Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 17:32
#BitCh182
Avatar van #BitCh182
#BitCh182 is offline
Ben jij al een keer in Australie geweest?!

Nah, het is best duur reisje, dat wel, maar zeker wel waard!
Als je van plan ben een keer te gaan, ga dan zeker naar :

- Tasmanie (het grootste eiland van Australie)
- Great Barrier Rif (handig als je houd van het mooiste Koraalrif of als duiken je grootste passie is)
- Canberra (hoofdstad Australie)
- Sydney (mooie stad vol activiteiten, kijk, en doe dingen enzo )
- West-Australia (Mooie grote woestijn, veel kangoeroe's en andere wilde beesten)
- Alice Springs (ook heel mooie natuurlandschap) wel erg dor en droog daar trouwens maar als je daar van houdt?


Wat zijn jouw ervaringen met Australië?
__________________
¤fuck me I'm Famous_

Laatst gewijzigd op 26-02-2004 om 19:14.
Advertentie
Oud 26-02-2004, 18:12
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ga als ik m'n opleiding afheb dat is over een jaar of 4 denk ik, Ik heb veel over Perth gehoord (omdat m'n ouders daar hebben gewoond) dus dat wil ik ook zeker zien de rest van de info haal ik van backpacker sites af, als je naar Australie heen wilt is het heel!!!! erg verstandig daar op te kijken.

Zoek zelf de sites maar zijn er zat.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 26-02-2004, 19:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
topic titel en bericht aangepast, zie pm
__________________
Oud 27-02-2004, 14:28
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Austarlie is toch geen werelddeel?--> omdat je het over tasmanie hebt dat dat het grootste eiland van australie is, ik dacht dat australie een onderdeel was van werelddeel Oceanie en dat tasmanie daar dan een landje van is ofzow
Oud 27-02-2004, 15:22
#BitCh182
Avatar van #BitCh182
#BitCh182 is offline
nee, Australie is geen wereld deel, maar tasmanie hoort wel bij Australie, net zoals bijvoorbeeld : Nederland en Texel . Snap?
Australie hoort tot het wereld deel Oceanie, dat wel .
__________________
¤fuck me I'm Famous_
Oud 27-02-2004, 17:07
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Oke weer wat geleerd
Oud 03-03-2004, 13:58
Rossichicky
Rossichicky is offline
Ik ben al een paar keer in Australie geweest, in Sydney en de omgeving.
Ik was eigenlijk van plan komende december weer te gaan, maar dat gaat niet lukken

nouja, over een paar jaar ga ik daar zoeken naar een stageplaats en blijf ik er waarschijnlijk 1 jaar ofzo
Oud 03-03-2004, 14:37
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Het is mijn grootste wens om daar een keer heen te gaan en dat gaat ook zeker gebeuren als het aan mijn ligt...
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Oud 03-03-2004, 14:48
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 03-03-2004 @ 14:37:
Het is mijn grootste wens om daar een keer heen te gaan en dat gaat ook zeker gebeuren als het aan mijn ligt...
idem, alleen dan één van mijn grootste wensen...
Oud 06-04-2004, 23:04
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Ja ik ga naar Australië! In oktober, voor plus minus 7 maanden.
Lijkt me heeeeeeeel eRRug cool, volgens mij zijn de mensen daar superrelaxed. My kind of people.

- Tasmanie; ga ik niet heen...
- Great Barrier Rif; wel, duiken jeej
- Canberra (hoofdstad Australie); Ja wil ik wel zien ja
- Sydney; ook, daar land ik. Verder ga ik werken daar. (moet wel gezien geldprobleem anders)
- West-Australia (Mooie grote woestijn, veel kangoeroe's en andere wilde beesten); JAAA
- Alice Springs; Ja is wel de bedoeling

Hey TS, vergeet niet Melbourne he!!! En Nieuw Zeeland.

Nou goed, ik heb er iig geval zin in!!
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 07-04-2004, 09:51
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik ben twee keer in Australie geweest. Eerst een maand of 10 als backpacker, daarna nog drie weken rondreizen met mijn vriendinnetje, die Australische is. Over een jaar ofzo gaan we ook voor een paar jaar daar wonen, heb er al zin in
Je hebt inderdaad de mooiere dingen al opgenoemd, hoewel ik Canberra niet als een must-see beschouw. Maar goed, iedereen heeft andere begrippen voor wat hij mooi vindt
Melbourne en Sydney zijn geweldige steden, het rif is tres , en vergeet niet om Fraser island te gaan zien als je erheen gaat: lekker kamperen in de duinen en wandelingen maken door geweldige natuur.
Ik heb een vierdaagse fietstocht door de Tablelands gemaakt (ten westen van Cairns), wat ook erg indrukwekkend is. Als je de tijd hebt zou ik dat zeker doen.

