Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 11:22
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
hey
Ik ben een jaar geleden begonnen met snijden....toen heb ik na drie maanden hulp gezocht bij een leraares bij ons op school.
Ze was geen vertrouwingspersoon officieel, maar is dat inmiddels wel voor me geworden.
ik ben dankzij haar een half jaar gestopt......daarna ben ik weer begonnen.....dit heb ik haar toen meteen vertelt.....daarna ben ik nadat ik het een maand nog deed....weer twee maanden gestopt.....en nu ben ik opnieuw begonnen met snijden....

Ik snij mezelf nu alweer 2 maanden....maar ik heb het haar nog niet vertelt....wat ik aan de ene kant wel graag wil...maar aan de andere kant ook heel bang voor ben....Ik ben bang dat ze me door wil sturen.....Ik wil haar echt niet kwijt...maar ook niet " buitensluiten"....(ik ben echt van haar gaan houden)
Nou had ik een vraagje....zou ik het haar vertellen en wat kan de hulpverlening doen......bijvoorbeeld het RIAGG...helpt dat echt of zijn dat ook vertrouwings personen...en kom je niet in een bepaalde cirkel als je daar naar toe gaat.....
wie heeft hier mee ervaaring?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn bericht

xxxjes
Phoebe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2002, 12:35
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hm..
Bij t Riagg gaan ze wel over het snijden praten,
maar ze gaan de oorzaak proberen op te lossen..
Als ik jou was, zou ik het wel gewoon aan je vertrouwenspersoon vertellen.
K denk niet dat je bang hoeft te zijn dat ze je doorstuurt,
want als JIJ niet wilt, hoef je in principe ook niet.
Als je naar t riagg gaat, sluit je haar echt niet buiten hoor..
Je kan altijd nog met haar erover praten,
haar er min of meer bij betrekken.
Sterkte
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 15:04
Verwijderd
de vertrouwenspersoon waar ik nu al jaren mee praat heeft onze gesprekken gewoon doorgezet toen hij me had doorgesturud naar proffesionele hulpverlening. Hij neemt zelfs contact met hun op en vraagt hoe die mij het best kan helpen (ja hij is echt heel lief). het een hoeft het ander dus niet uit te sluiten.
of je in een cirkeltje terecht komt weet ik niet. je zegt dat je er al een paar keer op eigen kracht mee gestopt bent.... dus ja, misschien met een beetje extra hulp dat je er totaal vanaf komt. maar misschien is het ook juist zo dat je door die extra aandacht op het onderwerp je wel slechter gaat voelen...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 16:56
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
** Phoebe ** schreef:
hey
Ik ben een jaar geleden begonnen met snijden....toen heb ik na drie maanden hulp gezocht bij een leraares bij ons op school.
Ze was geen vertrouwingspersoon officieel, maar is dat inmiddels wel voor me geworden.
ik ben dankzij haar een half jaar gestopt......daarna ben ik weer begonnen.....dit heb ik haar toen meteen vertelt.....daarna ben ik nadat ik het een maand nog deed....weer twee maanden gestopt.....en nu ben ik opnieuw begonnen met snijden....

Ik snij mezelf nu alweer 2 maanden....maar ik heb het haar nog niet vertelt....wat ik aan de ene kant wel graag wil...maar aan de andere kant ook heel bang voor ben....Ik ben bang dat ze me door wil sturen.....Ik wil haar echt niet kwijt...maar ook niet " buitensluiten"....(ik ben echt van haar gaan houden)
Nou had ik een vraagje....zou ik het haar vertellen en wat kan de hulpverlening doen......bijvoorbeeld het RIAGG...helpt dat echt of zijn dat ook vertrouwings personen...en kom je niet in een bepaalde cirkel als je daar naar toe gaat.....
wie heeft hier mee ervaaring?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn bericht

xxxjes
Phoebe

Persoonlijk heb ik een zeer slechte ervaring met het GGZ maar jouw probleem is vele malen anders dan het mijne. Waarschijnlijk zullen ze bij jouw een andere werkwijze toepassen als dat ze bij mij gedaan hebben. Ik zou er in ieder geval heen gaan!!!!

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:50
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
Ik twijfel namelijk om daar heen te gaan....omdat een oude vriendin van me in een instelling terecht is gekomen, omdat ze ook zichzelf sneed.....daarom durf ik niet zo goed naar een hulpverlener toe te gaan...bang dat ik net zo als zij in een instelling terecht zal komen......en net als zij van school af moet en van iedereen vervreemd raak.....

xxxjes
Phoebe
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 19:00
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
** Phoebe ** schreef:
Ik twijfel namelijk om daar heen te gaan....omdat een oude vriendin van me in een instelling terecht is gekomen, omdat ze ook zichzelf sneed.....daarom durf ik niet zo goed naar een hulpverlener toe te gaan...bang dat ik net zo als zij in een instelling terecht zal komen......en net als zij van school af moet en van iedereen vervreemd raak.....
Als je in een instelling komt, moet je ver gaan, heel erg ver..
Je hebt zelf wel inspraak gloof ik,
als een instelling ter sprake komt..
Dunno, als je echt geholpen wilt worden,
kan je gewoon gaan..
Sorrie, kan niks positiefs over hulpinstanties zeggen,
maar je kan het altijd proberen..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 13:22
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Als je in een instelling komt, moet je ver gaan, heel erg ver..
Je hebt zelf wel inspraak gloof ik,
als een instelling ter sprake komt..
Dunno, als je echt geholpen wilt worden,
kan je gewoon gaan..
Sorrie, kan niks positiefs over hulpinstanties zeggen,
maar je kan het altijd proberen..
Ik ben het helemaal met je eens. Je hebt altijd nog ZELF te bepalen wat jij wil met jezelf laat jezelf niet te veel beinvloeden door mensen die zeggen dat je opgenomen moet worden. Want gek ben je niet!!!!!! Je komt er wel weer bovenop met een goede behandeling daar heb ik het volste vertrouwen in!!

Succes ermee
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:28
Verwijderd
Citaat:
** Phoebe ** schreef:
Ik twijfel namelijk om daar heen te gaan....omdat een oude vriendin van me in een instelling terecht is gekomen, omdat ze ook zichzelf sneed.....daarom durf ik niet zo goed naar een hulpverlener toe te gaan...bang dat ik net zo als zij in een instelling terecht zal komen......en net als zij van school af moet en van iedereen vervreemd raak.....

xxxjes
Phoebe
zo snel stoppen ze je neit in een instelling. als je niet wilt hoef je daar ook niet naartoe tenzij je echt een groot gevaar voor jezelf of een ander bent. bovendien hoef je niet altijd van school af als je in een instelling komt. er zijn nog zoveel stappen voordat je in een instelling komt!
ikzelf heb redelijk goede ervaringen met hulpverlening, behalve dat ik af en toe gek werd van al die mensen die ik zag. steeds weer nieuwe omdat ik dan weer meer of minder hulp nodig had of omdat de een ermee zou stoppen enzo... mja, je moet zelf maar kijken wat jou het beste lijkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.