Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2015, 21:51
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
je me nou echt? MOTJE KLAPPEN OFZO
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Advertentie
Oud 01-12-2015, 21:54
Verwijderd
Het was een oprechte en geen forummimimimimimimimimimimi
Oud 01-12-2015, 21:56
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Nou vooruit dan maaaaaaaaaarrr.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 01-12-2015, 22:18
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Is het ethisch verantwoord om een Marokkaans takhita te kopen die dient als basis voor een Padme Amidala carnavalsoutfit?
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 01-12-2015, 23:00
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Zo gaaf. Ik zou het nooit kopen want echt bont is kut maar het voelt wel heerlijk. Een nepvossenstaart zou ik overigens ook niet kopen want ik vind dat te furry voor mij.

Ik had natuurlijk liever gezien dat de uitnodigingen werden verdeeld onder de kinderen ongeacht welk geslacht.
Het zijn prachtige uitnodigingen verder!
Gelukkig ging jij er niet over
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 02-12-2015, 07:04
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Gelukkig ging jij er niet over
Waarom gelukkig? Waarom is het belangrijk dat jongens iets blauws krijgen met een gespierde machtspersoon en meisjes iets met een naief dun meisje dat letterlijk haar recht van spreken opgeeft om met een man te trouwen die ze een keer heeft gezien? Waarom zou je dat per se in stand willen houden, dat verschil?
Oud 02-12-2015, 07:15
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Waarom gelukkig? Waarom is het belangrijk dat jongens iets blauws krijgen met een gespierde machtspersoon en meisjes iets met een naief dun meisje dat letterlijk haar recht van spreken opgeeft om met een man te trouwen die ze een keer heeft gezien? Waarom zou je dat per se in stand willen houden, dat verschil?
Nou, het antwoord op je eerste vraag geef je zelf al met al het gezever dat volgt.

Ik denk vooral: supermooie uitnodigingen en al had je het willekeurig onder jongens en meisjes verdeeld, ga er dan maar vanuit dat veel kinderen zelf hadden geruild. En is dat dan echt zo erg?
Meisjes kunnen zich ook prima identificeren met een meisje dat mooi kan zingen, tegen haar vader in durft te gaan en geen xenofoob is. Jongens met een man die aan het einde tot inkeer komt. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Oud 02-12-2015, 07:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mooie andere kanten belicht je. Jammer dat je een niet-inhoudelijk argument denkt te moeten gebruiken ('gezever').
Ik vind het wat anders als kinderen zelf ruilen en vraag me af in Hoe verre ze zelf zouden ruilen als niet altijd van buitenaf werd opgelegd dat de prinsesjes alleen voor de meisjes zijn en de koningen voor de jongens.
Oud 02-12-2015, 08:16
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Mooie andere kanten belicht je. Jammer dat je een niet-inhoudelijk argument denkt te moeten gebruiken ('gezever').
Ik vind het wat anders als kinderen zelf ruilen en vraag me af in Hoe verre ze zelf zouden ruilen als niet altijd van buitenaf werd opgelegd dat de prinsesjes alleen voor de meisjes zijn en de koningen voor de jongens.
Laat ik het dan anders zeggen: omdat het voor die kinderen een stuk leuker is als er iemand achter die uitnodigingwn zit die gewoon een mooie uitnodiging wilde maken, en niet eentje die er meteen een opvoedkundig vraagstuk van maakt.
En om het misschien minder erg te maken: nee, ik zou ook niet kiezen voor zo'n verdeling van jongens- en meisjes-uitnodigingen, maar ik zie er ook niet echt een probleem in.

