Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2005, 18:30
LamaLama
LamaLama is offline
Ik wil er ook heel graag een keer heen, maar dat kan nog wel even duren ben ik bang...

Voor de mensen die er al eens zijn geweest: het schijnt dat daar nogal grote vieze spinnen zitten.. zijn jullie die toevallig tegengekomen of heb je er geen last van? En zitten er ook nog andere enge beesten met meer dan 4 poten?
Advertentie
Oud 29-04-2005, 19:33
yoeri17
yoeri17 is offline
Ja, ik ben daar geweest.. vorig jaar zomervakantie.. het is echt suuuuuuper mooi.. maar er zijn wel enge spinnen, LamaLama.. van die hele grote, vette (zo groot als een schaar) met haren als hagelslag..en ook zitten er krokodillen.. ik zou maar oppassen.. nee hoor.. het valt allemaal erg mee.. als je maar altijd een lange broek aanhoudt en als je dan wat voelt kriebelen, denk dan: mmmmmmmmmmmmmmmm wat is het toch fijn om in Australië te zijn...
Oud 30-04-2005, 17:10
Professor Aap
Avatar van Professor Aap
Professor Aap is offline
Hoe lang ben je er gebleven, Yoeri17?

Een goede vriendin van me woont er, ze was de afgelopen weken hier op vakantie en is vanmorgen weer vertrokken. Ik wil haar zo snel mogelijk op gaan zoeken, maar ik denk dat ik beter niet tijdens de zomervakantie kan gaan. Als ik wacht tot volgend jaar kan ik wat langer sparen, dus ook wat langer daar blijven
__________________
hou je bek, dik kutwijf!
Oud 12-05-2005, 14:12
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
australian backpackers
Oud 14-05-2005, 18:02
BoerBertus
BoerBertus is offline
Ik ben van plan volgend schooljaar (van begin oktober tot eind mei) naar Australië te gaan. Mijn plan was om de eerste paar weken bij m'n tante die in Melbourne woont in te wonen, daar een auto te kopen en dan met de auto Australië te verkennen, ergens heen rijden (eventueel in een paar dagen), daar werken en dan weer verdertrekken. Heeft iemand wat tips over hoe ik dat het best aan kan pakken en eventueel een idee over wat ik aan startkapitaal moet regelen voor ik vertrek?
Oud 15-05-2005, 13:10
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
BoerBertus schreef op 14-05-2005 @ 19:02 :
Ik ben van plan volgend schooljaar (van begin oktober tot eind mei) naar Australië te gaan.
ik ook . Je moet sowieso 3200 euro hebben om het visum aan te vragen. Ik zou zelf het liefst naar Perth vliegen, alleen is dat vaak duurder dan 'gewoon' naar Sydney. Dus ik denk dat ik toch naar Sydney ga, en dan overland naar de Westkust ga.

Op het forum van de lonely planet kan je ook vanalles over Australie vinden.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 15-05-2005, 13:14
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Voor de mensen die er al langere tijd gebackpackt hebben; hadden jullie ook een slaapzak meegenomen of alleen maar zo'n dunne lakenzak?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 15-05-2005, 22:36
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik ga deze zomer voor 7 weken.
Ja idd! Wat is er in de hostels aan linnengoed??

En nog een andere vraag: hoe kan het best m'n betalingen daar regelen? Ik zit nu bij de Postbank en iedere x dat ik daar pin, betaal ik commissie. Zijn die travelers cheques wat? Kan ik daar overal mee betalen? Hoe werkt het precies? Of zou ik beter naar een andere bank kunnen gaan? Hoorde dat je via Rabo geen extra pinkosten betaalt..?
Kortom: help me out
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 16-05-2005, 12:50
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Breg schreef op 15-05-2005 @ 14:14 :
Voor de mensen die er al langere tijd gebackpackt hebben; hadden jullie ook een slaapzak meegenomen of alleen maar zo'n dunne lakenzak?
Ik heb ze allebei meegenomen.
Een slaapzak omdat het 's avonds best wel koud kan worden naarmate je zuidelijker komt, en een lakenzak vooral voor toen ik in Azie was, en in het Noorden rond Darwin en Cairns. Als je in de winter in Sydney of nog zuidelijekr bent, zou ik zeker een slaapzak meenemen.
__________________
getrouwd ©
Oud 16-05-2005, 12:53
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Femic schreef op 15-05-2005 @ 23:36 :
Ik ga deze zomer voor 7 weken.
Ja idd! Wat is er in de hostels aan linnengoed??

