Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2007, 14:33
Verwijderd
Ik heb nu al ruim 4 weken last van mijn darmen. Mijn buik is echt dik geworden. Ik denk (en hoop) opgezet/opgezwollen. Het is net of ik zwanger ben en ik baal hier heel erg van.
Wie heeft dit ook weleens gehad en hoe gaat dit over? Heeft iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 14:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb dit bijna dagelijks. Weing aan te doen dan gezond eten met regelmaat, genoeg groente en fruit, genoeg vezels.

En probeer uit te zoeken bij welke producten het erger wordt. Ik weet dat ik niet tegen vetesin kan, een of andere smaakversterker...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-01-2007 @ 15:48 :
Ik heb dit bijna dagelijks. Weing aan te doen dan gezond eten met regelmaat, genoeg groente en fruit, genoeg vezels.

En probeer uit te zoeken bij welke producten het erger wordt.
^ Dat.

Doordat ik nu min of meer weet van welke producten het erger wordt, heb ik er inmiddels minder last van dan een paar jaar terug (toen paste ik soms mijn kleding niet meer en kon ik soms zelfs geen wijd t-shirt op mijn buik verdragen).
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:01
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-01-2007 @ 15:48 :
Ik weet dat ik niet tegen vetesin kan, een of andere smaakversterker...
Dat is knap vervelend... Het is trouwens maar voor een deel een smaakversterker; het zorgt er ook voor dat je honger gevoel gestimuleerd wordt, waardoor je na het eten van een handje chips altijd nog een handje wil... Producenten stoppen het in steeds meer producten, omdat je er dan meer van koopt...

OT: heb dr zelf ook regelmatig last van, weinig aan te doen, behalve dat bij mij veel ontbijtkoek en muesli eten nog wel eens helpt (vezels, dus).
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:10
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb het bijna dagelijks, kan er ook niks (althans niet iets in de categorie gezond ) tegen doen eigenlijk. Veel vezels zullen denk ik wel helpen, of misschien kun je iets van activia proberen.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:16
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Wel eens van...PDS gehoord? Ik heb al jaren last van darmklachten en onderbuikpijn Soms gaat het dagenlang goed, maar vooral s'avonds staat mijn buik soms op knappen icm een branderig gevoel. Heb wel ontdekt dat ik vooral gekruid eten en koolzuur houdende frisdranken beter achterwege kan laten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Cornel schreef op 30-01-2007 @ 16:16 :
Wel eens van...PDS gehoord? Ik heb al jaren last van darmklachten en onderbuikpijn Soms gaat het dagenlang goed, maar vooral s'avonds staat mijn buik soms op knappen icm een branderig gevoel. Heb wel ontdekt dat ik vooral gekruid eten en koolzuur houdende frisdranken beter achterwege kan laten.
Ik dacht dat dit gewoon een naam was voor darmklachten die niet verklaard kunnen worden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-01-2007 @ 16:21 :
Ik dacht dat dit gewoon een naam was voor darmklachten die niet verklaard kunnen worden...
Ja, mijn huisarts heeft dit bij mij ook zo genoemd. Omdat de klachten idd niet echt te verklaren waren.

@ Cornel: Dat branderige gevoel in m'n onderbuik herken ik echt heel erg! Maar het wisselt zich erg af. De ene dag anders dan de andere dag.

Is duizeligheid en slapheid ook iets wat aan pds toe te schrijven is? Daar heb ik namelijk ook best last van.

Ik ben nu heel erg op mijn eetpatroon en voeding aan het letten. In ieder geval moet ik echt op vaste tijden eten en geen maaltijd overslaan, daar ben ik al achtergekomen.

