Oud 27-05-2018, 22:40
Vraagtekentje
Avatar van Vraagtekentje
Vraagtekentje is offline
Hoi,
Ik ben nu een tijd aan het daten en vind haar hartstikke leuk!
Wederzijds denk ik dat dat ook zo is.

Hoe zet je die stap?

Ik heb nu 5/6x afgesproken en ja, moet ik dan nog verder daten of met haar praten, en hoe moet dan?

Laat me ervaringen weten maar ook advies!

Bij voorbaat dank.
__________________
Always give it a try
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2018, 22:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Gewoon eens over praten, aangeven dat je het wel leuk vindt en misschien een grapje maken over of jullie nu "officieel" zijn? Of zeggen dat je dat wel leuk zou vinden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-05-2018, 22:47
Vraagtekentje
Avatar van Vraagtekentje
Vraagtekentje is offline
Citaat:
Gewoon eens over praten, aangeven dat je het wel leuk vindt en misschien een grapje maken over of jullie nu "officieel" zijn? Of zeggen dat je dat wel leuk zou vinden.
Ik dacht zelf aan een happie eten en dan een drankje doen, wat we overigens al eerder hebben gedaan. Daarnaast nog iets outside the box eraan toevoegen zodat het niet zo casual is.
Daarna een wandelingetje door de stad/strand/park etc.

Klinkt als een ideaal plan om het dan na een leuke avond bij het “wandelingetje” aan te kaarten.

Maar ik vraag me meer af op welke manier je het moet brengen.

Wil niet te soft zijn, ook niet te hard. Ben zelf hier best onzeker over maar ik denk dat het wel goed komt maar wil het wel goed doen aangezien ik echt met me mond vol tanden ga staan😅
__________________
Always give it a try
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 07:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Praat er gewoon samen over. Het is geen huwelijksaanzoek, dus het hoeft echt niet perfect En samen bespreken wat je wil en verwacht lijkt me denk ik zinniger dan een kinderlijk "Wil je verkering met me?", het is fijn om te weten hoe de ander er in staat na een aantal dates.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Praat er gewoon samen over. Het is geen huwelijksaanzoek, dus het hoeft echt niet perfect En samen bespreken wat je wil en verwacht lijkt me denk ik zinniger dan een kinderlijk "Wil je verkering met me?", het is fijn om te weten hoe de ander er in staat na een aantal dates.
Ja dit vooral. Ik heb geloof ik nooit officieel "verkering" gevraagd in mijn relaties, maar het is wellicht wel goed om te bespreken of jullie exclusief zijn et cetera.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 10:23
Vraagtekentje
Avatar van Vraagtekentje
Vraagtekentje is offline
Dus:
- Je gevoelens uiten
- Vragen wat zij ervan vindt
- Vragen hoe zij erover denkt(Waarover = ons)

Zie ik dat goed?
__________________
Always give it a try
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 11:11
Verwijderd
Je maakt er een veel te groot iets van voor mijn gevoel.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 11:46
Vraagtekentje
Avatar van Vraagtekentje
Vraagtekentje is offline
Ja maar ik heb zoiets nog nooit echt meegemaakt/gedaan.

Een keer een simpel app dingetje wat uit de hand liep in een 4 jarige relatie. Maar nooit daten->relatie face2face
__________________
Always give it a try
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 13:02
Verwijderd
Dat begrijp ik op zich maar wat verwacht je te bereiken met je vragen; anders gezegd, wat wil je graag weten? Bijvoorbeeld even zeker stellen dat jullie niet ook met anderen afspreken. Is het zoiets waar je naar op zoek bent?

Ik heb het gevoel dat je te veel waarde hecht aan een labeltje.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 13:37
Vraagtekentje
Avatar van Vraagtekentje
Vraagtekentje is offline
Het is meer, dat ik niet weet hoe je zoiets aanpakt.
Want hoe ga je van daten naar meer?

Heel veel informatie op het internet is onzin dus wil het liever weten van mensen met ervaring so i don’t fuck up
__________________
Always give it a try
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 13:44
Verwijderd
Dat gaat vanzelf. Nogmaals; het kan geen kwaad om wat specifieke dingen af te stemmen zoals het terugkerende voorbeeld van niet met anderen afspreken, maar verder...

Wat bedoel je eigenlijk precies met "meer"? Seks? Bij elkaar blijven slapen? Samenwonen? Elkaars ouders ontmoeten?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 13:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Samen over praten, dat soort dingen gaan bij elk stel anders en zijn afhankelijk van zo veel factoren. Ga er gewoon samen het gesprek over aan, geef aan wat jij graag wil en vraag naar haar mening en verwachtingen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 13:50
Vraagtekentje
Avatar van Vraagtekentje
Vraagtekentje is offline
Citaat:
Dat gaat vanzelf. Nogmaals; het kan geen kwaad om wat specifieke dingen af te stemmen zoals het terugkerende voorbeeld van niet met anderen afspreken, maar verder...