En nog een andere vraag: hoe kan het best m'n betalingen daar regelen? Ik zit nu bij de Postbank en iedere x dat ik daar pin, betaal ik commissie. Zijn die travelers cheques wat? Kan ik daar overal mee betalen? Hoe werkt het precies? Of zou ik beter naar een andere bank kunnen gaan? Hoorde dat je via Rabo geen extra pinkosten betaalt..?
Kortom: help me out
In de meeste hostels krijg je een schoon laken mee, of ligt die al op je bed als je incheckt. Er wordt wel van je verwacht dat je een slaapzak hebt ofzo om in te liggen, het ligt er heel erg aan of er dekens zijn of niet.
Travellers cheques zijn geweldig, zelfs essentieel. Want ze zijn verzekerd en ze worden overal geaccepteerd. Zeker een paar meenemen en op verschillende plekken verstoppen.
__________________
getrouwd ©
Oud 16-05-2005, 18:43
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Okay, thx!
En je moet je sig veranderen
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 16-05-2005, 18:49
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 16-05-2005 @ 13:53 :
In de meeste hostels krijg je een schoon laken mee, of ligt die al op je bed als je incheckt. Er wordt wel van je verwacht dat je een slaapzak hebt ofzo om in te liggen, het ligt er heel erg aan of er dekens zijn of niet.
Travellers cheques zijn geweldig, zelfs essentieel. Want ze zijn verzekerd en ze worden overal geaccepteerd. Zeker een paar meenemen en op verschillende plekken verstoppen.
Ik dacht er zelf aan om gewoon een Australische bankrekening te openen als ik daar ben. Is het dan toch handig om nog Travellers cheques mee te nemen? En waar haal je die eigenlijk? En kan je van elke Nederlandse rekening geld over maken naar een Australische rekening? Of moet je dan het geld opnemen en dan weer op die andere rekening storten?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 17-05-2005, 09:40
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Breg schreef op 16-05-2005 @ 19:49 :
Ik dacht er zelf aan om gewoon een Australische bankrekening te openen als ik daar ben. Is het dan toch handig om nog Travellers cheques mee te nemen? En waar haal je die eigenlijk? En kan je van elke Nederlandse rekening geld over maken naar een Australische rekening? Of moet je dan het geld opnemen en dan weer op die andere rekening storten?
Ja oke, als je alleen maar in Australie blijft dan is dat ook een optie ja. Ik had mijn travellers cheques voornamelijk voor Azie, maar dan nog kan het soms handig zijn voor noodgevallen, als je portmonnee gejat is bijv...TC's worden vaak gewoon als cash geacepteerd en dan heb je nog iets achter de hand. Maar inderdaad, met een bankrekening is het niet noodzakelijk.
Over het geld overmaken: bel je bank even. Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen, maar ja dat kust per boeking waarschijnlijk wel een belachelijke hoeveelheid aan transactiekosten...lijkt me niet zo handig.
__________________
getrouwd ©
Oud 17-05-2005, 09:41
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Femic schreef op 16-05-2005 @ 19:43 :
Okay, thx!
En je moet je sig veranderen
check
__________________
getrouwd ©
Oud 17-05-2005, 11:13
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Breg schreef op 16-05-2005 @ 19:49 :
Ik dacht er zelf aan om gewoon een Australische bankrekening te openen als ik daar ben.
Ja, lijkt me zeker de beste optie als je een half jaar blijft o.i.d. maar voor 6,5 week vind ik dat wat overdreven.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 22-05-2005, 22:50
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Nog een pakvraag! Hoe pak ik in vredesnaam m'n backpack in? Wat moet er mee? Wat blijft er thuis? Wat moet ik ab-so-luut niet vergeten? En waar denk je niet zo gauw aan, maar is toch belangrijk? En: wat moet er bovenop in de backpack en wat onderop?

Ik ga 6,5 weken (3 juli tot 21 aug). Ik begin in Cairns en eindig in Sydney. Dus nogal verschillende klimaten.