Er is voor iedereen wat, dat is het mooie van het land
__________________
getrouwd ©
Oud 11-04-2004, 15:30
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Asutralië is wel leuk. Wel een beetje saai maar dat ligt aan wat je er gaat doen. Mijn moeder komt er vandaan en in mijn familie van ma's kant wordt er dus ook veel over gesproken.
Alleen moeten jullie je niet al te veel voorstellen hoor, de cultuur en dergelijke lijkt veel op de Nederlandse alleen schijnt het erg aantrekkelijk te zijn, ik denk gewoon omdat het zo ver weg is...
Oud 12-04-2004, 00:42
MissEvil
Avatar van MissEvil
MissEvil is offline
Nog nooit geweest, maar wil er wel heel erg graag heen En dat ga ikook zeker nog een keer doen
__________________
________________
Oud 12-04-2004, 10:35
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 07-04-2004 @ 09:51 :
Ik ben twee keer in Australie geweest. Eerst een maand of 10 als backpacker, daarna nog drie weken rondreizen met mijn vriendinnetje, die Australische is. Over een jaar ofzo gaan we ook voor een paar jaar daar wonen, heb er al zin in
Je hebt inderdaad de mooiere dingen al opgenoemd, hoewel ik Canberra niet als een must-see beschouw. Maar goed, iedereen heeft andere begrippen voor wat hij mooi vindt
Melbourne en Sydney zijn geweldige steden, het rif is tres , en vergeet niet om Fraser island te gaan zien als je erheen gaat: lekker kamperen in de duinen en wandelingen maken door geweldige natuur.
Ik heb een vierdaagse fietstocht door de Tablelands gemaakt (ten westen van Cairns), wat ook erg indrukwekkend is. Als je de tijd hebt zou ik dat zeker doen.

Er is voor iedereen wat, dat is het mooie van het land
Is Perth wat? M'n ouders hebben er gewoond en daar wil ik ook nog heen..

offtopic zit jij ook op derat?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 12-04-2004, 12:37
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Perth is een mooie stad
Ze hebben mooi water, bootjes enzo. Je kan er geweldig uitgaan schijnt, en ze hhebben leuke terrasjes. Ook de mooiste dierentuin die ik ooit gezien heb...
Maar eerlijk gezegd vind ik Perth een beetje te warm het wordt in de zomer zonder problemen 40 graden, en dat vind ik een beetje overdreven: je kunt niks doen zonder te gaan zweten


Offtopic: Ik zit niet op de Rat, maar lees hem wel elke dag ja
__________________
getrouwd ©
Oud 20-04-2004, 13:43
bignielz
bignielz is offline
Ik ben er nog nooit geweest maar er woont wel wat vage achterfamilie van me

ik heb wel het plan om mischien samen met een vriendje na onze havo een jaar naar australie en nieuwe zeeland te gaan om daar te gaan backpakken
Oud 22-04-2004, 11:54
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
bignielz schreef op 20-04-2004 @ 13:43 :
Ik ben er nog nooit geweest maar er woont wel wat vage achterfamilie van me

ik heb wel het plan om mischien samen met een vriendje na onze havo een jaar naar australie en nieuwe zeeland te gaan om daar te gaan backpakken
backpacken zuigt.
Oud 22-04-2004, 17:32
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Sweet_Hadar schreef op 22-04-2004 @ 11:54 :
backpacken zuigt.
__________________
getrouwd ©
Ads door Google
Oud 22-04-2004, 17:43
Trebbor
Trebbor is offline
Citaat:
#BitCh182 schreef op 26-02-2004 @ 17:32 :
Ben jij al een keer in Australie geweest?!

- Tasmanie (het grootste eiland van Australie)
- Great Barrier Rif (handig als je houd van het mooiste Koraalrif of als duiken je grootste passie is)
- Canberra (hoofdstad Australie)
- Sydney (mooie stad vol activiteiten, kijk, en doe dingen enzo )
- West-Australia (Mooie grote woestijn, veel kangoeroe's en andere wilde beesten)
- Alice Springs (ook heel mooie natuurlandschap) wel erg dor en droog daar trouwens maar als je daar van houdt?