Maar die dikke buik gaat maar niet weg. Verdwijnt die in de loop van de tijd door goed eten en veel bewegen?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:28
Mara
Mara is offline
PDS staat ook wel bekend als een spastische dikke darm.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:36
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-01-2007 @ 15:48 :
Ik heb dit bijna dagelijks. Weing aan te doen dan gezond eten met regelmaat, genoeg groente en fruit, genoeg vezels.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 16:10
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 30-01-2007 @ 16:10 :
Ik heb het bijna dagelijks, kan er ook niks (althans niet iets in de categorie gezond ) tegen doen eigenlijk.
Ik heb er ook vaan last van als ik te weinig eet...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 14:37
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
RebEls schreef op 30-01-2007 @ 16:27 :


Is duizeligheid en slapheid ook iets wat aan pds toe te schrijven is? Daar heb ik namelijk ook best last van.

Zou best wel eens kunnen, want bij spijsverteringstoornissen worden bepaalde stoffen door het lichaam moeilijk opgenomen (met name B12) waardoor je het gevoel hebt je 'slap' te voelen, vooral in de benen tijdens het lopen.

Citaat:
RebEls schreef op 30-01-2007 @ 16:27 :

Maar die dikke buik gaat maar niet weg. Verdwijnt die in de loop van de tijd door goed eten en veel bewegen?
Die dikke en opgezette buik wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door gasophoping dat een gevolg is van slechte vertering, hierdoor onstaat een soort 'gisting' waardoor de druk in de darmen toeneemt (opgezette buik) immers het gas kan nergens heen alleen via de anus ontsnappen (winderigheid).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 18:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-01-2007 @ 16:21 :
Ik dacht dat dit gewoon een naam was voor darmklachten die niet verklaard kunnen worden...
Ja, dus je mag iets ook pas PDS noemen als je een hele rits onderzoeken gehad hebt, dus flink door de medische molen geweest bent. Eerst kijken of er een oorzaak zit, pas als er dan niks gevonden wordt maar er wel een bepaald klachtenpatroon is kan je het PDS noemen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 18:53
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Cornel schreef op 31-01-2007 @ 15:37 :
Zou best wel eens kunnen, want bij spijsverteringstoornissen worden bepaalde stoffen door het lichaam moeilijk opgenomen (met name B12) waardoor je het gevoel hebt je 'slap' te voelen, vooral in de benen tijdens het lopen.
Als je malabsorptie (verstoorde opname) vertoont dan heb je per definitie geen PDS. Dan moet je aan ergere dingen gaan denken zoals ziekte van Crohn en Coeliakie. Daarnaast is het zo dat PDS vooral van de dikke darm uitgaat. En de opname van stoffen vindt plaats in de dunne darm.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 23:21
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
DDM schreef op 31-01-2007 @ 19:53 :
Als je malabsorptie (verstoorde opname) vertoont dan heb je per definitie geen PDS. Dan moet je aan ergere dingen gaan denken zoals ziekte van Crohn en Coeliakie. Daarnaast is het zo dat PDS vooral van de dikke darm uitgaat. En de opname van stoffen vindt plaats in de dunne darm.
Die zit
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 21:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb al heel lang (misschien m'n hele leven al, gezien ik vroeger ook vaak buikpijn had) regelmatig last van m'n darmen. Veel lucht (kan ik ook voelen en soms zien) in m'n dikke darm en als ik erop druk gaat het 'weg' (naar een andere plek?) en heb ik meestal ook last van 'winderigheid'. Hierdoor wordt de buikpijn dan ook minder.

Soms krijg ik heel erg buikpijn, ga ik ontzettend zweten en word ik misselijk. Dan moet ik direct naar de wc. Ontlasting is dan niet normaal (zacht) en ik kan niet stilzitten van de pijn. Ik heb het heet en koud tegelijk, heb het gevoel dat ik moet overgeven en zweet als een gek. Weinig ontlasting, ook niet in één keer alles, als ik denk dat ik klaar ben moet ik na 5 minuten weer. Ik blijf me dan beroerd voelen tot m'n darmen leeg zijn (voor mijn gevoel) en dan nog. Laatst kon ik daarna bijna de trap niet meer op lopen en ben zwetend, rillend, misselijk en naar adem happend m'n bed in gegaan. Dit was de ergste keer van allemaal geloof ik, maar ik heb dit wel vaker. Eén keer werd ik 's nachts op die manier wakker, m'n bed was nat van het zweet en ik had ongelooflijke buikpijn.
Gelukkig is dit 'darmgedrag' de afgelopen tijd wel afgenomen, maar ik heb wel vaak last van dat opgeblazen gevoel. Dat is overigens meestal 's avonds. Soms hoef ik een aantal dagen niet naar de wc, soms 3 of 4x per dag.
Op m'n zij liggen helpt, wat warms op m'n buik ook (hoewel ik dat soms niet kan verdragen).

