Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 08:22
QMariek
Avatar van QMariek
QMariek is offline
Voor school hebben we (ik en Monique) een vraag die we moeten uitleggen. De vraag is:

Geef een voorbeeld van een goede groepsstructuur en geef aan wat de gevolgen zijn.

Wie weet hier een voorbeeld voor?
(wij doen de opleiding SPW3, en het moet een voorbeeld uit de kinderopvang zijn. we komen er zelf alleen niet helemaal uit)

(ff nog wat informatie:

Voor een goede groepsstructuur in de groep, zijn er 3 rollen nodig. Die 3 rollen zijn:
1. actieve kinderen met veel ideeën en initiatief
2. sociale kinderen
3. neutrale kinderen)
__________________
This is the start of something good, don't you agree?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2004, 15:17
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Is het niet de bedoeling dat je door een bepaalde indeling de groep in evenwicht brengt?

'k Weet niet zo goed wat de bedoeling anders is.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:23
QMariek
Avatar van QMariek
QMariek is offline
ja klopt, maar nou moeten we nog een voorbeeld hebben
__________________
This is the start of something good, don't you agree?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 06:47
Verwijderd
Zou je het nog iets beter uit kunnen leggen? Ik snap het nog niet helemaal, geloof ik...

Je zou (als ik het goed begrijp dan iig) iig kunnen zeggen dat een groep met kinderen die allemaal dezelfde rol hebben iig niet goed loopt. Als je een groep hebt vol 'nr1-kinderen', dan heb je erg snel conflicten in die groep, denk ik. Iedereen heeft (andere) ideeën en iedereen neemt initiatieven. Als je allemaal 'nr2-kinderen' hebt (lijkt me een leuke groep dan btw ), dan komt er misschien weinig van de grond...kinderen leren dan ook niet omgaan met conflicten. (?) En als je allemaal 'nr3-kinderen' hebt, dan wordt het een saaie boel. In een goede groepsstructuur (als dat er mee bedoeld wordt dan), zitten kinderen met alle rollen, denk ik.

Misschien zou je een omschrijving kunnen geven van wat die rollen inhouden? Je kunt ze nu op best veel verschillende manieren opvatten.

Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 06:52.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 04:45
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
QMariek schreef op 02-04-2004 @ 22:23 :
ja klopt, maar nou moeten we nog een voorbeeld hebben
Leonoor heeft nu het extreme gesteld, dus is het toch niet zo moeilijk? Zij heeft reeds het gedrag van de kinderen omschreven, dus nu is het niet zo moeilijk daar een verdeling in te maken, denk ik.

Je kan bijvoorbeeld zeggen dat er een groep van tien kinderen is.

2 actieve
3 sociale
5 neutrale

De actieve worden dan ofwel de ambetante gastjes ofwel de leiders, eventueel zelfs pesters. De neutrale zullen die wel een beetje volgen, zoals gewoonlijk.
De sociale zijn deze die de boel samenhouden door te bemiddelen.

Je geeft echt wel weinig info. We weten zelfs niet in welke theorie of context dit alles wordt gezien. Je zegt ons ook niet of een kind zowel sociaal als actief kan zijn, of niet.

Het zou gemakkelijker zijn als een een voorbeeld gaf en wij dat dan konden verbeteren, denk je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 08:27
QMariek
Avatar van QMariek
QMariek is offline
phensicske, meer informatie kan ik echt niet geven, want dat heb ik niet maar we hebben dankzij jou antwoord wel een goed antwoord weten te vinden. thanks!
__________________
This is the start of something good, don't you agree?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 10:37
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
QMariek schreef op 05-04-2004 @ 09:27 :
phensicske, meer informatie kan ik echt niet geven, want dat heb ik niet maar we hebben dankzij jou antwoord wel een goed antwoord weten te vinden. thanks!
Ah, okee dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.