Bij mij ging het vroeger juist andersom. Mijn ouders wilden me maar wat graag genderneutraal opvoeden. Stikjaloers was ik op de meisjes die barbies hadden of lakschoentjes. Toen m'n oma er een keer op stond dat ik voor een bruiloft lakschoentjes zou dragen, gingen mijn ouders dat wel even fixen. Lelijke zwarte gympen met lompe veters en een beetje lak.
Oftewel: je kunt aan beide kanten iets opleggen.
Oud 02-12-2015, 08:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Volgens mij hebben mijn ouders het best prima gedaan, met auto's, LEGO, poppen, een winkeltje, modeltreinen en Barbies. Ik droeg wel altijd rokken op de basisschool (het was een christelijke school) maar als ik een jongensjas wilde was dat echt geen probleem
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 02-12-2015, 08:33
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Volgens mij hebben mijn ouders het best prima gedaan, met auto's, LEGO, poppen, een winkeltje, modeltreinen en Barbies. Ik droeg wel altijd rokken op de basisschool (het was een christelijke school) maar als ik een jongensjas wilde was dat echt geen probleem
Het gaat er dan ook om dat je vooral luistert naar wat het kind wil, minder naar wat je zelf belangrijk vindt.
Oud 02-12-2015, 08:35
Abby.
Abby. is offline
Disclaimer: wel een beetje natuurlijk, want je bent bezig met opvoeden. Maar zo lang het niet schadelijk is voor een kind en hij/zij wordt er gelukkig van, denk ik: niet zo moeilijk doen.
Oud 02-12-2015, 08:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh zeker ik vind dat je hoe dan ook moet oppassen met opleggen. En ik had vroeger een garage waarvan ik de auto's aankleedde en in bed stopte want ik ben nu eenmaal altijd al vrij zorgzaam.
Ik vind het ook prachtige uitnodigingen ja! Maar omdat mensen toch al grapjes maakten over dat het niet genderneutraal is omdat er een jongensmeisjesverdeling is - dat klopt en daar ga ik graag op in.
Oud 02-12-2015, 08:51
Vlerkje
Avatar van Vlerkje
Vlerkje is offline
*gaap*
Oud 02-12-2015, 09:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het klinkt wel een beetje zoals "Ach, wat maakt dit beetje niet-genderneutraliteit nou uit, het is toch leuk, wat een gezeur". Punt is wel dat heel veel mensen zo denken en het vervolgens optelt tot heel veel niet-genderneutraliteit. Maar goed, laten we vooral niet bij onszelf beginnen he.

Verschrikkelijk woord overigens, genderneutraal.
Oud 02-12-2015, 09:37
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Het klinkt wel een beetje zoals "Ach, wat maakt dit beetje niet-genderneutraliteit nou uit, het is toch leuk, wat een gezeur". Punt is wel dat heel veel mensen zo denken en het vervolgens optelt tot heel veel niet-genderneutraliteit. Maar goed, laten we vooral niet bij onszelf beginnen he.

Verschrikkelijk woord overigens, genderneutraal.
Ja, maar er zijn ook heel veel mensen die zich zo vastbijten in principes (geen lakschoentjes voor meisjes want dat is niet genderneutraal, mandarijntjes met Driekoningen want snoep is slecht etc.) dat ze wmb minstens zo irritant en narrowminded zijn als die types die bang worden als hun zoon op ballet wil of hun dochter op voetbal.
Dan denk ik inderdaad "wat een gezeur". Een goede combinatie tussen grenzen stellen, verschillende opties bieden en luisteren naar wat het kind leuk vindt, lijkt mij dan toch echt het beste.
(Maar volgens mij waren fizzle en ik het daarover al best wel met elkaar eens )
Oud 02-12-2015, 10:47
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik denk dat mensen die grapjes maken, fizzle, omdat tegenwoordig jouw posts over seks of gender-issues gaan en dat wordt een beetje vermoeiend. Vandaar de:

Citaat:
*gaap*
Ik vind het mooi hoor, om te zien dat je zo bevlogen bent over beide onderwerpen, echt, maar misschien wordt het tijd om een suggestie te doen voor een subforum?
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?

