Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 12:38
the tourist
the tourist is offline
Gebruiken jullie deze boeken? En waarom wel of niet?
Kopen jullie ze of krijgen jullie ze gewoon van school? (enz)


Ik heb een samengevat van natuurkunde en een examenbundel van Nederlands op school gekregen. Verder bestel ik examenbundels van de rest van mijn vakken. En misschien koop ik nog wel een samengevat als dat toch wel denk nodig te hebben. Examenbundels lijken me iig erg handig.
Advertentie
Oud 02-04-2004, 12:44
Verwijderd
Ik heb ze allemaal moeten kopen, helemaal zelf. We kregen niks van school ofzo, we moesten het maar zelf van internet halen...

wij krijgen alleen écht examens te oefenen van scheikunde, wiskunde, Nederlands en Engels.

ik gebruik die examenbundels veeeeel om te oefenen, dat heb ik echt wel nodig. samengevatten gebruik ik vooral om terug te zoeken, als ik vast loop met examenopgaven
Oud 02-04-2004, 13:08
Verwijderd
Ik heb Samengevat gekocht voor Aardrijkskunde. Dat was het enige vak waarvan ik dacht dat het wel handig zou zijn voor mij. En het was ook nog best fijn om te hebben
Oud 02-04-2004, 13:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van Nederlands, Engels, Frans, Duits biologie, scheikunde en wiskunde B hebben we van school een examenbundel gekregen om thuis mee te oefenen. Op school oefenen we alleen bij Engels, Nederlands en Frans met de examenbundel.

Ik heb zelf samengevat gekocht voor natuurkunde, scheikunde, wiskunde B1, biologie en m&o en ik twijfel of ik nog een examenbundel zal aanschaffen voor m&o en natuurkunde maar ik ga eerst proberen om maar te oefenen met examens van internet want ik vind die examenbundels best duur.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-04-2004, 13:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
We hebben ze verplicht moeten kopen voor school. Ik heb ze van Nederlands, Engels, Duits, Frans en Wiskunde.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-04-2004, 13:26
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Wij moesten ze ook verplicht kopen van Engels en wiskunde. Ik gebruik ze eigenlijk niet echt, we moeten er soms wel iets uit maken maar doe dat meestal niet, ga dus ook geen andere bestellen
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 02-04-2004, 13:26
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Van school: ne, en (examenbundels) en ec (samengevat).
Zelf gekocht: wi, ec (ex.bund.) ak (samengevat).
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Oud 02-04-2004, 13:27
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Wel allemaail zelf gekovht hoor ....
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Oud 02-04-2004, 14:01
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Van school heb ik gehad (of indirect gekocht):
samengevat + examenbundel Natuurkunde
samengevat + examenbundel Scheikunde
samengevat + Examenbundel Biologie
Examenbundel Engels
Examenbundel Nederlands
Examenbundel Wiskunde

Zelf heb ik nog extra gekocht:
Samengevat Wiskunde
Samengevat Economie

Het enige dat ik dus nog niet heb ik Examenbundel Economie, maar daar print ik wel oude examens voor uit.
Oud 02-04-2004, 14:04
Verwijderd
De meeste examenbundels hebben we verplicht moeten kopen. De samengevat boeken niet. Maar heb ze gewoon besteld. Net zoals BioData.. Dat is ook niet verplicht bij ons, maar heb m wel.
Oud 02-04-2004, 14:16
desiree1986
desiree1986 is offline
Examenbundel Ne + En via school (verplicht)
Ook bij Frans en Duits, maar dat zijn niet de gewone examenbundels (helaas..)

