Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 14:10
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoihoi,
ik heb volgende week luistertoets engels, wat meetelt voor schoolexamen , ik ben namelijk helemaal niet goed in luistertoetsen. Laatste tijd gaat het met oefenen al ietsie beter, (zow rond de 4 / 5), maar ik snap er nooit iets van. In de vragen staan altijd wel een paar woorden die ik niet snap, en als ik de vraag van te voren lees, en de antwoorden, dan is het fragment al bijna afgelopen, waardoor ik er nog niks van heb verstaan. En als ik eerst de vraag lees en dan luister en dan na de piep de antwoorden lees, kom ik meteen in tijdnood. Heeft een van jullie misschien tips, hoe ik de luistertoets het beste kan aanpakken, Moet ik na de piep eerst de vraag doorlezen en globaal de antwoorden en dan na de volgende piep kijken wel antwoord het beste is, of is een andere tactiek beter? En moet je tijdens het luisteren een beetje alles vertalen in je hoofd of juist niet. En heeft iemand nog tips zodat ik niet afdwaal met mn concentratie?
alvast hartelijk bedankt
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2003, 14:29
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Dat afdwalen heeft iedereen wel een beetje denk ik, de een iets meer dan de ander. Maar hoe meer je van een toets oppikt, hoe meer je je concentratie erbij kan houden, omdat het dan iets minder moeite kost.

Het is dus belangrijk dat je er veel van begrijpt. Dit kun je oefenen door eindeloos van die oefentoetsen te maken (je mag vast wel een bandje en de opgaven mee naar huis van je leraar), maar dat is ronduit saai. Naar programma's op de BBC kijken is iets interessanter. Dat hoeven niet eens nieuws- of actualiteitenprogramma's te zijn, maar dat kunnen ook andere programma's zijn die de BBC uitzendt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:44
Verwijderd
Voordat de luistertoets echt begint krijg je toch altijd eventjes tijd om de vraag door te lezen?
Nou, dan moet je de vraag+antwoorden lezen, en voor jezelf bedenken welk antwoord wel eens het antwoord op de vraag zou kunnen zijn.
Dan begint het gesprekje weer, en daar moet je goed naar luisteren, kijken of jou atwoord idd het goede antwoord is, en dan kan je het antwoord opschrijven. Als je niet het goede antwoord in gedachten had, en je weet echt niet welke het wel moet zijn, moet je gokken. Dan heb je iig 50% kans dat je goed gokt ipv 33,33%. En als je gokt is het olgens mijn duitse leraar handig om altijd op dezelfde te gokken (bv. altijd A opschrijven als je het antwoord niet weet) Je moet het antwoord ook meteen op schrijven zodra je hoort dat het gezegt wordt. Als je gaat wachten tot het stukje gesprek is afgelopen, dan de antwoorden nog es moet doorlezen en beslissen welk antwoord het goede is, kom je in tijdnood.
Het antwoord moet je tijdens het luisteren opschrijven, en de pauze is bedoeld om de vragen+antwoorden door te lezen.

Hmm, lang stukje, ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 16:41
Verwijderd
misschien ook meer gaan oefenen met lezen en woordjes leren, zodat je vraag+antwoord beter/sneller begrijpt? Dat scheelt alweer een heleboel

'k weet niet of 't handig is, maar misschien kun je eens een luistertoets thuis maken, voor elk stukje de vraag lezen, net zolang als je nodig hebt en vervolgens alles wat je niet snapt en van belang is opzoekt in 't woordenboek. Daarna, als alles dus duidelijk is, pas gaan luisteren+beantwoorden.

maar bij de echte toets gaat dat natuurlijk niet.. ik zou de vraag goed lezen+antwoorden globaal en meteen gaan luisteren naar de vraag als ie begint (dus ook als je nog niet alle antwoorden hebt gelezen). Dan je eigen antwoord in het engels omzetten en kijken wat daarbij past
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 16:47
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Zoiets is altijd moeilijk als je het Engels niet zo goed beheerst.

Wat ik altijd doe is. De toets begint. Lees dan eerst de vraag goed door. Heb je nog tijd over dan ook de antwoorden. lees die snel door..niet gaan denken..oh wat betekent die woord ook al weer, maar ga verder met de andere antwoorden

Stop met lezen als ze gaan praten en luister dan goed.
Kijk af en toe de antwoorden door als het je niet te veel van de tekst afhoud.

Als de piep gaat.. kies dan voor het gene wat het meeste overeenkomt en ga dan gewoon verder. Niet te lang blijven hangen zodat je de volgende ook weer mist. Als je uit het ritme komt dan ben je weg.

Wat Marianne22 ook al zei: leer woordjes.

Kijk veel naar de BBC dat helpt ook een hoop.

Heel veel succes!!
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:26
faan
Avatar van faan
faan is offline
luisteren
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 21:50
alwaysgood
alwaysgood is offline
hartelijk bedankt voor de tips
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 06:05
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
ik vind luistertoetsen altijd moeilijk... of het nou engels, duits of nederlands is... of frans of spaans kan natuurlijk ook. Dus hoeveel ik ook oefen boven de 5/6 haal ik ook nooit ...... Terwijl ik engels, duits en nederlands toch wel beheers
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:36
Verwijderd
kben er ook slecht in, had laatst een 2 Ik snap de vragen nooit zo snel, laat staan de antwoorden. Ik versta wel woord voor woord wat ze zeggen, maarja toch lukt het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels Kijkluistertoets
Thijsmolendijk
2 31-01-2012 11:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Cito kijk- en luistertoetsen Havo 5
maarten03
10 14-02-2011 21:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luistertoetsen 2008 !!!!!
mevrouw_simone
2 26-01-2008 19:40
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luistertoets Engels oefenen
lucy48
8 03-04-2006 19:18
Psychologie concentratievermogen trainen
Verwijderd
6 10-01-2006 19:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Problemen met Engels
Nolita
17 11-10-2003 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.