Ik heb ook vaak last van 'buikpijn' (opgeblazen etc) na feestjes, maar ik heb nooit ontdekt waardoor dat komt. Als ik helemaal niets eet en drink of alleen maar water, is het net zo erg als wanneer ik wel veel chips eet en rommel met koolzuurgas drink.

Laatst vroeg ik me af of het eigenlijk normaal was dat ik zo'n last had van m'n buik (heb het nl al zo lang ik me kan herinneren). Als ik hier lees dat veel meer mensen dat hebben, lijkt het mij vrij normaal. Ik ben er ook nog nooit mee naar een huisarts geweest, gezien het totaal niet aanwijsbaar is wanneer wat zeer doet enzo.

Nouja, eigenlijk ben ik altijd al benieuwd of meer mensen dit herkennen. Vooral van die 'aanvallen' waarbij ik me echt heel beroerd voel vind ik naar, die buikpijn kan ik wel hebben (al is het natuurlijk vervelend, maar zoals ik al zei ben ik het eigenlijk al wel zo'n beetje gewend).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 17:35
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik herken het letterlijk .
Maar ik weet dus ook niet wat ik ermee aan moet, de dokter kan niks vinden omdat het dus niet constant is en het ligt ook niet aan mijn eten. Of in ieder geval, de ene keer kan ik iets heel goed verdragen en de andere keer is het een hel .
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 18:07
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-02-2007 @ 22:28 :
Ik heb al heel lang (misschien m'n hele leven al, gezien ik vroeger ook vaak buikpijn had) regelmatig last van m'n darmen. Veel lucht (kan ik ook voelen en soms zien) in m'n dikke darm en als ik erop druk gaat het 'weg' (naar een andere plek?) en heb ik meestal ook last van 'winderigheid'. Hierdoor wordt de buikpijn dan ook minder.

Soms krijg ik heel erg buikpijn, ga ik ontzettend zweten en word ik misselijk. Dan moet ik direct naar de wc. Ontlasting is dan niet normaal (zacht) en ik kan niet stilzitten van de pijn. Ik heb het heet en koud tegelijk, heb het gevoel dat ik moet overgeven en zweet als een gek. Weinig ontlasting, ook niet in één keer alles, als ik denk dat ik klaar ben moet ik na 5 minuten weer. Ik blijf me dan beroerd voelen tot m'n darmen leeg zijn (voor mijn gevoel) en dan nog. Laatst kon ik daarna bijna de trap niet meer op lopen en ben zwetend, rillend, misselijk en naar adem happend m'n bed in gegaan. Dit was de ergste keer van allemaal geloof ik, maar ik heb dit wel vaker. Eén keer werd ik 's nachts op die manier wakker, m'n bed was nat van het zweet en ik had ongelooflijke buikpijn.
Gelukkig is dit 'darmgedrag' de afgelopen tijd wel afgenomen, maar ik heb wel vaak last van dat opgeblazen gevoel. Dat is overigens meestal 's avonds. Soms hoef ik een aantal dagen niet naar de wc, soms 3 of 4x per dag.
Op m'n zij liggen helpt, wat warms op m'n buik ook (hoewel ik dat soms niet kan verdragen).

Ik heb ook vaak last van 'buikpijn' (opgeblazen etc) na feestjes, maar ik heb nooit ontdekt waardoor dat komt. Als ik helemaal niets eet en drink of alleen maar water, is het net zo erg als wanneer ik wel veel chips eet en rommel met koolzuurgas drink.

