Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2010, 13:02
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Wat is er vernieuwend aan vraag ik mij even nu af? dat was toch ook al zo? alleen het was behoorlijk verslonsd?
Het is niet extreem vernieuwd nee. Maar de bedoeling is om strenger te gaan op treden en proberen wat meer diversiteit te creeeren. In de loop van de tijd zal het vormen moeten gaan aannemen.

Citaat:
Ik vind niet dat volle saaitopics moeten worden weggehaald. Wel zouden topics die een slotje krijgen voor reclame of omdat ze niet thuishoren op DK wat vaker verwijderd mogen worden (dus ook als er drie saaitopics tegelijk worden geopend, de twee die worden gesloten ook verwijderen).

Verder is het misschien ook een idee om wat duidelijker naar de leden te communiceren dat het echt niet noodzakelijk is dat er een direct nieuw topic wordt geopend nadat het vorige is gesloten (ik heb het dus niet over saai, maar over de andere topics). Je ziet bijvoorbeeld vaak dat men (bijvoorbeeld) een nieuw fototopic opent met als reden/openingspost "omdat de vorige vol is". Dit zie je ook vaak bij de forumer boven/onder je-topics etc. Ik wil niet pleiten voor het invoeren van een koelkastregeling, maar leden mogen best wat meer gestimuleerd worden om topics met een goede reden te openen (de vorige is vol vind ik in de meeste gevallen geen goede reden) en te proberen nieuwe ideeën te verzinnen. De forumbazen mogen zich wmb hier best wat actiever in opstellen als er weer tien "vertel iets over de forumer boven je" topics in een week worden geopend en dit sluiten om wat diversiteit en creativiteit te stimuleren.
Dat is ook iets waar we over nagedacht hebben, ja. Als er een leuk onderwerp voorbij komt, willen we dan ook stimuleren om het een eigen topic te geven. Misschien is het aantal forumer boven je topics iets om naar te kijken, ja. Dat als er weer voor de zoveelste keer een forumer boven je topic wordt geopend, hem misschien gewoon te sluiten.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Oud 20-05-2010, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Wat is er vernieuwend aan vraag ik mij even nu af? dat was toch ook al zo? alleen het was behoorlijk verslonsd?

ja. Enige nieuwe regel is strengere moderatie. De rest zijn gebakkenluchtopsommingen.
En dat neemt dan weken in beslag.
Oud 20-05-2010, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Ah helemaal prima

Ik vind het een prima beleid, well done.
Dit. Ik erger me stiekem ook best wel aan mensen die alleen maar '54' posten omdat ze toevallig de vierenvijftigste post hebben ofzo.

Dus, goed goed goed
Oud 20-05-2010, 20:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind het ook prima, maar wel een boel heisa om niets.

Edit: En er wordt steeds zo gehamerd op dat het topic voor iedereen is en dat we aardig moeten zijn, maar zijn er situaties voorgevallen dan waarin dat niet het geval was? Volgens mij zijn we in het saaitopic altijd wel tolerant?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-05-2010, 21:04
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Is er eigenlijk ook nagedacht over hoe die strengere moderatie eigenlijk gaat worden uitgevoerd? Want zoals al eerder aangekaart is het tot nu toe voor de DK fb's ook moeilijk gebleken om de andere, minder snel lopende topics op DK effectief te modereren. Hoe willen jullie dat nu dan wél gaan doen?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 20-05-2010, 21:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Is er eigenlijk ook nagedacht over hoe die strengere moderatie eigenlijk gaat worden uitgevoerd? Want zoals al eerder aangekaart is het tot nu toe voor de DK fb's ook moeilijk gebleken om de andere, minder snel lopende topics op DK effectief te modereren. Hoe willen jullie dat nu dan wél gaan doen?
De fb's hebben onderling afspraken gemaakt over wanneer er ingegrepen moet worden en hoe dat gedaan wordt, zodat iedereen vanaf nu consequent hetzelfde doet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 20-05-2010, 21:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
De fb's hebben onderling afspraken gemaakt over wanneer er ingegrepen moet worden en hoe dat gedaan wordt, zodat iedereen vanaf nu consequent hetzelfde doet.
Het gaat er om dat er überhaupt niet ingegrepen werd vaak, ook niet als er duidelijk sprake was van bijvoorbeeld enorm offtopic gedrag. Die nieuwe afspraken zijn dan vast een verbetering, maar dan wil ik nog steeds graag weten hoe ze nu wel alles (en meer dan voorheen!) willen gaan controleren als dat eerst ook niet lukte.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 20-05-2010, 21:43
Verwijderd
Citaat:
- :;;;;DDD
- ;D:
Mogen die wel als reactie op iets? Niemand maakt namelijk een losse ;dd;d;d;d;d post.
Oud 20-05-2010, 21:57
Verwijderd
Misschien is het wel een idee om gesloten topics automatisch helemaal naar beneden te laten zakken, zodat ze altijd onderaan de pagina staan. Eventueel wel met de mogelijkheid om dit uit te schakelen.