Voorbeeldje: hoeveel handdoeken neem ik mee? Hoeveel kan ik wassen daar? Hebben de meeste hostels wasgelegenheid? En dan alleen wasmachine of ook droger? En is dat erg duur?

Ik ben altijd bang om niet de perfecte voorbereiding te hebben.

__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 26-05-2005, 09:04
BoerBertus
BoerBertus is offline
Weet trouwens ook iemand hoeveel sigaretten je belastingvrij mee mag nemen?
Oud 26-05-2005, 09:14
Verwijderd
Als ik met mn opleiding klaar ben (waar k nog aan moet beginne.....) wil k alleen of samen met mn vriend n jaar gaan backpacken in Australie...
Mn grootste wens is om daar ooit te gaan wone
Oud 28-05-2005, 23:03
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Femic schreef op 22-05-2005 @ 23:50 :
Nog een pakvraag! Hoe pak ik in vredesnaam m'n backpack in? Wat moet er mee? Wat blijft er thuis? Wat moet ik ab-so-luut niet vergeten? En waar denk je niet zo gauw aan, maar is toch belangrijk? En: wat moet er bovenop in de backpack en wat onderop?

Ik ga 6,5 weken (3 juli tot 21 aug). Ik begin in Cairns en eindig in Sydney. Dus nogal verschillende klimaten.

Voorbeeldje: hoeveel handdoeken neem ik mee? Hoeveel kan ik wassen daar? Hebben de meeste hostels wasgelegenheid? En dan alleen wasmachine of ook droger? En is dat erg duur?

Ik ben altijd bang om niet de perfecte voorbereiding te hebben.

__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 09-06-2005, 22:37
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
ParisPlage of iemand?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 09-06-2005, 22:38
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Heb je de vraag op backpackers.nl gesteld? Ik denk dat ze je daar wel kunnen helpen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 10-06-2005, 05:49
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Femic schreef op 22-05-2005 @ 23:50 :
Nog een pakvraag! Hoe pak ik in vredesnaam m'n backpack in? Wat moet er mee? Wat blijft er thuis? Wat moet ik ab-so-luut niet vergeten? En waar denk je niet zo gauw aan, maar is toch belangrijk? En: wat moet er bovenop in de backpack en wat onderop?

Ik ga 6,5 weken (3 juli tot 21 aug). Ik begin in Cairns en eindig in Sydney. Dus nogal verschillende klimaten.

Voorbeeldje: hoeveel handdoeken neem ik mee? Hoeveel kan ik wassen daar? Hebben de meeste hostels wasgelegenheid? En dan alleen wasmachine of ook droger? En is dat erg duur?

Ik ben altijd bang om niet de perfecte voorbereiding te hebben.

Vooruit dan maar
Het is eerlijk gezegd heel simpel...er staan honderden wat moet ik meenemen op reis-lijstjes op internet, pak de grootste, streep alles af wat je niet noodzakelijk vind, en van de rest streep je nog een de helft weg omdat het luxe is.
Je pakt een rugzak het gemakkelijkst in door je kleren etc OP TE ROLLEN. Ja. Dan komen er minder kreuken in en het past beter. Bovenop doe je de spullen die je snel nodig hebt of denkt nodig te hebben: toilettasje, handdoekje, etc. Wat je het minst nodig hebt onderop: 1ste hulp setje, als je dat meeneemt, wandelschoenen, etc. Logisch lijkt me.
Neem gewoon een, hooguit twee kleine handdoekjes mee. Of 1 kleintje en een badhanddoek voor op het strand. Maar badhanddoeken zijn groot en irritant. In de speciaalzaak kun je van die fleece/spons achtige handdoekjes kopen. Duur, maar wel klein en handig. Niet noodzakelijk als bruin het niet kan trekken.
Wassen: bijna alle hostels hebben wasmachines + drogers. Kost net zoiets als in NL denk ik, check eens bij je in de buurt. Meer dan 10 dollar voor een grote wasmachine waar ALLES in kan wat jij in je backpack meeneemt zal het niet zijn.
Meer kan ik je niet echt meegeven.

