Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2002, 21:19
Verwijderd
in hoeverre is t goed/gezond om niet jaloers te zijn?

en wat zijn de redenen voor jullie om jaloers te zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2002, 21:44
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
jaloezie, ik ken het simpel genoeg niet... als ik een vriendin zou hebben zou ik haar compleet vrij laten... vrijheid blijheid
ik ben niet iemand die iemand anders gaat claimen zou zelf ook niet geclaimd willen worden... als zij vreemd gaat en ze zou mij daarna nog willen zou ik het niet eens erg vinden ofzo...

velen vinden dit ongezond... whatever... ik denk er zo over en vind het gezond om van iemand van wie je echt houd vrijheid te geven...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:49
Ingrid3
Ingrid3 is offline
het is goed as je jaloers bent op iemand maar ligt eraan in hoeverre.. in de zin van da je der zelf onder gaat lijde en je nie goed voelt gaat ut natuurlijk te ver.. maar as je der beetje last van heb vinnik het meer een teken dat je om de ander geeft, je wil um nie kwijt en ut liefste voor je alleen, das gwoon gezond.
ik heb der verder eiglijk ook geen last van maar ik vin ut wel zeer normaal, maar sommige mense zijn gwoon veel te snel en/of erg jaloers. De ander mag ook wel wat vrijheid hebbe!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 22:10
Verwijderd
Nou laat ik het zo zeggen: ik ben echt ziekelijk snel jaloers en het lijkt me zoooooooo heerlijk om minder snel jaloers te zijn!!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 08:58
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
in hoeverre is t goed/gezond om niet jaloers te zijn?
Jaloersheid = negatieve stress. Negatieve stress heeft nadelige invloeden op het lichaam, zoals storingen in het spijsverteringskanaal en hoofdpijn.

Het is dus een stuk beter voor je gezondheid als je niet jaloers bent.

Citaat:
en wat zijn de redenen voor jullie om jaloers te zijn?
Jaloersheid is een direct gevolg van verliefdheid denk ik. Je wil met iemand samen zijn en diegene dan ook graag voor jezelf hebben. Het idee dat een ander ze misschien weggapt, past niet echt in dat beeld

Daarnaast denk ik ook dat het veel met zelfvertrouwen te maken heeft. Als je onzeker over jezelf bent, zul je eerder geneigd zijn te twijfelen over de ander zijn gevoelens, met alle gevolgen van dien.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 15:26
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
uhmzz enerzijds vind ik een beetje jaloezie wel normaal, anders zou je het straks misschien normaal gaan vinden dat zij het met anderen gaat doen ofzo.. (ff extreem) Het moet je natuurlijk wel iets schelen, wat je vriend/in doet, denk ik.. als het je allemaal niks doet, tja wat voel je dan eigenlijk voor haarzelf en zij voor jou..? weet niet, maar op de een of andere manier verbind ik die dingen met elkaar..
voorbeeldje; je gaat uit met je vriend/in en hij/zij is de hele avond aan het flirten met anderen (en dan zegt hij/zij dat hij/zij "even zn zus/broer naar huis gaat brengen" => jou (dat is serieus waar gebeurd bij iemand die ik ken!)) en het doet je niets! Wat betekent hij dan eigenlijk voor jou?? vrijlaten ok, maar je wilt toch ook wel speciaal zijn voor je partner, maar als hij je gewoon ziet als een van de velen, wat beteken jij dan ook voor hem??

Keey en dan anderzijds is het ook weer niet goed als je TE jaloers bent, dan je de ander niet alleen ergens naar toe durft te laten gaan omdat anderen misschien naar hem/haar kijken of dat hij/zij naar anderen zal kijken..
Dat je continu het idee hebt dat je de ander niet echt kunt vertrouwen en dat hij/zij elk moment misschien wel vreemd zou kunnen gaan.. Dat is natuurlijk ook niet goed, je claimt de ander dan en beperkt hem/haar in zijn/haar vrijheid..

