Oud 08-02-2004, 20:29
BabyGirL-M
BabyGirL-M is offline
Hoi Peeps!

ik heb nu een relatie van 8 maanden .
Het gaat opzich goed alleen is er 1 obstakel ; hij is ontzettend verlegen. Vooral als we beneden zitten dan durft hij bijna niks te zeggen. Voor al mijn ouders vinden het moeilijk ,omdat ze niet echt hoogte van hem krijgen , ze vinden hem wel aardig ensoow en ze vinden het wel een goede jongen ,maar ze kunnen niet echt een gesprek met hem voeren omdat hij dan dichtklapt.
Hij zegt dat hij op school ook rustig is en dan met name bij onbekende mensen of als hij in een nieuwe groep terechtkomt dat hij dus verlegen en afwachtend is.
Bij goede vrienden en thuis is hij dus niet zo en bij mij ook niet.

nu het volgende mijn ouders zeggen dat het later voor problemen kan zorgen als ik bij hem zou blijven.
Dat hij moeilijker aan een baan komt, dat hij misschien afhankelijk van mij wordt en dat hij emotioneel in de knoop komt te zitten dat soort dingen.

Ik zelf denk er eigenlijk nog niet over na of ik over 10 jaar nog bij hem ben ,maar stel dat het zo zou zijn en hij is nog zo verlegen,

hoe kan ik hem stimuleren om opener te zijn om zich beter te ontwikkelen?

hebben meer mensen last van vreselijke verlegenheid en
hoe gaan jullie ermee om?

wat doen jullie eraan om het minder te laten worden??

Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en me een antwoord kan geven op die vragen!!

10-Q!!!!
__________________
..::{It's just fighting temptation, Cuz it's very temted when you asked to bring me home, I kNow You want My Love}::..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2004, 20:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
kom op zeg
je wil die jongen min of meer 'helpen' uit eigen belang..
althans, zo komt het over
Je bent 16.. kleine kans dat die relatie over 10 jaar nog is, maarja

hoe kan je hem over zijn onzekerheid heen helpen?
het ligt eraan, jij zegt dat ie bij vrienden heelmaal niet verlegen is
Maar waarschijnlijk moet je hem een beetje meer zelfvertrouwen geven op een of andere manier
samen in een nieuwe groep zijn ofzo?

zo, das weer een nutteloze post erbij
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 22:31
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
...Ga het iig niet forceren! Je kunt misschien een keer iets zeggen in de trant van 'ik weet niet of het aan mij ligt, maar bij anderen lijk je ietwat stiller...' Misschien is het een optie om het er over te hebben? Je kunt ook benadrukken dat je van hem houdt zoals hij is... Probeer er achter te komen waar die onzekerheid op berust en of jij/ hij daar iets mee kan...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 23:30
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 08-02-2004 @ 20:56:
kom op zeg
je wil die jongen min of meer 'helpen' uit eigen belang..
althans, zo komt het over
Je bent 16.. kleine kans dat die relatie over 10 jaar nog is, maarja
Offtopic: Mensen helpen elkaar omdat ze er iets voor terug verwachten. "Wie goed doet, goed ontmoet." Is immers het spreekwoord. Mooi is dat he, gecamoufleerd egoisme.

@ topicstarter: je kan het bespreekbaar maken bij hem. Waarom is hij zo verlegen? Probeer hem aan het denken te zetten. Dat is al de eerste stap. Zorg in ieder geval dat het gesprek in een rustige sfeer plaatsvindt en er niet verwijtend gesproken wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 06:06
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
geweldige losbandige seks schijnt tehelpen. nee dat is echtwaar. bewezen door een groep nerdo vrienden van me.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 09:36
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Volgens mij moeten je ouders gewoon niet zo ver nadenken. Je bent 16, de kans dat je over 10 jaar nog bij hem bent lijkt me niet heel groot. En als dat wel zo is, dan houden jullie blijkbaar zo veel van elkaar dat het je niet meer uitmaakt als hij geen baan kan krijgen. Bovendien is hij denk ik ook nog een jaar of 16, dus hij zal heus nog wel iets veranderen. Volwassen mensen zijn volgens mij altijd wat minder verlegen dan toen ze kind waren.

