Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2006, 18:58
JustMe88
Avatar van JustMe88
JustMe88 is offline
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie eerste rijles was. Vond je het eng of was het juist leuk? En heb je misschien nog wat tips? Ik ga maandag namelijk voor het eerst rijden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2006, 19:11
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik vond het helemaal geweldig!
Maar goed, ik moet wel zeggen dat ik alleen mocht sturen en aan het eind een beetje gas mocht geven

het schakelen etc. kwam pas rond les 3, omdat ik de rijopleiding in stappen deed
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 19:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vond het echt leuk
Volgens m'n instructeur kon ik goed schakelen, zeker voor een eerste les, mocht ik dus ook helemaal zelf doen.
Gasgeven, koppeling, rem en sturen mocht ik ook zelf doen.
Na 15 minuten les mocht ik de snelweg op, mocht ik even flink gasgeven
Maarja, bij de 160 greep hij in, dat vond hij iets té
Was erg leuk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 19:51
mar87
mar87 is offline
De eerste les was super. Totaal niet eng.

Ik had al 'privé-les' van m'n pa gehad. Dus ik wist al 'n beetje hoe 't ging.
Ik woon op 't platteland dus daar ook begonnen met rijden. Ik rij direct 140... had ik toen helemaal niet door. Dus instructeur zegt doodleuk: Let eens op je snelheid. Owja oepss..
Verder mocht ik alles gewoon zelf doen.
Aan het eind van de les ook meteen even door de stad rijden...
Het ging gewoon wel goed, de tweede les was vreselijk bagger....

Verder de Rijopleiding in Stappen gedaan...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 22:32
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Ik vond het spannend en leuk tegelijk.Ik kon echt nog nix, en mocht zodoende alleen maar sturen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 13:06
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik vond het super, spannend en het ging goed!
Het ging goed en ik mocht meteen alles doen (behalve spiegels, dat kwam later).
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 15:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond het verschrikkelijk.

Van te voren leek het me wel leuk, was best zenuwachtig, maar ik hoorde allemaal enthousiaste verhalen van vriendinnen, dus had er op zich wel zin in. En toen moest ik sturen en dat kon ik niet en toen werd ik écht zenuwachtig en eigenlijk moest ik ook gas geven, maar dat durfde ik niet, dus toen deed hij dat maar. En op een gegeven moment reed ik op een weg waar je tachtig moest en ik vond het doodeng en mij rij-instructeur raakte geïrriteerd en toen moest ik huilen en zei hij dat het wel goed zou komen.

Daar wacht ik nu op


Edit: Maar ik wil je geen schrik aanjagen, bij jou gaat het vast veel beter
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 15:57
Verwijderd
Best wel goed, de eerste les heb ik dan ook al direct de hellingproef gehad. De instructeur kwam er ook achter dat ik absoluut geen moeite had met snelheid
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn eerste rijles was ik best zenuwachtig, omdat ik me nog nooit echt met het besturen van een auto bezig had gehouden... Ik was bang dat ik alles zou vergeten en fout zou doen.
Mijn instructeur reed naar het industrieterrein, en daar heb ik een uur lang gereden. Begon met koppelen en gas geven, later ook remmen. Vanaf het moment dat ik een kruispunt tegenkwam, moest ik ook spiegelen. Ik heb in dat uur vooral het sturen, kijken en beetje wegrijden geoefend. Aan het eind heb ik misschien 30 seconden 50 gereden, en dat vond ik best hard lijken .
Toen heeft mijn instructeur weer naar huis gereden.
Ik was best zenuwachtig van te voren, maar vond het wel leuk. Later werd dat minder, toen ik merkte dat ik alleen goed weg kon komen omdat mijn instructeur meehielp met de koppeling . Maar ook dat is goedgekomen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:34
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik was niet zenuwachtig, omdat ik niet wist dat ik moest rijden. Ik dacht dat ik pas de week na mijn verjaardag moest...