Laatst vroeg ik me af of het eigenlijk normaal was dat ik zo'n last had van m'n buik (heb het nl al zo lang ik me kan herinneren). Als ik hier lees dat veel meer mensen dat hebben, lijkt het mij vrij normaal. Ik ben er ook nog nooit mee naar een huisarts geweest, gezien het totaal niet aanwijsbaar is wanneer wat zeer doet enzo.

Nouja, eigenlijk ben ik altijd al benieuwd of meer mensen dit herkennen. Vooral van die 'aanvallen' waarbij ik me echt heel beroerd voel vind ik naar, die buikpijn kan ik wel hebben (al is het natuurlijk vervelend, maar zoals ik al zei ben ik het eigenlijk al wel zo'n beetje gewend).
Ik heb dus ook al deze klachten. Ik had precies hetzelfde verhaal kunnen typen. En ook als ik uitgegaan ben of een feestje heb gehad heb ik er vaak last van. Ook heb ik dat ik een soort ga verkrampen en als een oma half voorovergebogen ga lopen. Ik ben er wel mee naar de dokter geweest en die zei dat het pds was. Ik heb toen zakjes gekregen die moet je aanlengen met water en dan word je ontlasting wat normaler. Metamucil heet het geloof ik en je kan het ook gewoon kopen. Het irritante aan die dingen is wel dat als je te weinig erbij drinkt je er van verstopt raakt, je moet er echtminimaal anderhalve liter water bij drinken en je gaat er enorm vol van zitten. Ik gebruik ze meestal ook niet maar het helpt wel.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 18:39
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik heb hier ook bijna elke dag last van.

Producten waarvan ik meer last krijg:

* suiker
* vet
* knoflook (pittig eten in het algemeen)

met andere woorden: bijna alles
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 21:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Schrap vlees.

Nou ja, dat deed voor mij een boel goed.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:02
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Bloem schreef op 06-02-2007 @ 22:21 :
Schrap vlees.

Nou ja, dat deed voor mij een boel goed.
Ik zou het inderdaad wel een tijdje kunnen proberen. Ben toch al niet zo'n vleeseter. Ook zo weinig mogelijk suiker, vet en knoflook lijkt me best een tijdje te doen. Lastige is dat ik er soms ook gewoon een tijd geen last van heb. Dus of dat dan zeker weten aan m'n 'dieet' ligt is dus niet te bepalen.

Prettig dat er herkenning is. Bevestigt dat ik idd er niet voor naar de dokter hoef .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:26
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 01-02-2007 @ 22:28 :
Ik ben er ook nog nooit mee naar een huisarts geweest, gezien het totaal niet aanwijsbaar is wanneer wat zeer doet enzo.
Juist daarom is het handig om naar de huisarts te gaan en je door te laten verwijzen naar bv. een dietiste, hij/zij kan je dan helpen uit te zoeken of het idd van eten/drinken komt of dat hij/zij denkt dat dat niet het geval is. Dan ben je al weer wat verder in weten wat eventueel de oorzaak is, maar hoef je niet meteen allerlei vervelende onderzoeken te ondergaan oid. (En een dietist heeft veel meer kennis dan jijzelf, dus ook al kan jij niet aanwijzen waardoor het komt, zij kan dat misschien wel, omdat het ook aan combinaties, bepaalde toevoegingen, processen in je lichaam ed kan liggen. Zo had ik nog nooit van biogene aminen gehoord, laat staan dat ik wist waar het in zat/wat het in je lichaam opwekte ed...die dietiste vermoedde dat dat het was waar ik niet tegen kan. Sinds ik me voor een groot deel aan het dieet houd dat zij me voor heeft geschreven, heb ik een stuk minder last. En het was ook heel logisch dat ik er niet altijd en niet altijd evenveel last van had ed, het ligt er aan hoeveel dingen ik had gegeten met biogene aminen/dingen die het opwekken in je lichaam en in hoeveel tijd, enz. Bij zo iets is het van heel veel meer afhankelijk dan 'ik eet nu bv. een stukje vlees en dan heb ik een paar uur later last', het is door jezelf amper aanwijsbaar als je het niet weet (vind ik iig).)