Ben net twee weken terug thuis van 5 maanden Australie en 2 maanden Nieuw-Zeeland.
Aanvullingen op jouw lijstje:
-Tasmanie wordt door de meeste reizigers overgeslagen. Niet doen! Het is een van de mooiste delen van Australie. Vooral Cradle Mt NP, en Freycinet Peninsula (met het oogverblindend mooie Wineglass Bay) zijn de moeite meer dan waard. Vergeet ook vooral de talloze watervallen niet.
-Het Ningaloo Reef in Western Australia schijnt mooier en minder toeristisch te zijn dan het GBR. Allebei niet geweest, dus geen eigen ervaring.
-Canberra is onbetwist de meest saaie hoofdstad ter wereld. Het bestaat voor 80% uit politici, en is in het weekend uitgestorven. Heeft wel een hele hoop erg mooie musea, maar als dat je ding niet is moet je er niet zijn. Heb er het concert van Live bezocht, en wilde daarna (op een zaterdagavond uurtje of 11) een leuke kroeg in, maar kon er niet een vinden!
Wel hele rustige stad.
-Alice Springs is geen donder aan. Maar verlaat je 'the Alice' en ga je richting Uluru en de Olgas, dan wordt het pas echt leuk. Rode rotsen, blauwe lucht en heel veel niets.
Ik was diep onder de indruk van de zonsopgang bij Uluru. Ook het slapen onder de sterrenhemel, in een swag (een slaapzak en matras ineen) was fanatastisch. Doordat er geen lichtvervuiling is kon je miljarden sterren zien. Ongelooflijk!
-Sydney is erg mooi. Natuurlijk het Opera House en de Harbour Bridge. Vanaf Macquarie Point in de Botanic Gardens (aanrader!) kun je ze allebei zien. PErfecte locatie voor het kijk-mama-ik-ben-in-Australie-foto.
-Veel mensen vinden Melbourne erg gaaf, ik niet. Wel leuk om over het Albert Park (waar de formule 1 wordt gehouden) te rijden.
Adelaide is dan wel weer een hele relaxte stad. Veel rustiger dan Sydney, met erg vriendelijke locals. Darwin is een uit de kluiten gewassen dorp.
-Niet veel mensen komen in de Snowy Mountains, ongeveer 500 km te zuiden van Sydney, en 200km ten noorden van Canberra. Het skieen staat er nog in de kinderschoenen, maar was voor mij als beginneling erg gaaf. een dorp, vijf liften that's it.
De hoogste berg in Australie (Mt koscziusko) is redelijk makkelijk te beklimmen, het is meer een zware wandeling. De uitzichten zijn absoluut de moeite waard.

Ik heb een website gemaakt met verslagen en foto's van mijn reis, maar weet niet zeker of ik de link mag posten.
__________________
Wees consequent, maar niet altijd.
Oud 23-04-2004, 10:46
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Trebbor schreef op 22-04-2004 @ 17:43 :
Ik heb een website gemaakt met verslagen en foto's van mijn reis, maar weet niet zeker of ik de link mag posten.
Volgens mij wel gewoon hoor, het is toch ontopic?
En als niet, PM hem dan even aan me, ik wil graag wel even kijken! Altijd leuk, ervaringen van anderen
__________________
getrouwd ©
Oud 23-04-2004, 11:50
Trebbor
Trebbor is offline
www.trebbor.tk
__________________
Wees consequent, maar niet altijd.
Oud 26-04-2004, 21:59
Cupcake
Avatar van Cupcake
Cupcake is offline
Ik ben 5 jaar geleden naar Australië geweest, naar de stad Brisbane, hele leuke gezellige stad. Het zit ook vlakbij de Goldcoast, een mooi stadje langs de kust met in de buurt veel pretparken. Vlakbij de Sunshine coast, ook langs de kust. De Glasshouse mountains die je kunt beklimmen. En een soort krokodillenpark van Steve Irwin (Crocodile man). Er is veel te doen in de buurt van Brisbane.
Ik ben verder niet in andere steden geweest, wat ik wel erg jammer vind. Ik ben verder alleen op het vliegveld van Sydney geweest. Ik ben niet verder gegaan omdat ik ook op familiebezoek was en daar veel tijd mee besteedde, wat ook erg leuk was!
Ik ga zeker nog een keer, ik hoop volgend jaar, en dan ga ik ook veel verder dan Brisbane!
__________________
You are my world
Oud 29-04-2004, 17:51
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 07-04-2004 @ 09:51 :
Ik ben twee keer in Australie geweest. Eerst een maand of 10 als backpacker, daarna nog drie weken rondreizen met mijn vriendinnetje, die Australische is. Over een jaar ofzo gaan we ook voor een paar jaar daar wonen, heb er al zin in

