Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 13:41
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
In het topic over hekserij werd er op het laatst al gesproken over satanisme, en omdat veel mensen eigenlijk geen idee hebben wat het inhoudt, hier een topic waar men erover kan discussieren.
Wie weet er meer over, wie is satanist?

Ik ben dus geen satanist, heb me er net (nu een uurtje) in verdiept, en ben dus absoluut geen expert. Zal het ook niet worden omdat het geloof me persoonlijk niet aanspreekt.

Van de site http://www.churchofsatan.com heb ik redelijk wat informatie verkregen.
Satanisme is niet een tegenhanger van het Chirstendom. Satan is eigenlijk de gevallen engel die het niet met God eens was en vond dat het wel anders kon.

Satanisten zien zichzelf als God, ze geloven (voorzover ik weet) niet in een hiernamaals of iets dergelijks. Dit leven is het, dus je moet het maximale eruit halen. Het maximale voor jezelf.
Een stel regels:

1. Do not give opinions or advice unless you are asked.

2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.

3. When in another’s lair, show him respect or else do not go there.

4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.

5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.

6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.

7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.

8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.

9. Do not harm little children.

10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.

11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.


Met sommige dingen ben ik het eens, met andere niet. Maar dat is ook niet het doel van dit geloof, iedereen heeft zijn eigen invullingen, en geen een satanist zal hetzelfde geloven (wat denkik ook wel voor hekserij geldt).

Persoonlijk kan ik mij in dit geloof niet vinden, te egoistisch.
Maar goed, wie kan zich er dus wel in vinden? En waarom dan, en zo niet, waarom dan niet?
__________________
Don't let the world miss out on you......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2004, 14:37
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik kan me er niet helemaal in vinden. Niet egoistisch genoeg, zie bijvoorbeeld de eerste regel. Ik vind het wel een vooruitgang op het christendom maar de basis is nog steeds een fabeltje. Wat ik niet snap, als er geen hiernamaals is waarom zou je je dan aan deze regels houden?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:59
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
goeie vraag... tja ik weet het antwoord niet, maar ja als er bgeen regels zijn kan je ook niet zeggen dat het een geloof is...
__________________
Don't let the world miss out on you......
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:07
hatefukk
hatefukk is offline
Je hebt het hier uitsluitend over lavey-satanisme, de mediavriendelijke vorm van 'satanisme' (feitelijk kun je hier niet eens echt van satanisme spreken omdat ze het goddelijke aspect van de duivel ontkennen). Naast deze humanistische onzin belijden sommige mensen ook een gnostische vorm van satanisme. Dit kun je zien als de schaduwkant van de christelijke gnostiek (als je niet bekend bent met gnostiek kun je deze post maar beter gewoon negeren, ik heb geen zin om dat soort dingen uit te gaan leggen), hoewel het uiteindelijk natuurlijk twee sleutels tot dezelfde waarheid zijn.
__________________
Fuck yeah
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
1. Ik ben katholiek. Katholieken houden niet van Satan.
2. Van het zien van de site waarnaar je linkte, lig ik nog steeds in een lachstuip.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
onwaar, een illusie, manipulatief en alle zaken die verder voor andere geloven ook opgaan, och, als ze dat willen geloven maakt het mij niet uit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:31
Verwijderd
satanisme/egobuster
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 17:14
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
satanisme heeft 0,0 met die hele Satan te maken...
Er zit een verschil tussen satanisten (mensen die in zichzelf geloven en niet in een hogere macht) en satanen (mensen die Satan aanbidden).

Dus ga als Christen alsjeblieft niet zitten bleren over dat het satanisme bij voorbaat fout is omdat het satan aanbidding is, want dat is het niet en het heeft er ook geen donder mee te maken.

Verder heb ik niets tegen het satanisme, maar ik zou er zelf niet aan doen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 18:46
Ragnar
Avatar van Ragnar
Ragnar is offline
Ik heb eens een essay over het (Laveyaanse) Satanisme geschreven en over diens passende plaats in onze huidige maatschappij.

Daarvoor heb ik vooral de Satanic Bible als uitgangspunt gebruikt.
En wat een kort door de bocht zaadboek is dat zeg.

