Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 13:25
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Als ik al deze topics zo lees/bekijk merk ik dat veel mensen met een vriend/vriendin zo jaloers zijn.

Nou vraag ik mij dus af waarom jullie dat zijn?
Ik zelf ben totaal niet jaloers en vind het ook raar, want je houd wel veel van je vriend, maar voordat jullie iets hadden, hadden jullie toch ook gewoon een leven zonder jaloers te zijn? En nadat je iemand hebt, is dat voor mij hetzelfde.

Dus...waar komen die jaloerze gevoelens tegenover je vriend/vriendin nou toch vandaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 13:31
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
bezitterigheid? onzekerheid? verliefdheid?

als je ene 'gewoon' leven had, was je niet verliefd. En als je veliefd bent, en je krijgt een relatie met die persoon: dodelijke karaktercocktail. Dan onstaat jaloezie.

Ikzelf had het ook, een beetje, was altijd een beetje achterdochtig. maar op de duur had ik zoiets van:'' waarom kijk je niet naar andere meisjes?''
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:44
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Ja het zal dat ook zijn, maar ik vin dhet raar, ik bedoel, je kan al die tijd totdat je iemand hebt toch ook alleen zijn? Waarom moet je dan ineens onzeker of whatever wanneer je iemand hebt

Ik kan het mij echt niet voorstellen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:50
Verwijderd
Die gevoelens van jaloezie komen voort uit het zijn van mens. Het is normaal dat mensen die heel veel om een ander geven de aandacht van die persoon onverdeeld op willen eisen. Bij vrienden speelt dat ook al, maar minder. Je voelt je in de regel ook niet zo prettig als gewone vrienden de voorkeur geven aan anderen boven jou. Dan word je ook jaloers dat zij wel gaan stappen en jij niet.

Voor liefdesrelaties geldt dat nog veel sterker. Daar spreek je - als het goed is - nog indringender met elkaar af dat je de enige voor elkaar bent. Dan is alles wat daarvan lijkt af te wijken, zoals stappen of afspreken met een ander, dus een bron van jaloezie. Bezitterigheid is natuurlijk. Als je je dat niet kunt voorstellen ligt hem dat aan jouw eigen inlevingsvermogen. Met alle respect.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:52
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Jaloezie uit onzekerheid kan ik nog wel begrijpen.
Ik zelf heb er weinig last van, aangezien mijn vriendin zich wel gedraagt , en ik weet dat ze 'van mij'(vind zo'n uitspraak echt gaar maarja) is.

Je wordt jaloers omdat je de persoon waarop je verliefd bent helemaal voor je zelf wilt houden, tenminste dat lijkt mij de meest logische reden.
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:52
Verwijderd
Anderen moeten gewoon niet komen aan wat van mij is.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:54
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2005 @ 14:50 :
Die gevoelens van jaloezie komen voort uit het zijn van mens. Het is normaal dat mensen die heel veel om een ander geven de aandacht van die persoon onverdeeld op willen eisen. Bij vrienden speelt dat ook al, maar minder. Je voelt je in de regel ook niet zo prettig als gewone vrienden de voorkeur geven aan anderen boven jou. Dan word je ook jaloers dat zij wel gaan stappen en jij niet.

Voor liefdesrelaties geldt dat nog veel sterker. Daar spreek je - als het goed is - nog indringender met elkaar af dat je de enige voor elkaar bent. Dan is alles wat daarvan lijkt af te wijken, zoals stappen of afspreken met een ander, dus een bron van jaloezie. Bezitterigheid is natuurlijk. Als je je dat niet kunt voorstellen ligt hem dat aan jouw eigen inlevingsvermogen. Met alle respect.

Ik snap ergens wel wat je zegt, maar ik denk ook dat het bij mij komt, omdat ik nooit echt enorm veel van iemand gehouden heb.
Ik vroeg het mij gewoon af, zat beetje te denken aan mijn eigen relatie
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:56
Verwijderd
Ik word alleen jaloers als het terecht is. Nou ja, die ene keer dat ik écht jaloers was, was het vooral bezitterigheid, boosheid op mezelf en verliefdheid.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 18:15
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Al die tijd tot je iemand hebt ben je toch ook jaloers. In groep 2 was je jaloers op dat meisje wat wél dat dure barbiehuis kreeg. In groep 3 op dat kind wat áltijd de juffrouw mocht helpen met leuke klusjes, enz. Iig sommige mensen hebben het meer en sommige minder. Maar iedereen zal altijd wel eens jaloers geweest zijn op iemand die iets had wat jij ook wil hebben.

Dus als iemand een leuke avond met jou vriend hebt en jij niet, lijkt het me niet meer dan logisch dat je in meer of mindere mate jaloers bent.