Er is voor iedereen wat, dat is het mooie van het land
Ohdear..dat zou ik nu es écht zO graag doen.. met mn rugzak door Australië voor een maand ofzo.. Ben je dan met een tent gegaan? Of daar gastgezinnen gezocht?
Ooit ga ik ookkes trekken met mn rugzak.. maar waar te beginnen he aangezien het niet zo'n simpele zaak is..
Oud 30-04-2004, 11:44
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 29-04-2004 @ 17:51 :
Ohdear..dat zou ik nu es écht zO graag doen.. met mn rugzak door Australië voor een maand ofzo.. Ben je dan met een tent gegaan? Of daar gastgezinnen gezocht?
Ooit ga ik ookkes trekken met mn rugzak.. maar waar te beginnen he aangezien het niet zo'n simpele zaak is..
Ohdear, da's helemaal niet moeilijk hoor
Ik heb daar geen tent gehad, maar in jeugdherbergen blijven slapen... Australie is ontzettend goed ingericht op backpackers, omdat er jaarlijks duizenden van komen. Het is, zeker als je voor een maandje gaat, aan kwestie van een ticket boeken, een reisgids kopen (geen Lonely Planet als je alternatief wilt zijn!) en je tas inpakken. Je komt aan in Australie, belt een hostel op en vraagt of ze nog plaats hebben, ze komen je soms zelfs ophalen vanaf het vliegveld (anders pak je een bus ofzo) en in het hostel zie je honderden advertenties van busmaatschappijen die je door Australie willen vervoeren, van andere rugzakkers die nog een plaatsje vrij hebben in de auto etc. Je belt hun op, kijkt of het klikt en of ze de kant op gaan waar jij heen wilt, en je pakt je rugzak weer in.
Serieus: het is NIET moeilijk. Je moet alleen wat geld hebben, en niet bang zijn je dagen door te brengen met vreemden (als je alleen reist althans). Maar dat is juist de charme ervan.
Veel plezier!
(PM als je het serieus wilt doen, en nog meer vragen hebt)
__________________
getrouwd ©
Oud 04-05-2004, 12:14
Nuck
Nuck is offline
Ik heb familie wonen in Sydney en ik wil er zeker op een vrij korte termijn voor een periode heen .
__________________
As if!
Advertentie
Oud 05-05-2004, 18:02
mill's mess
mill's mess is offline
Ben nu nog geen weekje terug van mijn 8-maandige trip door Australia, New-Zealand en Thailand. Was leuk!!! Mis iedereen zo ontzettend die ik heb leren kennen en het is zo leuk om al die verhaaltjes van iedereen te lezen die er nu nog zit, bijna ongelooflijk

Backpacken zelf vind ik helemaal toppie, snap niet waarom er zo negatief over wordt gedaan, zolang je naar mijn mening maar niet te snel reist. Jij moet een plaats leren kennen, maar je moet de plaats ook de tijd te geven om jou te leren kennen!
Hetzelfde over de lonely planet: dat boek geeft gewoon wat nuttige weetjes over bepaalde gebieden in Oz en is erg leuk om wat in rond te bladeren als je eventjes niets te doen hebt. Wel is het boek zwaar en gaat het reizen door Oz zo gemakkelijk dat je hem niet echt nodig hebt.

- Een plaats waar niet veel reizigers/toeristen te vinden zijn en waar je nauwelijks wat over hoort is Cape York. Ligt in het noorden van Queensland, Ten noorden van Cairns, Daintree en Cape Tribulation. The tip of Australia! Met een 4-wheel-drive twee weken het regenwoud in: bosbranden, crocs en andere gedierte, river-crossings, zandvlakten, aboriginals, zee, wildkamperen, oftewel: adventure
- Melbourne krijgt van mij ook helemaal een plus-puntje. Tennistoernament, racetoernament, St. Kilda festival en natuurlijk de vele lounge-clubs die er te vinden zijn. De Universiteit van Melbourne is ook zeker een bezoekje waard.
- Canberra en Sydney zou ik volgende keer skippen.
- West-coast/ Tasmania/ Broome komt eraan!!