Ik denk dat mijn grootste tip voor jou is: RELAX!
Alles sal regkom. Als je niet je bril vergeet oid zullen er echt geen enorme verrassingen zijn waardoor je vakantie opeens klote wordt. Je kunt kleine dingetjes die je vergeet altijd ter plekke kopen (zonnebrand oid). Je gaat naar het land van de "no worries", dus gedraag je daar ook naar!
__________________
getrouwd ©
Oud 11-06-2005, 20:19
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
JeeJ dank

3 juli al! Heb de tickets deze week in huis gekregen..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 26-06-2005, 21:34
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Over een week is het zo ver

Ik heb trouwens een heel mooi lichtgewichtslaapzakje gekregen van m'n paps voor m'n verjaardag
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 28-06-2005, 20:46
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Femic schreef op 26-06-2005 @ 22:34 :
Over een week is het zo ver

Ik heb trouwens een heel mooi lichtgewichtslaapzakje gekregen van m'n paps voor m'n verjaardag
7 weken toch? wel vertellen hoe het was he, want ik ga over een paar maanden .

Wil in een van de komende weken een vliegticket gaan kopen. Zijn er eigenlijk dingen die je moet regelen (of waarvan het handig is ze te regelen) voordat je een ticket koopt?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 29-06-2005, 11:30
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Nou, voor mij was het ticket het eerste dat ik ging regelen, dus ik zou zeggen: nee

Jullie kunnen de verhalen online bijhouden op: www.crackerjacksmj1.tk (basketballsite ) en dan onder het kopje Australie.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 30-06-2005, 12:26
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik heb ff een vraagje... ik wil over 2 jaar na mijn middelbare school voor 6/10 maanden naar Australie... weet iemand ongeveer hoeveel geld je hiervoor nodig hebt, nja een beetje een schatting want ik heb e cht geen idee, iemand ervaring mee ???
Oud 30-06-2005, 13:18
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 30-06-2005 @ 13:26 :
Ik heb ff een vraagje... ik wil over 2 jaar na mijn middelbare school voor 6/10 maanden naar Australie... weet iemand ongeveer hoeveel geld je hiervoor nodig hebt, nja een beetje een schatting want ik heb e cht geen idee, iemand ervaring mee ???
Q schreef op 10-08-2004 @ 02:13 :
Toch wil ik nog een ding graag weten. Hoeveel geld ben je nu eigenlijk kwijt als je een jaar lang gaan backpacken in Australie en van plan bent om hier en daar te werken voor wat extra geld. Ik kan het nergens precies vinden, in dit topic staat dat je veel veel veel geld mee moet nemen, dus 150.000 euro?
--------------------------------------------------------------------------------


Parisplage:
Ik neem aan dat je dit niet meent?
Ga uit van tegen de 5000 euro, en als je ook nog werkt, kun je daar behoorlijk ruim van leven. Sterker nog, als je goed zoekt, eventueel in hostels slaapt waar je de huur van je bedje kan terugverdienen door 2 uurtjes te werken per dag, dan kun je met 2000 euro makkelijk weg. Let wel, dan moet je geen dingen als skydiven en bungeejumpen etc gaan doen, of zoveel zuipen als de gemiddelde Engelse backpacker. Dan neemt je budget evenredig toe.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 09-07-2005, 18:30
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb ein-de-lijk een ticket gevonden dat ik waarschijnlijk ga kopen. Enige nadeel, het ticket is niet naar Australie maar naar Nieuw-Zeeland. Dus moet ik nog een goedkoop ticket van NZ naar Australie hebben. Iemand enige tips over weke maatschappijen daar goedkoop vliegen (behalve Virgin blue)?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 28-07-2005, 04:44
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Nou, ik zit nu op de helft van m'n Oz-trip, ben al in Cairns, Mission Beach, Townsville (incl. Magnetic Island), Airlie Beach (incl. Whitsunday Islands), Hervey Bay (incl. Fraser Island) geweest en zit nu in Noosa. Hierna nog Brisbane, Surfer's Paradise, Byron Bay en Sydney.
Ik heb me idd veel te veel zorgen gemaakt van tevoren, want alles is hier supermakkelijk te regelen en alle mensen zijn te lief en behulpzaam. Heb echt de tijd van m'n leven, zie prachtige dingen, heb perfect weer, ontmoet zo veel leuke mensen! En we hebben echt geluk met de hostels, allemaal schoon enzo, helemaal geen kakkerlakscenario's!
Anyway, als je ook maar nadenkt om naar Oz te gaan, DOEN, je hebt de tijd van je leven
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 28-07-2005, 14:18
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
super om te horen dat je het zo leuk hebt daar . Ik heb gisteren mn ticket geboekt, 13 oktober vertrek ik, en na een paar tussenstops hoop ik begin november in Australie te zijn.

