Oud 28-09-2003, 15:45
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik hoorde dat er ooit eens een port van BeOS is geweest voor een sparc. Wel beta, maar het draaide wel. Klopt dit? Iemand enig idee?

En iemand enig idee welke OSsen er naasyt *BSD, Linux en Solaris op een sparc draaien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 20:20
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Hmmm, RedHat 6.2 draaid eigenlijk prima, met 2.2 kernel en KDE1 (kde 2 of 3 hoef ik ook neit) alleen zit ik emt een probleem. Om bv Opera te installeren moet ik glibc 2.2.3 of hoger hebben, en er staat 2.1.2 op. En upgrade rpmmetjes zijn er niet voor.

Hoer krijg ik dit dan toch aan de praat? Glibc handmatig compileren en installeren is echt een kut karwij en dat krijg ik denk ik niet voor elkaar.

Misschien dan toch amar eens Suse 7.3 uitproberen?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:39
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Is dit een topic over vragen over de processor Sparc (hardware), of een vraag over software (UNIX)?

Indien het laatste, dan hoort deze op S&M thuis.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Meta: Het is volgens mij een topic specifiek over Sparcs, en toepassingen daarvoor. Aangezien een sparc zelf hardware is, lijkt het me geen topic voor S&M.

Ontopic: Lijkt me best tof zo'n dingetje te hebben, een SS5 ofzo, leuk als webservertje
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:37
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-09-2003 @ 22:51:
Meta: Het is volgens mij een topic specifiek over Sparcs, en toepassingen daarvoor. Aangezien een sparc zelf hardware is, lijkt het me geen topic voor S&M.

Ontopic: Lijkt me best tof zo'n dingetje te hebben, een SS5 ofzo, leuk als webservertje
Ik heb zelf een Sparcstation 4, maar wel een snellere als de meeste, meestal zie je namelijk de 70 of 85mhz variant, ik heb de 110mhz versie.
Heerlijk dingetje, zo robuust als het maar kan, en die 20/21" sony beeldschermen zijn fijn om naar te kijken.

Het enige rare wat ik merk met mn sparcje is dat SSH verbindingen ontzettend traag tot stand komen.
Mn P166 linux servertje doet dat een heel stuk sneller, en het ligt neit aan eht os want, OpenBSD, NetBSD, AuroraLinux (RedHat 7.3 sparc port) en RedHat 6.2 hebben er allemaal last van Beetje maf. Maarja.

ZIjn er hier verder nog mensen die een spar hebben eigenlijk of neit?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:41
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik heb er geen helaas, maar heb er op school erg veel op gewerkt. SS4 en 5 machines. Deze zijn nu door blades vervangen, maar heb toen helaas geen sparc kunnen kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.