Maar natuurlijk is iedereen verschillend en vindt iedereen ergens anders zijn hoogtepunt.
Oud 05-05-2004, 19:48
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
mill's mess schreef op 05-05-2004 @ 18:02 :
Jij moet een plaats leren kennen, maar je moet de plaats ook de tijd te geven om jou te leren kennen!
haha! Da's een goeie.
(ik ben nog geen plaats tegengekomen die mij wilde leren kennen...)
__________________
getrouwd ©
Oud 06-05-2004, 08:03
Rossantha
Rossantha is offline
Over een paar jaar ga ik zeker een paar maanden naar Australië om vele plaatsen en gebieden te bezichtigen
Oud 08-05-2004, 12:27
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Ik heb al serieus plannen om er na m'n havo 6 maanden/een jaar te gaan werken of studeren en ik wil nu eigenlijk al beginnen met sparen.
Aan de mensen die er al eens zijn geweest: met welke organisatie gingen jullie, hoe duur was het? enz.
Oud 10-05-2004, 14:36
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
Yvat schreef op 08-05-2004 @ 12:27 :
Ik heb al serieus plannen om er na m'n havo 6 maanden/een jaar te gaan werken of studeren en ik wil nu eigenlijk al beginnen met sparen.
Aan de mensen die er al eens zijn geweest: met welke organisatie gingen jullie, hoe duur was het? enz.

Organisatie? Die heb je niet echt nodig in Oz-land! Alles is zo gemakkelijk om zelf te regelen daar. Organisatie = geldverspilling.
Je hebt nederlandse organisaties als iets van 'OzBackpackers' en iets van 'TravelActive' (je kunt ze vinden op t internet).

Nja, de meningen zijn hier vaak over verdeeld, maar ik raad je zeker aan zonder te gaan. Net zo gemakkelijk en zeker goedkoper (btw. organisaties geven vaak werkgarantie, maar vertrouw hier niet teveel op!).

Oz-land is erg duur om te reizen, neem veel, veel, veel geld mee als je niet veel wil werken!!
Oud 11-05-2004, 12:09
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
mill's mess schreef op 10-05-2004 @ 14:36 :
Organisatie? Die heb je niet echt nodig in Oz-land! Alles is zo gemakkelijk om zelf te regelen daar. Organisatie = geldverspilling.
Precies!
Het is alleen handig als je alleen gaat en je hebt geen zin om alleen in het vliegtuig te zitten, want met een organisatie is zit je met meerdere die allemaal in hetzelde schuitje zitten.
Maar als je daar niet bang voor bent kun je prima gewoon zelf het vliegtuig in stappen: binnen twee dagen na aankomst heb je minstens 10 vrienden gemaakt in de jeugdherbergen .
__________________
getrouwd ©
Oud 11-05-2004, 16:10
guess what
Avatar van guess what
guess what is offline
Als ik niet word aangenomen op de school waar ik heel graag naar toe wil ga ik een half jaar werken en een paar maanden reizen, waarschijnlijk ook naar Australië. Als ik de verhalen lees hoe gemakkelijk het eigenlijk is hoop ik steeds meer dat ik niet word toegelaten. Als ik meer weet, is het dan mogelijk dat ik contact op neem met 1 van jullie? (Paris Plage of mill's mess of iemand anders?)
__________________
All in the name of white trash
Oud 11-05-2004, 19:31
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
guess what schreef op 11-05-2004 @ 16:10 :
Als ik meer weet, is het dan mogelijk dat ik contact op neem met 1 van jullie? (Paris Plage of mill's mess of iemand anders?)
'Tuul'k!
Heb ik ook al aan iemand anders gezegd die me erover gemaild had...ik vind het altijd wel leuk om erover te schrijven, al is het maar om herinneringen op te halen
__________________
getrouwd ©
Oud 11-05-2004, 22:08
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
guess what schreef op 11-05-2004 @ 16:10 :
Als ik meer weet, is het dan mogelijk dat ik contact op neem met 1 van jullie? (Paris Plage of mill's mess of iemand anders?)
Natuurlijk, ik raad iedereen aan om te gaan reizen en geef daarbij ook maar al te graag tips!!
Oud 10-07-2004, 23:35
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Vorig jaar na mijn eindexamens bedacht ik dat ik toch nog geen zin had om te studeren.
Het was eigenlijk mijn moeders idee om naar Australië te gaan, of om ieder geval ergens te backpacken. Na wat sites te bekijken op internet en met mensen te praten die in oz hebben rond getrokken werd ik steeds enthousiaster.