Ging vrij goed, beetje binnendoor gereden, niet echt zenuwachtig, en het ging ook goed qua schakelen, stiren etc.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:58
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik was ook totaal niet zenuwachtig... maar ik bakte er nix van die instructeur spacete m dood
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 18:22
PV
PV is offline
Ik vond het leuk Was in de zomer, dus mooi weer enzo. Ik wist totaal niks van rijden, ik wist niet eens welk pedaal voor welke actie was Dus dat legde mn (toffe) instructeur eerst uit, en hoe je moest schakelen en zo. En toen moest ik maar gaan rijden, op polderweggetjes Ik dacht 'wow ik kan zelf rijden!' maar toen kwam er een auto aan van rechts en wist ik zo snel niet hoe ik moest remmen dus dat deed de instructeur Ik vond 50 km/uur toen al heel hard En op de terugweg liepen er kippen over de weg en die zag ik over het hoofd dus toen moest de instructeur weer heel hard remmen De eerste les heb ik niet harder dan 60 gereden, de 2e les niet harder dan 80, daarna niet harder dan 100 (snelwegen heb je hier niet).
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 18:26
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Dit ligt nog vers in mijn geheugen (3 lessen gehad )
Meteen de weg op, niet parkeerterrein oid, mocht nog niet schakelen eerste half uur
Rustig weggetje opgezocht waar ik mocht stoeien met de koppeling
Laatste kwartier mocht ik zelf schakelen, wat voor een eerste rijles vrij goed ging.

Mijn derde rijles ging werkelijk waar fan-tas-tisch, alles ging goed, complimenten van de instructeur doen het altijd goed.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 19:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik vond het super leuk! De instructeur parkeerde de auto voor ons huis, sommeerde me in te stappen en vertelde vervolgens wie hij was. "En rij nu maar weg!" huh? "ja!" En toen gaf ik gas ;x
Na een kwartier mocht ik zelf schakelen, remmen etc. Remmen vond ik de eerste les super moeilijk
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 20:52
Verwijderd
Enigste wat ik me er van herinner is dat ik de drempels met 60 km/h nam op de parallelweg.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 21:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Toen ik overigens nog maar net ingestapt was liep die instructeur al te fokke

"Nou, start hem maar"

Ik me de pleures zoeken naar het contact, bleek je dat ding te moeten starten met zo'n knopje, dat nog niet bepaald op het zicht zat ook.

En die gast maar lachen

Verder was het super, maar dat heb ik al eerder gepost
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 17:00
Lif
Lif is offline
De eerste les ging best goed. Ik had al eens les van m'n moeder gehad dus ik wist wel wat ik met de pedalen moest doen. Ik mocht gassen, remmen en schakelen maar ik hoefde nog NIET te kijken, dat kwam pas de derde les geloof ik.

We gingen gewoon de stad in, heel veel rotondes genomen en de hellingproef gedaan. Ik vond het wel leuk
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 00:22
Rodion
Rodion is offline
Gezellig.