Citaat:
Ik vind niet dat volle saaitopics moeten worden weggehaald. Wel zouden topics die een slotje krijgen voor reclame of omdat ze niet thuishoren op DK wat vaker verwijderd mogen worden (dus ook als er drie saaitopics tegelijk worden geopend, de twee die worden gesloten ook verwijderen).

Verder is het misschien ook een idee om wat duidelijker naar de leden te communiceren dat het echt niet noodzakelijk is dat er direct een nieuw topic wordt geopend nadat het vorige is gesloten (ik heb het dus niet over saai, maar over de andere topics). Je ziet bijvoorbeeld vaak dat men (bijvoorbeeld) een nieuw fototopic opent met als reden/openingspost "omdat de vorige vol is". Dit zie je ook vaak bij de forumer boven/onder je-topics etc. Ik wil niet pleiten voor het invoeren van een koelkastregeling, maar leden mogen best wat meer gestimuleerd worden om topics met een goede reden te openen (de vorige is vol vind ik in de meeste gevallen geen goede reden) en te proberen nieuwe ideeën te verzinnen. De forumbazen mogen zich wmb hier best wat actiever in opstellen als er weer tien "vertel iets over de forumer boven je" topics in een week worden geopend en dit sluiten om wat diversiteit en creativiteit te stimuleren.
Waarom zou een vol topic geen goede reden zijn? Misschien wil men wel weer verder praten over de foto's, of doorgaan met het forumer boven je/onder je-spelletje.
Oud 20-05-2010, 22:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Misschien is het wel een idee om gesloten topics automatisch helemaal naar beneden te laten zakken, zodat ze altijd onderaan de pagina staan. Eventueel wel met de mogelijkheid om dit uit te schakelen.
Ik heb begrepen dat je dat dat alleen voor álle topics kan laten gelden op een (sub?)forum, dus niet met uitschakelen als mogelijkheid voor een topic dat je wel bovenaan wil laten staan.

En de opmerkingen over 'wat is nou de vernieuwing?' zijn een beetje flauw. Want er was vernieuwing, toen was er een hoop commentaar, toen is er naar geluisterd en kwam dit beleid waarbij het WSZ met kleine aanpassingen gewoon in stand blijft juist vanwege jullie feedback. En dan worden er nou opmerkingen gemaakt over gebakken lucht, heisa om niks en gebrek aan vernieuwing. Ehh... we kunnen het oude plan met véél vernieuwing er wel weer bij pakken hoor?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-05-2010, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb begrepen dat je dat dat alleen voor álle topics kan laten gelden op een (sub?)forum, dus niet met uitschakelen als mogelijkheid voor een topic dat je wel bovenaan wil laten staan.

