Oud 03-01-2015, 00:34
Verwijderd
Eerder was het zo dat als je op het ballonnetje voor het topic klikte je werd gelinkt naar je eerste ongelezen reactie. Dat is niet meer zo dus je moet het topic als lurker echt gaan bijhouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2015, 02:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat is nog steeds zo hoor. Alleen bij mij (en misschien dus ook bij jou) is ie zo langzaam dat je nog een keer op 'spring naar de eerste ongelezen reactie' bovenaan het topic moet klikken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 12:27
Verwijderd
Hmm, intradasting.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Dat is nog steeds zo hoor. Alleen bij mij (en misschien dus ook bij jou) is ie zo langzaam dat je nog een keer op 'spring naar de eerste ongelezen reactie' bovenaan het topic moet klikken.
Gelukkig maar! /lurken
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 20:54
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Het zou heel onhandig zijn als dat niet meer zou werken.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-01-2015, 21:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gelukkig maar! /lurken
Woyt! Je lieve plaatje is weg!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-02-2015, 10:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En? Gaat hier nog wat mee gedaan worden?
Citaat:
Jazeker, het is alleen nog niet op Mededelingen gemeld

Hallo daar?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2015, 10:34
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Jon heeft nog steeds geen tijd gehad En ik zou het kunnen doen, maar ik ben bezig met studeren.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2015, 10:54
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Ok,komtie!

Naar aanleiding van:

Alle topics van en over een bepaalde forum(st)er verwijderen
Beslis mee! Prune voor oude berichten op Onzin?

het volgende.

Ik heb de verschillende topics / pm’s en polls doorgenomen en geprobeerd een lijn te ontdekken. Van het beheer wordt verwacht knopen door te hakken, maar het is lastig oplossingen verzinnen als je niet weet wat nou precies het probleem is. Alsnog een poging:
  • Leden willen meer controle over hun privacy.
  • Onzinners willen overwegend dat Onzin weer (onder bepaalde voorwaarden) gepruned wordt.
  • Tegelijkertijd vinden veel leden het prettig dat het forum een archieffunctie heeft.
  • Sommige leden willen dat Onzin een afgeschermd deel van het forum wordt.
Ik denk dat de crux zit bij het eerste probleem..

Meer controle over privacy.

De oorzaak zit met name in het feit dat het forum de afgelopen 14 jaar nauwelijks veranderd is, terwijl de houding van gebruikers ten opzichte van privacy wel sterk veranderd is. Daarvoor eerst een inventarisatie, welke privacy-opties hebben leden eigenlijk?
  • Zelf aanpassen van posts
  • Zelf verwijderen van account en anonimiseren van posts en profiel (nu nog anoniemer!)
  • Laten aanpassen van oude posts door beheer
  • Laten verwijderen van account door beheer
  • Onzin is niet geïndexeerd door Google (dus de optie voor meer privacy is: niet buiten Onzin posten)
Zelf aanpassen kan niet: zodra een account verwijderd is of in quotes / posts van iemand anders. Dit zijn problemen die technisch niet opgelost kunnen worden. Verder kunnen posts momenteel niet aangepast worden zodra een topic gesloten is. Dit is een instelling in de software, en staat open voor discussie.

De voorwaarde voor het laten aanpassen van posts of accounts is als privacy in het geding is, als niemand niet meer bij zijn of haar account kan (vanwege een verlopen emailadres), of als het om een beperkt aantal posts gaat. Wat niet kan is alle posts verwijderen, vanwege het belang van het archief.

Vragen waar we nog geen antwoord op hebben: zijn deze voorwaarden voor iedereen duidelijk? Moet het mogelijk worden voor leden om zelf posts in gesloten topics te kunnen aanpassen? Wie vindt het een goed idee als we nieuwe privacyopties toevoegen, zoals een vinkje ‘post anoniem’ bij het plaatsen of aanpassen van een post, of een vinkje ‘indexeer niet door Google’? Waarom wel / niet?

Prunen, archieffunctie en Onzin als huiskamer

Hier kiezen we voor een compromis: topics op Onzin waar niet langer dan 1 jaar in gereageerd is gaan op 2 vaste momenten in het jaar naar een readonly-archief. Het archief is alleen toegankelijk voor het beheer en voor leden die langer dan 1 jaar lid zijn en minimaal 100 posts achter hun naam hebben. Voordeel is dat oude topics uit het zicht zijn terwijl terugbladeren naar die mooie oude forumtijd nog steeds kan. Bovendien is dit een beslissing die terug te draaien is als het niet bevalt. Dit plan kan op detailniveau nog aangepast worden maar de grote lijnen staan vast. Uitvoering staat gepland voor volgende week. Dit is mijn beslissing en daar moet u het mee doen.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2015, 12:28
df
Avatar van df
df is offline
Met citaat reageren
Oud 06-02-2015, 17:39
df
Avatar van df
df is offline
Dark Phoenix naamzoek, jij hebt hier vast een uitgebreide mening over.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2015, 17:43
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Dark Phoenix naamzoek, jij hebt hier vast een uitgebreide mening over.
AWAKEN THE PHOENIX!!
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2015, 17:56
MightyDuck#1
Avatar van MightyDuck#1
MightyDuck#1 is offline
Waarom niet gewoon topics verwijderen die al meer dan een jaar oud zijn? Dat gebeurd toch ook in andere forums?
Nu gaan ze allemaal topics uppen die al veel ouder zijn, topics die geen enkele waarde meer hebben op dit moment. En dan over een week zijn er geen topics meer om te verwijderen omdat ze net voor die tijd nog ff ge-upt zijn.