Ik mocht gelijk rijden met alles er op en er aan, dat vond ik wel .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2006, 01:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik mocht meteen de "echt" grote weg op. Spannend, nog nooit gereden, maar het ging eigenlijk wel goed. Alleen het laten opkomen van de koppeling en rustig remmen moest ik echt even onder de knie krijgen, dat heeft me wel de hele les gekost. Ik had een hele aardige leraar, was ook NEC fan, dus dat was gezellig en hij kon me redelijk op m'n gemak stellen. Daarnaast had hij ook goed overzicht en reageerde hij echt goed op alle situaties. En gewoon een beetje slap ouwehoeren en geintjes maken onderling maakt het ook gewoon leuker
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 20:24
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik hoorde 's ochtends pas dat ik die middag rijles zou hebben, dus tijd voor zenuwen waren er bijna niet. Ik stapte in die auto, mn ouders en broertje natuurlijk door het raam gluren. Mijn instructeur ging eerst uitleggen waar alle knopjes en pedalen en dergelijke voor waren, en toen was het: 'start maar en rij weg.' Dat ging natuurlijk met horten en stoten, maar ik reed! Ik moest meteen alles zelf doen, al gaf hij wel aan wanneer ik moest schakelen. En kijken deed hij de eerste paar lessen ook nog voor me. We zijn de snelweg opgegaan, 15 km verder er weer af, even stoppen bij de pomp, de snelweg weer op en naar huis. Vrij koekie natuurlijk, de volgende lessen vielen daarbij vergeleken erg tegen! Maar ik vond het wel leuk.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:15
JustMe88
Avatar van JustMe88
JustMe88 is offline
Nou ik heb gister dus voor het eerst gereden, nou ja alleen sturen dan ik had het echt nog nooit gedaan, maar het was toch wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 17:07
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 30-01-2006 @ 21:24 :
En kijken deed hij de eerste paar lessen ook nog voor me. We zijn de snelweg opgegaan, 15 km verder er weer af, even stoppen bij de pomp, de snelweg weer op en naar huis.
snelweg in de 1e les?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 17:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 31-01-2006 @ 18:07 :
snelweg in de 1e les?
Had ik ook, na 15 minuten les de snelweg op
Had overigens nog nooit gereden, was de eerste keer.
Maar het ging allemaal goed dus ik mocht een stukje snelweg
Mocht hem zelfs nog een stukje open gooien
Alleen bij een kilometertje of 160 per uur greep ie in, vond ie iets tè
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:43
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 31-01-2006 @ 18:07 :
snelweg in de 1e les?
Júist de snelweg eerste les. Dat hoor ik hier heel vaak. Het is een stuk gemakkelijker rijden dan in de bebouwde kom waar je constant moet schakelen, remmen en optrekken. Als je eenmaal op de snelweg zit, zet je hem in z'n 5, houdt hem op 120 en dat is het.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 31-01-2006 @ 21:43 :
Júist de snelweg eerste les. Dat hoor ik hier heel vaak. Het is een stuk gemakkelijker rijden dan in de bebouwde kom waar je constant moet schakelen, remmen en optrekken. Als je eenmaal op de snelweg zit, zet je hem in z'n 5, houdt hem op 120 en dat is het.
Ik vind het ook opvallend. Het is veel nuttiger om eerst flink te oefenen op koppelen en schakelen dan meteen de snelweg op te gaan. Snelweg moet je twee keer gedaan hebben en dan kun je het. Als je dat meteen aan het begin doet, schiet je er weinig mee op.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2006, 22:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Rachel schreef op 26-01-2006 @ 20:11 :
Maar goed, ik moet wel zeggen dat ik alleen mocht sturen en aan het eind een beetje gas mocht geven

het schakelen etc. kwam pas rond les 3, omdat ik de rijopleiding in stappen deed
Had ik ook. Maar alleen dat sturen was al moeilijk, want ik moest meteen de snelweg op en toen we daar vanaf kwamen stuurde ik in een scherpe bocht wat te vroeg terug, dus toen zat iedereen te gillen in de auto (behalve de instructeur gelukkig).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:55
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik mocht de eerste 3 lessen alleen maar sturen + remmen en gas geven.

Echt bagger, duurt geloof ik nog een jaar en een fortuin voordat ik dat roze papiertje hebt
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 23:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 31-01-2006 @ 23:43 :
Had ik ook. Maar alleen dat sturen was al moeilijk, want ik moest meteen de snelweg op en toen we daar vanaf kwamen stuurde ik in een scherpe bocht wat te vroeg terug, dus toen zat iedereen te gillen in de auto (behalve de instructeur gelukkig).
"Iedereen"? Jij wilde je rijbewijs "bus-vol-met-jappen" halen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:55
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 31-01-2006 @ 21:53 :
Ik vind het ook opvallend. Het is veel nuttiger om eerst flink te oefenen op koppelen en schakelen dan meteen de snelweg op te gaan. Snelweg moet je twee keer gedaan hebben en dan kun je het. Als je dat meteen aan het begin doet, schiet je er weinig mee op.
Plus dat je voor de snelweg toch wel redelijk moet kunnen sturen. Ik zwabber nu nog steeds een beetje over de snelweg, omdat het zo hard gaat
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:35
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 01-02-2006 @ 10:55 :
Plus dat je voor de snelweg toch wel redelijk moet kunnen sturen. Ik zwabber nu nog steeds een beetje over de snelweg, omdat het zo hard gaat
Dan klopt er toch iets niet hoor
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:46
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 01-02-2006 @ 10:55 :
Plus dat je voor de snelweg toch wel redelijk moet kunnen sturen. Ik zwabber nu nog steeds een beetje over de snelweg, omdat het zo hard gaat
Dan doe je toch echt iets verkeerd
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 01-02-2006 @ 10:55 :
Plus dat je voor de snelweg toch wel redelijk moet kunnen sturen. Ik zwabber nu nog steeds een beetje over de snelweg, omdat het zo hard gaat
En je hebt je rijbewijs?
Dat is een zeer geruststellende gedachte...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-02-2006 @ 12:04 :
En je hebt je rijbewijs?
Dat is een zeer geruststellende gedachte...
Nee, die heb ik dus ook nog niet