Maar goed, daar heb je nu niet zoveel aan. Het enige dat je denk ik kunt doen is zorgen dat hij zich op zijn gemak voelt. Dan wordt alles makkelijker, ook de omgang met je ouders. En ik weet niet precies waar die verlegenheid zich in uit, maar uit je verhaal maak ik niet op dat hij tegen jou ook verlegen doet. Maar als hij alleen verlegen doet tegen je ouders is dat toch ook niet zo'n enorm probleem? Hij hoeft toch ook geen relatie met hen te hebben? Als hij maar gelukkig is bij jou.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:31
BabyGirL-M
BabyGirL-M is offline
Hoi Peeps!
Ik wou ff op jullie reacties reageren;ten eerste het gaat niet om eigen belang , want ik hou van hem en wil hem alleen maar helpen, want hij voelt zich in sommige situaties heel ongemakkelijk en dat is niet alleen bij mn ouders.

ik ben het ook met jullie eens dat mn ouders daar te ver in gaan en heb ik ze ook verteld, tjah ouders heh bemoeien zich er altijd mee als het niet nodig isz
want ik weet idd niet of ik met hem nog over 10 jaar samen ben.
,maar goed daarom wil ik hem wel proberen te helpen om zekerder van zichzelf te worden.

als er nog meer mensen zijn die me advies kunnen geven
youre welcome,

alvast bedankt voor jullie reacties!!!
__________________
..::{It's just fighting temptation, Cuz it's very temted when you asked to bring me home, I kNow You want My Love}::..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:43
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
ik heb t ook, laatste jaar heel wat minder geworden zei eerst niks tegen mensen die k niet kende, nou praat ik zelfs tegen mensen op straat. en bij m vriend ist dan nietzo erg maar t is er wel en ik haat t maar ik kan er gewoon niks aan doen, en ik heb dus geen tips maar laat je ouders wat vragen stellen, vaak ontstaat er zo wel een gesprek
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
verlegendheid houd niet automatisch in dat je een gebrek aan zelfvertrouwen hebt.

Het kan ook zijn dat hij geen zin heeft om veel te lullen, of juist eerst afwacht en kijkt hoe de groep is, zodat hij beter weet wat hij wel en niet kan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:20
Simone_lilo
Avatar van Simone_lilo
Simone_lilo is offline
Hoi,

Verlegen was ik ook. Ik heb straks 2 jaar met mijn vriend. Bij hem thuis is het altijd heel erg gezellig, veel grapjes enz.

Toen ik net met hem had, heeft het denk ik ook wel een half jaar geduurd voordat ik zelf iets tegen de rest durfde te zeggen. Iets zeggen voor meedere mensen dan 1, durfde ik bij hem thuis zelfs niet eens.

Maar nu zo'n 1 1/2 jaar later gaat het beter. Ik word nog heel rood als ik iets zeg, maar ik probeer het....

Laat je vriend gewoon rustig zijn gang gaan. Als je wilt dat hij iets meer zegt, kun je hem eerst simpele vragen laten beantwoorden, je ouders vragen dan gewoon eerst wat hij eigelijk leuk vind qua sport/hobby/school ofzo. Ik zou me daar zelf wat gemakkelijker bij voelen, omdat je dan over iets praat wat je leuk vindt, en waar je iets over weet, dus dan klap je minder snel dicht..denk ik dan hoor
__________________
Worry looks around, Sorrow looks back, Faith looks up, Keep the faith May all your days Be bright and sunny
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:02
carolyne
carolyne is offline
Heej!!

8 maanden is opzich wel lang natuurlijk maar of je nou je hele leven bij hem blijft.....
Hij is inderdaad heel erg verlegen zoals jij dat beschrijft en dat is erg vervelend en andere mensen begrijpen dat niet echt. Als het echt heel erg is kan hij misschien naar een psycholoog ofzo.
Verder blijf gewoon aardig en gezellig tegen hem en vertel hem dat je ouders hem aardig vidnen enzo dan voelt hij zich bij jou thuis misschien wat meer op zijn gemak.

Je ouders hebben inderdaad gelijk, sommige mensen zijn te verlegen om te solliciteren en om goed te functioneren in een baan en daar zou je later problemen mee kunnen hebben, maar of je daar nu al aan moet denken.......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Verlegenheid
Verwijderd
58 13-02-2010 20:42
Psychologie Verlegenheid!
DarkE
19 18-10-2004 20:52
Levensbeschouwing & Filosofie Functie van verlegenheid?
Bloedpropje
38 10-05-2004 18:37
Liefde & Relatie Verlegenheid....
blueeyes_jochie
3 18-06-2003 19:52
Psychologie Verlegenheid
McMotion
6 14-04-2003 23:14
Liefde & Relatie Verlegenheid
Outdated Spirit
17 07-01-2003 23:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.