Oud 19-03-2019, 17:29
asb9
asb9 is offline
Hoi lezers, ik ben een meisje 16 jaar. Ik ga de laatste tijd best vaak uit en dan komt er best vaak veel alcohol bij kijken. Het is nu zelfs zo dat ik bijna elk weekend dronken ben. Ik kick er zelf echt op en verlang er vaak ook naar. In mijn omgeving drinkt zo ongeveer iedereen wel en dan ook wel veel. Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met drank en uitgaan rond deze leeftijd.

Laatst gewijzigd op 20-03-2019 om 22:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2019, 17:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je bent nog jong, de alcohol grens ligt niet voor niks op 18 jaar. Alcohol is heel schadelijk voor je! Uitgaan is prima, en kan hartstikke leuk zijn, maar (zoveel) alcohol consumeren is heel onverstandig!

Zeker als je verlangt naar die kick. Wat is er zo erg aan je nuchtere leven, dat je zo sterk naar alcohol verlangt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 17:49
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hoi lezers, ik ben een meisje 16 jaar. Ik ga de laatste tijd best vaak uit en dan komt er best vaak veel alcohol bij kijken. Het is nu zelfs zo dat ik bijna elk weekend dronken ben. Ik kick er zelf echt op en verlang er vaak ook naar. In mijn omgeving drinkt zo ongeveer iedereen wel en dan ook wel veel. Maar vroeg me af wat jullie vinden van deze situatie.
Je mag geen eens alcohol.

Het is nix voor nix voor 18 jaar en ouder.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 18:17
asb9
asb9 is offline
ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 18:44
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.
Dus omdat (volgens jou) bijna iedereen alcohol drinkt onder de 18 jaar is het niet slecht voor je? Ok dan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 18:51
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.
Voeg mij toe aan je lijstje
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 18:51
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Drink bij het uitgaan frisdrank ofzo. Of 0,0 radler als je echt graag bier wilt. Maar geen alcohol
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 18:54
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.
Zwak argument.

Het is verboden. De wet zegt dat je geen alcohol moet drinken onder de 18. Het is schadelijk voor je ontwikkeling.

Citaat:
Overheid beschermt opgroeiende jongeren tegen gevaren alcoholgebruik

Alcoholgebruik door jongeren heeft de volgende risico’s:

- Alcohol drinken is schadelijk voor de hersenen. Vooral omdat het brein van jongeren nog in ontwikkeling is.

- Ook zijn jongeren die hebben gedronken kwetsbaar voor bijvoorbeeld seksueel geweld. Daarnaast speelt alcohol een grote rol bij agressie, geweld en ongelukken in het verkeer.

- Alcohol drinken op jonge leeftijd kan leiden tot problemen met
alcoholgebruik op latere leeftijd (verslaving).

- Jongeren lopen sneller het risico alcoholvergiftiging te krijgen.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...ren-en-alcohol


Dus als ik jou was, zou ik meteen stoppen met alcohol drinken.

Laatst gewijzigd op 19-03-2019 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 18:56
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Dus omdat (volgens jou) bijna iedereen alcohol drinkt onder de 18 jaar is het niet slecht voor je? Ok dan.
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 19:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ja dat weet ik, maar volgens mij is er niks mis met drinken onder 18. ik ken bijna niemand die het niet doet.
Onwijs dom van al die mensen! De schade die alcohol aanricht is blijvend. Je hersenen zijn nu nog volop in ontwikkeling. Zonde om dan alcohol te gaan drinken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 15:29
asb9
asb9 is offline
ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 15:30
asb9
asb9 is offline
vroeg me vooral af wat de ervaring is van leeftijdsgenoten ipv al deze oudere naieve mensen, maar toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 15:33
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet
Ik houd je niet tegen, maar denk even na over de gevaren. Als je dat geen ene kut boeit, en je wilt nog steeds alcohol drinken. Dan vind ik het best. Het is jouw keuze.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 16:02
Verwijderd
Citaat:
ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet
Dit is natuurlijk geen argument. Vroeger hadden vrouwen geen stemrecht, was er rassenscheiding, bestond verkrachting niet als je getrouwd was en begonnen kinderen op hun 10e met werken.
Citaat:
vroeg me vooral af wat de ervaring is van leeftijdsgenoten ipv al deze oudere naieve mensen, maar toch bedankt
Toen ik zestien was, ging ik nauwelijks uit, maar als ik dat deed, dronk ik wel wat. Niet veel omdat ik dronken zijn vervelend vond. Ik moest ook nog toen km op de fiets naar huis, alleen, dus echt ladderzat worden was gewoon dom. Rond m'n achttiende ging ik wat vaker, maar zeker niet wekelijks. Ik dronk wel elke keer genoeg om aangeschoten te zijn. DIkke prima.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 16:04
Verwijderd
Oh, en misschien moet je even de betekenis van naïef op zoeken, want zoals jij het gebruikt klinkt het een beetje gek. Maar misschien bedoel je het wel zo.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 17:21
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet
En waarom zou hij opgeschroefd zijn naar 18?

En waarom stel je de vraag überhaupt als je er toch niet naar luistert?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 17:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik zeg niet dat het niet slecht is, maar dat het wel oke is om te doen. vroeger was de grens gewoon 16 dus en stoppen doe ik toch niet
Als je geen meningen wil horen, moet je er ook niet om vragen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 18:16
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Als je geen meningen wil horen, moet je er ook niet om vragen
Ik kan ook met feiten en logica gooien.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2019, 22:25
asb9
asb9 is offline
Citaat:
Als je geen meningen wil horen, moet je er ook niet om vragen
ik vroeg meer om jullie ervaring met drank en leeftijd rond deze leeftijd. Niet dat jullie me gaan vertellen dat ik het niet mag en het slecht is, want dat weet iedereen en toch doen veel mensen het. Er zijn wel meer dingen slecht die jij vast ook wel doet. Dus ipv al dat gezeik dat het slecht is zou ik graag ervaringen ontvangen!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 22:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik vroeg meer om jullie ervaring met drank en leeftijd rond deze leeftijd. Niet dat jullie me gaan vertellen dat ik het niet mag en het slecht is, want dat weet iedereen en toch doen veel mensen het. Er zijn wel meer dingen slecht die jij vast ook wel doet. Dus ipv al dat gezeik dat het slecht is zou ik graag ervaringen ontvangen!
Dat veel mensen het doen maakt het natuurlijk niet minder slecht voor jou. De schade is net zo groot.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit In dronken bui dingen gedaan met me zus
peeter
6 01-07-2018 21:57
Drugs & Alcohol Laatste tijd veel last van black outs door alcoholgebruik
TheMisteryGuest
14 30-01-2018 12:06
Drugs & Alcohol In de war na uitgaan
Donline
22 11-05-2011 23:03
Liefde & Relatie wat zouden jullie van zo een baas vinden?
Noelia
60 26-03-2008 14:30
Liefde & Relatie En hoe voel jij je op relationeel gebied ? Deel XI
Woltertje
494 28-05-2005 19:16
Liefde & Relatie niet op je gemak bij (sommige) vrienden voelen..
BrunetJuh
26 05-12-2004 23:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.