Oud 23-05-2018, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Did you just assume gender?
Zeker!

Citaat:
Ik reken mijzelf tot de mannen trouwens, maar bedankt voor je rekenwerk!
Excuus! Wist je dat 99% van de Erturs op dit forum deze fout gemaakt heeft? Ik hanteer een foutmarge van maximaal 3%.
Advertentie
Oud 23-05-2018, 13:11
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ploumen wil een vrouwenquotum op Defensie. Ik wil overal vrouwenquota; ook bij vuilnisophaaldienst, olieplatforms, etcetera (met andere woorden; niet alleen de softe, leuke baantjes/sectoren). En fikse boetes voor de bedrijven die het ambitieuze doch "te billijken" quota niet halen na een paar jaar. Fíkse boetes.

Eens zien hoe lang die quota-waanzin stand houdt, waarbij sekse zwaarwegender gaat worden dan competentie.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-05-2018, 13:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En dan niet dat ze het zo verdelen zoals hier neem ik aan met 1 op 50 technisch personeel, 0 op ca 60 in de montage en 5 op 6 algemene dienst
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-05-2018, 13:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ploumen wil een vrouwenquotum op Defensie. Ik wil overal vrouwenquota; ook bij vuilnisophaaldienst, olieplatforms, etcetera (met andere woorden; niet alleen de softe, leuke baantjes/sectoren). En fikse boetes voor de bedrijven die het ambitieuze doch "te billijken" quota niet halen na een paar jaar. Fíkse boetes.

Eens zien hoe lang die quota-waanzin stand houdt, waarbij sekse zwaarwegender gaat worden dan competentie.

eens!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 23-05-2018, 13:41
Verwijderd
Dat wordt nog een interessante bij Defensie; dat is precies een bedrijfstak waar ik het beeld bij heb (wellicht niet terecht) dat er simpelweg maar relatief weinig vrouwen een carrière in ambiëren. Een vrouwenquotum kan alleen werken als er ook genoeg vrouwen zijn die überhaupt die kant op willen. Bij bestuursfuncties bij grote bedrijven geloof ik daar wel in, maar binnen Defensie, met een typische bedrijfscultuur en magere salarissen, zie ik dat toch anders.

Voor de duidelijkheid: ik zeg hiermee niets over de (on)wenselijkheid van een dergelijk quotum, enkel over de praktische invulling.

In Zuid-Afrika heb je quotums binnen managementfuncties voor kleurlingen (besmette term maar volgens mij nog altijd in gebruik aldaar). Een vriend van me heeft daar gewerkt en het gevolg van het quotum was dat een kleurling in naam en salaris manager was, maar in de praktijk lampen verving en de koelkast repareerde. Nou zie ik zo iets extreems nog niet zo snel bij defensie gebeuren maar toch.
Oud 23-05-2018, 13:42
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
eens!
En misschien nog wel belangrijker; een mannenquota op door vrouwen gedomineerde sectoren/takken van sport, eveneens op straffe van torenhoge boetes.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 24-05-2018, 09:42
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Een vrouwenquotum kan alleen werken als er ook genoeg vrouwen zijn die überhaupt die kant op willen.
Dat is schijnbaar volstrekt irrelevant, getuige ook het succesnummer bij het Korps Mariniers. Een berg poeha waar je 'u' tegen zegt (in de categorie droeftoeters die kind aan huis zijn bij flutprogramma's als DWDD) maar het slaat volstrekt nergens op getuige het handjevol dames dat kwam opdraven (en collectief faalden door de keuring heen te komen, waar overigens ook het leeuwendeel van mannelijke deelnemers afvalt).

Maar ach, wellicht zijn voorstanders van dit soort ideetjes ook flink te porren voor het verlagen van de lat, wat natuurlijk dé oplossing is (voor geestelijk beperkten).

Citaat:
Voor de duidelijkheid: ik zeg hiermee niets over de (on)wenselijkheid van een dergelijk quotum, enkel over de praktische invulling.
Nu ja, ik heb het al eerder aangedragen, maar quota (of het nou om vrouwen of mannen gaat) maakt iedereen een verliezer, zowel werknemer als werkgever. De werknemer omdat de vrouw/man in kwestie zélf niet weet of ze de job krijgt omdat hij of zij man of vrouw is óf omdat hij of zij domweg de beste keuze is gebleken in het proces. Om nog maar te zwijgen over collegae; lijkt me dat je met een 2-0 achterstand begint (en dan moet je nog fouten gaan maken). De werkgever is een verliezer omdat hij niet langer kan kiezen wat hij of zij wil in zijn of haar éigen bedrijf en een geschiktere man of vrouw vroeg of laat moet laten schieten voor een minder geschikte vrouw of man.

