Oud 04-07-2008, 22:51
Spamiroquai
Spamiroquai is offline
Citaat:
Om het eerlijk te zeggen, zit zeker verschil in, het is iets lager .. Maarruh, waarom bel je dan niet die scholen op? Dan weet je het zeker
In het noorden is alles al op vakantie
Heb een studie-advies bureau gevonden, die bellen me maandag terug over het GL/TL gevalletje. Volgens de gemeente maken ze er tegenwoordig geen verschil meer tussen, gaat alleen om kader etc er niet bij te krijgen.
Advertentie
Oud 05-07-2008, 01:10
mavuba
mavuba is offline
celine, dat heb ik allemaal gezegd in me vorige berichten. ik zat op 4vwo, ben blijven zitten, heb voor volgend schooljaar gekozen voor 4havo en ik wil heel graag naar de vavo om zo 4 en 5 havo in 1 jaar te doen, maar daarvoor heb ik me te laat aangemeld (na 4 juli). me vavo adviseur zei dat ze binnenkort op vakantie ging en dat ik met me decaan de formulieren maar na de zomervakantie moet inleveren en dan afwachten of ik word aangenomen.
Oud 06-07-2008, 17:21
mavuba
mavuba is offline
celine ik heb het je nu verteld, wat nu?
Oud 06-07-2008, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Klopt wel hoor, die € 5000.

Ik heb iets voor je, wat van belang kan zijn !

Wetswijziging miv 04 juni 2007

Dit geldt niet voor VMBO-leerlingen die een HAVO-diploma willen halen op het Alfa-College. Zij kunnen op het Alfa College een HAVO-diploma halen als de toeleverende school daarmee instemt. Leerlingen die een HAVO diploma hebben en een VWO willen doen, kunnen ervoor kiezen hun opleiding zelf te betalen. Kosten hiervoor zijn 5000 inclusief deelnemersbijdrage
had het over de Vavo, niet over de alfa-college/
Oud 06-07-2008, 22:12
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
had het over de Vavo, niet over de alfa-college/
I know, maar Alfa College ís VAVO
Oud 06-07-2008, 22:14
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
celine ik heb het je nu verteld, wat nu?
Afwachten denk ik. En tja, dat is nogal **. Meer kun je niet doen zolang de scholen gesloten zijn.
Oud 06-07-2008, 23:21
Verwijderd
Citaat:
I know, maar Alfa College ís VAVO
Dure instelling!
Oud 06-07-2008, 23:44
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Dure instelling!
Niet voor mij hoor Ik doe het via de Rutte-regeling
Geen lesgeld
Geen curusgeld
alleen boeken, en deelnemersbijdrage
Oud 07-07-2008, 00:46
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
Niet voor mij hoor Ik doe het via de Rutte-regeling
Geen lesgeld
Geen curusgeld
alleen boeken, en deelnemersbijdrage

die rutte regeling geldt zeker niet voor mij? ik ben 18 maar doe nog wel 4 havo dus ik vind het niet eerlijk!
Oud 07-07-2008, 14:45
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Dat kan wel, als jou school jou uitbesteed. Als er dus een samenwerkingsovereenkomst is, als jou school erachter staat dat jij naar een VAVO instelling gaat!
Oud 07-07-2008, 19:51
Verwijderd
Ik ben er al achter waarom het zo duur is; er zit geen subsidie op!
idem, rutte-regeling maakt het idem wel goedkoper, overigens wel erg laat..want ik pis er weer is buiten
Oud 07-07-2008, 23:26
mavuba
mavuba is offline
stel dat me school me niet toelaat, mede ook omdat ik pas na de zomervakantie er mee kom, kan ik dan me gemeente oproepen om voor me te betalen.
ik deed vorig schooljaar 4vwo, doe dit schooljaar 4havo en ben 18. denk je dat de gemeente mij accepteert?
Oud 08-07-2008, 12:36
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
stel dat me school me niet toelaat, mede ook omdat ik pas na de zomervakantie er mee kom, kan ik dan me gemeente oproepen om voor me te betalen.
ik deed vorig schooljaar 4vwo, doe dit schooljaar 4havo en ben 18. denk je dat de gemeente mij accepteert?
Nee. Want jij zit nog steeds op voortgezetonderwijs. De gemeente doet dit alleen in uitzonderlijke gevallen, mensen die ziek zijn geweest, (en daardoor gestopt zijn met school) voortijdig met school zijn gestopt e.d en nog geen diploma hebben gehaald en dit door middel van een VAVO traject wel kunnen behalen. En dat ben jij niet. Je zit immers nog op school.
Oud 08-07-2008, 12:38
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
stel dat me school me niet toelaat, mede ook omdat ik pas na de zomervakantie er mee kom, kan ik dan me gemeente oproepen om voor me te betalen.
ik deed vorig schooljaar 4vwo, doe dit schooljaar 4havo en ben 18. denk je dat de gemeente mij accepteert?