Sommige kunnen gewoon héél goed relativeren, en sommige staren zich blind op dat 'leuke iets' wat zij ook willen hebben.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 20:53
KinkieBinkie
KinkieBinkie is offline
als ik kijk naar wat zei voor mij allemaal heeft gedaan, dan heb ik toch alle reden om onzeker te zijn.

oke, was voor mijn tijd maar dan komt bij mij de vraag op--> eens een slet, altijd een slet???

Daar ben ik wel bang voor...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:04
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
KinkieBinkie schreef op 03-05-2005 @ 21:53 :
eens een slet, altijd een slet???
als die vraag eens beantwoord kon worden
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 09:30
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ken weinig/geen jaloerse gevoelens, waarom niet? Goeie vraag, denk dat ik er gewoon totaal geen reden toe heb.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 09:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
KinkieBinkie schreef op 03-05-2005 @ 21:53 :
als ik kijk naar wat zei voor mij allemaal heeft gedaan, dan heb ik toch alle reden om onzeker te zijn.

oke, was voor mijn tijd maar dan komt bij mij de vraag op--> eens een slet, altijd een slet???

Daar ben ik wel bang voor...
Waarom zou je daar bang voor zijn?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 11:35
KinkieBinkie
KinkieBinkie is offline
Citaat:
HvJ schreef op 04-05-2005 @ 10:32 :
Waarom zou je daar bang voor zijn?
nou dan zou mijn vriendin dus nog steeds een slet zijn...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 11:47
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik ben niet zo heel jaloers, maar t is gewoon meer n gevoel dat je krijgt als je ziet dat iemand de hele tijd aan je vriendje zit bv, t is niet echt en onzeker gevoel, moeilijk uit te leggen. aan de andere kant kan je ook zeggen dat t iets van trots is, iemand vind mijn vriend leuk, maar hij is lekker van mij
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 12:16
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik ben redelijk jaloers. Hoe dat komt? euhm. Ik denk mijn onzekerheid, en de onzekerheid dat niets defintief is en omdat ik echt veel van mijn vriend hou.
Je kan geen garantie krijgen dat alles wel zo blijft zoals het is, zelfs niet als je bij wijze van trouwt of wat dan ook.

Ik merkte het toen een of ander meisje achter mijn vriend aanzat, ik vond het helemaal niet prettig, wat nou als hij interesse in haar kreeg? Dat hou je niet tegen, je kan er niks aan doen, het is dan eenmaal zo.
Die angst dat de liefde van mijn leven mij zou Kunnen verlaten, dat je geen garantie kan krijgen, die onzekerheid, dat maakte mij jaloers.

Ik ga er mee om door te genieten van de tijd die ik met mijn vriend heb, en het erover te hebben, niet te vaak natuurlijk, dat verpest weer een heleboel, maar het wel bespreekbaar houden.
Ook moet ik wat meer vertrouwen hebben in mijzelf en in de relatie. Mijn vertrouwen in mijn relatie is sterk gegroeid naar mate het langer duurt, maar nu nog in mijzelf.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 12:24
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Ik hou heel veel van mijn vriend, heb er alles voor over en wil hem absoluut niet kwijtraken. Dus dan is het logisch om jaloers te worden als er een vrouwelijk monster tussen ons wil springen of die hem van me probeert af te jatten. Laatst nog last van gehad, van zo'n ...slet.
Op zulke momenten besef je weer hoeveel concurentie je hebt, hoeveel andere vrouwen er zijn die wel "een beschuitje" zouden willen eten met jouw vriend, zelfs wanneer ze verdomd goed weten dat hij al een vriendin heeft.

Jaloersheid is ook gezond en positief. Als je helemaal nooit een beetje jaloers bent, dat zit er meestal iets niet goed. Als je vriend(in) door iemand aan het lachen wordt gemaakt, als iemand toevallig aan je vriend(in) komt bewust/onbewust, als je vriend(in) naar iemand toe gaan van het andere geslacht en ga zo maar door. Dan komt er altijd wel een vlaag van jaloersheid over je heen. De ene heeft dat meer dan de ander. Maar het jaloers zit er altijd wel. It's human.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:21
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
offtopic: jaloezie! niet jaloersheid of jaloersie.