Ik begrijp oprecht niet hoe men enthousiast wordt van dit soort draconische en tenenkrommende ideeën.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 24-05-2018, 10:39
Verwijderd
Nu ja, ik snap ergens wel de achtergrond, maar dat snap je zelf ongetwijfeld ook wel.

Er is enig wetenschappelijk bewijs (niet overdonderend veel overigens geloof ik) dat diversiteit in de raad van bestuur van beursgenoteerde bedrijven leidt tot betere financiële resultaten. Wij gebruiken die kennis zelfs om beleggingsbeslissingen te maken (één van de vele factoren).

Maar die onderzoeken zijn uiteraard niet gericht op diversiteit die via door de overheid verplichte quota tot stand zijn gekomen. Dat zijn bedrijven die daar zelf voor gekozen hebben, en vaak genoeg niet bewust vanuit de gedachte "we willen nu een allochtone lesbische vrouw in rolstoel als CEO!" maar min of meer organisch zo gegroeid.

En dat iets in de raad van bestuur van een beursgenoteerd bedrijf werkt, wil nog niet zeggen dat het bij defensie een vergelijkbaar effect heeft. Sowieso draait het bij Defensie niet om financiële resultaten.

Enfin, ik wil maar zeggen: er zullen mensen zijn die oprecht denken dat diversiteit beter is - ook als die diversiteit afgedwongen wordt door draconische maatregelen en verlagen van de lat. Ik denk ook dat diversiteit beter is, maar betwijfel ten zeerste of de voordelen standhouden op deze wijze.

Daarnaast heb je gewoon zeurkousen die het geen reet boeit wat er "beter" is maar voor wie "eerlijkheid" het hoogste goed is. En dan wel hun definitie van "eerlijkheid".
Oud 24-05-2018, 10:54
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Nu ja, ik snap ergens wel de achtergrond, maar dat snap je zelf ongetwijfeld ook wel.
Vanzelfsprekend! Een gezonde balans (in de breedste zin des woords; dus niet alleen balans in sekse) is cruciaal en vrouwen moeten vooral een beter beeld krijgen van hun mogelijkheden en kansen, op jonge leeftijd al. Dit geldt overigens ook voor mannen. Er zijn verschillende (overheids)projecten om jonge dames te enthousiasmeren voor bèta-opleidingen, wat fantastisch en noodzakelijk is. Ook omdat juist competentie verloren gaat door misvattingen.

Dat dit allemaal beter moet, zowel voor mannen als vrouwen als "het collectief der mensch" is iets wat ik besef en onderstreep. Echter, quota ben ik mordicus op tegen.

Citaat:
Er is enig wetenschappelijk bewijs (niet overdonderend veel overigens geloof ik) dat diversiteit in de raad van bestuur van beursgenoteerde bedrijven leidt tot betere financiële resultaten. Wij gebruiken die kennis zelfs om beleggingsbeslissingen te maken (één van de vele factoren).
Yup. Daar heb ik ook dingen over gelezen en sla daar mensen mee om de oren waar nodig.

Citaat:
Enfin, ik wil maar zeggen: er zullen mensen zijn die oprecht denken dat diversiteit beter is - ook als die diversiteit afgedwongen wordt door draconische maatregelen en verlagen van de lat. Ik denk ook dat diversiteit beter is, maar betwijfel ten zeerste of de voordelen standhouden op deze wijze.

Daarnaast heb je gewoon zeurkousen die het geen reet boeit wat er "beter" is maar voor wie "eerlijkheid" het hoogste goed is. En dan wel hun definitie van "eerlijkheid".
Ik denk dat we het eens zijn.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 24-05-2018, 11:02
Verwijderd
Denk ik ook
Oud 24-05-2018, 11:14
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Saai, wel
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 24-05-2018, 11:48
Verwijderd
Wat verwacht je anders. Het gebeurt niet vaak dat jij, Carn, ik en Jan het in essentie met elkaar oneens zijn Krijg je als je hyperrationeel redeneert.
Oud 24-05-2018, 12:06
Verwijderd
Zodra je over wielrenners of Maastricht begint wijken de meningen van de leider van de Decepticons, arch nemesis van Optimus Prime en die van mij nogal af
Oud 24-05-2018, 12:11
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ja, dat kun je wel stellen ja
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2018, 00:44
Verwijderd
Ik erger me zo ongelofelijk kapot aan Zeegers van de CU bij Pauw....
Oud 31-05-2018, 08:46
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ah, straks even terugkijken. Welk onderwerp?