De meeste scholen beginnen twee weken voordat de echte reguliere lessen weer beginnen ! Bel ze dan direct op en informeer naar de mogelijkheden!
Oud 08-07-2008, 16:41
Verwijderd
Gewoon bellen en vragen wat ze kunnen doen voor je....
Oud 08-07-2008, 18:13
mavuba
mavuba is offline
okee, en als de school niet voor me betaalt, kan ik dan overwegen alsnog naar de vavo te gaan door zelf te betalen. totaal kost het toch ongeveer 5000 euro
Oud 08-07-2008, 18:46
Verwijderd
Citaat:
okee, en als de school niet voor me betaalt, kan ik dan overwegen alsnog naar de vavo te gaan door zelf te betalen. totaal kost het toch ongeveer 5000 euro
zoek iets goedkopers op,
Oud 08-07-2008, 20:35
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
zoek iets goedkopers op,
iets goedkopers zoeken?
Oud 08-07-2008, 20:37
Verwijderd
Citaat:
iets goedkopers zoeken?
ja, ik betaalde voor de vavo gewoon 1500 in totaal voor alles(voor mijn vwo).
dus ik weet niet waarom je duur ga doen?
iets minder voor de havo, geloof toen 1300 ( 2 jaar terug)
en helemala weinig voor vmbo-t maar dat is alweer 5 jaar terug..hah

trouwens, waar woon je ongeveer..kan ik je miss helpen enzo?
Als je niet wil zeggen; zeg ik..zoek gewoon alle ROC's op die deze mogelijkheid bieden, reis mijn part een half uurtje voor. boeit jou dat?
Oud 09-07-2008, 00:58
mavuba
mavuba is offline
woon in omg alkmaar. maar om in die vavo scholen te kunnen komen moet je wel binnen een bepaalde regio wonen. ik kan bijv niet vavo doen in amsterdam, omdat het daar goedkoper is. in de regio alkmaar ken ik 1 vavo school en dat is roc horizon college in alkmaar.
Oud 09-07-2008, 07:11
Verwijderd
Citaat:
woon in omg alkmaar. maar om in die vavo scholen te kunnen komen moet je wel binnen een bepaalde regio wonen. ik kan bijv niet vavo doen in amsterdam, omdat het daar goedkoper is. in de regio alkmaar ken ik 1 vavo school en dat is roc horizon college in alkmaar.
Neem, amsterdam is ook overdreven, maar je mag altijd een stad daarnaast gaan kijken wat hun mogelijkheden zijn. Binnen een regio? daar heb ik nog nooit van gehoord. Weet niet wie die regel vertel heb, maar dat is dus niet zo.
Jij mag zelf weten hoe en wat.