Zelf heb ik besteld samengevat ec, wa1-2,ak

(Oh ja alles VWO)
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Oud 02-04-2004, 14:22
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Voor Nederlands, scheikunde en wiskunde moesten we examenbundels kopen. Voor Engels hebben we kopieën gekregen van een eindexamen en voor natuurkunde staan heel veel extra opgaven in het boek. Bovendien kan je volgens de leraar net zo goed op Internet de opgaven downloaden. Voor Latijn en Grieks bestaat helaas geen examenbundel.
Oud 02-04-2004, 14:44
Freestyler*
Freestyler* is offline
zijn die dingen eigenlijk gewoon bij de boekhandel te koop? of moet je ze helemaal gaan bestellen..
__________________
I love dr Phil :D
Oud 02-04-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 02-04-2004 @ 15:44 :
zijn die dingen eigenlijk gewoon bij de boekhandel te koop? of moet je ze helemaal gaan bestellen..
Ik heb hem besteld bij de boekhandel. Ze hadden hem niet op voorraad daar, maar hij was wel snel binnen
Oud 02-04-2004, 14:46
MysteryZ
MysteryZ is offline
Bij ons ((havo)) waren aantal examenbundels ((eb)) en samenvatting ((s))boeken verplicht; geloof voor aarderijkskunde ((eb)); wiskunde ((eb;s)) engels ((eb)) nederlands ((eb))

Maar goed, heb ze allemaal maar aangeschaft ((al sporen sommige van die samenvatting boekjes niet echt, die van M&O komt niet overeen qua hoofstukken met onze boekjes, beetje irri)).
__________________
first things first
Oud 02-04-2004, 14:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 02-04-2004 @ 15:44 :
zijn die dingen eigenlijk gewoon bij de boekhandel te koop? of moet je ze helemaal gaan bestellen..
Ik moest ze bestellen maar ze waren allemaal binnen twee werkdagen binnen, behalve die van m&o want daar was net een nieuwe druk van uit dus dat duurde wat langer (weekje ofzo)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-04-2004, 14:50
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
Imez --> www.bol.com

ik zat toevallig net even te kijken. ik denk dat ik Samengevat koop van wiskunde en economie, misschien nog M&O. voor die 3 vakken sta ik het slechtste (afgerond 6) dus het lijkt me wel handig om die te hebben.

Examenbundel Wiskunde(A) en Engels heb ik al van school gehad, en voor veel vakken wordt daar ook veel uitgeprint voor ons.
__________________
hoii
Oud 02-04-2004, 15:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
idontcare schreef op 02-04-2004 @ 15:50 :
Imez --> www.bol.com
Áls je het daar komt, probeer dan bestellingen te combineren. Je betaalt namelijk 2.99 aan verzendskosten. Als er 10 man in je klas zijn die die bundel ook willen kopen, kun je het als één bestelling opnemen en maar één keer de verzendskosten te betalen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Ads door Google
Oud 02-04-2004, 15:17
sdekivit
sdekivit is offline
ik heb de examenbundel van alle exacte vakken en alleen van biologie de samengevatbundel. Ik heb alles zelf moeten kopen, behalve van biologie en nederlands, die kreeg ik van school. Van engels heb ik zo'n finalebundel gekregen.
Oud 02-04-2004, 15:17
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-04-2004 @ 16:14 :
Áls je het daar komt, probeer dan bestellingen te combineren. Je betaalt namelijk 2.99 aan verzendskosten. Als er 10 man in je klas zijn die die bundel ook willen kopen, kun je het als één bestelling opnemen en maar één keer de verzendskosten te betalen.
dat is ook het idee erachter toch bedankt
__________________
hoii
Oud 02-04-2004, 15:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
van engels heb ik hem van een forummer van hier gekocht van nederlands hebben we hem gekregen. voor bio heb ik van school 'samengevat' gekregen. en de rest? tja, dat moeten we maar van internet halen ofzo?!
xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 02-04-2004, 20:35
Verwijderd
Examenbundels vond ik alleen nodig voor Nederlands en Engels.
Voor wiskunde/natuurkunde/scheikunde had ik alleen Samengevat nodig.
Voor de exacte vakken zijn overzichten namelijk handig en kun je de stof wel gewoon met opgaven uit de boeken en oude examens oefenen. Examenbundels zijn namelijk erg duur dus kocht ik alleen diegene die verplicht zijn voor school
Oud 03-04-2004, 14:05
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
ik heb ze allemaal gekocht en gebruik ze ook, het is gewoon handig, want aan de boeken heb ik nu niks meer voor mijn gevoel
__________________
nooit meer
Oud 03-04-2004, 16:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ik had (en heb) ze voor natuurkunde, scheikunde en wiskunde. Erg handig, ook als je na je examens nog eens ene keer iets wil opzoeken.
Oud 04-04-2004, 10:26
Saiorse.TK
Avatar van Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Die dingen zijn egt super relax!