En de opmerkingen over 'wat is nou de vernieuwing?' zijn een beetje flauw. Want er was vernieuwing, toen was er een hoop commentaar, toen is er naar geluisterd en kwam dit beleid waarbij het WSZ met kleine aanpassingen gewoon in stand blijft juist vanwege jullie feedback. En dan worden er nou opmerkingen gemaakt over gebakken lucht, heisa om niks en gebrek aan vernieuwing. Ehh... we kunnen het oude plan met véél vernieuwing er wel weer bij pakken hoor?
Een betere vernieuwing lijkt me dat de forumbazen die met dit lumineuze idee kwamen hun functioneren als DK-fb eens evalueren, aangezien ze kennelijk de complete aansluiting met de community kwijt zijn.
Oud 20-05-2010, 23:13
Verwijderd
Citaat:

Edit: En er wordt steeds zo gehamerd op dat het topic voor iedereen is en dat we aardig moeten zijn, maar zijn er situaties voorgevallen dan waarin dat niet het geval was? Volgens mij zijn we in het saaitopic altijd wel tolerant?
Ja, ik begrijp ook niet waarom dat zo nadrukkelijk wordt gezegd. Er zijn weleens rellen geweest, maar dat was incidenteel. En volgens mij was de laatste al weer een heel tijdje terug.
Nieuwelingen worden ook hartelijk welkom geheten met allerlei vragen aan die persoon.
Oud 21-05-2010, 00:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Waarom zou een vol topic geen goede reden zijn? Misschien wil men wel weer verder praten over de foto's, of doorgaan met het forumer boven je/onder je-spelletje.
Op een gegeven moment krijg je dat alleen nog maar dezelfde topics op de voorpagina staan, terwijl je denk ik ook een beetje diversiteit moet aanmoedigen, om te voorkomen dat het saai wordt.

En sorry, maar ik vind dat je een topic gewoon met een goede reden moet openen, dus als je een fototopic wil openen, zoek je maar een foto van jezelf op, in plaats van dat je een fototopic hebt waar in de eerste pagina's geen foto te vinden is.
__________________
you're not my demographic
Oud 21-05-2010, 08:16
Verwijderd
nou ik denk dat er sowieso wel een foto komt we gaan niet praten over een topic dat 50 posts heeft en niet vol is, nee er zitten sowieso 3 foto's bij
En als je diversiteit wil kan je daar ook bij jezelf mee beginnen?
Oud 21-05-2010, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Op een gegeven moment krijg je dat alleen nog maar dezelfde topics op de voorpagina staan, terwijl je denk ik ook een beetje diversiteit moet aanmoedigen, om te voorkomen dat het saai wordt.

En sorry, maar ik vind dat je een topic gewoon met een goede reden moet openen, dus als je een fototopic wil openen, zoek je maar een foto van jezelf op, in plaats van dat je een fototopic hebt waar in de eerste pagina's geen foto te vinden is.
Leuk voor mensen die net in één van de laatste posts van het topic foto's posten.

Citaat:
Ik heb begrepen dat je dat dat alleen voor álle topics kan laten gelden op een (sub?)forum, dus niet met uitschakelen als mogelijkheid voor een topic dat je wel bovenaan wil laten staan.

