Oud 25-05-2013, 19:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik was laatst bij een vriendin en daar heb ik een tijdje op haar ukelele zitten spelen en sinds dien ben ik een beetje verliefd op het instrument. Dus ik wil er zelf ook één
Ik ken mezelf en misschien vind ik het over een maand al helemaal niet zo geweldig meer, dus ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven. En als hij goedkoop is kan ik hem ook met een gerust hart overal mee naar toe meenemen, omdat het dan toch iets minder erg is als hij kapot zou gaan.
En dan is het minder dramatisch dat ik hem wil gaan beschilderen enzo, want het lijkt me wel heel vet om zelf mijn ukelele te pimpen (als je tips hebt daarvoor; graag!).

Heeft iemand ervaring met goedkope ukelele's?

Is het af te raden om een goedkope (onder de €35,-) te kopen omdat het geluid echt heel slecht is? Ik zal hem vooral gebruiken bij kampvuurtjes en voor de gezelligheid en niet omdat hij prachtig moet klinken, maar ik weet niet hoe groot de invloed van een paar tientjes is op de klank. (En hoeveel een paar klodders verf daar weer aan afdoen.)

Ik had zelf online een beetje gezocht en daar kwamen deze vier opties uit:
1 Classic Cantabile Ukelele (walnoot) - omdat ik die er mooi uit vind zien
2 Makawao UK-10 de goedkoopste uit deze shop en qua uiterlijk ook wel oké
3 Amuze ukelele - want de Kijkshop zit zo lekker dicht bij, al verwacht ik hier niet zo veel van
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2013, 14:54
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik ben toevallig zelf ook op zoek naar een cheapo ukulele. Ik speel gitaar en ik weet dus wel dat als je een goedkope koopt, hij niet zo heel goed zal zijn, maar als je 'm inderdaad weinig gaat gebruiken (ik wil 'm gebruiken voor op reis) dan kan je waarschijnlijk best aan met zo'n goedkope. Zelf een ukulele uitproberen is natuurlijk altijd het beste. Waar je het meest op moet letten bij goedkope snaarinstrumenten is dat ze niet na twee seconden vals worden. Van het geluid moet je sowieso niet te veel verwachten, maar dat is zoals je zei niet zo'n probleem (je kan er altijd nog nieuwe snaren op doen). Je zou dan eventueel een iets duurdere kunnen nemen, maar dat ga ik zelf niet doen, want als je echt een goede klank wil dan moet je natuurlijk ook echt een wat duurdere nemen (dus niet 50 euro in plaats van 35 euro, dat kan je beter de goedkope nemen).
Wat betreft verf weet ik het niet, dat zal de klank waarschijnlijk dichter maken. Je hebt wel speciale spuitbussen voor instrumenten die het geluid minder veranderen, maar daar weet ik verder weinig van.

EDIT: Nog één ding, bij sommige ukuleles krijg je een gratis hoes (en die zijn niet per se duurder).
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!

Laatst gewijzigd op 27-05-2013 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 15:34
Krike
Krike is offline
Ik heb de mijne voor acht euro bij een kringloopwinkel gekocht en hij doet 't prima. Ik zie er geregeld een paar staan bij de winkels waar ik kom, dus als je niet per sé een nieuwe wil, zou je daar nog even kunnen kijken. Beschilderen kan gewoon als je de snaren los durft te halen ( anders verf je dingen vast). Wel een beetje oppassen met opschuren. Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 18:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dank voor de tips! De kringloopwinkel is wel een goede, daar ga ik zeker eens kijken (niet dat die zo'n groot assortiment hebben, maar wie weet waar mijn geluk ligt )

@Krike: Welke winkels kom jij vaak? ^^ (als het een beetje in de buurt is...)

Snaren durf ik wel los te halen voor het verven (kan niet moeilijker zijn dan gitaarsnaren toch?). Ik dacht zelf aan een beschildering; (dus niet met spuitbus het hele instrument, maar) een stuk van het instrument versieren met verf.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 21:52
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
In een muziekwinkel in Utrecht hebben ze ukeleles hangen van €40. Die worden geadviseerd voor mensen die niet al te veel geld willen uitgeven.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.