Altijd grappig als mensen van internet geplukte dingen ervan te pas en te onpas gebruiken. Als je het hele boek leest vallen je ontzettend veel onvolkomenheden en contradicties op.
__________________
Hou je bek of ik stop mijn lul erin.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 19:03
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 19-11-2004 @ 19:46 :
Ik heb eens een essay over het (Laveyaanse) Satanisme geschreven en over diens passende plaats in onze huidige maatschappij.

Daarvoor heb ik vooral de Satanic Bible als uitgangspunt gebruikt.
En wat een kort door de bocht zaadboek is dat zeg.

Altijd grappig als mensen van internet geplukte dingen ervan te pas en te onpas gebruiken. Als je het hele boek leest vallen je ontzettend veel onvolkomenheden en contradicties op.
Dat laatste is blijkbaar een eigenschap die alle heilige boeken blijken te hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 19:30
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
RanC schreef op 19-11-2004 @ 20:03 :
Dat laatste is blijkbaar een eigenschap die alle heilige boeken blijken te hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 19:50
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Gekke satanisten...ik heb niemand nodig om me te vertellen dat ik halfslachtig egoïstisch moet zijn, ik ben zelf wel helemaal een egoïstische lul...veel makkelijker.

Alhoewel ik Lucifer wel cool vind, maar dat is puur omdat hij de eerste was die zei: "hey, fuck jou, ik weet het beter!"
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 00:18
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
jezelf als een god zien, maar je toch aan regelshouden? IMO niet echt logisch
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 07:02
Jacques de Mola
Avatar van Jacques de Mola
Jacques de Mola is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 19-11-2004 @ 18:14 :
satanisme heeft 0,0 met die hele Satan te maken...
Er zit een verschil tussen satanisten (mensen die in zichzelf geloven en niet in een hogere macht)
Dat doen de meeste atheisten ook.
__________________
"Quar nous navons volu ne volons le Temple mettre en aucune servitute se non tant come il hy affiert."
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 07:07
Jacques de Mola
Avatar van Jacques de Mola
Jacques de Mola is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 14:41 :
Satanisme is niet een tegenhanger van het Chirstendom. Satan is eigenlijk de gevallen engel die het niet met God eens was en vond dat het wel anders kon.
Satan is de tegenstander van God en in die zin is het dus wel een tegenhanger.

Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 14:41 :
1. Do not give opinions or advice unless you are asked.
Kan ik me opzich in vinden.

Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 14:41 :
2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
Dat weet je niet altijd en dus blijf je er mee rondlopen totdat je zelfmoord pleegt.

Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 14:41 :
3. When in another’s lair, show him respect or else do not go there.


Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 14:41 :
4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.


Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 14:41 :
7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.
Wat een gelul.


Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 14:41 :
11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.
Gezellig hoor.
__________________
"Quar nous navons volu ne volons le Temple mettre en aucune servitute se non tant come il hy affiert."
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 14:47
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 19-11-2004 @ 18:14 :
satanisme heeft 0,0 met die hele Satan te maken...
Er zit een verschil tussen satanisten (mensen die in zichzelf geloven en niet in een hogere macht) en satanen (mensen die Satan aanbidden).

heheh, dat satanen-verhaal wordt iedere keer dat ik het hoor grappiger. Laat me je verzekeren dat een gnostisch satanist zichzelf weldegelijk SATANIST noemt. Het woord sataan heb ik alleen nog maar horen gebruiken door mensen die geen verstand van zaken hebben.

Lavey-satanisten (waar dit topic kennelijk over gaat...noem het dan ook lavey-satanisten) zijn in feite helemaal geen satanisten en iedereen die zich op serieuze wijze bezighoudt met satanisme kan slechts lachen om dat stelletje humanisten.

"Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained. "

Gadverdamme, dit is de laagste vorm van magie zoals die ook door crowley werd gebruikt: het bundelen van de meest basale verlangens. Dit heeft niets met werkelijke religie te maken.
__________________
Fuck yeah

Laatst gewijzigd op 20-11-2004 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
hatefukk schreef op 20-11-2004 @ 15:47 :
Het woord sataan heb ik alleen nog maar horen gebruiken door mensen die geen verstand van zaken hebben.
Want jij hebt wel verstand van zaken, maar kunt alleen niet bevatten dat hetzelfde woord door mensen weleens op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Of wat?