Kende mensen die woonde 120 km van de vavo instelling vandaan en er was zelfs nog een tussenliggende mogelijkheid, dus?
Oud 09-07-2008, 15:29
mavuba
mavuba is offline
hee ja, je hebt gelijk. ik heb het opnieuw opgezocht en er staat dus dat je binnen een bepaalde regio moet wonen áls de gemeente voor je betaalt.

als ik wil mag ik dus bijv vavo volgen in rotterdam, als ik er maar naar toe kan met vervoer. maar ken je een site waarop alle vavo scholen in Noord-Holland staat aangegeven?
Oud 09-07-2008, 17:11
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
ben aangenomen op Vavo-havo
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 09-07-2008, 20:53
xxtara
xxtara is offline
owkeeej kan iemand mij effe helpen want ik wordt niet goed van dat gedoe over de vavo
ik ben dit jaar geslaagd en heb mij vmbo tl diploma gehaald ik had me aangemeld voor de havo op roc maar na lang wachten kreeg ik vorige week een brief van hun
daarin stond dat ik te jong was (ik ben 16 )terwijl er op hun website staaaaat dat je vanaf je 16 kan als je een rutte regeling heb laten onderteken op je vorige school nou dat had mij leshuisdirecteur gedaan maar kunnen ze jou dan alsnog weiger met als rede "je bent te jong bevonden " en mij eigen school wil mij niet voor havo hebben omdat je een 7 gemiddeld moet staan en ik sta een 6.8 terwijl ik aan het begin van het schooljaar je wel een 7 stond maarjah

helphelp..
Oud 09-07-2008, 21:12
Verwijderd
Citaat:
owkeeej kan iemand mij effe helpen want ik wordt niet goed van dat gedoe over de vavo
ik ben dit jaar geslaagd en heb mij vmbo tl diploma gehaald ik had me aangemeld voor de havo op roc maar na lang wachten kreeg ik vorige week een brief van hun
daarin stond dat ik te jong was (ik ben 16 )terwijl er op hun website staaaaat dat je vanaf je 16 kan als je een rutte regeling heb laten onderteken op je vorige school nou dat had mij leshuisdirecteur gedaan maar kunnen ze jou dan alsnog weiger met als rede "je bent te jong bevonden " en mij eigen school wil mij niet voor havo hebben omdat je een 7 gemiddeld moet staan en ik sta een 6.8 terwijl ik aan het begin van het schooljaar je wel een 7 stond maarjah

helphelp..
Ik denk dat je morgen even moet bellen voor duidelijk uitleg, overigens kan ik niet begrijpen wat jou school moeilijk doet over die 2tiende.

Te jong lijkt mij een rare reden, want je bent toch 16? Je moet toch even bellen.! dat lijkt mij het handigst. Uitleggen wat je situatie is, wat er staat en hoe oud je werkelijk ben.

Toen jij je aanmeldde, hoe oud was je toen?

@ blaf; gefeli!
Oud 09-07-2008, 22:34
xxtara
xxtara is offline
ik heb gebeld ben er persoonlijk langs geweest toen begonnen ze over mij decaan formulier daarin stond dat mij eigen school mij voor havo had geweigerd ik heb toen uitgelegd waarom omdat ik een 7 nodig heb en ik sta een 6.8 en toen had die vrouw met wie ik in gesprek was niets meer te zeggen en haalde ze een vrouw die in de toelatingscommissie zat en die begonnen weer mt je bent te jong
toen kwam ik weer van ik heb een rutte regeling ingeleverd toen kwam ze met jah jouw eigen school wou je niet voor havo toen legde ik weer uit dat ik voor me eigen school een 7 moet staan toen had zij ook niets meer te zeggen toen zei ze dien dan maar een klacht in maar ik heb een brief van hun daar in staat dat ze mij hebben geweigerd vanwegen mij leventijd en nou komen ze ineens met het verhaal dat mij eigen school mij niet wou ../?maar daar hebben ze togh niets mee te maken

ik snap ook niet wrm me eigen school moeilijk doet maar hun kn ik dus niet dwingen want regels zijn dat je een 7 moet staat maar voor roc voldoe ik aan alle eisen ..?