ontopic: veel mensen zijn ook jaloers omdat ze denken dat zij niet goed genoeg zijn voor hun vriend(in) als hij/zij naar anderen kijkt/over anderen fantaseert/met anderen afspreekt e.d.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-05-2005, 15:28
Mennuz
Avatar van Mennuz
Mennuz is offline
Naja, hier meestal door onzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:32
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 04-05-2005 @ 16:28 :
Naja, hier meestal door onzekerheid.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:03
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
KinkieBinkie schreef op 04-05-2005 @ 12:35 :
nou dan zou mijn vriendin dus nog steeds een slet zijn...
de meeste sletten gaan geen relatie aan.. die zoenen/neuken er gewono op los
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:46
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik ben eigenlijk nauwelijks tot niet jaloers, ik weet dat mijn vriend voor mij heeft gekozen en daar ook niet vanaf zal wijken.
Hij mag van mij best een dag op stap met een clubje mooie dames. Dat kan me niet zo veel schelen om dat ik wéét dat hij mij trouw is.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:58
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik ben eigenlijk ook niet zo heel jaloers aangelegd.. Geen idee hoe het komt, maar op de één of andere manier heb ik soms wel eens het idee dat bijv. vriendinnen je jaloers próberen te maken.. Maar ja.. Bijv. door met andere meisjes ofzo om te gaan, omdat ik met iedereen zo'n btje wel overweg kan.. Geen idee waarom, maar dat moeten ze zelf weten.. En wat betreft mijn vriendje.. Tsja.. Ik ben idd niet zo jaloers.. Hij heeft een heleboel vriendinnen en ik een hele boel vrienden.. Ik vertrouw hem en hijzelf hoeft zeker niet bang te zijn dat ik wat uitvreet met één van die andere jongens.. Ik heb niet voor niks met hem toch..?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 21:50
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hmzz, ik ben ook niet jaloers aangelegd, tuurlijk ik ben het heus ooit wel eens maar het komt echt niet vaak voor.
ook als ik met een jongen heb ben ik nooit jaloers weet niet waarom, is geen reden voor,
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 10:15
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik ben trouwens best wel jaloers.. komt gewoon voort uit onzekerheid
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2005, 10:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik ben echt nooit jaloers volgens mij. Dat is soms ook best lastig omdat mijn vriendje het wel soms is.
Ik kan van tevoren dus echt niet bedenken wanneer hij jaloers zou worden. Bijvoorbeeld als ik koffie ga drinken met mijn ex (van 2 jaar geleden) en mijn zusje, dan vindt hij dat niet leuk, terwijl ik er geen probleem in zie.
En dan zegt hij: "hoe zou jij het vinden als ik met mijn exvriendin koffie ging drinken". Dan zeg ik: "nou moet je doen, gezellig, mij maakt het niet uit."
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 21:30
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
jaloersheid is evolutionair bepaald... Een man wil zeker weten dat de kinderen bij een vrouw baart, wel degelijk van hem zijn. De vrouw wil hem verhinderen er van door te gaan met een andere vrouw, anders blijft zij onbeschermd achter...

't is een universeel verschijnsel, dus geen Westers opgelegd gedrag. Jammergenoeg is ons brein nog niet aangepast aan de 20ste eeuw, maar staat het nog steeds ingesteld op 'jager-verzamelaar in de Afrikaanse savanne'

Sry... studiemisvorming
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 12:54
KinkieBinkie
KinkieBinkie is offline
Citaat:
jet schreef op 05-05-2005 @ 11:15 :
ik ben trouwens best wel jaloers.. komt gewoon voort uit onzekerheid
same here
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 10:52
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Tja ik ben gewoon jaloers omdat ik bang ben dat hij iemand anders leuker zou gaan vinden als mij, of omdat hij verliefd wordt op iemand anders...etc..Onzekerheid dus.