Overigens heb ik bijna per definitie een grafhekel aan (georganiseerde) theistische politici.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2018, 08:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb inmiddels best wat politici uit de Christelijke hoek ontmoet (zowel CU als SGP) en eigenlijk zijn het altijd wel hele toffe inspirerende eerlijke mensen. Die eerlijk kon ik echt wel waarderen, want dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend in de politiek. Was ook enorm verbaasd over hoe chill die SGP'er was.

Waarom heb jij bij per definitie een hekel aan die politici?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 31-05-2018, 09:47
Verwijderd
Ik denk dat de meeste politici in principe wel eerlijk zijn hoor, in ieder geval in hun eigen ogen. Ik ben in het algemeen geen fan van politici maar ik heb wel een beeld bij hoe dingen groeien.

Het grappige is dat ik juist gristelijke politici al snel minder eerlijk vind. Sybrandje is een goed voorbeeld. Die orakelt vaak over de gelijkwaardigheid van mensen en zegt met droge ogen dat zij als CDA voortouw hebben genomen voor gelijke rechten voor homo's omdat ze ooit iets aan geregistreerd partnerschap gedaan hebben. Maar dat deden ze om het homohuwelijk buiten de deur te houden! Vorig jaar nog heeft CDA gestemd tegen een meerouderschapswet (bijvoorbeeld twee moeders, één vader). Dan heb je het dus niet over iets waar Buma niets aan kan doen omdat het 10 jaar voor zijn tijd gebeurd is, of waar enige vorm van geheimhouding of zo aan de orde is, maar gewoon om principes.

Maar zelfs Buma zal van zichzelf vinden dat hij eerlijk is.
Oud 31-05-2018, 10:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vergeet altijd een beetje dat CDA christelijk is
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 31-05-2018, 11:05
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik vergeet altijd een beetje dat CDA christelijk is
Dat is het ook niet echt toch? Meer in naam, maar verder ook niet echt
Oud 31-05-2018, 11:21
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Waarom heb jij bij per definitie een hekel aan die politici?
Omdat ze op vlakken die er écht toe doen abominabele uitgangspunten hanteren, "omdat het geschreven staat". Dat sluit niet uit dat ze heel oprecht, eerlijk, und so weiter kunnen zijn: dat geschiedt echter wél vanuit een framework waar ik een broertje dood aan heb.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2018, 11:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
De achterliggende motivaties achter sommige standpunten zijn overigens ook ernstig questionable, zoals Ertus terecht aanhaalt. Maar ja, "eerlijk en oprecht" is per definitie een moeilijkheid bij de mensheid in het algemeen en politici (ongeacht orientatie) in het bijzonder.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2018, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Ah, straks even terugkijken. Welk onderwerp?

Overigens heb ik bijna per definitie een grafhekel aan (georganiseerde) theistische politici.
Sekswerk natuurlijk.
Oud 31-05-2018, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Dat is het ook niet echt toch? Meer in naam, maar verder ook niet echt
Waarom heeft het GDA dan in hemelsnaam dergelijk fundamentalistische standpunten als het om, bijvoorbeeld, LHBTI-rechten gaat? Waarom zijn ze feitelijk tegen abortus en euthanasie?
Oud 31-05-2018, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Ik heb inmiddels best wat politici uit de Christelijke hoek ontmoet (zowel CU als SGP) en eigenlijk zijn het altijd wel hele toffe inspirerende eerlijke mensen. Die eerlijk kon ik echt wel waarderen, want dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend in de politiek. Was ook enorm verbaasd over hoe chill die SGP'er was.

