Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2016, 22:13
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Hoi, ik heb een probleem. Ik ben Nederland zat en als ik volwassen ben wil ik emigreren naar Noorwegen omdat dat mijn afkomst is. Maar ik durf dit niet te vertellen aan mijn familie in Nederland, ik ben bang dat ze het maar niks vinden.
Kan iemand mij helpen?
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2016, 22:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kom met een goed plan en emigreer niet voor je een baan en een huis hebt. En verder, wat kan jou het schelen wat anderen ervan vinden? Zodra je volwassen bent, kan niemand je tegenhouden om te gaan.

Ik zou wel vast de taal leren, als je die nog niet kent. Als je de taal wel kent, maar niet dagelijks spreekt, is een opfriscursus een optie.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 10:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je leert een heleboel van emigreren, zowel als het goed voorbereid is zoals bij phoebe, als impulsief zoals ik dat doe. Zorg wel dat je iets van een vangnet hebt, of dat in de vorm van een ticket terug , spaargeld, en baan, vrienden waar je op de bank kunt slapen als het niet lukt, is, maakt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Kom met een goed plan en emigreer niet voor je een baan en een huis hebt.
Ik snap deze tip maar ik ken ook mensen die gewoon op de bonnefooi naar Australië geëmigreerd zijn. Eerste twee weken of zo in een hostel, zodra een baantje in de horeca gevonden was met een paar man die in hetzelfde schuitje zaten (die ze vooraf niet kenden, tegengekomen in dat hostel!) een appartementje huren en vanaf daar je hele bestaan opnieuw opbouwen op een andere plek.

Ik weet dat er mensen zullen zijn die hier bij voorbaat helemaal gek van worden, maar voor anderen werkt het perfect. Zie Fizzle eigenlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 10:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bij op de bonnefooi is het wel heel handig om de taal een beetje te kennen of heel goed te zijn in talen. Anders is het eindlevel.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 11:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Natuurlijk kan dan ook, maar ik ben niet zo op de hoogte van de werkgelegenheid in Noorwegen en hoe snel je daar een huis kan krijgen. Ik heb überhaupt geen idee hoe Noorwegen met immigratie om gaat, maar desondanks lijkt het me toch geen slecht plan om te zorgen dat je een baan hebt voor je gaat en en daar blijkt dat het niet zo simpel is.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 12:12
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Als je nog studeert, kun je ook een minor/bachelor/master in Noorwegen gaan doen. Zo kun je alvast een beetje rondkijken om te zien wat de mogelijkheden voor je zijn!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bij op de bonnefooi is het wel heel handig om de taal een beetje te kennen of heel goed te zijn in talen. Anders is het eindlevel.
Daarom ging ik naar België
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2016, 21:40
Annewib
Annewib is offline
Je kunt misschien ook voor een maandje ofzo op vakantie...als het lukt en kijken wat je ervan vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht immigreren naar amerika
lanastar
8 26-06-2013 21:41
De Kantine Zou jij kunnen emigreren?
~Hadiya~
74 06-11-2004 20:11
De Kantine 'fantaseren' over emigreren?
coldplayfan
98 29-08-2004 20:59
De Kantine Zou jij willen emigreren?
Severus
108 09-09-2003 20:14
Levensbeschouwing & Filosofie Allochtonen terug-emigreren.
Doki
14 30-05-2002 21:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.