Femic, kun je misschien een lijstje posten in welke hostels je geweest bent?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 29-07-2005, 21:24
Never gone
Avatar van Never gone
Never gone is offline
Citaat:
Breg schreef op 09-07-2005 @ 19:30 :
ik heb ein-de-lijk een ticket gevonden dat ik waarschijnlijk ga kopen. Enige nadeel, het ticket is niet naar Australie maar naar Nieuw-Zeeland. Dus moet ik nog een goedkoop ticket van NZ naar Australie hebben. Iemand enige tips over weke maatschappijen daar goedkoop vliegen (behalve Virgin blue)?
http://www.airnewzealand.com
Je moet wel op tijd boeken.
Toen ik eerder weg wilde uit New Zealand kon dat niet met deze maatschappij want ze hadden niets meer beschikbaar grr.

Als je in Cairns bent moet je echt naar Gilligans Backpackers gaan. Dit is echt hét paradijs voor backpackers na al die crappy hostels langs de oostkust. Het ligt vlakbij de lagoon waar altijd wat te doen is. En natuurlijk The Woolshed niet te vergeten haha

Ik kom hier regelmatig, dus als iemand vragen heeft: stel ze gerust!
Oud 30-07-2005, 16:32
BoerBertus
BoerBertus is offline
Citaat:
Never gone schreef op 29-07-2005 @ 22:24 :Als je in Cairns bent moet je echt naar Gilligans Backpackers gaan. Dit is echt hét paradijs voor backpackers na al die crappy hostels langs de oostkust.
heeft dat hostel misschien ook een website? en heb jij daar dan misschien weer de link daar naartoe?
Oud 30-07-2005, 17:45
Never gone
Avatar van Never gone
Never gone is offline
Citaat:
BoerBertus schreef op 30-07-2005 @ 17:32 :
heeft dat hostel misschien ook een website? en heb jij daar dan misschien weer de link daar naartoe?
Maar natuurlijk
http://www.gilligansbackpackers.com.au/
Vooraf boeken is trouwens niet nodig, altijd plaats.

Een handige website is trouwens:
http://www.bugaustralia.com
Allerlei informatie over het hele backpacken gebeuren in Australia!
Je kunt hier ook reviews vinden van hostels.
Oud 31-07-2005, 10:30
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Never gone schreef op 29-07-2005 @ 22:24 :
En natuurlijk The Woolshed niet te vergeten haha
[/B]
Oehh bestaat die nog!! Komen opeens heel veel herinneringen boven.
Verschrikkelijk sleezy bar, maar toch stiekem wel leuk
__________________
getrouwd ©
Oud 31-07-2005, 14:13
BoerBertus
BoerBertus is offline
Citaat:
Never gone schreef op 30-07-2005 @ 18:45 :
Maar natuurlijk
http://www.gilligansbackpackers.com.au/
Vooraf boeken is trouwens niet nodig, altijd plaats.

Een handige website is trouwens:
http://www.bugaustralia.com
Allerlei informatie over het hele backpacken gebeuren in Australia!
Je kunt hier ook reviews vinden van hostels.
Bedankt! Zal ze vanavond eens goed bekijken.
Oud 03-08-2005, 10:38
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Breg schreef op 28-07-2005 @ 15:18 :

Femic, kun je misschien een lijstje posten in welke hostels je geweest bent?
Cairns zal ik je niet mee lastig vallen, wij hadden n btje pech, uni's hadden net vakantie, waardoor AL-LES volgeboekt zat en we ergens n btje achteraf kwamen te zitten. Achteraf gezien niet al te slecht hoor, maar je zit liever aan The Esplanade

Uh Mission Beach (niet te lang blijven, 2 dagen is zat ): Mission Beach Backpackers Lodge (aanrader!).
Townsville: Reef Lodge (absoluut een aanrader, perfecte locatie en sfeer is ok. Kamers ruim&schoon).
Airlie Beach: Beaches (geen aanrder, relatief duur, bij ons zat ie bij n pakket inbegrepen).
Hervey Bay: Beaches (weer dat pakket, dit keer wel normale prijs en beter hostel ook. Hervey is n btje saai, je komt er vooral om naar Fraser te gaan, voor een paar nachten was Beaches ok).
Noosa: Backpackers Resort (was ok, chille kamers, hostel btje saai).