Waarom heb jij bij per definitie een hekel aan die politici?
Omdat ze totaal abjecte en waanzinnige denkbeelden hebben die gebaseerd zijn op bijbelse achterlijkheid, al eeuwen ingehaald door menselijk verstand. De nieuwe wetgeving rondom sekswerk is volslagen achterlijk en daar is letterlijk iedere expert het over eens, maar Zeegers was het aan het verdedigen. Zeg dan "Ik wil geen prostitutie vanuit mijn gereformeerde idealistische achtergrond." en begin niet over dat de nieuwe wetgeving heel veel problemen oplost terwijl het een lijst met maatregelen is waarvan de ervaring heeft geleerd dat ze juist problemen veroorzaken en verergeren.

But you just sittin' there, religulating.
Oud 31-05-2018, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is het ook niet echt toch? Meer in naam, maar verder ook niet echt
Dat is echt net zo'n argument als je in de VS vaak hoort met "Both sides of the isle are the same". NEE, het CDA is niet alleen in naam gristelijk.
Oud 31-05-2018, 12:33
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
overstroming hier. als mijn zoon geen dam had gebouwd bij de voordeur dan was het hier naar binnen gelopen met liters tegelijk. Schade valt nu mee gelukkig. Toen ik net thuis kwam stond het water tot halverwege mijn scheenbenen bij ons stukje voor. Mijn deur is denk ik wel naar de klote. Alles stinkt naar stront nu hier. Mijn buren zijn ook ondergelopen (is een bedrijf) en we hebben net met z'n allen alles staan leegscheppen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 31-05-2018, 12:38
Verwijderd
Oei.
Oud 31-05-2018, 13:08
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Guys, let wel even op dat dit niet uitmondt in een gedifferentieerd atheisme vs theisme, al die gekrenkte zieltjes waar toch vooral respect voor moet worden opgebracht en alles.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-06-2018, 00:54
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
overstroming hier. als mijn zoon geen dam had gebouwd bij de voordeur dan was het hier naar binnen gelopen met liters tegelijk. Schade valt nu mee gelukkig. Toen ik net thuis kwam stond het water tot halverwege mijn scheenbenen bij ons stukje voor. Mijn deur is denk ik wel naar de klote. Alles stinkt naar stront nu hier. Mijn buren zijn ook ondergelopen (is een bedrijf) en we hebben net met z'n allen alles staan leegscheppen.
De prachtige nieuwe fietsenstalling van CS stond ook onder water en het plafond lekte bij die glazen platen. Goed bezig met zo’n nieuw gebouw

Waarom vraag je niet een extra put aan bij de gemeente? Dit is niet de eerste keer, volgens mij. Of zeg ik nu iets heel stoms?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 01-06-2018, 07:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als jouw huis lager ligt dan een put, dan helpt dat niet en als het riool het niet aan kan, ook niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-06-2018, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Guys, let wel even op dat dit niet uitmondt in een gedifferentieerd atheisme vs theisme, al die gekrenkte zieltjes waar toch vooral respect voor moet worden opgebracht en alles.
Ze hebben nou eenmaal een ander wereldbeeld! Het is he-le-maal niet achterlijk, uit de steentijd en ethisch vergelijkbaar met steniging.
Oud 01-06-2018, 09:24
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ze hebben nou eenmaal een ander wereldbeeld! Het is he-le-maal niet achterlijk, uit de steentijd en ethisch vergelijkbaar met steniging.
Geen zorgen pik, vroeg of laat wordt het wel established als mental disorder
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-06-2018, 09:41
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Guys, let wel even op dat dit niet uitmondt in een gedifferentieerd atheisme vs theisme, al die gekrenkte zieltjes waar toch vooral respect voor moet worden opgebracht en alles.
Citaat:
Ze hebben nou eenmaal een ander wereldbeeld! Het is he-le-maal niet achterlijk, uit de steentijd en ethisch vergelijkbaar met steniging.
Citaat:
Geen zorgen pik, vroeg of laat wordt het wel established als mental disorder
Yeah right. Kunnen we door op een ander onderwerp?
Oud 01-06-2018, 09:45
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Yeah right. Kunnen we door op een ander onderwerp?
Is dit een verzoek als forumbaas of op persoonlijke titel? Ik veronderstel dat je weet waar ik op aanstuur, dus choose wisely.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-06-2018, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Yeah right. Kunnen we door op een ander onderwerp?
Heb je zo weinig vertrouwen in je eigen wereldbeeld dat je je verstandelijk al realiseert dat dit op termijn niet houdbaar is en dat je vanuit een woestijn met heel veel Trump-stemmers staat te roepen naar hen die met het vee mee naar groenere weides vertrokken zijn en dat het ongemakkelijk begint te voelen, ja?
Oud 01-06-2018, 09:54
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
De prachtige nieuwe fietsenstalling van CS stond ook onder water en het plafond lekte bij die glazen platen. Goed bezig met zo’n nieuw gebouw

