Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2007, 17:42
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
voor de gevorderden talenkenners: iemand een van de luistertoetsen van vwo al gehad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2007, 17:46
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik heb vandaag de Duitse luistertoets gehad. Jij nog niet dan?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 17:53
Verwijderd
"De" luistertoets?

Als je de afsluitende luistertoets bedoelt, dan hebben wij die volgende week, maar volgens mij is die niet landelijk en verschilt het onderwerp dus ook per school.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 17:54
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
nee die krijg ik donderdag, dacht ik. vertel, hoe ging het?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 17:55
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 30-01-2007 @ 18:53 :
"De" luistertoets?

Als je de afsluitende luistertoets bedoelt, dan hebben wij die volgende week, maar volgens mij is die niet landelijk en verschilt het onderwerp dus ook per school.
dé luistertoets ja. ik dacht dat de toets wel een landelijke cito was?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:14
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Nou, ik kwam ten eerste bijna te laat aan omdat ik niet wist dat we al in de pauze begonnen (dat is altijd zo lekker geregeld op mijn school, in combinatie met mijn warhoofd is dat niet handig). Nou goed, de toets was wel verstaanbaar duits. Jammer dat ik niet goed in duits ben en al helemaaal niet goed in luistertoetsen die niet engels zijn. Het ging dus matig maar ik hoop nog op een voldoende.

Het audio gedeelte ging over mensen die Opfer (=slachtoffer) kunnen worden van geweld, of nouja, hun angst daarvoor. Of die gegrond was en wat men kon doen om zich tegen geweld te beschermen. Er werden tips gegeven voor verschillende bevolkingsgroepen. Het is handig de luistertoets van 2001 nog even te maken voor je hem hebt. Die ging een beetje over hetzelfde onderwerp.

Het video gedeelte ging over de DDR en hoe het na de tweede wereldoorlog met Duitsland ging. Op zich wel relatief makkelijk. Je kan met een luistertoets oefenen die ging over de BDR, daar heb ik ook mee geoefend ooit. Ik zag een vraag terug die daar ook werd gesteld. Gelukkig heb ik dit onderwerp ook met geschiedenis gehad.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:20
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 30-01-2007 @ 18:55 :
dé luistertoets ja. ik dacht dat de toets wel een landelijke cito was?
Ik dacht ook dat het landelijk was...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 19:37
Elfe
Avatar van Elfe
Elfe is offline
Duits 2 krijg ik morgenochtend. Ik ben benieuwd.
(En Engels heb ik gisteren gehad. Ik vond het wel meevallen, alleen bepaalde onderwerpen waren vervelend. Maar daar gaat dit topic niet over.)
__________________
hanging out the window with a bottle full of rain
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 09:50
Verwijderd
Engels heb ik maandag gehad, maar ik heb niets over Frans en Duits gehoord? Terwijl ik wel Frans1,2 en Duits1,2 heb..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 13:24
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
het is ook allemaal per school wel verschillend. ik heb woensdag engels, donderdag duits en vrijdag frans, intensief, maar ergens ook wel weer lekker. de kleine engels en duits luistertoets heb ik al gehad, ik denk dat ik deze periode er dan nog een van frans krijg. maar het zijn schoolexamens, dus.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 14:18
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb die van Duits gehad, en ik vond hem eigenlijk heel moeilijk, heb het merendeel gegokt. Luisteren in het Duits is sowieso niet mijn sterkste vaardigheid. Ik vond het nog gemener, omdat ik van de 6 mensen met Duits de enige N&G'er was, dus die anderen hadden al een voordeel dat ze het met geschiedenis hebben gehad.

Frans ging trouwens ook niet goed bij mij. Luistertoetsen zijn gewoon niet mijn ding.

Laatst gewijzigd op 31-01-2007 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 31-01-2007 @ 15:18 :
Ik heb die van Duits gehad, en ik vond hem eigenlijk heel moeilijk, heb het merendeel gegokt. Luisteren in het Duits is sowieso niet mijn sterkste vaardigheid. Ik vond het nog gemener, omdat ik van de 6 mensen met Duits de enige N&G'er was, dus die anderen hadden al een voordeel dat ze het met geschiedenis hebben gehad.