Laatst gewijzigd op 02-12-2015 om 10:56. Reden: t vergeten
Oud 02-12-2015, 10:51
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Waarom gelukkig? Waarom is het belangrijk dat jongens iets blauws krijgen met een gespierde machtspersoon en meisjes iets met een naief dun meisje dat letterlijk haar recht van spreken opgeeft om met een man te trouwen die ze een keer heeft gezien? Waarom zou je dat per se in stand willen houden, dat verschil?
het wordt misschien tijd dat je naar een ander forum vertrekt
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 02-12-2015, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Mooie andere kanten belicht je. Jammer dat je een niet-inhoudelijk argument denkt te moeten gebruiken ('gezever').
Ik vind het wat anders als kinderen zelf ruilen en vraag me af in Hoe verre ze zelf zouden ruilen als niet altijd van buitenaf werd opgelegd dat de prinsesjes alleen voor de meisjes zijn en de koningen voor de jongens.
Ja want alle argumenten moeten altijd inhoudelijk zijn en mogen niet op gevoel zijn gebaseerd. FLIKKER OP HET IS GEZEVER
Oud 02-12-2015, 11:59
df
Avatar van df
df is offline
Wanneer is fizzles partner weer terug? Misschien dat hij het vermoeiende geouwehoer er even uit kan neuken.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 02-12-2015, 12:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heb hem afgelopen weekend weer gezien. Ik snap dat het vermoeiend is om op fouten en feiten gewezen te worden. Ik hou ermee op zodra vrouwen en mannen gelijk behandeld worden, akkoord?
Oud 02-12-2015, 12:35
Verwijderd
gender neutraal is zo een poep woord,
Oud 02-12-2015, 12:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het ook geen mooi woord. Wie komt er met iets beters?
Oud 02-12-2015, 12:42
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Mssn kan ik beter het jongetje volgende keer niet uitnodigen op een feestje met kleine zeemeermin thema, dan is alles maar opgelost. Hoeft ie ook niet te kiezen tussen Triton en Ariël als ie straks lekker maskers mag kleuren en strijkkraalpatroontjes mag maken. Dat zou beter zijn.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 02-12-2015, 12:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mssn kan ik beter het jongetje volgende keer niet uitnodigen op een feestje met kleine zeemeermin thema, dan is alles maar opgelost. Hoeft ie ook niet te kiezen tussen Triton en Ariël als ie straks lekker maskers mag kleuren en strijkkraalpatroontjes mag maken. Dat zou beter zijn.
Hoe haal je uit mijn tekst dat ik dat suggereer? Voel je je aangevallen?
Oud 02-12-2015, 12:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik denk dat mensen die grapjes maken, fizzle, omdat tegenwoordig jouw posts over seks of gender-issues gaan en dat wordt een beetje vermoeiend.
Ik ben er inderdaad mee bezig maar nog niet een kwart van mijn posts gaat erover. Veel minder waarschijnlijk.
En wat zou het precies voor zijn hebben om alleen nog met gelijkgestemden te praten?
Ik ben het zelfs met dekaloog of axel11 niet over alles eens.
Oud 02-12-2015, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Heb hem afgelopen weekend weer gezien. Ik snap dat het vermoeiend is om op fouten en feiten gewezen te worden. Ik hou ermee op zodra vrouwen en mannen gelijk behandeld worden, akkoord?
Nee, het zijn allemaal argumenten. En jongetjes en meisjes worden gelijk behandeld want ze kregen een kaart. Ophouden nou, oprotten uit dit topic met je gendergezeik.
Oud 02-12-2015, 12:53
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Heb hem afgelopen weekend weer gezien. Ik snap dat het vermoeiend is om op fouten en feiten gewezen te worden. Ik hou ermee op zodra vrouwen en mannen gelijk behandeld worden, akkoord?
Maar kan het dan iets gedoseerder alsjeblieft? Dat is een redelijk verzoek toch?


En wat ik eerder al zei in relatie met de posts van Dekaloog: deze overkill levert waarschijnlijk niet jouw gewenste resultaat op. Mensen gaan zich juist afsluiten voor de commentaren en gaan jou en je posts misschien zelfs irritant vinden. Zou jammer zijn denk ik!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 02-12-2015, 12:54
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ophouden nou, oprotten uit dit topic met je gendergezeik.
Citaat:
Maar kan het dan iets gedoseerder alsjeblieft? Dat is een redelijk verzoek toch?


En wat ik eerder al zei in relatie met de posts van Dekaloog: deze overkill levert waarschijnlijk niet jouw gewenste resultaat op. Mensen gaan zich juist afsluiten voor de commentaren en gaan jou en je posts misschien zelfs irritant vinden. Zou jammer zijn denk ik!
Wij zouden zo'n goede good cop / bad cop zijn!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 02-12-2015, 12:55
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ik zeg niet dat je dat suggereert. Maar ik vind wel dat je even voorbij gaat aan dat er een jongetje wordt uitgenodigd voor een kleine zeemeermin feestje en dat dat dus gewoon normaal is en kan in deze "verschrikkelijke maatschappij".
Daarnaast heb ik het idee dat je op alles en iedereen een soort van denigrerend commentaar lijkt te hebben lately. Vandaar mijn geïrriteerde reply.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 02-12-2015, 12:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar kan het dan iets gedoseerder alsjeblieft? Dat is een redelijk verzoek toch?


En wat ik eerder al zei in relatie met de posts van Dekaloog: deze overkill levert waarschijnlijk niet jouw gewenste resultaat op. Mensen gaan zich juist afsluiten voor de commentaren en gaan jou en je posts misschien zelfs irritant vinden. Zou jammer zijn denk ik!
Kom op ik ben er gigantisch gedoseerd over. Maar ik ga er niet mijn mond over houden.
Ik zou er hier zelfs niets over gezegd hebben als niet het halve topic ineens vol stond net haha kijk het is niet genderneutraal-grapjes.
En natuurlijk zou het jammer zijn maar het is ook een beetje onvermijdelijk.
Oud 02-12-2015, 13:05
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik zeg niet dat je dat suggereert. Maar ik vind wel dat je even voorbij gaat aan dat er een jongetje wordt uitgenodigd voor een kleine zeemeermin feestje en dat dat dus gewoon normaal is en kan in deze "verschrikkelijke maatschappij".
Daarnaast heb ik het idee dat je op alles en iedereen een soort van denigrerend commentaar lijkt te hebben lately. Vandaar mijn geïrriteerde reply.
waar ben ik denigrerend? Dat is echt nergens mijn bedoeling namelijk. Te gek dat hij wordt uitgenodigd natuurlijk en het wordt vast ook superleuk! Bovendien ben ik gek op de kleine zeemeermin.

