Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2001, 18:37
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
zijn cracks illegaal?
of mag je zelf weten wat je met de software (demos) op je hdd doet?
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2001, 18:39
enterz
enterz is offline
wat denk je zelf??

als ik software programeur zou zijn (okay ben ik een klein beetje ook wel) dan wil je niet dat mensen gratis je programma zitten te gebruiken..(tenzij het open source is dus, maar dan heb je ook geen cracks nodig)daar wil je geld op verdienen..
dus sja.. zal het illegaal zijn..

vast wel..

__________________
Linux is like a wigwam, no windows, no gates apache inside
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 18:41
F10®!@n
F10®!@n is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:04
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
een andere vraag:
ik had een demo versie van ms office 2000 die tot 1 november 1999 hoorde te werken

bij mij bleef hij echter gewoon werken (doordat ik het i.c.m. een legale word 2000 gebruik, die een bepaald bestand vervangt)

is dat ook illegaal?
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:19
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Ja want je hebt een licentie voor 30 november 1999.
Dat je dat kraakt(al dan niet bewust) door een legale versie maakt die overeenkomst niet ongeldig.
Dus Illigaal.

Effe een aanvulling op cracks:
Het maken van een crack is niet ILLEGAAL het gebruik maken van een crack wel.
dr in somige landen is het downloaden van een crack al illegaal(nl ook dacht ik).
Feit blijft dat je een overeenkomst breekt door een crack daarom is het illegaal.

Groeten

Edwin
__________________
Http://www.edjuh.nl -->> mijn Site Http://f4rum.tk --> HET forum ..Edjuh de rapper..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:31
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
een andere vraag:
ik had een demo versie van ms office 2000 die tot 1 november 1999 hoorde te werken

bij mij bleef hij echter gewoon werken (doordat ik het i.c.m. een legale word 2000 gebruik, die een bepaald bestand vervangt)

is dat ook illegaal?

Dat is net zoiets als een foutje maken bij het maken van een prijskaartje van je afgewogen groenten , als je er ongeluk appel kiest ipv goudappels (die duurder zijn) dan betaal je minder, en ben je eigenlijk illigaal bezig
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:33
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Preaper schreef:
Dat is net zoiets als een foutje maken bij het maken van een prijskaartje van je afgewogen groenten , als je er ongeluk appel kiest ipv goudappels (die duurder zijn) dan betaal je minder, en ben je eigenlijk illigaal bezig

maar als de winkelbediende dan appel kiest ipv goudappel?
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:38
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Reverse engineering van bijna alle programma's is illegaal. Bovendien overtreed je de auteursrechten en copyrights.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 21:51
Refro
Refro is offline
Moet ik toch effe de beheerder terrugfluiten je mag alle programma's reverse engineeren maar je mag met de kennis vervolgens wel niets doen wat in jouw voordeel werkt. Maar voor pure studiedoeleinden mag het wel.

Dit is ook de manier hoe ms-dos ontstaan is een of andere gast heeft de DOS van ibm reversed ge-engineerd en vervolgens zijn alle aantekeningen gejat, ra ra hoe zouden die toch bij billie boy zijn gekomen?

Grtz Remko
__________________
win or loose your all gonna die
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 22:07
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Refro schreef:
Dit is ook de manier hoe ms-dos ontstaan is een of andere gast heeft de DOS van ibm reversed ge-engineerd en vervolgens zijn alle aantekeningen gejat, ra ra hoe zouden die toch bij billie boy zijn gekomen?

Grtz Remko
Err... PC-DOS (van IBM dus) is copyright van IBM én Microsoft. Nouja, 6.3 iig ('k heb dat hier nog), eerdere ook neem ik aan. Hoe komt dat? Simpel. MS heeft DOS ontwikkeld voor IBM (PC-DOS) en later haar eigengemaakte systeem zelf uitgebracht als MS-DOS
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 22:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Refro schreef:
..je mag met de kennis vervolgens wel niets doen wat in jouw voordeel werkt..

..maar voor pure studiedoeleinden mag het wel..
Dus studeren is geen voordeel nadelig zou ik het niet willen noemen wat wil je dan met die studies doen? Daar mag je dan een scriptie oid. over schrijven? Die je op internet zet? Die door meneer O.N. Bekend gelezen wordt, die vervolgens deze kennis gebruikt om er iets mee te doen als een clone schrijven?

GPL is gewoon een stuk simpeler dan dt gehannes.

Citaat:
Dit is ook de manier hoe ms-dos ontstaan is een of andere gast heeft de DOS van ibm reversed ge-engineerd en vervolgens zijn alle aantekeningen gejat, ra ra hoe zouden die toch bij billie boy zijn gekomen?
Fabeltje.

"Gates had nog nooit een besturingssysteem geprogrammeerd, maar hij beweerde dat hij in korte tijd een 16-bits besturingssysteem kon leveren dat aan de specificaties van IBM voldeed. Microsoft zocht daarvoor contact met Tim Patterson van Seattle Computer Products, die al een ruwe versie van een besturingssysteem voor de 8086 had gemaakt. Hij noemde dit QDOS (van Quick and Dirty Operating System), een besturingssysteem dat geheel in Assembler geschreven was en uit ongeveer 4000 regels code bestond. In oktober 1980 kocht Microsoft rechten om QDOS te verkopen voor $50.000,- van Seattle Computer Products, zonder er bij te vertellen dat het operating system uiteindelijk voor IBM bedoeld was.

Tim Patterson kwam later zelfs bij Microsoft in dienst om het besturingssysteem voor de IBM-PC te vervolmaken. In samenwerking met IBM werd het besturingssysteem klaar gemaakt voor de personal computer in in juli 1981 was 'IBM Personal Computer DOS 1.0' (PC-DOS) klaar om verscheept te worden. Gates had in zijn contract bovendien bedongen dat DOS niet uitsluitend in combinatie met IBM-computers verkocht mocht worden, maar dat ze na verloop van tijd ook een eigen versie op de markt mochten brengen. Dit werd het 'Microsoft Disk Operating System' (MS-DOS). Zo liepen de ontwikkellijnen van MS-DOS en PC-DOS na een halfjaar uitelkaar. Beide fabrikanten (IBM en Microsoft) brachten hun eigen vernieuwingen en mogelijkheden in het besturingssysteem aan.
"

Niet het complete verhaal, maar een stukje.
Bron: alt.hack.nl FAQ
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 22:29
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Refro schreef:
Moet ik toch effe de beheerder terrugfluiten je mag alle programma's reverse engineeren maar je mag met de kennis vervolgens wel niets doen wat in jouw voordeel werkt. Maar voor pure studiedoeleinden mag het wel.
Dat is dus complete onzin. Lees de licentie-overeenkomsten maar eens door.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Sectorwerkstuk Hulp!!
Jannetje19
4 12-02-2014 07:50
Games Met of zonder CD
Noeleke
9 10-04-2011 14:21
Software & Hardware beveiliging van CD afhalen
Verwijderd
19 25-07-2005 00:10
Software & Hardware [Alg] Gehackt?
shifty
34 26-05-2005 09:54
Software & Hardware [Algemeen] Is dit illegaal?
halilo
11 15-11-2004 17:47
Games Age Of Empires II
The Sentinal
17 06-07-2003 15:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.