*stelt MTpower, Marco en GMB gerust*

Ik bedoelde met nu nog steeds gewoon vijftig lessen later
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 01-02-2006 @ 13:16 :
Nee, die heb ik dus ook nog niet

*stelt MTpower, Marco en GMB gerust*

Ik bedoelde met nu nog steeds gewoon vijftig lessen later
Geruststellen... ?

__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2006 @ 13:20 :
Geruststellen... ?

Het zou nogal zorgelijk zijn als ik mét rijbewijs over de snelweg zou zwalken. En volgens mij doe ik niet echt iets verkeerd, je moet gewoon heel goed sturen op de snelweg. Bij tachtig kilometer vind ik het trouwens enger, dan zijn de bomen soms erg dichtbij
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 04:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 01-02-2006 @ 13:42 :
Het zou nogal zorgelijk zijn als ik mét rijbewijs over de snelweg zou zwalken. En volgens mij doe ik niet echt iets verkeerd, je moet gewoon heel goed sturen op de snelweg. Bij tachtig kilometer vind ik het trouwens enger, dan zijn de bomen soms erg dichtbij
Is die auto wel goed uitgelijnd dan?
Ik vond het juist ontzettend makkelijk, ook met 160 ()
Het sturen gaat dan ook een stuk makkelijke omdat je het stuur maar een tikje hoeft te draaien om van baan te wisselen of met de bocht mee te gaan.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-02-2006, 05:41
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 01-02-2006 @ 10:55 :
Plus dat je voor de snelweg toch wel redelijk moet kunnen sturen. Ik zwabber nu nog steeds een beetje over de snelweg, omdat het zo hard gaat
hou dat stuur dan ook niet zo stevig vast joh.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 09:41
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Ik ga binnenkort beginnen aan mijn rijbewijs
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 09:43
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 02-02-2006 @ 10:41 :
Ik ga binnenkort beginnen aan mijn rijbewijs
Ik ooook! Heb in april of mei mn eerste les (moet nog gepland worden maar zodra ik 18 ben ga ik lessen. Heb er nu al zin in, na al die ervaringen te lezen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 11:44
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik vond het eng en leuk tegelijk. Ik durfde niet meteen weg te rijden, maar de tweede les gelukkig wel. Schakelen gaat goed, wat ik van tevoren nooit zo snel verwacht had
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 12:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-02-2006 @ 06:41 :
hou dat stuur dan ook niet zo stevig vast joh.
Witte knokkels
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-02-2006 @ 06:41 :
hou dat stuur dan ook niet zo stevig vast joh.
(a)

Dat valt wel mee, hoor.

En MTpower: uitlijnen? Maar dat is toch juist ook het vervelende, je geeft een klein tikje aan het stuur en je zit bekant alweer op de vluchtstrook
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 02-02-2006 @ 16:13 :
(a)

Dat valt wel mee, hoor.

En MTpower: uitlijnen? Maar dat is toch juist ook het vervelende, je geeft een klein tikje aan het stuur en je zit bekant alweer op de vluchtstrook
Ja, maar op de snelweg hoef je niet te sturen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 02-02-2006 @ 16:13 :
(a)

Dat valt wel mee, hoor.