Als ik jou was zou ik de Lonely Planet kopen, daar staan echt de beste dingen in+telefoonnummers (wle handig om van te voren te boeken) en je kunt een beetje zelf zien wat je wil (drukke bar+party crowd of friendly sfeer en ruime kamers, enz.).

Anyway, geweldig land Nu in Brisbane, enorme stad, heel leuk. Weer nog steeds perfect!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 11-08-2005, 15:42
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
een vraagje voor degenen die door Australia gebackpackt hebben; wat voor rugzak hadden jullie? Heb vandaag een beetje naar rugzakken gekeken en zit er aan te denken om er een van 65 liter te kopen (niet al te groot omdat ik zelf ook maar 1 meter 60 ben). alleen vraag ik me af wat handiger is; ze hadden 1 backpack die je over de gehele lengte kan openritsen (wat wel handig is met inpakken) en die aan voorkant een extra dagruzak had en verder nog 1 die je gewoon aan de bovenkant open doet, zonder extra rugzak maar wel met extra vakjes aan de zijkanten.

Verder nog tips over rugzakken, merken modellen enz.?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 12-08-2005, 02:18
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel liter mijn backpack is (heb 'm geleend), maar over de hele lengte openritsen zou sowieso wel handig zijn! Heb 't zelf niet en het is best vervelend als je iets nodig hebt, dat onderop ligt Maar ook weer geen ramp, ik zou het ook laten afhangen van model en prijs.
Oh, als je gaat, neem trouwens een creditcard mee, heb 't zelf niet (werd pas 18 in het vliegtuig) en het is geen ramp ofzo, maar soms zou het echt handig zijn geweest! Ik kan bijv. in Sydney nu geen hostel boeken, omdat ze je credit card nummer nodig hebben als bevestiging. En echt iedereen doet hier alles met credit card. Maar als je er geen hebt ofzo, of je wil er geen aanvragen, omdat je bang bent dat je teveel gaat uitgeven (), dan lukt het ook gewoon wel met cash.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 13-08-2005, 19:30
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb er 1 gekocht (een rugzak dus) . 65 liter en over een paar dagen ga ik hem testen en hopelijk overleeft ie 5 dagen pukkelpop.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 20-08-2005, 11:58
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
@ Femic: hoe is het weer tijdens juli-augustus in Australie?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 23-08-2005, 11:16
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
In het noorden (Cairns tot Brisbane zo'n beetje) heerlijk, 22-25 graden, vrijwel altijd zonnig. In Sydney 18-20 graden, ook veel zon. Zuidelijker wordt het een stuk kouder (12-15 graden geloof ik).
Wij hadden heel veel mazzel met het weer, het kan in de winter (juli-aug) wel wat minder zonnig zijn, maar wij hadden dus 2 of 3 dagen regen en totaal misschien 10 dagen bewolkt (van de 7 weken). Veel zon dus en prima temperatuur, in het noorden heel veel naar het strand geweest