Frans ging trouwens ook niet goed bij mij. Luistertoetsen zijn gewoon niet mijn ding.
Ja dat vind ik altijd zo'n onzin, misschien zou je één vraagje enigzins al kunnen raden als je al iets over het onderwerp hoort, maar het gaat er toch echt om dat je kan begrijpen wat ze zeggen hoor. Dus je zou net zo goed een voldoende kunnen halen als al die maatschappijprofielers.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 15:09
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mala schreef op 31-01-2007 @ 15:55 :
Ja dat vind ik altijd zo'n onzin, misschien zou je één vraagje enigzins al kunnen raden als je al iets over het onderwerp hoort, maar het gaat er toch echt om dat je kan begrijpen wat ze zeggen hoor. Dus je zou net zo goed een voldoende kunnen halen als al die maatschappijprofielers.
maar achter wat ze zeggen schuilt in de meeste gevallen wel een bepaalde logica. kennis van/gevoel voor het onderwerp is in ieder geval vaak wel een (kleine) pre.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 16:03
GEEN
Ik had vandaag Frans en had 4 fout. In zowel het audiodeel en het videodeel had ik 2 fout.
Bij ons was de luistertoets Frans best goed gemaakt, de meeste mensen hadden rond de 3/4/5 fouten.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 16:21
Verwijderd
Waar gaat Frans over? En dingen die zeker goed waren enzo?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 17:15
Crimson
Crimson is offline
Ik had 24 goed in Duits.... van de 37 ofzo. En volgens mijn lerares is dat waarschijnlijk net geen voldoende.

Engels had ik overigens 9 fout in, wat volgens mij tussen de 6 en de 7 is.

Wat hadden jullie voor Duits???
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 18:25
GEEN
Dit is dus niet de bedoeling

http://forum.scholieren.com/showthre...6#post24140366

Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 19:30
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Die vraag over zout had ik eerst goed, maar ik heb hem later veranderd dat antwoord over dat ze het moeilijk konden verkopen. Eigenlijk best dom, want thuis was ik er weer van overtuigd dat dat andere toch goed was, en ik lees het nu ook bij jou.

Stom zeg.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2007, 19:32
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Mala schreef op 31-01-2007 @ 15:55 :
Ja dat vind ik altijd zo'n onzin, misschien zou je één vraagje enigzins al kunnen raden als je al iets over het onderwerp hoort, maar het gaat er toch echt om dat je kan begrijpen wat ze zeggen hoor. Dus je zou net zo goed een voldoende kunnen halen als al die maatschappijprofielers.
Ik zeg toch niet dat ik geen voldoende kan halen. Ik zeg alleen dat zij misschien al een voordeel hebben omdat ze al iets van het onderwerp afweten. Ik snap niet waarom dit onzin zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 21:01
Crimson
Crimson is offline
kappen nou met antwoorden geven, straks is de normering vet hoog omdat de mensen die het later in de week maken vet hoog scoren. en dan haal ik een onvoldoende.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 31-01-2007 @ 22:01 :
kappen nou met antwoorden geven, straks is de normering vet hoog omdat de mensen die het later in de week maken vet hoog scoren. en dan haal ik een onvoldoende.
Ik wil anders wel nog zo'n uitgebreid beschrijvingdingetje van Duits (a) (Als iemand zich geroepen voelt om te PM'en - graag.)

En kennelijk toch landelijk? Vage shit dat het niet op één tijdstip gaat dan.

Bij Engels had ik 4 fout, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 12:21
Verwijderd
Haha ik heb 't net even aan m'n leraar Frans gemaakt, hij vindt dat wij niet genoeg geoefend hebben dus wij maken 'm later. Dan staat het toch al op internet? Net zoals alles met Engels na een week op internet komt?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 12:55
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Volgens mij mag je hem niet eens veel later maken hoor, dan staat alles namelijk al op internet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 14:08
Verwijderd
Dat doen wij dus wel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 15:27
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik heb vandaag duits gehad. eerste stuk over reclame vond ik moeilijk. er waren telkens 2 opties die me erg waarschijnlijk leken. niet fijn onderwerp ook. daarna kwam een woordinvul opdracht over geweld, tres simple. ddr/brd videogedeelte was erg interessant en goed opgezet. heb trouwens helemaal niet gekeken en dat heeft me volgens mij wel voordeel opgeleverd.. had 28 van de 37 punten, weinig voor mijn doen, het gemiddelde was hoger. maar in jedem fall voldoende.. morgen frans, dat gaat dus wel een domper worden, vrees ik. iemand anders nog tips over frans?

Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 15:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2007, 14:25
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
frans gehad, cijfer ligt zo rond de 7,6 . het niveau van frans was ook aanzienlijk lager dan de andere talen. beetje raar idee dat ik voor duits behoorlijk lager heb gescoord dan voor frans, maar daarom kan ik het ook juist goed gebruiken.
het eerste gedeelte nieuwsberichten was snel en daarom wat pittiger, als inkomer. daar waren ook de meeste fouten gemaakt. het tweede audiogedeelte met de directeur van een gehandicaptencentrum was best aardig te doen. videogedeelte heb ik weer niet naar de beelden gekeken. eerste gedeelte over het interview met laurent bignolas was goed te doen. het laatste gedeelte met alleen a/b keuze over de sahara was zeer eenvoudig.. je ziet ook dat de keuzemogelijkheden veel verder uit elkaar liggen dan bij bijvoorbeeld engels. iedereen die hem nog moet doen: goed concentreren, je kunt behoorlijk scoren, denk ik. (mijn motivatie was niet zo hoog en ik had veel lager verwacht, dus ).
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 15:49
wendyrulez
wendyrulez is offline
Citaat:
Crimson schreef op 31-01-2007 @ 22:01 :
kappen nou met antwoorden geven, straks is de normering vet hoog omdat de mensen die het later in de week maken vet hoog scoren. en dan haal ik een onvoldoende.
de antwoorden worden toch gewoon nagekeken door je eigen leraar, hoezo zou de normering dan omhoog gaan? de cito weet toch niet hoeveel antwoorden iedereen fout of goed heeft.

Of heb ik het nou fout?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 09:32
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
wendyrulez schreef op 02-02-2007 @ 16:49 :
de antwoorden worden toch gewoon nagekeken door je eigen leraar, hoezo zou de normering dan omhoog gaan? de cito weet toch niet hoeveel antwoorden iedereen fout of goed heeft.

Of heb ik het nou fout?
de normering wordt bepaald aan de hand van steekproeven. enkele scholen worden dan van tevoren geselecteerd om hun opgaven op te sturen. maar veranderingen zullen wsl over 1/10e punten gaan, en die steekproeven zijn best groot .
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 17:58
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik had Frans 11 fout, net een zesje dus, gaat opzich wel. Duits had ik 7 fout, ik heb geen idee wat voor cijfer dat is, maar het klinkt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 19:41
RodeKrab
Avatar van RodeKrab
RodeKrab is offline
Duits 1 --> 15 fout
__________________
Dus..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 14:53
Verwijderd
Duits 10 fout in alleen al audiodeel
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 14:49
zheng
zheng is offline
hoi, ik heb binnenkort luistertoets fa en du. Ik zou graag meer willen oefenen aangzien mijn luistervaardigheid nog niet zo goed is. Kan iemand mij wat extra materiaal verschaffen of misschien verwijzen naar een link? alvast bedankt xxx
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 16:09
Strever
Strever is offline
Citaat:
Mala schreef op 07-02-2007 @ 15:53 :
Duits 10 fout in alleen al audiodeel
Haha, ik ben vet slecht in Duits, maar toch 5 fout in het audiodeel. Maar 9 in het videodeel
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 23:33
Verwijderd
Wat praatten die lui ziek snel in het tweede gedeelte van het audiodeel

Ik hoor morgen overigens hoeveel fout ik had, waarschijnlijk.

En hebben de andere mensen van Duits ook nog helemaal níks geoefend qua lezen? Afgezien van de verplichte letterkunde-shite? Onze docente voert een nogal eigenzinnig beleid, ook al is het eindexamen een leestoets, we hebben nog geen enkele leestoets geoefend in de afgelopen 1,5 jaar.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 14:25
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-02-2007 @ 00:33 :
En hebben de andere mensen van Duits ook nog helemaal níks geoefend qua lezen? Afgezien van de verplichte letterkunde-shite? Onze docente voert een nogal eigenzinnig beleid, ook al is het eindexamen een leestoets, we hebben nog geen enkele leestoets geoefend in de afgelopen 1,5 jaar.
dat is dan wat minder ja. wij oefenen vanaf de 4e al constant met leesteksten, eerst met du1 natuurlijk nog. als je zelf een examenbundel hebt kun je wel goed voor jezelf werken. wat wij doen aan leesvaardigheid komt ook neer op zelfstandig werken, meestal in de les dan. werken jullie alleen een periode voor de komende toets oid?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 17:45
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-02-2007 @ 15:25 :
dat is dan wat minder ja. wij oefenen vanaf de 4e al constant met leesteksten, eerst met du1 natuurlijk nog. als je zelf een examenbundel hebt kun je wel goed voor jezelf werken. wat wij doen aan leesvaardigheid komt ook neer op zelfstandig werken, meestal in de les dan. werken jullie alleen een periode voor de komende toets oid?
Mja, maar op gegeven tijden voor jezelf werken met examentoetsen en die dan later kunnen bespreken in de les is toch wel gaver dan op eigen houtje klooien met de examenbundel. Vind ik.

Wij oefenen echt alleen kijk/luistertoetsen en stukken grammaticaherhaling. Nu is de afsluitende luistertoests dus al geweest en daarom gaan we nu oefenen met grammatica en spreekvaardigheid.