En MTpower: uitlijnen? Maar dat is toch juist ook het vervelende, je geeft een klein tikje aan het stuur en je zit bekant alweer op de vluchtstrook
Of de auto wel recht is
Anders trekt hij naar een kant toe, dat kan idd irritant zijn op de snelweg.

En ik vind het juist makkelijk, je hoeft alleen maar je handen te laten rusten op het stuur, het is veelal toch recht weg
Gewoon je voet mooi stilhouden op 120
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:26
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Die komt in mei!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:39
Verwijderd
Best tof, ik had nog nooit gereden en mocht al direct gewoon rijden, schakelen etc. Verder heb ik ook de hellingproef al tijdens de 1e les gedaan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 21:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-02-2006 @ 16:30 :
Of de auto wel recht is
Anders trekt hij naar een kant toe, dat kan idd irritant zijn op de snelweg.

En ik vind het juist makkelijk, je hoeft alleen maar je handen te laten rusten op het stuur, het is veelal toch recht weg
Gewoon je voet mooi stilhouden op 120
nou, als je auto niet recht is heb je een probleem je kan m dan nog proberen te (laten) richten, maar dat heeft ook nadelen.

je bedoelt natuurlijk of de stand van de wielen wel goed is; dwz dat de diverse factoren die bepalen welke kant een wiel opwil tov de auto, zo zijn, dat het wiel 'rechtdoor wil'.

uitlijnen is een klusje dat ze zelfs bij de kwikfit fatsoenlijk kunnen doen in een kwartiertje overigens.

@vogelvrij : je doet toch iets verkeerd, als je last hebt van de directheid van het sturen. Gewoon het stuur losjes in de hand houden, en niet te veel willen sturen. Dat kan je instructeur je natuurlijk ook wel uitleggen, maar ik betwijfel oftie dat ook doet, zo te horen. tip : hou het stuur eens (losjes) beet (op 'kwart voor drie') en leg je wijs+middelvinger op de hendels aan het stuur. Als het goed is, heb je dan het stuur recht beet en doet de auto niks 'vreemds'.

mocht-ie dan nog scheef trekken, stuur dan je instructeur 's snel naar de garage !
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 15:05
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-02-2006 @ 22:20 :


@vogelvrij : je doet toch iets verkeerd, als je last hebt van de directheid van het sturen. Gewoon het stuur losjes in de hand houden, en niet te veel willen sturen. Dat kan je instructeur je natuurlijk ook wel uitleggen, maar ik betwijfel oftie dat ook doet, zo te horen. tip : hou het stuur eens (losjes) beet (op 'kwart voor drie') en leg je wijs+middelvinger op de hendels aan het stuur. Als het goed is, heb je dan het stuur recht beet en doet de auto niks 'vreemds'.

mocht-ie dan nog scheef trekken, stuur dan je instructeur 's snel naar de garage !
Dank je wel De auto is denk ik wel goed, hoor, ik denk dat ik voornamelijk het idee heb meer te moeten sturen dan nodig is. En het gaat tegenwoordig ook wel wat beter, hoor
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 18:13
lovenasty
lovenasty is offline
nog 19 dagen !! 22 feb is me 1ste rijles
__________________
..::Life goes on, and it only make me stronger::..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 22:09
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Eerste les was best leuk. Even uitleggen hoe ik moet starten en wegrijden. Ik mocht wel alleen maar het stuur gebruiken. Toen heb ik op een parkeerterrein stuuroefeningen gedaan. Later in die les mocht ik ook gaan gassen en gaan remmen. Remmen was niet zo'n probleem, ik ging die les elke keer vol op het rempedaal staan Hopelijk heb ik niet al teveel mensen achter me laten schrikken

Hij zei ook dat ik een snelle leerling was. Ik merk er na zoveel lessen dat ik de tel ben kwijtgeraakt niks van. Ik zit geloof ik al over de 60 uur Het wordt zo langzamerhand erg frustrerend.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheïsten
Verwijderd
500 12-07-2012 16:48
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #15!
Verwijderd
500 25-11-2010 14:29
Liefde & Relatie Ik weet het even niet meer..
Mariekje*
15 13-09-2005 17:05
De Kantine jouw rijleservaringen?!
potlood&pen
54 28-05-2005 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.