Ik herken het erbij beroerd voelen ed wel...heb het dus ook wel eens. (Van het weekend nog...incl. overgeven en alles...mijn lijf wilde het eten er gewoon zo snel mogelijk weer uit hebben.)

@snoopy: Dat valt best mee.

Laatst gewijzigd op 07-02-2007 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:27
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 07-02-2007 @ 11:02 :
Bevestigt dat ik idd er niet voor naar de dokter hoef .
Dat hoeft nooit.

Als jij er veel last van hebt en er van af wilt of wilt dat het minder wordt en je kunt er zelf niet achter komen waar het door komt, dan doe je er verstandig aan om naar de dokter te gaan...maar ook dan hoeft het nog steeds niet. 't is alleen zo zonde als hij/zij je misschien kan helpen en jij rond blijft lopen met de pijn omdat je niet naar de dokter wilt...

En herkenning is geen reden om niet naar de dokter te gaan...op internet kun je mensen treffen met de meest ernstige ziektes en als jij die ziekte ook hebt, is de herkenning er, maar blijft het toch wel verstandig om even langs de dokter te gaan. (Niet dat jij iets ernstigs zult hebben, maar om aan te geven dat herkenning wat mij betreft niet echt een goede reden is om niet naar de dokter te gaan. )
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-02-2007 @ 11:27 :
Dat hoeft nooit.

Als jij er veel last van hebt en er van af wilt of wilt dat het minder wordt en je kunt er zelf niet achter komen waar het door komt, dan doe je er verstandig aan om naar de dokter te gaan...maar ook dan hoeft het nog steeds niet. 't is alleen zo zonde als hij/zij je misschien kan helpen en jij rond blijft lopen met de pijn omdat je niet naar de dokter wilt...

En herkenning is geen reden om niet naar de dokter te gaan...op internet kun je mensen treffen met de meest ernstige ziektes en als jij die ziekte ook hebt, is de herkenning er, maar blijft het toch wel verstandig om even langs de dokter te gaan. (Niet dat jij iets ernstigs zult hebben, maar om aan te geven dat herkenning wat mij betreft niet echt een goede reden is om niet naar de dokter te gaan. )
Mwah, ik vind het niet zo erg om naar de dokter te gaan, maar wel om weggestuurd te worden met 'dat is niks, ga maar weer naar huis'. En met zulke onaanwijsbare dingen gebeurt dat wel snel (en m'n huisarts in Rotterdam kon dat sowieso heel goed, die heeft nog nooit iets gedaan zo'n beetje).

Maar een doorverwijzing naar een diëtist zou misschien wel wat zijn. Lastige is dus dat het niet echt aanwijsbaar is en ik er sowieso soms een tijd geen last van heb. Komt dat dan door het dieet of door wat anders?

Overigens denk ik zelf dat stress enzo ook een belangrijke factor is. En of je goed in je vel zit of niet.

Over herkenning: het is meer dat ik herken dat het iets onschuldigs is. Als ik een ziekte zou herkennen die makkelijk met medicijnen opgelost zou kunnen worden, wordt het natuurlijk wat anders.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:36
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 07-02-2007 @ 11:31 :
Mwah, ik vind het niet zo erg om naar de dokter te gaan, maar wel om weggestuurd te worden met 'dat is niks, ga maar weer naar huis'.
Dan zeg je dat je doorverwezen wilt worden omdat je er veel last van hebt? Beetje overdrijven is soms nodig. (En als je er soms ziek van wordt, dan heb je er ook veel last van, lijkt me.) En je kunt eventueel zelfs al zeggen waar naar toe. Een voedselallergie/-intolerantie (er even vanuitgaand dat het zo iets is) is niet een niet-aanwijsbaariets. En je vraagt ook niet of ze je in het ziekenhuis totaal binnenstebuiten willen keren, toch?