En ik ben echt niet holierthanthou ofzo, mijn seksuele voorkeuren zijn enorm seksistisch en ik ben bovendien alsnog blank en westers en welvarend en heb het relatief Makkelijk. Maar dat je het met een zesje ook haalt betekent niet dat het verkeerd is om naar een tien te streven. En ik ervaar ook zelf problemen met het patriarchaat en de kwetsbare positie van een vrouw. Dat maakt het voor mij een interessante en irelevante issue .
Oud 02-12-2015, 13:08
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Kom op ik ben er gigantisch gedoseerd over. Maar ik ga er niet mijn mond over houden.
Ik zou er hier zelfs niets over gezegd hebben als niet het halve topic ineens vol stond net haha kijk het is niet genderneutraal-grapjes.
En natuurlijk zou het jammer zijn maar het is ook een beetje onvermijdelijk.
En wat ik je terug geef is dat waar jij vindt dat je gedoseerd bent, ik vind dat niet zo overkomt. Ik vraag je dus niet om je mond te houden, zoals je ziet. Maar ik merk wel dat ik me er aan begin te ergeren, niet om je mening en standpunt, maar wel om de manier waarop en de hoeveelheid. Dus op den duur is dan misschien de negeerlijst een optie.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 02-12-2015, 13:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dus op den duur is dan misschien de negeerlijst een optie.
Kan niet hahahaha
Oud 02-12-2015, 13:10
Verwijderd
Je toon is denigrerend.
Oud 02-12-2015, 13:15
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Kan niet hahahaha
FML
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 02-12-2015, 13:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Je toon is denigrerend.
Waar? Dat is niet de bedoeling. Ik zal extra letten daarop.
Nou moet ik wel zeggen dat ook veel mensen dekaloog zeggen denigrerend te vinden, Terwijl ik dat bij haar geenszins heb. Voor mij legt zij het prettig en duidelijk uit. Dus misschien heb ik een ander beeld van denigrerend.
Citaat:
FML
Nice
Oud 02-12-2015, 17:52
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Bovendien ben ik gek op de kleine zeemeermin.

...En ik ervaar ook zelf problemen met het patriarchaat en de kwetsbare positie van een vrouw.
Misschien moet je nog eens nadenken over de life choices die Ariel maakt
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 02-12-2015, 18:41
Verwijderd
Ingepakt in 30 minuten, ik word hier echt goed in
Oud 02-12-2015, 23:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Misschien moet je nog eens nadenken over de life choices die Ariel maakt
Zoals je eerder in dit topic leest doe ik dat ja
Maak jij altijd dezelfde keuzes als je favoriete animatiefiguren?
Oud 02-12-2015, 23:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ingepakt in 30 minuten, ik word hier echt goed in
Sinterklaaskadootjes?
Oud 02-12-2015, 23:39
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Oh zeker ik vind dat je hoe dan ook moet oppassen met opleggen. En ik had vroeger een garage waarvan ik de auto's aankleedde en in bed stopte want ik ben nu eenmaal altijd al vrij zorgzaam.
Ik vind het ook prachtige uitnodigingen ja! Maar omdat mensen toch al grapjes maakten over dat het niet genderneutraal is omdat er een jongensmeisjesverdeling is - dat klopt en daar ga ik graag op in.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 02-12-2015, 23:49
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Owwwww ik voel me altijd zo'n kneus als ik moet huilen bij onze eigen voorstellingen die ik al tig keer gezien heb. Maar het was weer goed raak in Deventer. Met tuiten.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 02-12-2015, 23:55
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Waarom kunnen fb's eigenlijk niet op je negeerlijst?
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 03-12-2015, 00:36
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Maak jij altijd dezelfde keuzes als je favoriete animatiefiguren?
Ja! Narf!!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 03-12-2015, 07:09
Verwijderd
ZORT
Oud 03-12-2015, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Sinterklaaskadootjes?
M'n koffer! Morgen ben ik in Wenen gedurende een uur oid.
Oud 03-12-2015, 07:29
Verwijderd
Alarm ingesteld voor 18 uur na nu
Oud 03-12-2015, 07:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Owwwww ik voel me altijd zo'n kneus als ik moet huilen bij onze eigen voorstellingen die ik al tig keer gezien heb. Maar het was weer goed raak in Deventer. Met tuiten.
Op wat voor manier maak je voorstellingen?
Citaat:
M'n koffer! Morgen ben ik in Wenen gedurende een uur oid.
Aight
Oud 03-12-2015, 07:50
Verwijderd
Wie gaat er niet huilen van Deventer.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.