Nu ben ik nu net een maand terug uit Australië.
En ik kan zeggen dat het de meest geweldige ervaring ooit was. Naast dat het vrijwel altijd warm is, er ongelooflijk veel backpackers zijn vanaf 18 tot en met 28 jaar uit voornamelijk Groot brittanië, Nederland, Canada en Duitsland, sta je ook echt op eigen benen. De vrijheid die je hebt is écht. En dat was echt een waanzinnige ervaring die ik nooit zal vergeten.

ik kan aan iedereen

PERTH (WA): Een stad midden tussen de kleine dorpjes. Perth heeft de mentaliteit van een countrytown (mensen zijn relaxed en heel vriendelijk), maar de grote van een echte stad. Perth heeft prachtige stranden, en de skyline gezien vanuit Kingspark (zonsondergang) is wel echt heel prachtig. Verder is het minder toeristisch dan de oostkust, wat enkele voordelen heeft. Het is namelijk wel nog steeds super toeristisch qua hoeveelheid aan backpackers, maar de prijzen zijn lager. Zo betaal je in Perth voor een goed hostel 15 dollar, en in Brisbane voor een goed hostel al gauw 25 dollar per nacht. Uitgaan in Northbridge (wijk in Perth) is super gezellig en elke dag druk.

Vanuit Perth ook vaak de mogelijkheid om als meisje achter de bar in een countrytown te werken via organisaties als 'outback workers' en 'Workstay'. Super leuk. Ik heb zelf 6 weken in het plaatsje Narrogin (2 uur van perth) achter de bar gewerkt, en zo'n ervaring krijg je niet in Nederland. Zeker aan te raden (ook al ga je dan wel uit in de bar waar je werkt en woont en ga je uit met de mensen die je serveert). Want is vrij moeilijk om een baan te vinden in Perth als vrouw. Mannen kunnen al snel werk vinden als grasleggen en ander lichamelijk werk.

ROADTRIP DOEN
Ik heb met 2 meiden uit Canada en een duitse chick een auto gekocht en samen hebben we 4000 km afgelegd in 2 weken tijd. Een super aanraden. Melbourne - Perth heeft prachtige dingen te zien. Great Ocean Road, Nullarbor (woestijn) en alle kleine dorpjes in WA zoals Albany, Fremantle, Margaret River mag je niet missen (vooral als je van plan bent om te gaan surfen in oz moet je zeker naar margaret river gaan).

CAIRNS
Klein maar fijn, prachtig duiken, Cape Tribulation is ook prachtig...

WHITSUNDAYS
paar dagen op een grote boot met alleen backpackers over de prachtige oceaan. Vaak ook duiken en snorkelen op deze dagen. Echt vooral heel gezellig, en als het mooi weer is ook nog eens super mooi.

FRASER ISLAND
Super aanrader!!! 3 dagen en 2 nachten met een groep van circa 35 mensen in een paar 4wd over het grootste zandeiland ter wereld. Heel erg mooi, en ook weer heel erg gezellig.

BRISBANE en SYDNEY
Naast heel erg duur en heel erg druk, niet een van mijn favo plekken. Vrijwel evenduur als Sydney, maar lang niet zo bruisend. Sydney is zeker goed te doen. Veel werk. Maar je moet er echt van houden. Ik heb ze zelf niet echt een kans gegeven, ben maar in beiden steden een week geweest, maar heel veel blijven maanden hangen (vooral in Sydney).

MELBOURNE
Saai, lelijk en koud. Leuk hostel in het centrum is 'All Nations' op '2 spencerstreet', helaas staat deze niet in de Lonely Planet, maar is zeker de moeite waard. Erg gezellig, met bar, dus makkelijk om mensen te leren kennen. Nadeel is wel dat je minder snel ergens anders uitgaat. Ik vond Melbourne persoonlijk te koud, en vond het daarom naar niets. Wel heel erg veel werk. Het is waar wat ze over melbourne zeggen: of je vindt het helemaal geweldig of je vindt het drie keer niets..

Ik kan het 1000000% aanraden om te gaan backpacken. Australië is een leuk land. De aussies zeggen niet voor niets 'no worries', want dat is ook helemaal hun mentaliteit. Het land is vrij veilig, en weinig criminaliteit.
HELEMAAL AAN TE RADEN! En ik hoop dat er meer mensen na hun schooldiploma gaan reizen i.p.v. na de studie, want het is echt niet zo eng als velen denken.
Oud 10-07-2004, 23:38
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
#BitCh182 schreef op 26-02-2004 @ 17:32 :
Ben jij al een keer in Australie geweest?!