en bedank dt je hbt gereageerd

dankje


dankje
Oud 09-07-2008, 22:48
Verwijderd
Citaat:
ik heb gebeld ben er persoonlijk langs geweest toen begonnen ze over mij decaan formulier daarin stond dat mij eigen school mij voor havo had geweigerd ik heb toen uitgelegd waarom omdat ik een 7 nodig heb en ik sta een 6.8 en toen had die vrouw met wie ik in gesprek was niets meer te zeggen en haalde ze een vrouw die in de toelatingscommissie zat en die begonnen weer mt je bent te jong
toen kwam ik weer van ik heb een rutte regeling ingeleverd toen kwam ze met jah jouw eigen school wou je niet voor havo toen legde ik weer uit dat ik voor me eigen school een 7 moet staan toen had zij ook niets meer te zeggen toen zei ze dien dan maar een klacht in maar ik heb een brief van hun daar in staat dat ze mij hebben geweigerd vanwegen mij leventijd en nou komen ze ineens met het verhaal dat mij eigen school mij niet wou ../?maar daar hebben ze togh niets mee te maken

ik snap ook niet wrm me eigen school moeilijk doet maar hun kn ik dus niet dwingen want regels zijn dat je een 7 moet staat maar voor roc voldoe ik aan alle eisen ..?

en bedank dt je hbt gereageerd

dankje


dankje
Ik denk ook te jong qua andere leeftijdsgenoten. Ik vind het wel raar overigens ja.
Oud 15-07-2008, 01:02
kucing
kucing is offline
hallo, ik ben hier nieuw en ben benieuwd naar jullie mening.

ik ben 2x blijven zitten in 3havo, dit kwam doordat ik in die tijd erg in de knoop met mezelf zat en alles gewoon zijn gangetje liet gaan.
Ondanks dat ik geen overgangsbewijs naar 4havo had ben ik vorig jaar toch aangenomen voor mbo4. Ik heb dit een jaar gevolgd maar merk dat dit toch onder m'n niveau ligt.. Nu alles weer goed gaat en ik echt de motivatie heb om mn studie goed te volgen, wil ik graag iets doen dat ik echt leuk vind en op mijn eigen niveau.
Ik heb gekeken naar de mogelijkheden om vavo te gaan doen. Dit vind ik dan:
Je kunt starten met de opleiding als je 18 jaar of ouder bent. Ben je 16 of 17? Er zijn mogelijkheden om eveneens te beginnen als de dagschool waar je vandaan komt, je aan ons uitbesteedt. Dat kan met dit uitbestedingsformulier (vraag je decaan om meer informatie).

Om tot een tweejarig onderwijstraject te worden toegelaten moet je een overgangsbewijs naar de vierde klas havo tonen of een diploma vmbo theoretische leerweg (met wiskunde voor bijna alle profielen) hebben behaald of een gelijkwaardige opleiding gevolgd hebben.


Ik ben nu 17 jaar en wordt begin volgend jaar 18. Ik heb geen diploma, alleen 4jaar middelbare school en 1jaar mbo4 achter de rug. Denken jullie dat er een kans is dat ik toch aangenomen word op de vavo ? Door een toelatingstoets misschien ?
Misschien een domme vraag, maar ik zou graag mijn havo afmaken zonder eerst mijn mavo-diploma te moeten behalen.

alvast bedankt voor de moeite
Oud 15-07-2008, 11:10
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
ben aangenomen op Vavo-havo
Gefeliciteerd
__________________
Haters gonn' hate
Oud 15-07-2008, 18:45
Verwijderd
Citaat:
hallo, ik ben hier nieuw en ben benieuwd naar jullie mening.