Ik heb al een aantal keer gevraagd wanneer we eens iets gaan doen wat iets te maken heeft met het examen maar dat wordt al 1,5 jaar afgewimpeld. Nog drie maanden de tijd om dat op fatsoenlijk niveau te krijgen LOLOLOLLL.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2007, 17:05
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 04-02-2007 @ 10:32 :
de normering wordt bepaald aan de hand van steekproeven. enkele scholen worden dan van tevoren geselecteerd om hun opgaven op te sturen. maar veranderingen zullen wsl over 1/10e punten gaan, en die steekproeven zijn best groot .
Wij waren zo'n school en helaas voor jullie is onze klas vrij goed in luistertoetsen duits

Ik had 8 fouten en mijn leraar dacht dat dat tussen de 6,5 en de 7 zou zitten. Dat is wel redelijk voor mijn doen.

Maar dit waren bij ons de laatste 'schoolexamens' die herkansbaar waren (de luistertoetsen voor alle talen) en aangezien ik nog nooit iets anders heb hoeven herkansen ga ik ze allemaal maar eens herkansen.
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:45
missmaaike
Avatar van missmaaike
missmaaike is offline
Ik heb vrijdag de luistertoets Duits 2 gehad, ik heb in totaal 9 fout, en daar ben ik echt heeeel blij mee, want ik ben heel slecht in luistertoetsen. Woensdag heb ik Frans 2, ben benieuwd of dat ook goed gaat.

En wat betreft het oefenen met de examenstof, bij Duits doen wij dit ook al vanaf de vierde. We maken vaak hele examens in de les en als je het nog niet af hebt ook thuis. De leraar kijkt het dan na en hij geeft een fictief cijfer, zodat je zou weten wat je had gehaald als het een echt examen zou zijn. Ik heb alleen nog wel het probleem dat ik lang over teksten doe. Bij Frans en Engels oefenen we veel minder met lezen, wat ik wel jammer vind, want ik merk dat ik hier nu minder goed in ben.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 13:54
Larry Flint
Larry Flint is offline
omg 17 fout nu maar hopen dat frans wel een voldoende is want anders heb ik een probleem.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 18:23
Verwijderd
Ik weet nog steeds niet hoeveel fout ik heb want mijn docente besloot zich opeens toch maar wel te houden aan het CITO-reglement
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 21:09
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
De adviesnormen staan inmiddels online

Ik had overigens voor duits en frans allebei 9 fout
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 09:01
Larry Flint
Larry Flint is offline
haha 4,7 voor duits vorig jaar een 8,4 dus ik snap er kein Arsch van.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 14:38
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 21-02-2007 @ 10:01 :
haha 4,7 voor duits vorig jaar een 8,4 dus ik snap er kein Arsch van.
Dat is wel heel kut als je pech hebt
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 14:42
Verwijderd
Een 5,3. Laag, maar ik had in het audiodeel alleen al 10 fout dus ben er uiteindelijk nog best blij mee, sta nog een 6.8 voor Duits nu, dus prima.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 16:30
Larry Flint
Larry Flint is offline
6,3 voor frans dus ik kan duits herkansen!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 23:38
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb een 7,7 voor Duits en een 6,3 voor Frans. Frans vind ik jammer maar ach.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 04:44
Verwijderd
5,8 voor Duits. Op zich zat ik te mikken op hoger dan 6,5 maar zolang het boven de 5,5 is vind ik het eigenlijk wel best, daar Duits niet mijn sterkste vak is.

En voor Engels had ik een 8,6 wat wel tof is want dan sta ik nog steeds een 9 maar ergens ook wel jammer, want ik wil hoger.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 15:27
missmaaike
Avatar van missmaaike
missmaaike is offline
Ik had voor Duits dus 9 fout en voor Frans heb ik 8 fout. De luistertoets Engels heb ik al een poosje geleden gehad en ik had een 5,6 geloof ik. Niet zo heel goed, maar ik ben ook niet zo heel goed in Engels.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 15:44
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Duits 6,5
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 22:32
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-02-2007 @ 05:44 :
5,8 voor Duits. Op zich zat ik te mikken op hoger dan 6,5 maar zolang het boven de 5,5 is vind ik het eigenlijk wel best, daar Duits niet mijn sterkste vak is.

En voor Engels had ik een 8,6 wat wel tof is want dan sta ik nog steeds een 9 maar ergens ook wel jammer, want ik wil hoger.
ik had ook een 5,8 voor duits!
6,8 voor engels, niet al te hoog, maar ik heb genoeg lui in mn klas met cijfers tussen de 3 en de 4, dus ik klaag niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Keuze maken voor vakken...
lottaa
19 19-05-2006 20:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.