Goed geregeld joh
__________________
Hold your sister for the crazy

Laatst gewijzigd op 07-02-2015 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2015, 18:06
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Waarom niet gewoon topics verwijderen die al meer dan een jaar oud zijn? Dat gebeurd toch ook in andere forums?
Nu gaat iedereen topics uppen die al veel ouder zijn, topics die geen enkele waarde meer hebben op dit moment. En dan over een week zijn er geen topics meer om te verwijderen omdat ze net voor die tijd nog ff ge-upt zijn.

Goed geregeld joh
Het gaat om ongeveer 47.000 topics. Als het lukt om die allemaal te uppen eet ik iets op wat ik normaal niet op zou eten. Spruitjes bijvoorbeeld, of de korstjes van mijn boterham.

Oja, en dit is geen open uitnodiging om 47.000 topics te uppen!
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2015, 21:56
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Het gaat om ongeveer 47.000 topics. Als het lukt om die allemaal te uppen eet ik iets op wat ik normaal niet op zou eten. Spruitjes bijvoorbeeld, of de korstjes van mijn boterham.

Oja, en dit is geen open uitnodiging om 47.000 topics te uppen!
46999 topics wel?
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 15:25
Mattiesman093
Mattiesman093 is offline
hoe kan ik zelf een forum plaatsen, het is dringend en ik kom er op geen enkele manier aan uit
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 18:28
Verwijderd
Ik vind het zo typisch dat de post van Deadlock wel wordt verwijderd, maar deze bovenstaande poster niet wordt geholpen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 19:04
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Ik vind het zo typisch dat de post van Deadlock wel wordt verwijderd, maar deze bovenstaande poster niet wordt geholpen.
Mattiesman093 is het zelfstandig gelukt een nieuw topic te openen, daar had hij de hulp van deadlock niet bij nodig. Welke goede daad heb jij vandaag gedaan?
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:02
Verwijderd
Ik ben op bezoek geweest bij mijn oma. En daar was ze heel blij mee, want er was verder niemand. En daarnaast heb ik iemand geholpen die langs de kant van de weg stond, omdat de ketting van zijn fiets er af was gevallen. Is dat genoeg?

Ik kan wel helemaal gaan uitleggen waarom ik die opmerking maakt, maar ik denk dat je dat wel snapt. Het heeft allemaal te maken met een dood forum.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik kan wel helemaal gaan uitleggen waarom ik die opmerking maakt, maar ik denk dat je dat wel snapt. Het heeft allemaal te maken met een dood forum.
Jon vindt helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:07
Verwijderd
Fijn!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:13
Verwijderd
Ik denk dat het gewoon al enige tijd geleden is dat Woyt stevig in zijn reet geneukt is
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik kan wel helemaal gaan uitleggen waarom ik die opmerking maakt, maar ik denk dat je dat wel snapt. Het heeft allemaal te maken met een dood forum.
Zei de ex-forumbaas, die blijkbaar zelf ook geen zin meer had om er nog iets van te maken.

Sorry Woyt, ik heb even een pesthumeur dus het komt er misschien nogal lullig uit. Ik vind je best een aardige gozer, maar dit is wel waar het op staat. Geniet van het forum zoals het is en probeer er zelf iets van te maken, in plaats van forumbazen af te zeiken op alle dingen die niet goed gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Waarom had je er geen zin meer in om er iets van te maken, Woyt?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik denk dat het gewoon al enige tijd geleden is dat Woyt stevig in zijn reet geneukt is
Nah, ik kan zijn 'frustratie' best begrijpen, je weet zelf ook hoe het er op Admin aan toeging/-gaat
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Niks mis met stevig in zijn reet neuken overigens.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Zei de ex-forumbaas, die blijkbaar zelf ook geen zin meer had om er nog iets van te maken.

Sorry Woyt, ik heb even een pesthumeur dus het komt er misschien nogal lullig uit. Ik vind je best een aardige gozer, maar dit is wel waar het op staat. Geniet van het forum zoals het is en probeer er zelf iets van te maken, in plaats van forumbazen af te zeiken op alle dingen die niet goed gaan.
Het is ook niet echt bedoeld als aanval, het viel me gewoon op en that's it. Ik geef toe dat ik beter gewoon die poster had kunnen uitleggen hoe die een topic aan moest maken, mjah.