Jaloezie is wel
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 14:25
Astraea
Avatar van Astraea
Astraea is offline
Ik denk dat er een verschil is tussen ziekelijke jaloezie en een gezonde dosis ongerustheid. Ik denk dat diep van binnen iedereen wel bang is om degene van wie hij/zij houdt te verliezen, dat is niet meer dan normaal. Maar als het te ziekelijk gaat worden, werkt het alleen maar averechts natuurlijk. Iemand moet wel zichzelf kunnen blijven in een relatie, zonder steeds commentaar te krijgen.
Zelf ben ik helemaal niet jaloers aangelegd. Ik heb wel duidelijk grenzen en als-ie die overschrijdt, dan krijgt ie gezeur, maar dat is ook niet meer dan normaal. Ik kan er helemaal niet mee zitten als-ie met andere meisjes omgaat. En zelfs als ik het wel erg vind, kan ik er vrij weinig aan doen. Ik geloof 'em dan gewoon als ie zegt dat het allemaal niets betekent. Ik zou alleen maar problemen veroorzaken als ik erover ga zeuren. En als ie uiteindelijk iemand vindt die hij 'beter' vindt dan mij, dan kan ik daar toch niets aan doen.
Ik denk dat vrijheid (lees: elkaar vrij laten) toch wel 1 van de belangrijkste dingen is een relatie. Ziekelijk jaloerse mensen kunnen gewoon hun partner niet vrij laten en dat kan heel erg vernietigend zijn voor een relatie.
__________________
Goddess of Innocence and Purity.. ~*~ Who ever Saves one Life, Saves the World Entire..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 10:00
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Mijn jaloezie komt voor uit onzekerheid. Bijv. gaat zij met een andere jongen praten en dan gaat er opeens een stemmetje in me hoofd: ze vind je niet leuk meer. En dan moet ik mijzelf steeds corrigeren. Ik weet best dat je niet jaloers hoeft te zijn, maar toch gebeurt het. De vraag is echter, hoe kom je er vanaf of hoe laat je het verminderen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 11:03
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
bij mij is t ook onzekerheid, dat is bij iedereen eigenlijk wel zo denk ik.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 19:26
Bada Bing
Avatar van Bada Bing
Bada Bing is offline
ik denk dat het ook onzekerheid is ja
zoals nu mijn vriend is op een feest waar ook een ex van hem is met wie die wel goed omgaat nog maar die mij absoluut niks vind en ik zit mezelf nu echt helemaal op te vreten van jaloersheid
terwijl ik aan de andere kant wel weer heel goed kan beredeneren dat het stom is om jaloers te zijn en ik vind mezelf maar een beetje zielig.
maar toch.. dat gevoel zit er wel
ik vind het maar niks jaloers zijn en ik wou ook dat het zonder kon
__________________
Blessed are the forgetful. For they get the better even of their blunders.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 10:33
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Bada Bing schreef op 13-05-2005 @ 20:26 :
ik denk dat het ook onzekerheid is ja
zoals nu mijn vriend is op een feest waar ook een ex van hem is met wie die wel goed omgaat nog maar die mij absoluut niks vind en ik zit mezelf nu echt helemaal op te vreten van jaloersheid
terwijl ik aan de andere kant wel weer heel goed kan beredeneren dat het stom is om jaloers te zijn en ik vind mezelf maar een beetje zielig.
maar toch.. dat gevoel zit er wel
ik vind het maar niks jaloers zijn en ik wou ook dat het zonder kon
Same feeling, zoals jij dat zegt. Daarom ben ik heel afstandelijk m.b.t. het aangaan van relaties. Ik moet mij echt vertrouwd voelen bij een meisje, voordat ik zonder enige ernstige jaloezie de relatie kan aangaan!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 16:09
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
zolang het niet ziekelijk of irritant wordt, is er niks mis met jarloezie.

Ik ben zelf niet snel jaloers. Ik ben dat trouwens eerder buiten een relatie dan wanneer ik een relatie heb
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 09:06
summer1986
summer1986 is offline
Ik ben best erg jaloers. In het begin van onze relatie waren we dit beiden. Nu gaat hij er steeds beter mee om, en dat geeft mij een goed gevoel. Hij laat me vrijer, en het is fijn om niet telkens gezeur te krijgen. Maar aan mijn jaloezie moet echt nog gewerkt worden. Als ik sommige van jullie stukjes ook lees, denk ik echt: damn, ik ben niet goed bezig, straks verlies ik hem door mijn jaloezie...
Hebben jullie misschien tips hoe ik mijn jaloezie kan verminderen/verbergen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-05-2005, 09:26
Dobomobo
Dobomobo is offline
Ik ben ook best jaloers, ik was zelfs laatst een week depri daarom omdat ze toch vrij veel met andere jongens omging, maar ze zei me gewoon keer op keer dat het alleen voor vriendschap is en dat ze lol met die jongens heeft. en we zeggen vaak tegen elkaar; ik hou van je
__________________
Go with the flow and the Sex
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 09:54
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
De angst om iets kwijt te raken wat je zo enorm liefhebt...
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:44
Astraea
Avatar van Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Dobomobo schreef op 16-05-2005 @ 10:26 :
Ik ben ook best jaloers, ik was zelfs laatst een week depri daarom omdat ze toch vrij veel met andere jongens omging, maar ze zei me gewoon keer op keer dat het alleen voor vriendschap is en dat ze lol met die jongens heeft. en we zeggen vaak tegen elkaar; ik hou van je
Dan zegt ze waarschijnlijk de waarheid, dus gewoon niet zo druk maken. Hoe vaker jij erover zeurt, hoe irritanter zij het gaat vinden. Depri gaan doen uit jaloezie is het zinloos, want je bereikt alleen het tegenovergestelde van wat je wil bereiken.
__________________
Goddess of Innocence and Purity.. ~*~ Who ever Saves one Life, Saves the World Entire..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd
Verwijderd
0 08-03-2006 21:44
Verhalen & Gedichten Drie broers
Maudd
4 17-06-2005 20:27
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Verhalen & Gedichten Dagboek Janne
Margriet
2 06-07-2003 19:33
Liefde & Relatie onnodig jaloers???
Verwijderd
12 23-12-2002 15:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.