Nah, het is best duur reisje, dat wel, maar zeker wel waard!
Als je van plan ben een keer te gaan, ga dan zeker naar :

- Tasmanie (het grootste eiland van Australie)
- Great Barrier Rif (handig als je houd van het mooiste Koraalrif of als duiken je grootste passie is)
- Canberra (hoofdstad Australie)
- Sydney (mooie stad vol activiteiten, kijk, en doe dingen enzo )
- West-Australia (Mooie grote woestijn, veel kangoeroe's en andere wilde beesten)
- Alice Springs (ook heel mooie natuurlandschap) wel erg dor en droog daar trouwens maar als je daar van houdt?


Wat zijn jouw ervaringen met Australië?
Ja ik ben er geweest en nee ik vind het niet 'cool'.
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Ads door Google
Oud 10-07-2004, 23:40
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
En helemaal vergeten....

NIET MET EEN ORGANISATIE GAAN!!!!
Ben zelf met australian backpackers gegaan, en heb naast een duurder vliegticket, ook niets positiefs aan over gehouden. Moest zelf taxfile number, bankrekening regelen (wat overigens je niet meer dan een uur duurt). Andere backpackers hebben ook taxfilenumbers en bankrekeningen, die kunnen je prima helpen.

Als je met een groepsvlucht gaat, krijg je wel al deze dingen, en heb je de eerste 4 dagen samen. Lijkt me gezellig, maar is denk ik niet het geld waard dat je ervoor moet betalen. Hostels zijn ook heel gezellig. Je moet maar zo denken, de meeste backpackers reizen alleen, en willen net zo graag nieuwe mensen leren kennen, dat is het hele idee van reizen. Daar heb je geen gezellig onderonsje met alleen maar nederlanders voor nodig. denk ik!
Oud 11-07-2004, 02:37
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
AnnaLAKS schreef op 10-07-2004 @ 23:35 :
*verhaal*
Klinkt erg leuk met name Perth, maar jij bent nog jonger als mij hoe kan je dit in godsnaam betalen??
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 11-07-2004, 09:36
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
vraagje..
ik ga volgend jaar als ik mn havo diploma heb ook naar australie
ik wil daar voor ongeveer 6mnd naar toe..
maar ik ben dan nog maar 17
zou dat dan mogen voor zolang?
weet iemand dat toevallig?
ik ga wel bij kennisen daar inwonen..
tnxx -xxx-
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 11-07-2004, 12:29
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 11-07-2004 @ 09:36 :
vraagje..
ik ga volgend jaar als ik mn havo diploma heb ook naar australie
ik wil daar voor ongeveer 6mnd naar toe..
maar ik ben dan nog maar 17
zou dat dan mogen voor zolang?
weet iemand dat toevallig?
ik ga wel bij kennisen daar inwonen..
tnxx -xxx-
www.backpackers.nl heel veel info.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 12-07-2004, 14:03
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Citaat:
www.backpackers.nl heel veel info.
tnxx zal es kijken!!
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 12-07-2004, 16:04
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
AnnaLAKS schreef op 10-07-2004 @ 23:35 :
Het land is vrij veilig, en weinig criminaliteit.
Dat is dus echt ff bullshit...
Omdat het land niet zo veel inwoners heeft en enorm uitgestrekt is oogt het veiliger en met weinig criminaliteit maar dat is niet bepaald zo. . Er is meer criminaliteit in Australia dan in Nederland. Het lijkt misschien veilig. Maar zelfs in de meest veilig ogende plekken zou ik s avonds niet alleen de straat op durven.
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 12-07-2004, 16:07
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 11-07-2004 @ 09:36 :
vraagje..
ik ga volgend jaar als ik mn havo diploma heb ook naar australie
ik wil daar voor ongeveer 6mnd naar toe..
maar ik ben dan nog maar 17
zou dat dan mogen voor zolang?
weet iemand dat toevallig?
ik ga wel bij kennisen daar inwonen..
tnxx -xxx-
Ga lekker studeren, naar Australie kun je altijd nog een x.
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 12-07-2004, 16:11
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Australie is est een leuk land vat het niet verkeerd op maar het wordt ZO VAAK verheerlijkt (of overgewaardeerd)... De realiteit moet gewoon onder ogen worden gezien.......... hetkomt vooral omdat het zo groot is denk ik en vooral omdat het zo enorm ver weg is.
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon

Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 16:15.
Oud 12-07-2004, 19:50
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 12-07-2004 @ 16:07 :
Ga lekker studeren, naar Australie kun je altijd nog een x.
Dat lijkt mij ook wel verstandiger, maarja het is jouw keuze.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 12-07-2004, 20:01
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 12-07-2004 @ 16:07 :
Ga lekker studeren, naar Australie kun je altijd nog een x.
Precies, ik ben ook na mijn studie nog gegaan en dat was nog steeds geweldig hoor
Het enige probleem zou kunnen zijn dat je wat ouder bent dan de rest: ik was 23/24 toen ik daar was, en voor mij gevoel lag in de hostels gemiddelde leeftijd wat lager...rond de 20 ofzo. Maarja als je daar geen probleem mee hebt. Het voordeel is ook dat je nog wat langer de tijd hebt om te sparen, en dus leukere dingen kan doen/langer weg kan blijven.