Waarom vraag je niet een extra put aan bij de gemeente? Dit is niet de eerste keer, volgens mij. Of zeg ik nu iets heel stoms?
Ja daar was ik ook zeer verbaasd over! Niet over die fietsenstalling (daar stroomt alles naar beneden) maar wel over dat dak vd gemeente.

Eerst gebeurde dit bij zo'n beetje elke regenbui, 2 jaar geleden hebben ze hier wat buizen verlegd op mijn stukje en sindsdien had ik er geen last meer van. Maar gister was gewoon heel extreem
En nee extra put heeft idd geen zin om wat Daantje zegt.
Er staat trouwens een vieze streep op mijn muur van waar het water heeft gestaan; 23 cm
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 01-06-2018, 10:02
Verwijderd
Citaat:
De prachtige nieuwe fietsenstalling van CS stond ook onder water en het plafond lekte bij die glazen platen. Goed bezig met zo’n nieuw gebouw
Wanneer is dat ding ontworpen? Er worden op het moment wel wat stappen genomen om bouwvoorschriften aan te passen aan de nieuwe klimaatwerkelijkheid, maar je moet niet vergeten dat er zóveel water valt dat gebouwen die per kubieke meter weinig mogen kosten juist in de problemen komen met extreem weer.

Citaat:
Waarom vraag je niet een extra put aan bij de gemeente? Dit is niet de eerste keer, volgens mij.


Citaat:
Of zeg ik nu iets heel stoms?
Ja, best wel

Nee grapje: Alhoewel het aantal afvoeren zeker invloed heeft, betekent een extra put bij dergelijke hoeveelheden wateroverlast alleen maar dat de riolering sneller vol zit. De absorptie- en afvoercapaciteit moet omhoog. Alle maatregelen die je daartegen kan nemen zijn peperduur, omdat op veel plekken het straatdek vervangen moet worden door iets wat waterdoorlatend is, maar ook dat kan niet zonder dat je het ergens naartoe afvoert.
Oud 01-06-2018, 10:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als jullie grote probleem met gelovigen is dat ze niet tolerant genoeg zijn dan vind ik jullie niet echt een lichtend voorbeeld van hoe geweldig tolerant jullie dan zijn als niet-gelovigen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 01-06-2018, 11:55
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Station Delft is heropend in 2015
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 01-06-2018, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Als jullie grote probleem met gelovigen is dat ze niet tolerant genoeg zijn dan vind ik jullie niet echt een lichtend voorbeeld van hoe geweldig tolerant jullie dan zijn als niet-gelovigen
Ik hoef niet tolerant te zijn naar intolerantie, jullie doen net alsof je gelijk behandeld moeten worden, maar dat recht verlies je bij mij op het moment dat je het leven van anderen voor ze gaat leven middels restricties en "regulering".

En nu niet met een of ander slap verhaal of gehuil in het algemeen komen over je eigen denominatie en vrede en nog meer cherrypicking, daar ging het hier niet om, dit komt allemaal voort uit hoe Megatron en ik reageren op een of andere achterlijke debiel die graag wil dat er meer vrouwen misbruikt en uitgebuit worden omdat dat beter strookt met z'n gereformeerde kutkop.
Oud 01-06-2018, 13:28
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Elin3 heeft hier wel een punt hoor. Ik ben er zelf ook geen fan van als mensen anderen de wet proberen voor te schrijven op basis van religieuze overtuigingen, maar gelovigen zijn ook mensen en die heb je in alle soorten en maten. Het is dus een beetje vreemd om zomaar te stellen dat iemand die gelovig is, per definitie zal proberen te bepalen hoe een ander moet leven, zeker als je hier voorbeelden van het tegendeel tegenover je hebt. Differentiëren is niet hetzelfde als cherrypicking.