Ik zat met bijna hetzelfde als jij (dat het niet duidelijk was ed) en juist daarbij kan een dietiste je goed helpen, omdat zij meer kennis heeft ed (lees mijn post voor de post waar je op reageerde even )

Stress ed kunnen er natuurlijk ook goed mee samenhangen...maar of het de veroorzaker is...? Als je denkt dat het vooral met stress ed samenhangt, dan kan je natuurlijk ook kijken of je daar iets voor kunt bedenken en dan uitproberen of dat helpt?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Sinds ik geen vlees meer eet heb ik praktisch nooit meer diarree, daarvoor eigenlijk nooit normale ontlasting maar een paar keer per week heel veel kramp en dan zat ik een halve avond op het toilet. Mijn buik is nog wel steeds heel snel erg bol en ik heb ook nog regelmatig buikpijn, maar in ieder geval geen diarree meer en dat vind ik echt al een enorme vooruitgang.

Gezond eten helpt ook goed, ik blijf snel een bolle buik houden maar als ik genoeg groente en fruit eet en zo min mogelijk snoep, koekjes of vet avondeten is het het rustigst.

Ik ben er ook nooit voor naar mijn huisarts geweest, ik vind het zo'n typisch iets waar toch geen duidelijke diagnose over te stellen is, dus de meerwaade van een huisartsbezoekje valt dan een beetje weg voor me.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-02-2007 @ 11:36 :
Ik ben er ook nooit voor naar mijn huisarts geweest, ik vind het zo'n typisch iets waar toch geen duidelijke diagnose over te stellen is, dus de meerwaade van een huisartsbezoekje valt dan een beetje weg voor me.
Als je zelf aan kunt wijzen waar het door komt is dat ook niet nodig, maar als het totaal onduidelijk is, dan kan het wel helpen. Dat jij het niet goed aan kunt wijzen, betekent niet dat een ander het ook niet kan. (Zie ook die andere post van mij, daar staat, wat mij betreft, de meerwaarde van een bezoekje aan de huisarts en een doorverwijzing duidelijk in. Ik vond het iig de moeite waard. Het is nog niet helemaal over, maar het is wel zo dat ik er veel minder last van heb dan vroeger en dat is toch wel erg prettig.)

Laatst gewijzigd op 07-02-2007 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Klopt Leonoor, het was ook niet om te zeggen dat ik vind dat ekki niet naar een dokter zou hoeven ofzo, ik vond het alleen voor mezelf onnodig.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-02-2007 @ 11:49 :
Klopt Leonoor, het was ook niet om te zeggen dat ik vind dat ekki niet naar een dokter zou hoeven ofzo, ik vond het alleen voor mezelf onnodig.
Maar jij wist ook waar het voor een deel door kwam, jij kon het dus zelf verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 11:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik wist het niet, ik probeerde maar wat Maar daarvoor heb ik een paar jaar echt veel last gehad, en ook nooit de huisarts ervoor bezocht.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 12:01
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Ik heb dat nu ook al zo´n 2 jaar .
Ondertussen heb ik al wel redelijk een 'dieet' voor mezelf uitgevonden waarbij mijn stoelgang redelijk normaal is.

zo drink ik standaard 1 of 2 koppen koffie per dag, hoewel mijn darmen daar niet tegen kunnen.
En ook friet/ frituurvet/ olie kan ik niet echt hebben.
van die kleine pro- activia drankjes werken bij mij ook wel.

Gebruik ik dit allemaal niet dan krijg ik ook een opgezwollen buik, buikpijn, word ik misselijk e.d.

Je kunt ook eens kijken bij www.vezeltest.nl en proberen je dagelijks aan het aantal vezels te houden.

Nou ja kortom, als ik dus zo gezond mogelijk eet, en mijn darmen wat stimuleer met koffie oid is het bij mij wel wat dragelijker geworden
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 12:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Haha ja, vezeltest.nl, ik eet wel genoeg vezels elke dag
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.