heb er ook 3; Natuurkunde2, WiskundeB en Management & Organisatie

en van de ExBu; Natuurkunde2, WiskundeB en Management & Organisatie

Dezelfde dus...
__________________
Leven Is Een Meervoud Van Lef...
Advertentie
Oud 04-04-2004, 14:28
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
nee, nog niet in ieder geval..

allemaal lui uit mijn klas gaan voor SE's examenbundels gebruiken.. bah..

*rilling*
Oud 04-04-2004, 14:37
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Heb Samengevat Scheikunde al en heb Wiskunde B en Natuurkunde besteld, dan kan ik ze volgende week nog net gebruiken voor mijn laatste SE's.
Zijn erg fijne leerboeken, zolang je de rechterbladzijdes ook maar bestudeert, anders heb je er niet zoveel aan (dat had ik tenminste)
__________________
-vul zelf maar in-
Oud 06-04-2004, 20:10
ejah
ejah is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 02-04-2004 @ 16:17 :
ik heb de examenbundel van alle exacte vakken en alleen van biologie de samengevatbundel. Ik heb alles zelf moeten kopen, behalve van biologie en nederlands, die kreeg ik van school. Van engels heb ik zo'n finalebundel gekregen.
Is het een handig boekje, samengevat van Bio?
__________________
Let there be peace and sunshine all over the world!!
Oud 07-04-2004, 19:16
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Ik heb de examenbundels Wiskunde A, Engels, Frans, Economie en Nederlands van school gekregen. Samengevat Wiskunde en Economie heb ik er nog bijgekocht
Oud 09-04-2004, 16:30
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Voor school moeten kopen;

* Examenbundel Nederlands
* Examenbundel Engels

Zelf gekocht;

* Samengevat wiskunde A
* Samengevat Economie
* Examenbundel Frans
__________________
Als de wereld een appel is........dan is de school een rotte plek
Oud 13-04-2004, 10:32
karinn
Avatar van karinn
karinn is offline
Ik heb van school examenbundel: Nederlands, Aardrijkskunde, Wiskunde, Economie en Engels gekregen (moeten kopen)

Zelf heb ik gekocht, Samengevat: M&O, economie en wiskunde. Vooral wiskunde vind ik errug handig.
__________________
Sometimes, I wish that I was a cold beer,I'd rest assured that you would hold me near you, I'd be guaranteed to be just what you need
Oud 13-04-2004, 11:40
ironflower
ironflower is offline
Van school moeten bestellen:
- examenbundel Engels (nog nooit iets mee gedaan )
- examenbundel Aardrijkskunde