Citaat:
Waarom had je er geen zin meer in om er iets van te maken, Woyt?
Hoofdzakelijk omdat ik het te druk heb op dit moment om goed te kunnen forumbazen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoofdzakelijk omdat ik het te druk heb op dit moment om goed te kunnen forumbazen.
Er zijn veel meer forumbazen/plusjes die het eigenlijk te druk hebben c.q. te weinig tijd maken om te kunnen forumbazen. Zouden deze het beste kunnen oprotten?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Niks mis met stevig in zijn reet neuken overigens.
Liever niets, overigens.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Er zijn veel meer forumbazen die het eigenlijk te druk hebben c.q. te weinig tijd maken om te kunnen forumbazen. Zouden deze het beste kunnen oprotten?
Dat kunnen ze natuurlijk zelf het beste oordelen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat kunnen ze natuurlijk zelf het beste oordelen.
Manmanman, je komt hier even met een zeikopmerking en vervolgens trek je je keutel weer in
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Manmanman, je komt hier even met een zeikopmerking en vervolgens trek je je keutel weer in
Hahaha, ja, dat klopt. Ik heb niet zoveel zin om discussies te voeren.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:41
df
Avatar van df
df is offline
Wat een nietszeggend gehuil hier.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 22:41
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Hahaha, ja, dat klopt. Ik heb niet zoveel zin om discussies te voeren.
Begin er dan ook geen, oempaloempa.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 06:37
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet gewoon topics verwijderen die al meer dan een jaar oud zijn? Dat gebeurd toch ook in andere forums?
Nu gaan ze allemaal topics uppen die al veel ouder zijn, topics die geen enkele waarde meer hebben op dit moment. En dan over een week zijn er geen topics meer om te verwijderen omdat ze net voor die tijd nog ff ge-upt zijn.

Goed geregeld joh
Omdat veel onzinners zeiden dat ze graag oude topics terug kunnen lezen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 07:59
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Er zijn veel meer forumbazen/plusjes die het eigenlijk te druk hebben c.q. te weinig tijd maken om te kunnen forumbazen. Zouden deze het beste kunnen oprotten?
Ander probleem, en we kunnen maar zoveel oplossen, maar! de vraag wanneer het 'te druk' is voor een vrijwilliger (of eigenlijk: wat is een goede functieomschrijving van een forumbaas) staat uit op Admin. Het gaat niet heel hard (iedereen heeft het druk, haha), maar er wordt aan gewerkt. Overigens is werkdruk een relatief begrip, met het rustiger worden van het forum is er ook minder te doen.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2015, 15:07
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Prunen, archieffunctie en Onzin als huiskamer

Hier kiezen we voor een compromis: topics op Onzin waar niet langer dan 1 jaar in gereageerd is gaan op 2 vaste momenten in het jaar naar een readonly-archief. Het archief is alleen toegankelijk voor het beheer en voor leden die langer dan 1 jaar lid zijn en minimaal 100 posts achter hun naam hebben. Voordeel is dat oude topics uit het zicht zijn terwijl terugbladeren naar die mooie oude forumtijd nog steeds kan. Bovendien is dit een beslissing die terug te draaien is als het niet bevalt. Dit plan kan op detailniveau nog aangepast worden maar de grote lijnen staan vast. Uitvoering staat gepland voor volgende week. Dit is mijn beslissing en daar moet u het mee doen.
Dit is zojuist doorgevoerd. Onderaan Onzin vind je nu het Archief (mits je de juiste rechten hebt uiteraard).
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2015, 15:25
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Mooi!
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 15-02-2015, 20:29
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
(mits je de juiste rechten hebt uiteraard).
Doe eens een uitzondering voor trouwe doch grillige en impulsieve leden maken

Abs gladde aal naamzoek
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 21:27
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Doe eens een uitzondering voor trouwe doch grillige en impulsieve leden maken

Abs gladde aal naamzoek
Voor.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 22:53
Verwijderd
Tegen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 22:05
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Doe eens een uitzondering voor trouwe doch grillige en impulsieve leden maken

Abs gladde aal naamzoek
Citaat:
Tegen.
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 02:44
Verwijderd
waar gaat dit over? wat heb ik ermee te maken ?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:51
Verwijderd
Het gaat echt niet om jou maar om uitzonderingen maken. Verwijder dan gvd je account niet.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:59
df
Avatar van df
df is offline
Niet dat ik heel serieus was, hence de "".

Maar deadlock, heb jij je account ook niet verwijderd? En dankzij een uitzondering 'teruggekregen'?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 19:26
Verwijderd
Wat is je punt precies? Je houdt van drogredeneringen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 22:10
df
Avatar van df
df is offline
Ik ben er zelfs verliefd op!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.