Oud 23-04-2006, 17:29
-*Kleiine
-*Kleiine is offline
Hay ik heb een vraagje..
Ik wou vroeger altijd op voetbal en toen mogt het niet..
Nu mag het wel .. alleen heb nu al een tijdje niet gesport en heb gemerkt dat k nu erg bang ben voor de bal.. en krijg het ook niet weg.. weet iemand of hier iets aan gedaan kan worden..want k zou heel graag op voetbal willen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2006, 19:40
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
met een zachte bal oefenen, met koppen etc?
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:50
samoth
samoth is offline
Ik had dat ook. Ik ging altijd met mijn rug naar de bal toe, dat was echter weinig succesvol doordat ik steeds werd uitgekapt. Geen idee wat ertegen te doen. Misschien een sportpsycholoog bezoeken?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 22:50
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
gewoon beginnen, dat trekt wel weg
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 23-04-2006 @ 22:50 :
gewoon beginnen, dat trekt wel weg
dat denk ik ook, vooral veel oefenen thuis
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 15:52
Verwijderd
doen doen en nog eens doen..
en anders kun je misschien coach/trainer/team oid erover vertellen en ze vragen of ze jou helpen met doorzetten. Het is waarschijnlijk gewoon iets waar je 'doorheen' moet. Succes!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:12
bazz1982
bazz1982 is offline
voor een muur gaan staan met een bal en de bal steeds tegen de muur trappen, zodat de bal steeds tegen je aan stuitert Dan kom je er vanzelf achter dat een bal geen pijn doet en dan ga je harder trappen...net zolang door totdat je er niet meer bang voor bent.

(ik weet ook niet waar het op slaat, maar in principe kan dit wel werken denk ik)
__________________
for those about to rock..we salute you
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:08
Anno2007
Anno2007 is offline
Citaat:
bazz1982 schreef op 24-04-2006 @ 16:12 :
voor een muur gaan staan met een bal en de bal steeds tegen de muur trappen, zodat de bal steeds tegen je aan stuitert Dan kom je er vanzelf achter dat een bal geen pijn doet en dan ga je harder trappen...net zolang door totdat je er niet meer bang voor bent.

(ik weet ook niet waar het op slaat, maar in principe kan dit wel werken denk ik)

ik denk t niet eigenlijk want als die bal dan toevallig wel de eerste keer hard komt, wordt diegene alleen maar banger voor de bal en durft dat zelfs dan ook niet meer.

en volgens mij moet je er overheen groeien, en bij de een duurt t langerder dan bij de ander
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:12
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
samoth schreef op 23-04-2006 @ 20:50 :
Misschien een sportpsycholoog bezoeken?
_O-
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:19
bazz1982
bazz1982 is offline
Citaat:
Kwieltje schreef op 24-04-2006 @ 22:08 :
ik denk t niet eigenlijk want als die bal dan toevallig wel de eerste keer hard komt, wordt diegene alleen maar banger voor de bal en durft dat zelfs dan ook niet meer.

en volgens mij moet je er overheen groeien, en bij de een duurt t langerder dan bij de ander
daarom moet je het ook opbouwen, niet meteen vol uithalen maar een "terugspeelbal". En dan steeds harder....
Maar hoe je het ook bekijkt, een voetballer moet niet bang zijn voor een bal. Het zit gewoon tussen de oren want 9 van de 10 ballen die tegen je aankomen doen geen pijn. En die ene die wel gevoelig aankomt...tja, dat is dan ook nog eens pijn die je snel weer vergeet want je moet verder spelen en niet zeuren dat je een beetje pijn hebt.
__________________
for those about to rock..we salute you
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:44
Anno2007
Anno2007 is offline
Citaat:
bazz1982 schreef op 24-04-2006 @ 22:19 :
daarom moet je het ook opbouwen, niet meteen vol uithalen maar een "terugspeelbal". En dan steeds harder....
Maar hoe je het ook bekijkt, een voetballer moet niet bang zijn voor een bal. Het zit gewoon tussen de oren want 9 van de 10 ballen die tegen je aankomen doen geen pijn. En die ene die wel gevoelig aankomt...tja, dat is dan ook nog eens pijn die je snel weer vergeet want je moet verder spelen en niet zeuren dat je een beetje pijn hebt.
maar als t egt in je zit om bang te zijn voor de bal, wor je nooit een goede voetballer.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 23:47
Verwijderd
Mja

de ijshockey-methode: laat je vastbinden en bekogelen met keiharde schoten. Je zult merken dat het ergste wat kan gebeuren, een paar blauwe plekken is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 07:16
bazz1982
bazz1982 is offline
Citaat:
Kwieltje schreef op 24-04-2006 @ 22:44 :
maar als t egt in je zit om bang te zijn voor de bal, wor je nooit een goede voetballer.
ljikt me niet, je wordt geen goede voetballer als je geen talent of inzicht hebt. Het lijkt me niet moeilijk om je de angst voor de bal af te leren als je het zelf maar wilt en je er volledig voor inzet. En ik heb nog nooit een blauwe plek gehad van een voetbal, alleen meerdere bal afdrukken op mn bovenbeen.
__________________
for those about to rock..we salute you
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat vinden jongens een must bij meisjes?
Athene
63 02-09-2012 22:18
Algemene schoolzaken LO op 6VWO
paultjuhhhh
52 02-09-2005 21:19
Algemene schoolzaken Leraar-anekdotes-citaten
ArieP
37 29-07-2003 23:21
Psychologie bang om te gymmen
evalevi
15 26-11-2002 19:56
De Kantine kinderen voor kinderen
@pie
76 14-04-2002 01:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.