Zelf gekocht/overgenomen
- examenbundel wiskunde
- samengevat natuurkunde
- samengevat scheikunde
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 13-04-2004, 16:23
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Ik had een vraagje.. ik zit er ook aan te denken samengevat te kopen voor m&o, die lijkt me gewoon overzichtelijk en alles bij elkaar.
Maar voor aardrijkskunde wil ik hem ook misschien kopen, maar heb je daar nou ook echt iets aan voor zown vak als aardrijkskunde? Staat echt alles erin wat je moet weten voor je examen, zodat je alleen daaruit hoeft te leren zeg maar? Want bij ons op school is dat vak echt een zootje.. elke week krijgen we een paar stencils en die liggen nu overal en nergens.. Dus voor dat vak lijkt me het handig om alleen uit dat boekje te kunnen leren, maar kan dat ook? Of staat er ook van dat en dat moet je weten zonder verdere uitleg ofzo? Heb nog nooit zown boek gezien namelijk..
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 13-04-2004, 20:45
Verwijderd
Ik heb de examenbundels van Nederlands, Engels, wiskunde, economie en aardrijkskunde. Die waren verplicht aan te schaffen dit jaar Bij Latijn, Grieks en geschiedenis lijken ze me niet echt nodig, omdat je daar toch aparte boeken voor hebt met je examenonderwerp erin.
Samengevat heb ik (nog) nergens van, maar ik overweeg nog die van geschiedenis, aardrijkskunde en economie aan te schaffen, omdat dit de vakken zijn waar ik de meeste feitelijke kennis voor nodig heb. Dan lijkt het me wel handig alles op een rijtje te hebben Samengevat is bij ons niet verplicht om aan te schaffen in ieder geval.
Oud 14-04-2004, 10:13
Verwijderd
Niet verplicht, maar ik heb samengevat voor economie1 en wiskunde.
Oud 14-04-2004, 11:27
Myris
Avatar van Myris
Myris is offline
De examenbundels krijgen we van school, deze worden dan ok vollop gebruikt. Samengevat heb ik zelf gekocht en die gebruik ik ook genoeg.
__________________
No trees were killed in the creation of this message. However, many electrons were terrible inconvenienced.
Ads door Google
Oud 20-04-2004, 22:29
Chris
Avatar van Chris
Chris is offline
ik heb een examenbundel Natuurkunde 1,2 en eentje van Scheikunde gekregen

ook heb ik alleen samengevat voor scheikunde gehad.