alvast bedankt voor de moeite
Ik denk niet dat je het voor elkaar krijgt; denk ze toch eerst advies geven om in 1 jaar je vmbo-t af te ronden.
Oud 15-07-2008, 19:22
mavuba
mavuba is offline
help mensen!!!! ik heb me geinformeerd bij luzac college en daar vertellen ze mij dat het ongeveer 15.000 kost om havo of vwo in 1 jaar te doen!!!!! dat is toch te veel geld?? wat moet ik nu doen?
http://www.luzac.nl/
Oud 15-07-2008, 19:52
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Luzac is particulier, geen wonder dat dat zo duur is
Je moet gewoon afwachten of de VAVO je aanneemt en anders gewoon 4 HAVO doen.
Oud 16-07-2008, 13:14
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
Luzac is particulier, geen wonder dat dat zo duur is
Je moet gewoon afwachten of de VAVO je aanneemt en anders gewoon 4 HAVO doen.
en als me school de vavo niet voor me betaalt dan moet ik ook 15000 betalen?
Oud 16-07-2008, 13:43
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Gefeliciteerd
jij ook
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 16-07-2008, 19:16
Verwijderd
lucaz zit vol kakkers
Oud 16-07-2008, 19:39
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
en als me school de vavo niet voor me betaalt dan moet ik ook 15000 betalen?
Volgens mij begrijp je d'r niet zoveel van

hoe kom je nu weer aan die 15000 ?

Luzac is particulier, die zullen je wel aannemen als je dat wilt. Kost enorm veel geld, echt zond. Prijs, iets van 10.000

Vavo als je het zelf moet betalen: 5000 heel pakket

School die je uitbesteed: je betaalt je boeken en deelnemersbijdrage.

Overigens is de kans best groot hoor, dat ze je willen uitbesteden. Als het een beetje een normale school is.
Oud 16-07-2008, 19:53
Verwijderd
Citaat:

Vavo als je het zelf moet betalen: 5000 heel pakket


de kans is klein dat dat gebeurd
Oud 16-07-2008, 22:34
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
de kans is klein dat dat gebeurd
idd, omdat je nog geen diploma hebt
Oud 17-07-2008, 17:41
Verwijderd
Citaat:
idd, omdat je nog geen diploma hebt
bedoel het bedrag 5000 euro en dat de gemeente het niet subsidieerd.
Oud 17-07-2008, 18:18
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Even een vraagje. Stel je blijft in 4 havo zitten terwijl je niet mag blijven zitten, kun je het dan opnieuw proberen op een vavo?
__________________
Haters gonn' hate
Oud 17-07-2008, 18:26
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
bedoel het bedrag 5000 euro en dat de gemeente het niet subsidieerd.
De gemeente gaat het niet subsideren hoor, omdat hij/zij nog op voortgezet onderwijs zit en niet is afgehaakt. Dat is dus helemaal niet van toepassing.

@ Mavuba, je moet gewoon je school contacteren over de rutte regeling. Kan me niet voorstellen dat dit niet doorgaat.
Oud 17-07-2008, 18:27
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Even een vraagje. Stel je blijft in 4 havo zitten terwijl je niet mag blijven zitten, kun je het dan opnieuw proberen op een vavo?
Zeker. Havo sprint bijv. Ook door middel van de rutte regeling.
Oud 17-07-2008, 22:45
mavuba
mavuba is offline
Overigens is de kans best groot hoor, dat ze je willen uitbesteden. Als het een beetje een normale school is.[/QUOTE]

goed om ff iets positiefs te horen ik ga me school zeker een week voor de lessen beginnen, nog proberen te bereiken. je hebt het over normale scholen, maar ik denk dat me school daar te kieskeurig over zal doen. want ik kom er laat mee (kon ik niks aan doen) en ik heb niet echt een goed reden bijv ziekte. wel ben ik 2x blijven zitten en vind me zelf wat oud.

voor de vakantie heb ik er nog met me mentor over gesproken en die zei dat ik later vwo vavo kan volgen, maar heeft het niet over havo vavo gehad. (toen wist ik nog niks zoveel)
Oud 17-07-2008, 22:46
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
idd, omdat je nog geen diploma hebt

moet ik een diploma voor hebben?
Oud 17-07-2008, 22:54
mavuba
mavuba is offline
nog een vraag waar ik lang mee zit:

ik deed 4 vwo, ben dit jaar blijven zitten, heb op me huidige school gekozen voor 4 havo.