Citaat:
Staafmixer schreef op 12-07-2004 @ 16:07 :
Er is meer criminaliteit in Australia dan in Nederland.
Weet je dat zeker?? Ik had ook het idee dat het daar relaxter was dan NL. Ik heb er nog nooit cijfers over gezien, maar ik ging daar juist relaxter over straat 's nachts dan in NL....
__________________
getrouwd ©
Oud 12-07-2004, 21:32
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Citaat:
Staafmixer: Ga lekker studeren, naar Australie kun je altijd nog een x.
ja ga ik ook doen, maar wil er lekker ff een jaartje tussenuit
ik weet namelijk absoluud nog niet wat ik na de havo wil gaan doen, dus heb ik nog een extra half jaar om daar over na te denken
Ik wil al meer dan 4 jaar naar Australie toe, ik heb daar kennissen wonen waar ik contact mee heb, en daar krijg ik ook wel eens foto's enz. van. Sinds ik die foto's heb gezien van toen zij daar net gingen wonen (ze woonden eerst bij mij op het dorp) ben ik helemaal aan Australie verknocht en wil ik daar gwn heen
Ik (en mn ouders) vinden dat ik nu nog jong ben en het dus kan, als ik strax ga studeren, diploma enz heb, ga ik werken en komt het er misschien nooit meer van...
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 12-07-2004, 22:46
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 12-07-2004 @ 21:32 :
ja ga ik ook doen, maar wil er lekker ff een jaartje tussenuit
ik weet namelijk absoluud nog niet wat ik na de havo wil gaan doen, dus heb ik nog een extra half jaar om daar over na te denken
Ik wil al meer dan 4 jaar naar Australie toe, ik heb daar kennissen wonen waar ik contact mee heb, en daar krijg ik ook wel eens foto's enz. van. Sinds ik die foto's heb gezien van toen zij daar net gingen wonen (ze woonden eerst bij mij op het dorp) ben ik helemaal aan Australie verknocht en wil ik daar gwn heen
Ik (en mn ouders) vinden dat ik nu nog jong ben en het dus kan, als ik strax ga studeren, diploma enz heb, ga ik werken en komt het er misschien nooit meer van...
ieder moet doen wat ie wil he....

mijn moeder komt er vandaan (ze is in melbourne geboren, dat was ivm werk/studie van mijn opa, de rest is in een klein dorp in victoria geboren), ik heb er familie, kennissen enz wonen.
vorige zomer ben ik er (alleen!) 4 weken geweest.
was meer een sociale plicht dan 'vakantie'.
ik vind het een heel leuk idee dat je wilt reizen enzo, maar kies dan een ander land uit . (maar goed, wie ben ik om zoiets te zeggen).
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 13-07-2004, 09:55
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Citaat:
Staafmixer: ik vind het een heel leuk idee dat je wilt reizen enzo, maar kies dan een ander land uit . (maar goed, wie ben ik om zoiets te zeggen).
hoezo een ander land?
ik heb zo veel video's en foto's gezien dat ik er echt super graag naar toe wil
die kennisen heb ik ook al 1,5 jaar niet gezien, en voor mijn ouders is het vertrouwder dat ik bij kennissen zit, dan wanneer ik totaal onbekend ergens heenga (in mn eentje!)
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 13-07-2004, 10:59
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Ik wil erg graag backpacken door Australië, ben er voor aan het sparen. Wat mij heel mooi lijkt is in Western Australia, daar bij de kust. En Ayers Rock! Ik wil alles gewoon zien. Maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren. money money money....
__________________
L'exit du *Squarelty*
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [WK] Groep D (Duitsland, Australië, Servië, Ghana)
WolterB
10 07-06-2010 17:14
Vrije tijd [F1] Grand Prix van Australie
Mr.Oizo
17 04-04-2006 18:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Australië vreest terreuraanslag
Supreme Dutch
3 14-11-2005 10:35
Vrije tijd [F1] GP van Australië
PV
62 18-03-2005 19:58
Algemene schoolzaken Backpacken in Australie???
Lindezeemeermin
2 04-11-2003 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.