn Engels is trouwens goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 14:53
Verwijderd
ik dacht dat dat al was. op mijn school wel namelijk
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 21:09
Verwijderd
Zou wel handig zijn voor havisten die in 3 havo voor het gemak een pakket zonder wiskunde nemen en dan in 5 havo in de problemen komen als ze nog naar vwo willen. Op het vmbo is het ook geen probleem om wat wiskunde te hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Zou wel handig zijn voor havisten die in 3 havo voor het gemak een pakket zonder wiskunde nemen en dan in 5 havo in de problemen komen als ze nog naar vwo willen. Op het vmbo is het ook geen probleem om wat wiskunde te hebben.
Het is nergens een "probleem" om "wat" wiskunde te hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 16:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat voor vmbo-opleiding is dat dan?
Dat was prof dr, die les gaf aan een universiteit, in een vak dat geldt als het hoogste moeilijkheidsniveau voor een bachelor vak.

Ik ben echt tal van dat soort dingen tegengekomen. Vaak ook fouten in de vorm van vertaald Nederlands in plaats van Engels, of gebruik van typisch Nederlandse uitdrukkingen.

Als je op die manier spreekt, doceert en publiceert krimpt je publiek gewoon zienderogen, en dat is triest, want er lopen een hoop getalenteerde mensen rond, maar door slecht talenonderwijs bereiken die een veel kleiner publiek dan zou kunnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 00:47
Heron
Heron is offline
Als je gedwongen bent, leer je niet goed. Maar als je iets vrijwillig wil leren, dan leer je het weel goed. Daarom is het niet en goeie idee om te dwingen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 08:47
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Daarom is het niet en goeie idee om te dwingen.
Jij werd ook gedwongen Nederlands te leren? Kom eens terug als je er een keertje zin in hebt...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 11:51
Verwijderd
die goeie ideetje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2011, 17:22
Verwijderd
Eerst het Nederlands maar eens opkrieken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 20:20
meisje14-
Avatar van meisje14-
meisje14- is offline
Ik vind niet dat wiskunde verplicht moet worden. Sommigen mensen zijn zo slecht in wiskunde, dat zij hierdoor bijvoorbeelde de havo niet zouden kunnen halen. Terwijl zij zonder wiskunde het wle makkelijk zouden kunnen halen. Wel vind ik dat de mensen die ervoor kiezen om wiskunde te laten vallen, beter geinformeerd moeten worden. Ik had namelijk zelf ook geen wiskunde, maar ik wist niet wat voor gevolgen dit had. Daardoor kon ik bijna geen opleiding vinden..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vind niet dat wiskunde verplicht moet worden. Sommigen mensen zijn zo slecht in wiskunde, dat zij hierdoor bijvoorbeelde de havo niet zouden kunnen halen. Terwijl zij zonder wiskunde het wle makkelijk zouden kunnen halen. Wel vind ik dat de mensen die ervoor kiezen om wiskunde te laten vallen, beter geinformeerd moeten worden. Ik had namelijk zelf ook geen wiskunde, maar ik wist niet wat voor gevolgen dit had. Daardoor kon ik bijna geen opleiding vinden..
Er zijn zeker ook sommigen slecht in Nederlands? Jij vast wel.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 22:38
ejaa
ejaa is offline
Ik vind het goed dat wiskunde op het voortgezet onderwijs verplicht wordt gesteld. Wiskunde geeft namelijk een basis mee, die je nodig hebt in je verdere leven. Wel is waar zal de een er meer profijt van hebben dan de ander, maar voor iedereen is het handig om te hebben. Wiskunde A geeft je namelijk een bepaalde structuur van denken mee. Hoe lees je statistieken af. Hoe pak je bepaalde problemen aan? Welke la met kennis moet ik openen voor dit probleem?
Men wil dan wel wiskunde verplicht stellen, maar ik hoor hier nergens op het vorm dat bijvoorbeeld de mensen die C&M hebben ook de makkelijkste variant van wiskunde mogen doen, wiskunde C.

beste Heron,

ik citeer: "Als je gedwongen bent, leer je niet goed. Maar als je iets vrijwillig wil leren, dan leer je het weel goed. Daarom is het niet en goeie idee om te dwingen."

jouw standpunt is: je kan alleen iets leren als niet gedwongen wordt
Ik zal je het verzwegen argument geven. als je gedwongen wordt, dan kan je het niet leren.
nog algemener:alles waar dwang achter zit, heeft geen nut.