Wow, ik ben nu dus thuis en het was echt super... Heel raar om weer terug te zijn.. Echt de beste tijd van m'n (korte) leven
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 23-08-2005, 11:22
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Je kan het wel aanraden om in de maanden juli & augustus te gaan? ( ik ga volgend jaar waarschijnlijk)
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 28-08-2005, 20:37
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 23-08-2005 @ 12:22 :
Je kan het wel aanraden om in de maanden juli & augustus te gaan? ( ik ga volgend jaar waarschijnlijk)
Iemand?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 28-08-2005, 20:41
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Oh sorry Ja, dat kan ik wel aanraden, want zoals ik zei, ik heb in juli&augustus perfect weer gehad. Het hangt er natuurlijk wel wáár je heengaat, al een beetje in je hoofd? Want Melbourne is bijv. veel kouder dan Cairns, om maar 'es iets te noemen..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 05-09-2005, 20:58
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Femic schreef op 28-08-2005 @ 21:41 :
Oh sorry Ja, dat kan ik wel aanraden, want zoals ik zei, ik heb in juli&augustus perfect weer gehad. Het hangt er natuurlijk wel wáár je heengaat, al een beetje in je hoofd? Want Melbourne is bijv. veel kouder dan Cairns, om maar 'es iets te noemen..
Ik wil sowieso Perth zien, omdat mijn ouders er 2 jaar hebben gewoond en er erg lovend over zijn, verder uiteraard Sydney en verder weet ik het nog niet helemaal, waarschijnlijk Cairns.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 06-09-2005, 15:59
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Nog precies 1 maand en 1 week, dan vertrek ik .

Zit alleen een beetje met het 'papierwerk' dat ik moet regelen;
visum aanvragen
verzekering afsluiten

in Australie:
bankrekening openen
tax file nummer aanvragen.

Iets dat ik vergeet?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 07-09-2005, 15:47
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 05-09-2005 @ 21:58 :
Ik wil sowieso Perth zien, omdat mijn ouders er 2 jaar hebben gewoond en er erg lovend over zijn, verder uiteraard Sydney en verder weet ik het nog niet helemaal, waarschijnlijk Cairns.
Dat is een flink stuk reizen in 2 maanden tijd..! Gaat je wel geld kosten aan vliegtickets e.d., maar ik neem aan dat je daar al over nagedacht hebt

@Breg: spannend!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 07-09-2005, 16:33
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Femic schreef op 07-09-2005 @ 16:47 :
Dat is een flink stuk reizen in 2 maanden tijd..! Gaat je wel geld kosten aan vliegtickets e.d., maar ik neem aan dat je daar al over nagedacht hebt

Jup, ben ook al vanaf m'n 14e aan het sparen.. het enige wat nog roet in het eten kan gooien is een eventuele stage in de zomer waar ik niet onderuit kan komen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 29-10-2005, 23:49
Verwijderd
Hmm ik ben er geweest toen ik 18 was (zo'n 4 jaar geleden)... Voor zo'n 8 maand! Toen was Australie nog niet zo populair als 2/3 jaar terug. Toen begon de echte hype pas

Mijn ervaringen:

- Sydney: superstad, zou er wel kunnen wonen later. Het heeft de uitstraling van een metropool maar het innerlijk van een dorp. Het is er keigezellig en heeft alle mooie aspecten van een wereldstad (maar niet de narigheid)

- Canberra: nogal saai als je niet van architectuur/cultuur houdt. Het is wel een lekkere stad om er gewoon ff te relaxen, in het park te liggen

- Fruitbowl: hier heb ik gewerkt in een gat genaamd Gundagai... het is er hard werken maar als je ECHT keihard werkt dan kun je veel geld verdienen. Heb mensen naar huis zien gaan met 200 dollar per dag.

- Melbourne: erg leuke stad beetje zoals Sydney maar dan iets saaier?

- Adelaide: MEGA saai... ik vond dat echt één van de minste steden in heel Australië. Heerst wel een beetje een chill-sfeer?

- Alice Springs - Kata Tjuta: (ook wel Uluru/Ayers Rock) erg mooi. Een absolute must see als je er bent!!! Keigaaf

- Cairns, Brisbane, Noosa, Frasier Island etc etc allemaal erg mooi maar vol met speed-backpackers. Dus mensen die er maar voor 2 maand zijn ofzo. Beetje jammer!!! Maar je kunt er erg mooi duiken en goedkoop je certificaat halen
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [WK] Groep D (Duitsland, Australië, Servië, Ghana)
WolterB
10 07-06-2010 16:14
Vrije tijd [F1] Grand Prix van Australie
Mr.Oizo
17 04-04-2006 17:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Australië vreest terreuraanslag
Supreme Dutch
3 14-11-2005 09:35
Vrije tijd [F1] GP van Australië
PV
62 18-03-2005 18:58
Algemene schoolzaken Backpacken in Australie???
Lindezeemeermin
2 04-11-2003 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.