Ik kan me opzich wel vinden in de regeltjes, behalve de eerste (want ik geef mijn mening als ik zelf denk dat dat geoorloofd is, niet als anderen tot die conclusie komen). Toch heeft het woord Satanisme een negatieve bijklank voor me en ik zal me er niet mee associëren (bovendien geloof ik wel in hogere machten, en ik zie mezelf niet als godheid, dus die associatie zou dan onterecht zijn).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:39
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
@hatefukk

Grappig om te zien hoe twee stromingen zulke verschillende invulling kunnen hebben, en toch dezelfde naam weten te dragen.

Groet,
Tio
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-11-2004, 17:12
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 20-11-2004 @ 17:27 :
Want jij hebt wel verstand van zaken, maar kunt alleen niet bevatten dat hetzelfde woord door mensen weleens op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Of wat?
Ja, ik heb in dezen verstand van zaken (tot op zekere hoogte, want ik ben zelf geen satanist). Gezien de aard van satanisme laat ik me er echter slechts oppervlakkig over uit.

Satanisme wordt niet door verschillende mensen verschillend geïnterpreteerd. Meneer Lavey heeft simpelweg een aantal aspecten van deze duizenden jaren oude religie genomen en ze vermengt met wat crowley en occulte wetenschap en op de markt gebracht als iets 'nieuws'. Met religie heeft het niets te maken.
__________________
Fuck yeah
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 08:44
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
k heb me er een tijd in verdiept. (Lavey)
(http://www.warriorofsatan.nl is misschien beter)

ik kan me wel voorstellen dat je volgens regels wil leven ook al is er geen hiernamaals, ik bedoel het is toch fijn te streven een zo goed mogelijk mens te zijn?


maar idd wel zweverig gedoe allemaal.
ik ben met de maker van warrior of satan een keer heel lang in discussie geweest over het feit dat bij het Lavey Satanisme beter de term 'Satanisme' weggelaten kan worden om veel misverstanden te voorkomen.
was hij het eigenlijk ook wel mee eens
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:40
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 14:41 :
In het topic over hekserij werd er op het laatst al gesproken over satanisme, en omdat veel mensen eigenlijk geen idee hebben wat het inhoudt, hier een topic waar men erover kan discussieren.
Wie weet er meer over, wie is satanist?

Ik ben dus geen satanist, heb me er net (nu een uurtje) in verdiept, en ben dus absoluut geen expert. Zal het ook niet worden omdat het geloof me persoonlijk niet aanspreekt.

Van de site http://www.churchofsatan.com heb ik redelijk wat informatie verkregen.
Satanisme is niet een tegenhanger van het Chirstendom. Satan is eigenlijk de gevallen engel die het niet met God eens was en vond dat het wel anders kon.

Satanisten zien zichzelf als God, ze geloven (voorzover ik weet) niet in een hiernamaals of iets dergelijks. Dit leven is het, dus je moet het maximale eruit halen. Het maximale voor jezelf.
Een stel regels:

1. Do not give opinions or advice unless you are asked.

2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.

3. When in another’s lair, show him respect or else do not go there.

4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.

5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.

6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.

7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.

8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.

9. Do not harm little children.

10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.

11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.


Met sommige dingen ben ik het eens, met andere niet. Maar dat is ook niet het doel van dit geloof, iedereen heeft zijn eigen invullingen, en geen een satanist zal hetzelfde geloven (wat denkik ook wel voor hekserij geldt).