En de opmerkingen over 'wat is nou de vernieuwing?' zijn een beetje flauw. Want er was vernieuwing, toen was er een hoop commentaar, toen is er naar geluisterd en kwam dit beleid waarbij het WSZ met kleine aanpassingen gewoon in stand blijft juist vanwege jullie feedback. En dan worden er nou opmerkingen gemaakt over gebakken lucht, heisa om niks en gebrek aan vernieuwing. Ehh... we kunnen het oude plan met véél vernieuwing er wel weer bij pakken hoor?
Ik bedoelde het dus ook voor alle topics op DK, eventueel alleen wel met een mogelijkheid om het voor alle topics binnen het subforum uit te schakelen.
Oud 21-05-2010, 21:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, het is leuk om al die als dit en dat en andere uitzonderlijke gevallen op te gaan noemen, maar het is gewoon vaak zo dat er topics worden geopend waarbij het topic meer uit automatisme wordt geopend dan om iets anders.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-05-2010, 00:16
Allure
Allure is offline
Het is toch geen probleem als er een topic wordt geopend omdat het andere topic vol is? Als er geen animo is voor dat topic, zakt het vanzelf wel naar beneden.
Oud 22-05-2010, 14:21
Verwijderd
Hoop geouwehoer om helemaal niks dus, hopelijk zien jullie dat nu ook in, en leren jullie ervan. Mkay?
Oud 22-05-2010, 21:09
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Is er eigenlijk ook nagedacht over hoe die strengere moderatie eigenlijk gaat worden uitgevoerd? Want zoals al eerder aangekaart is het tot nu toe voor de DK fb's ook moeilijk gebleken om de andere, minder snel lopende topics op DK effectief te modereren. Hoe willen jullie dat nu dan wél gaan doen?
Citaat:
Het gaat er om dat er überhaupt niet ingegrepen werd vaak, ook niet als er duidelijk sprake was van bijvoorbeeld enorm offtopic gedrag. Die nieuwe afspraken zijn dan vast een verbetering, maar dan wil ik nog steeds graag weten hoe ze nu wel alles (en meer dan voorheen!) willen gaan controleren als dat eerst ook niet lukte.
Missy naamzoek.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 22-05-2010, 21:17
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
We willen beter gaan moderen door de posts direct op te slaan en te verwijderen. Als er aanleiding is tot actie, zal dit ook gedaan worden. Eerst werd er vooral Ontopic! geroepen, nu proberen we direct actie te ondernemen.

Zoals ook eerder aangegeven, gaan we er in zijn geheel strenger in zijn. Het is niet zozeer dat er voorheen niet gecontroleerd werd, maar dat is voor de leden niet altijd zichtbaar, nu ook niet. Behalve dat deze posts worden verwijderd.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 22-05-2010, 23:15
Verwijderd
Maar wat mag ik bijvoorbeeld wel en niet zeggen in het saaitopic?
Of word ik gewoon terug geroepen als ik iets post wat er niet thuis hoort?
Oud 22-05-2010, 23:30
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
We willen beter gaan moderen door de posts direct op te slaan en te verwijderen. Als er aanleiding is tot actie, zal dit ook gedaan worden. Eerst werd er vooral Ontopic! geroepen, nu proberen we direct actie te ondernemen.
Het gaat er dus om dat dát vaak ook niet gedaan werd, aangezien er soms dagen (!) geslowchat werd in andere topics (bijvoorbeeld in het foto en meettopic).

Citaat:
Zoals ook eerder aangegeven, gaan we er in zijn geheel strenger in zijn. Het is niet zozeer dat er voorheen niet gecontroleerd werd, maar dat is voor de leden niet altijd zichtbaar, nu ook niet. Behalve dat deze posts worden verwijderd.
Jullie hebben dus al die tijd al die offtopic posts wel gezien, maar nog niet eens gezegd dat er ontopic gegaan moest worden?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 23-05-2010, 10:56
Verwijderd
Wat is er nu geleerd van de fouten die zijn gemaakt m.b.t. de genomen beslissingen en de communicatie naar de leden? Waarom neemt niemand verantwoordelijkheid en waarom biedt niemand excuses aan?
Oud 23-05-2010, 15:55
Verwijderd
Citaat:
En de opmerkingen over 'wat is nou de vernieuwing?' zijn een beetje flauw. Want er was vernieuwing, toen was er een hoop commentaar, toen is er naar geluisterd en kwam dit beleid waarbij het WSZ met kleine aanpassingen gewoon in stand blijft juist vanwege jullie feedback. En dan worden er nou opmerkingen gemaakt over gebakken lucht, heisa om niks en gebrek aan vernieuwing. Ehh... we kunnen het oude plan met véél vernieuwing er wel weer bij pakken hoor?


Maar dat dit besluit genomen is, laat zien dat de heisa vooraf niet nodig was geweest.
Oud 28-05-2010, 23:40
Verwijderd
Ik zou nog graag antwoord krijgen op de vraag in hoeverre Missy en Miekje van mening zijn dat ze nog aansluiting hebben bij de DK-community.
Oud 28-05-2010, 23:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat heeft hier verder niet echt iets mee te maken, stuur ze maar een brief

Dit topic krijgt een mooi slot, aangezien het nu toch geen doel meer dient.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.