Hier ben ik het niet mee eens. Want dwang hoeft niet perse negatief te zijn, het kan ook een stimulans zijn voor iemand. Om iets toch te leren ondanks die gene het op dat moment niet leuk vind. Ik vermoed dat jij school niet altijd even leuk vindt, dat je liever andere dingen doet, maar toch ga je naar school. Waarom? Het moet, we zijn leerplichtig. En als je op school bent leer je vast wel iets.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 10:24
chic2212
Avatar van chic2212
chic2212 is offline
Wat boeit mij die wiskunde je weet toch al hoe je moet rekenen geef de mensen les die later wiskunde docent worden kijk ik vind wiskunde makkelijk en snap het ook haal alleen maar 9 en 10en maar daardoor word het ook wel een beetje saai ik heb de basischool gehad en dat vond ik al te veel maar ik zit nu in de 2e en moet nog 2 jaar ik word later juffrouw in groep 7 of 8 maar daar heb ik wiskunde echt niet voor nodig hoor!!
ik vind dus van niet
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 11:33
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je denkt dat je alleen maar wiskunde krijgt omdat sommige mensen later wiskundedocent worden?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 16:19
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Wat boeit mij die wiskunde je weet toch al hoe je moet rekenen geef de mensen les die later wiskunde docent worden kijk ik vind wiskunde makkelijk en snap het ook haal alleen maar 9 en 10en maar daardoor word het ook wel een beetje saai ik heb de basischool gehad en dat vond ik al te veel maar ik zit nu in de 2e en moet nog 2 jaar ik word later juffrouw in groep 7 of 8 maar daar heb ik wiskunde echt niet voor nodig hoor!!
ik vind dus van niet
Je hebt me helemaal overtuigd. Inplaats van wiskunde kunnen ze beter extra lessen Nederlands geven.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 13:40
SjaakAfhaak
SjaakAfhaak is offline
Citaat:
Wat boeit mij die wiskunde je weet toch al hoe je moet rekenen geef de mensen les die later wiskunde docent worden.
ik vind dus van niet
Dan kan er helemaal niemand docent wiskunde meer worden. Schaf het dan maar helemaal af. Ik hoop dat je inzichten nog wat veranderen, voor je daadwerkelijk in het onderwijs gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 19:20
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
wiskunde veplicht mwah. terug leren tellen bij de supermarkt etc JA. das echt mijn #1 ergenis in een supermarkt/winkel dat ze je je wisselgeld zo terug geven zonder terug te tellen van het bedrag wat je moest betalen..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 19:44
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Wisselgeld tellen heeft weinig met wiskunde te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 22:47
Bert95
Avatar van Bert95
Bert95 is offline
Ja, ik ben voor. Naast dat het handig is als je bepaalde dingen wil uitrekenen helpt het ook voor je logisch denkvermogen. Je moet bepaalde verbanden kunnen opbouwen, een berekening kunnen maken uit verschillen stappen en kunnen onderscheiden welke gegevens je nodig hebt en wat niet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 22:51
Verwijderd
De eerste wiskunde les

een afbeelding van een meisje dat een volleybal wegslaat. Ze staat een beetje gehurkt op een horizontale lijn.
- Vanaf het punt dat ze de bal wegslaat (1e achterlijn) tot het net is de lengte van deze horizontale lijn 9 meter;
- vanaf het net tot de tweede achterlijn is de lengte van deze horizontale lijn ook 9 meter.
- Het net staat exact in het midden van deze horizontale lijn en meet vanaf deze horizontale lijn verticaal 2,24 meter in hoogte.
- De bal maakt een baan die lijkt op de top van een bergparabool.
- De bal gaat in de richting van de 2e achterlijn recht vooruit over het net.
- De formule die hoort bij de baan van de bal die over het net geslagen wordt, is: hoogte= -0,05 keer ((afstand) tot de macht twee) + 0,7 keer afstand + 0,55
- hoogte is de hoogte van de bal boven de grond
- afstand is de horizontale afstand vanaf het punt boven de 1e achterlijn waar de bal wordt weggeslagen.
- hoogte en afstand zijn allebei in meters.

Gevraagd: wat is de hoogte waarop de bal wordt weggeslagen?
;-)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 23:37
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je formule voor de hoogte heeft niet de juiste dimensie.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 18:48
Lisannedg19
Lisannedg19 is offline
Citaat:
Ten eerste hebben slimme mensen geen probleem met wiskunde en ten tweede zijn de vakken Nederlands en Engels ook al verplicht. Alle drie de vakken behoren tot de algemene kennis en veel vervolgopleidingen zouden het ook prettig vinden wanneer leerlingen examen hebben gedaan in wiskunde. Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is dat de minder slimme leerlingen het niveau omlaag brengen, maar die zitten dan waarschijnlijk niet op de juiste plek.
Over die opmerking dat slimme mensen geen problemen hebben met wiskunde,
Er bestaan ook nog mensen met bijv. een disharmonisch profiel.
Die kunnen er dus niks aan doen dat ze niet goed in wiskunde zijn, en zijn juist uitstekend op taalgebied..
Dus voor sommige groepen in deze samenleving is wiskunde als geen verplicht vak een uitkomst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: God en Religie zijn zaken die niet thuishoren op een school.
Tinkk
101 06-04-2006 13:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ministerie OCW: vernieuwing tweede fase
$@nd€r $@l@m@nd€r
17 09-07-2003 21:03
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59
Huiswerkvragen: Exacte vakken Stelling, mee eens of mee oneens?
WouTaH
51 19-06-2001 22:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.