Persoonlijk kan ik mij in dit geloof niet vinden, te egoistisch.
Maar goed, wie kan zich er dus wel in vinden? En waarom dan, en zo niet, waarom dan niet?
ik ben er net over aan het leren dus kan er nog niet over zeggen.ik weet dat er een satanniste kerk is in Amsterdam en dat er zo,n 80.000 tot 100.000 satanisten in Nederland zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:04
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 21-11-2004 @ 18:40 :
ik ben er net over aan het leren dus kan er nog niet over zeggen.ik weet dat er een satanniste kerk is in Amsterdam en dat er zo,n 80.000 tot 100.000 satanisten in Nederland zouden zijn.
Nu alleen nog weten wat die mensen nou precies geloven.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 19:52
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 21-11-2004 @ 19:04 :
Nu alleen nog weten wat die mensen nou precies geloven.
qua wat?
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 21-11-2004 @ 20:52 :
qua wat?
Qua levensbeschouwing?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 20:32
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
mijn invulling;

je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet, daar heb je geen god voor nodig om de schuld aan te geven enzovoorts.
ben je eigen god.


(ik ben overigens geen satanist)
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2004, 23:50
Verwijderd
dat levayaanse satanisme daar heb ook ik ooit een essay over geschreven, mijn slotconclusie toen was dat ik het zag als een vorm van satanisme die bedacht is door mensen die de duistere vorm van satanisme willen verstoppen voor de wereld om zo het satanisme een betere naam te geven.

nu zie ik het eigenlijk meer als een excuus om egoistisch te mogen doen.


het hele satanisme doet me een beetje aan Anakin Skywalker denken eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 07:33
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
"Luke, I am your father."

Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 17:00
GoddessOfDesire
Avatar van GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
ik heb het topic neit echt goed doorgelezen dus hier kotm mijn vraag.

Ik had laatst een discussie met een stel vrienden van mij over satanisme, of dat nou wel met satan te maken heeft of niet. Zijn satanisten nou mensen die in satan geloven, of gewoon in zichzelf geloven?
__________________
Neuken? Dat is toch een soort vingeren maar dan met een penis?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 19:58
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 20-07-2005 @ 18:00 :
ik heb het topic neit echt goed doorgelezen dus hier kotm mijn vraag.

Ik had laatst een discussie met een stel vrienden van mij over satanisme, of dat nou wel met satan te maken heeft of niet. Zijn satanisten nou mensen die in satan geloven, of gewoon in zichzelf geloven?
Dan zou ik het t6pic eens doorlezen
Als ik het goed begrijp zijn de "moderne" satanisten mensen die in zichzelf geloven, zichzelf als god zien.
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 12:18
GoddessOfDesire
Avatar van GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 20-07-2005 @ 20:58 :
Dan zou ik het t6pic eens doorlezen
Als ik het goed begrijp zijn de "moderne" satanisten mensen die in zichzelf geloven, zichzelf als god zien.
DANKU! hehe eindelijk. Dus niks met satan zelf te maken zegmaar?
__________________
Neuken? Dat is toch een soort vingeren maar dan met een penis?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:13
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 21-07-2005 @ 13:18 :
DANKU! hehe eindelijk. Dus niks met satan zelf te maken zegmaar?
Citaat:
31337 schreef op 05-06-2005 @ 22:09 :
WAT IS SATANISME??
Deze vraag lijkt zo makkelijk maar binnen het Satanisme is het een van de moeilijkste vragen. Waarom??

Omdat iedere satanist zelf bepaald wat satanisme voor hem is. Er is echter wel een centraal thema aan te geven dat voor elke satanist geldt en dat is dat de satanist zelf centraal staat. Alles wat een satanist doet draait om hem zelf. De meest voorkomende vergissing is dat satanisten duivels aanbidders zijn.

Een satanist aanbidt echter niemand buiten zichzelf. Zoals hierboven al staat, de satanist staat centraal in zijn leven. Hij is de enige god in zijn leven, en er staat niemand boven god. Waarom jezelf dan satanist noemen als de satan uit het christendom niet aanbidt, simpel satan betekent tegenstander en dit is precies wat wij zijn voor hen die ons dwars zitten. We hebben niets met het christendom te maken en het christendom heeft niets met ons te maken. Er is wel een grove onderverdeling te maken tussen de diverse varianten van het satanisme.