Wat bedoel je eigenlijk precies met "meer"? Seks? Bij elkaar blijven slapen? Samenwonen? Elkaars ouders ontmoeten?
Naar een relatie.
__________________
Always give it a try
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 13:51
Vraagtekentje
Avatar van Vraagtekentje
Vraagtekentje is offline
Citaat:
Samen over praten, dat soort dingen gaan bij elk stel anders en zijn afhankelijk van zo veel factoren. Ga er gewoon samen het gesprek over aan, geef aan wat jij graag wil en vraag naar haar mening en verwachtingen.
Zal ik doen. Kost wat moed maar anders komt het nooit
__________________
Always give it a try
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Naar een relatie.
Wat bedoel je met een relatie? Ja sorry, ik blijf doorvragen, bedoel het niet vervelend. Gaat het je alleen om het woord of verwacht je ook een verandering qua gedrag of activiteiten?

Ik begrijp ergens goed de behoefte om wat meer duidelijkheid te krijgen van wat jullie doen. Maar dan vooral in de zin van; stel jij hebt een scharrel die weer eens wil afspreken, maar jij doet dat niet want je vindt deze jongedame leuk. Dat je dat gedrag ook andersom verwacht. Of bijvoorbeeld dat het je leuk lijkt om niet alleen meer in een publieke ruimte af te spreken maar bij iemand thuis. Of dat er een leuke expositie in het museum is waar je met haar naar toe wilt. Of dat je naar een feest gaat met vrienden en haar graag meeneemt. Als je "pas" vijf keer hebt afgesproken zijn dat zaken die niet vanzelfsprekend zijn en handig om even af te stemmen. Maar ze vallen niet noodzakelijkerwijs onder een relatie.

Van de andere kant zou ik zelf na vijf keer afspreken schrikken als iemand over een relatie begon. Ik zou dat wel erg snel vinden en waarschijnlijk in een fase zitten van "we zien wel waar het schip strand, dit is leuk en ik wil best vaker afspreken maar ik weet gewoon nog niet of ik jou mee naar mijn ouders wil nemen of zo". Ik zou dan zelf liever hebben dat iemand vroeg "ga je mee naar dat feest volgende week, is met mijn vrienden?" dan dat er een labeltje aan gehangen werd. Maar goed ik had dan ook wel lichte bindingsangst

Vandaar dat ik er zo over doorvraag.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 17:32
Vraagtekentje
Avatar van Vraagtekentje
Vraagtekentje is offline
Citaat:
Wat bedoel je met een relatie? Ja sorry, ik blijf doorvragen, bedoel het niet vervelend. Gaat het je alleen om het woord of verwacht je ook een verandering qua gedrag of activiteiten?

Ik begrijp ergens goed de behoefte om wat meer duidelijkheid te krijgen van wat jullie doen. Maar dan vooral in de zin van; stel jij hebt een scharrel die weer eens wil afspreken, maar jij doet dat niet want je vindt deze jongedame leuk. Dat je dat gedrag ook andersom verwacht. Of bijvoorbeeld dat het je leuk lijkt om niet alleen meer in een publieke ruimte af te spreken maar bij iemand thuis. Of dat er een leuke expositie in het museum is waar je met haar naar toe wilt. Of dat je naar een feest gaat met vrienden en haar graag meeneemt. Als je "pas" vijf keer hebt afgesproken zijn dat zaken die niet vanzelfsprekend zijn en handig om even af te stemmen. Maar ze vallen niet noodzakelijkerwijs onder een relatie.

Van de andere kant zou ik zelf na vijf keer afspreken schrikken als iemand over een relatie begon. Ik zou dat wel erg snel vinden en waarschijnlijk in een fase zitten van "we zien wel waar het schip strand, dit is leuk en ik wil best vaker afspreken maar ik weet gewoon nog niet of ik jou mee naar mijn ouders wil nemen of zo". Ik zou dan zelf liever hebben dat iemand vroeg "ga je mee naar dat feest volgende week, is met mijn vrienden?" dan dat er een labeltje aan gehangen werd. Maar goed ik had dan ook wel lichte bindingsangst

Vandaar dat ik er zo over doorvraag.
Dus je zegt dat ik beter een andere stap moet nemen.
Me gevoelens uiten zou wel een redelijk iets zijn, tuurlijk hoef niet gelijk een relatie
__________________
Always give it a try
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 17:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dus je zegt dat ik beter een andere stap moet nemen.
Me gevoelens uiten zou wel een redelijk iets zijn, tuurlijk hoef niet gelijk een relatie
Je gevoelens en verwachtingen bespreken is vaak een goed idee

Succes!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2018, 18:46
Vraagtekentje
Avatar van Vraagtekentje
Vraagtekentje is offline
Citaat:
Je gevoelens en verwachtingen bespreken is vaak een goed idee

Succes!
Last question, moet je dat ineens aan de orde brengen of denk je dat er naar toe werken een beter plan is?
__________________
Always give it a try
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2018, 18:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Last question, moet je dat ineens aan de orde brengen of denk je dat er naar toe werken een beter plan is?
Je moet er niet te hard over nadenken Er is geen stappenplan hoe je het "goed" doet, let op de non-verbale communicatie van je date en dan komt het vast in orde met dat gesprek.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 17:06
Liefde & Relatie Verschillen tussen mensen in een relatie, positief of negatief?
ilse
8 10-08-2011 10:04
Liefde & Relatie Hoe ga je van kennismaken naar een relatie?
Verwijderd
21 09-11-2010 17:54
Liefde & Relatie Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis
Tadaada
8 02-05-2005 16:43
Liefde & Relatie Waarom zo vroeg al een relatie?
droomkoningin
49 09-11-2004 00:04
Liefde & Relatie Studie verenigd met een relatie.
Vrouw1986
28 26-05-2004 11:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.