stel als ik naar het luzac ga (particuliere school), kan ik dan me beslissing terugdraaien dus 4 VWO doen (en later vwo versneld)


ps. dit heb ik al geinformeerd bij luzac, maar die heeft nog lang geen e-mail verstuurd
Oud 17-07-2008, 23:13
Verwijderd
Citaat:
De gemeente gaat het niet subsideren hoor, omdat hij/zij nog op voortgezet onderwijs zit en niet is afgehaakt. Dat is dus helemaal niet van toepassing.

@ Mavuba, je moet gewoon je school contacteren over de rutte regeling. Kan me niet voorstellen dat dit niet doorgaat.
Ik denk er maar 3 gemeentes zijn die dat misschien niet doen, maar de meeste gemeentes doen dat wel, dus tip; als jouw gemeente dus 5000 euro kost; ga na de volgende gemeente en kijken of je er nog tussen kan( als hij cheaper is)
Oud 17-07-2008, 23:14
Verwijderd
Citaat:
moet ik een diploma voor hebben?
ligt er aan wat je doet, stel je doet havo 3, raden ze meestal vmbo-t in 1 jaar aan en bij havo 4, havo in 2 jaar en havo 5, havo in 1 jaar.
Oud 18-07-2008, 14:13
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
ligt er aan wat je doet, stel je doet havo 3, raden ze meestal vmbo-t in 1 jaar aan en bij havo 4, havo in 2 jaar en havo 5, havo in 1 jaar.
ik deed 4vwo ben blijven zitten in 4havo

maar ik d8 dat je havo versneld kon doen, dus als ik 4 havo doe dan juist toch de laatste 2 jaren in 1 jaar doen, dat is toch zo bij de vavo
Oud 19-07-2008, 15:26
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
ik deed 4vwo ben blijven zitten in 4havo

maar ik d8 dat je havo versneld kon doen, dus als ik 4 havo doe dan juist toch de laatste 2 jaren in 1 jaar doen, dat is toch zo bij de vavo
..............................................


Jij kunt het in één jaar doen, als je dat vraagt. Omdat je 4 Havo hebt doorlopen. Ik denk dat je van dit topic alleen maar onzekerder wordt
Wacht gewoon af, bel die school als het weer open is. (Mijn school is TWEE weken eerder op voor de reguliere lessen beginnen!)

Wat je ook zou kunnen doen, regel een intake bij de VAVO, zorg dat je wordt aangenomen, en neem het papier voor de rutte-regeling mee naar je -hopelijk- oude school. De directeur moet dan een handtekening zetten en klaar.
Oud 20-07-2008, 16:19
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
..............................................


Jij kunt het in één jaar doen, als je dat vraagt. Omdat je 4 Havo hebt doorlopen. Ik denk dat je van dit topic alleen maar onzekerder wordt
Wacht gewoon af, bel die school als het weer open is. (Mijn school is TWEE weken eerder op voor de reguliere lessen beginnen!)

Wat je ook zou kunnen doen, regel een intake bij de VAVO, zorg dat je wordt aangenomen, en neem het papier voor de rutte-regeling mee naar je -hopelijk- oude school. De directeur moet dan een handtekening zetten en klaar.
nee, ik heb 4 vwo doorlopen EN daar ben ik dus blijven zitten.

je moet toch eerst formulieren met je decaan versturen naar de vavo?

ps. al me vragen zijn bijna gesteld dus dat voelt best lekker
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 20:54
Algemene schoolzaken overstap naar havo
Tjanssen
4 22-06-2009 13:11
Algemene schoolzaken Vavo
Hell-Inc
2 21-03-2007 13:12
Algemene schoolzaken VAVO avondopleiding
niqui
36 22-09-2006 15:36
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 13:49
Algemene schoolzaken Top havo doen???
meisje10505
1 30-06-2006 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.