1. Gnostische Satanisme. Gnostische satanisten gaan er van uit dat alles voortkomt uit een en hetzelfde. Het maakt dus niets uit waar je in gelooft aangezien alles tot hetzelfde terug te voeren is


2. Traditionele Satanisme. Traditionele satanisten geloven in het bestaan van een of meerdere godheden of hogere levensvormen. Deze worden echter niet aanbeden maar als broeder of helper gezien. Dit kan de Romeinse god Lucifer zijn of de Noorse god Loki maar ook demonen of buitenaardse wezens.

3. Modern Satanisme. Moderne satanisten, oftewel LaVeyan Satanisten, geloven niet in het bestaan van goden of hogere wezens hoewel ze de mogelijkheid niet uitsluiten. Zien is geloven, is bijna een standaard regel bij deze Satanisten.
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:11
Ableptic Jester
Avatar van Ableptic Jester
Ableptic Jester is offline
Satanisme is gewoon een zwak excuus om egoistisch te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:34
GoddessOfDesire
Avatar van GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Citaat:
Ableptic Jester schreef op 21-07-2005 @ 15:11 :
Satanisme is gewoon een zwak excuus om egoistisch te doen.
dat is gewoon omdat je blijkbaar niet goedweet wats atanisme inhoud. Ik ook neit hoor, maar daar hebben we het niet over. Als je pas wete wat satanisme echt inhoud, en je echt ook een satanist voelt, kijk je er heel anders tegen aan. Ook als een vriend van je het is.

Als dat neit het geval is, kun je neit oordelen
__________________
Neuken? Dat is toch een soort vingeren maar dan met een penis?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:47
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Ik vind het gewoon allemaal lariekoek dat hele satanisme. Ouderwetsche ideeën in een nieuw jasje en ik moet toegeven dat satanisme veel overeenkomsten heeft met puur egoïsme.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:50
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 21-07-2005 @ 15:34 :
Als dat neit het geval is, kun je neit oordelen
Dat is een nogal raar argument omdat mensen juist over veel dingen oordelen dan veel veroordelen waar ze zelf geen of weinig verstand over hebben. Christenen die moslims beoordelen alleen omdat ze anders zijn etc etc.

Als je niets weet of iets kan je ook gewoon een oordeel geven (alleen dan is de kans klein dat je oordeel gebaseerd is op ware feiten ipv lariekoek)
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:22
GoddessOfDesire
Avatar van GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 21-07-2005 @ 15:50 :
Dat is een nogal raar argument omdat mensen juist over veel dingen oordelen dan veel veroordelen waar ze zelf geen of weinig verstand over hebben. Christenen die moslims beoordelen alleen omdat ze anders zijn etc etc.

Als je niets weet of iets kan je ook gewoon een oordeel geven (alleen dan is de kans klein dat je oordeel gebaseerd is op ware feiten ipv lariekoek)
mjah heb je opzich ook wel gelijk in
__________________
Neuken? Dat is toch een soort vingeren maar dan met een penis?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2005, 15:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ableptic Jester schreef op 21-07-2005 @ 15:11 :
Satanisme is gewoon een zwak excuus om egoistisch te doen.
Dat geld voor elke vorm van geloof dunkt me, dus om nu vingertjes te gaan wijzen naar satanisme...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 00:42
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Ik vind het niet erg gek om satanist te zijn. als je gelooft in een god en een satan, dan zou je zeggen dat satan tegenwoordig sterker is als god.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 19:22
cijfer
Avatar van cijfer
cijfer is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 14:41 :
In het topic over hekserij werd er op het laatst al gesproken over satanisme, en omdat veel mensen eigenlijk geen idee hebben wat het inhoudt, hier een topic waar men erover kan discussieren.
Wie weet er meer over, wie is satanist?

Ik ben dus geen satanist, heb me er net (nu een uurtje) in verdiept, en ben dus absoluut geen expert. Zal het ook niet worden omdat het geloof me persoonlijk niet aanspreekt.

Van de site http://www.churchofsatan.com heb ik redelijk wat informatie verkregen.
Satanisme is niet een tegenhanger van het Chirstendom. Satan is eigenlijk de gevallen engel die het niet met God eens was en vond dat het wel anders kon.