En los daarvan: hebben we - gelovig of atheïstisch - niet allemaal ideeën over hoe de wereld zou moeten zijn en over hoe mensen zouden moeten leven?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 01-06-2018, 13:39
Verwijderd
Natuurlijk wel, en dat is niet relevant. Thierry Bidet is ook geen normaal persoon en heeft verachtelijke denkbeelden zoals ras en intelligentie zijn verweven en hij gebruikt onder andere dubieuze "wetenschappelijke" conclusies van een neurowetenschapper en bevlogen atheist (Sam Harris) die er hetzelfde over denkt om het te legitimeren. Ik heb nooit gezegd dat dat soort dingen niet gevaarlijk zijn, hoe kom je er in hemelsnaam bij.

Waar het om gaat is de holier than thou pröttel: Als atheist ben ik een subhuman voor veruit het overgrote gedeelte van de wereldbevolking, volgens Amerikanen door de bank genomen minder betrouwbaar dan een moslim :gasp: oh mijn god, ik lig er echt wakker van. Maar voor religieuzen is er een safe space nodig vanwege hun ronduit achterlijke denkbeelden?

Zelfs ernstige hypocrisie is me niet vreemd, maar op dit vlak niet. En ik zal blijven strijden tot de laatste kerk omgebouwd is tot fucking hipstertent.
Oud 01-06-2018, 13:41
Verwijderd
Helemaal dat "hey wil je niet de hele groep aanvallen": STEM ER DAN NIET OP, wees er niet zo'n blatant onderdeel van.
Oud 01-06-2018, 13:46
Verwijderd
Val een christelijke politicus af omdat 'ie iets doms zegt vanuit z'n geloof, met echt aantoonbare MENSELIJKE schade, verkrachtingen, misbruik, vrouwenhandel.
"Hey, doe ff rustig joh, die man heeft maar een geloof"

FUCK YOU als je je aangevallen voelt daarom. Je hebt een nieuw moreel kompas nodig. Bah.
Oud 01-06-2018, 13:55
Verwijderd
Ik kom even wat liefde en ijsjes uitdelen hier. Kusje voor allemaal!
Oud 01-06-2018, 14:23
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Als jullie grote probleem met gelovigen is dat ze niet tolerant genoeg zijn dan vind ik jullie niet echt een lichtend voorbeeld van hoe geweldig tolerant jullie dan zijn als niet-gelovigen
Tolerantie houdt voor mij op wanneer politieke partijen (danwel de goegemeente) vanuit dat soort verstandelijke mankementen mij beperken.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-06-2018, 14:24
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Val een christelijke politicus af omdat 'ie iets doms zegt vanuit z'n geloof, met echt aantoonbare MENSELIJKE schade, verkrachtingen, misbruik, vrouwenhandel.
"Hey, doe ff rustig joh, die man heeft maar een geloof"

FUCK YOU als je je aangevallen voelt daarom. Je hebt een nieuw moreel kompas nodig. Bah.
Ja, dit dus.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 01-06-2018, 14:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Val een christelijke politicus af omdat 'ie iets doms zegt vanuit z'n geloof, met echt aantoonbare MENSELIJKE schade, verkrachtingen, misbruik, vrouwenhandel.
"Hey, doe ff rustig joh, die man heeft maar een geloof"

FUCK YOU als je je aangevallen voelt daarom. Je hebt een nieuw moreel kompas nodig. Bah.
Prima om iemand aan te vallen op iets wat hij/ zij zegt waarvan jij denkt dat het een slecht idee is. Maar dat Christen X iets slechts zegt maakt niet van alle Christenen slechte mensen. Het is wel heel makkelijk om iedereen over één kam te scheren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 01-06-2018, 14:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Tolerantie houdt voor mij op wanneer politieke partijen (danwel de goegemeente) vanuit dat soort verstandelijke mankementen mij beperken.
Maar zou je tolerantie naar de gewone gelovige, die in mijn geval niet eens christelijk stemt, dan ook gelijk non-existent moeten zijn...? Ik ben toch niet verantwoordelijk voor wat iemand in de politiek zegt? Ik ben me er heel goed bewust van dat het opleggen van regels op basis van een boek of geloof dat voor sommigen geen waarde heeft weerstand oproept, dat religie opdringen enorm schadelijk kan zijn. Er zijn zat christelijke politieke statements waar ik niet achter sta. Maar moet je dan tegen mij ook zo lomp doen, puur omdat ik toevallig in dezelfde God geloof als die politicus?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.