Er moet dus eigenlijk ergens een goede balans te vinden zijn..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:51
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef:

voorbeeldje; je gaat uit met je vriend/in en hij/zij is de hele avond aan het flirten met anderen (en dan zegt hij/zij dat hij/zij "even zn zus/broer naar huis gaat brengen" => jou (dat is serieus waar gebeurd bij iemand die ik ken!)) en het doet je niets! Wat betekent hij dan eigenlijk voor jou?? vrijlaten ok, maar je wilt toch ook wel speciaal zijn voor je partner, maar als hij je gewoon ziet als een van de velen, wat beteken jij dan ook voor hem??

ok,zo zou ik niet tegen kunnen, maar of dat meteen jaloers is?ligt eraan hoelang ie wegblijft

ik weet van mijn vriend dat ie niet vreemd gaat en dat ik de enige ben,aandacht van meiden krijgt ie best vaak, en ik zie dat als compliment, het is niet zo dat ik niks om hem geef,want dat doe ik heel erg,ben heel bang dat ik hem kwijt raak enz, maar t is geen reden voor mij,direct, om dan jaloers te worden als ik niet op tijd iets van hem hoor of dat hij uitgaat,van mij mag ie, ik vind t niet erg, ik luister aan wat hij gedaan heeft uit gewone intresse, ik heb nu een jaar met hem en ik heb nog nooit maar een steek jaloesie gevoeld! en dat terwijl hij niet om de hoek woont, vriendinnen heeft en aandacht krijgt van meisjes.

Ik las overal dat is dat je hem niet wil kwijtraken, maar dat wil ik ook niet,dus ik vond dat nogal raar van mezelf, ik zou ook niet ziekelijk jaloers willen zijn ofzo, het is wel fijn, maar als je t hoord ga je wel aan jezelf twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:56
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Nou denk dat jij een mooie balans hebt gevonden dan..
Dat je niet overdreven jaloers bent, je hem vertrouwt. dat is echt heel mooi!!!

ow en dat "ik ga even mijn zus naar huis brengen" zij de vriend van dat meisje, tegen de meisjes waar hij mee aan het flirten was.. Dus hij zei gewoon eigenlijk dat zn vriendin zn zus was.. ik zou dat echt niet pikken! (niet dat er iets mis is met zussen ofzo, maar je zegt toch niet dat je vriendin je zus is!! kom op zeg!)
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:58
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ow zelf ben ik trouwens ook niet snel jaloers.. ik vertrouw hem, en hij mij... hoogstens is er een beetje "gezonde" jaloezie aanwezig.. dat je dus niet alles maar pikt.. dat dingen je wel iets doen..

Mijn voorbeelden waren btw extremen.. niet echt realistisch, maar om het even duidelijk te benadrukken
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:09
Rioto
jaloers dat maten van me zo makkelijk contact maken met meisjes
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:58
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik ben best snel jaloers als t aan mn vriend ligt. Tis niet dat ik hem niet vertrouw. Ik denk bijvoorbeeld echt niet dat ie vreemdgaat ofzo.

Mijn reden om jaloers te zijn: onzekerheid
Bijvoorbeeld op stap, dr zijn zoveel mooie meisjes, die mooier zijn dan ik. Die ziet hij ook allemaal, hij praat er ook mee. Ja daar kan ik gewoon niet tegen. Ik zeg dr btw niet veel over tegen hem, ik weet dat het niet echt normaal is om jaloers te zijn, en hij is t totaal niet. Ik hou t voor mezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie jaloers zijn in een relatie om wat voor reden dan ook
meisje833
40 01-09-2005 20:48
Liefde & Relatie jaloers kreng...neeeeej hellup!
droppie
37 16-06-2003 18:35
Liefde & Relatie niet jaloers!
sicilion
51 19-05-2003 20:56
Liefde & Relatie Jaloers andersom!?
Kleintjeyakult
15 16-04-2003 15:36
Liefde & Relatie jaloers...
tiktoktak
18 08-06-2002 16:17
Liefde & Relatie Mijn moeder is jaloers op me schoonfamilie
HelpMePlease
10 18-05-2002 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.