Satanisten zien zichzelf als God, ze geloven (voorzover ik weet) niet in een hiernamaals of iets dergelijks. Dit leven is het, dus je moet het maximale eruit halen. Het maximale voor jezelf.
Een stel regels:

1. Do not give opinions or advice unless you are asked.

2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.

3. When in another’s lair, show him respect or else do not go there.

4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.

5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.

6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.

7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.

8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.

9. Do not harm little children.

10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.

11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.


Met sommige dingen ben ik het eens, met andere niet. Maar dat is ook niet het doel van dit geloof, iedereen heeft zijn eigen invullingen, en geen een satanist zal hetzelfde geloven (wat denkik ook wel voor hekserij geldt).

Persoonlijk kan ik mij in dit geloof niet vinden, te egoistisch.
Maar goed, wie kan zich er dus wel in vinden? En waarom dan, en zo niet, waarom dan niet?
Probeer anders eens ww.churchofsatan.net of .com staat alles op over het satanisme.
__________________
# See the world in a grain of sand, the heaven like a piece of nature then you hold the infinity in your hand, and the eternity in an hour.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 22:10
Verwijderd
Citaat:
cijfer schreef op 17-01-2007 @ 20:22 :
Probeer anders eens ww.churchofsatan.net of .com staat alles op over het satanisme.
ten eerste staat dat er al, zelfs in je quote, ten tweede is dit topic jaren oud
dat begint goed, je eerste post

kunnen we dit niet ont-uppen? dit is trouwens over het hele forum al het 8e jaren oude topic dat ge-upt wordt. ben ik nou paranoide?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 00:28
Verwijderd
Wat ik dan nog steeds niet snap... Als satanisten satan niet aanbidden, waarom noemen ze hun 'religie' dan naar hem?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 00:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 18-01-2007 @ 01:28 :
Wat ik dan nog steeds niet snap... Als satanisten satan niet aanbidden, waarom noemen ze hun 'religie' dan naar hem?
Waarom noem jij je forumaccount Dark Side terwijl je hoogstwaarschijnlijk niet gelooft in de donkere kant van the force uit star wars?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 00:41
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-01-2007 @ 01:30 :
Waarom noem jij je forumaccount Dark Side terwijl je hoogstwaarschijnlijk niet gelooft in de donkere kant van the force uit star wars?
Weet je dat ik dat een behoorlijk waardeloze vergelijking vind? Ik ben immers geen religie. Al had ik het niet erg gevonden om door mensen aanbeden te worden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 11:05
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-01-2007 @ 01:30 :
Waarom noem jij je forumaccount Dark Side terwijl je hoogstwaarschijnlijk niet gelooft in de donkere kant van the force uit star wars?
Haha
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 12:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Haha, wat een kut-up en wat een kutten, die satanisten. Achterlijke dogmatische bullshit.

11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

Niet serieus te nemen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 17:35
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Makali schreef op 19-11-2004 @ 17:31 :
satanisme/egobuster
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 16:20
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Klinkt allemaal een beetje puberaal, het draait vooral om irritante mensen waar je tegen aan mag schreeuwen omdat ze stom zijn
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:09
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Magië :lol:
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:35
Verwijderd
Graag nu weer serieus posten en ontopic of niet
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 20:45
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 18-01-2007 @ 01:28 :
Wat ik dan nog steeds niet snap... Als satanisten satan niet aanbidden, waarom noemen ze hun 'religie' dan naar hem?
satan is een ander woord voor tegenstander en dat is precies wat die mensen zijn met hun kijk op leven
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Satanisme toch ook een geloof
Big Black Dot
58 25-01-2005 16:05
Muziek verband tussen metal en satanisme
I love stars
148 19-12-2004 23:42
Levensbeschouwing & Filosofie Boedhisme en Satanisme
Upke
30 06-01-2004 18:11
Levensbeschouwing & Filosofie Satanisme tijdens de lessen godsdienst verplicht stellen.
jnieuwelaar
82 08-09-2002 21:13
ARTistiek [verhaal] wicca en satanisme
Verwijderd
1 14-07-2002 18:51
Levensbeschouwing & Filosofie Satanisme
SATANIC
93 15-02-2002 08:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.