Zelf heb ik nog examenbundels voor wiskunde en natuurkunde gekocht (handig voor aantekeningen) en samengevat voor wiskunde, natuurkunde en scheikunde.
__________________
oranje
Oud 21-04-2004, 06:24
Slettelina *
Slettelina * is offline
zelf gekocht: Examenbundels nederlands, engels, frans en wiskunde. had engels en nederlands niet echt nodig maar gewoon om te oefenen.
__________________
New York City, Dance or die
Oud 21-04-2004, 19:54
heavinly
heavinly is offline
Hoe duur zijn de examenbundels en samengevat in de boekwinkel over het algemeen? Want ik wil ze in principe wel van Bol.com bestellen, daar is de examenbundel geschiedenis 12,50 en de samengevat aardrijkskunde 9,50. Is dit wat ze er in de winkel ook voor vragen?
Oud 21-04-2004, 19:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
heavinly schreef op 21-04-2004 @ 20:54 :
Hoe duur zijn de examenbundels en samengevat in de boekwinkel over het algemeen? Want ik wil ze in principe wel van Bol.com bestellen, daar is de examenbundel geschiedenis 12,50 en de samengevat aardrijkskunde 9,50. Is dit wat ze er in de winkel ook voor vragen?
examenbundels zijn bij de boekhandel ook 12.50, samengevat verschilt per stuk, zo is die van wiskunde B 8,80 en die van natuurkunde, scheikunde, bio en m&o waren 9,50 zowel bij bol.com als bij de boekhandel. Ze zijn bij bol.com dus niet duurder maar er komen nog wel verzendkosten bij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-04-2004, 19:57
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-04-2004 @ 20:56 :
examenbundels zijn bij de boekhandel ook 12.50, samengevat verschilt per stuk, zo is die van wiskunde B 8,80 en die van natuurkunde, scheikunde, bio en m&o waren 9,50 zowel bij bol.com als bij de boekhandel. Ze zijn bij bol.com dus niet duurder maar er komen nog wel verzendkosten bij.
Oke dankjewel. Ik had ergens nog een code liggen dat ik geen verzendkosten hoefde te betalen maar je mag een keer raden.. briefje weg. :\ *zucht* Ik ben echt heel erg.
Oud 21-04-2004, 21:17
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Heb er inmiddels ook twee gekocht, m&o en aardrijkskunde.
Aardrijkskunde al gebruikt voor een toets en dat was erg handig vond ik, er zit teminste niet een heel lulverhaal omheen waaruit je zelf de belangrijke dingen moet halen maar het staat er gewoon en dat scheelt veel tijd die je normaal gebruikt om alles door te lezen.
M&o heb ik nog niet gebruikt, maar die lijkt me ook wel handig.
Wiskunde heb ik geleend van de bieb, maar dat vind ik echt niets. Misschien dat ik hem verkeerd gebruik ofzo, maar ik kan er niet fijn mee werken
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 22-04-2004, 08:31
Verwijderd
Wij hebben geen examenbundels van school meegekregen. Ik heb er wel eentje gekocht voor Economie (zal ook wel nodig zijn... ).
Oud 22-04-2004, 12:07
Kezmenneke
Kezmenneke is offline
Examenbundels is niet perse nodig (voor engels moesten we em aanschaffen) , je kunt ze ook van internet plukken.
Maar die samengevat-boekjes, ik heb er ene voor Wiskunde a12.
Neem aan dat ze er ook zijn van gs, eco1,2,ak,m&o , zijn die erg handig of zeg je van is wel leuk maar met gewone boek net zo goed?
Oud 29-04-2004, 16:10
dls
Avatar van dls
dls is offline
voor bijna al de vakken heb ik examenbundels van school gekregen, maar samengevat moest ik wel zelf aanschaffen, maar dat heb ik alleen gedaan voor AK
Oud 29-04-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Kezmenneke schreef op 22-04-2004 @ 13:07 :
Examenbundels is niet perse nodig (voor engels moesten we em aanschaffen) , je kunt ze ook van internet plukken.
Maar die samengevat-boekjes, ik heb er ene voor Wiskunde a12.
Neem aan dat ze er ook zijn van gs, eco1,2,ak,m&o , zijn die erg handig of zeg je van is wel leuk maar met gewone boek net zo goed?
Die van geschiedenis bestaat niet, wel als examenbundel. Maar je boeken van lancashire en Nederland zijn zowat samengevat boekjes.
Die van economie1(,2) vind ik zelf erg handig.
Oud 30-04-2004, 10:49
wissie
wissie is offline
De examenbundel van wiskunde van een paar jaar geleden heb ik van school gekregen, de rest heb ik zelf moeten aanschaffen. Ik heb ze nog niet gebruikt, dus ik weet niet of het nuttig zal zijn voor mij.

Ik heb alleen de examenbundel van Engels doorgebladerd, en daar staat de staatsinrichting en het Engelse schoolsysteem enz uitgelegd, ik vraag me af of dat belangrijk is om te weten bij het maken van het examen.
Oud 30-04-2004, 11:16
Freestyler*
Freestyler* is offline
via school:
sg eco, m&o,
eb engels, natuurkunde

gekocht:
sg natuurkunde, aardrijkskunde
eb eco
__________________
I love dr Phil :D
Oud 01-05-2004, 11:38
clairtje
clairtje is offline
hé hebben jullie dan van elk vak een examenbundel ofzo? ik heb er eigenlijk alleen maar eentje van engels
Oud 01-05-2004, 12:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
clairtje schreef op 01-05-2004 @ 12:38 :
hé hebben jullie dan van elk vak een examenbundel ofzo? ik heb er eigenlijk alleen maar eentje van engels
dat is juist wat men in dit topic verteld: van welke vakken men een examenbundel heeft.
En als jij er alleen een van engels hebt, maar je er meer wil, dan kan je gewoon kopen. Kijk maar even op bol.com of in boekwinkels.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.