Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2003, 16:55
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Hallo


ik ben van plan om een nieuwe gsm te kopen (nokia 3410/3510) daar ben ik aan toe want mijn oude "koelkast" is al 2 jaar oud. Ik wil mijn ouders vragen of ze een geedeelte van de prijs (€170,-) betalen, maar ze vinden dat mijn oude gsm nog goed genoeg is ...hoe krijg ik het voor elkaar dat ze me een gedeelte betalen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2003, 17:05
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
W'rom ga je niet gewoon een baantje zoeken. Je ouders werken neem ik aan ook gewoon voor hun geld. (of hebben ervoor gewerkt)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 17:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
S.lover schreef:
Hallo


ik ben van plan om een nieuwe gsm te kopen (nokia 3410/3510) daar ben ik aan toe want mijn oude "koelkast" is al 2 jaar oud. Ik wil mijn ouders vragen of ze een geedeelte van de prijs (€170,-) betalen, maar ze vinden dat mijn oude gsm nog goed genoeg is ...hoe krijg ik het voor elkaar dat ze me een gedeelte betalen??
Waarom zouden je ouders daar in vredesnaam een deel van moeten betalen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 17:47
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Waarom zouden je ouders daar in vredesnaam een deel van moeten betalen
Omdat ouders gaan werken en dus geld verdienen en hij nog studeert misschien? Het is toch normaal dat je als ouder de uitgaven van je kind betaalt?!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:00
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
ja ik ben het met pinnemuts eens, natuurlijk moeten je ouders niet altijd alles voor je betalen, maar een gedeelte van een nieuwe gsm betalenis toch niet zo erg, normaal krijg betaal ik ook altijd alles van geld dat ik zelf verdient heb maar het gaat me er juist om dat ik niet altijd alles zelf wil betalen.....
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:11
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Een GSM is een luxeartikel. Ik ben dan écht van mening dat je dat zelf moet betalen. Als ik een nieuwe processor in mijn computer wil moet ik dat zelf betalen, als ik een nieuwe GSM wil moet ik dat ook zelf betalen.

Kleding is een normaal goed. Daar kán je niet zonder (of je moet nudist zijn) dan lijkt het me logisch dat je ouders dat wel betalen (of voor een groot deel).

Kijk, je zal toch op je eigen benen moeten leren staan. Leer maar eens dat je pappa en mamma niet altijd maar geld aan jou kunnen uitgeven. Het wordt tijd dat je volwassen wordt en zelf gaat werken en je eigen luxeartikelen aanschaft.

Trouwens, als je huidige GSM nog werkt, is het dan niet logisch dat je ouders geen cent mee willen betalen aan een nieuwe? Ze zouden wel gek zijn als ze dat wel deden!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:36
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
Martin schreef:
Een GSM is een luxeartikel. Ik ben dan écht van mening dat je dat zelf moet betalen. Als ik een nieuwe processor in mijn computer wil moet ik dat zelf betalen, als ik een nieuwe GSM wil moet ik dat ook zelf betalen.

Kleding is een normaal goed. Daar kán je niet zonder (of je moet nudist zijn) dan lijkt het me logisch dat je ouders dat wel betalen (of voor een groot deel).

Kijk, je zal toch op je eigen benen moeten leren staan. Leer maar eens dat je pappa en mamma niet altijd maar geld aan jou kunnen uitgeven. Het wordt tijd dat je volwassen wordt en zelf gaat werken en je eigen luxeartikelen aanschaft.

Trouwens, als je huidige GSM nog werkt, is het dan niet logisch dat je ouders geen cent mee willen betalen aan een nieuwe? Ze zouden wel gek zijn als ze dat wel deden!
En waar trek je de grens dan tussen noodzakelijke en luxegoederen? Kleding kan toch ook makkelijk een luxegoed zijn.
En betaal jij voor jouw eten van het moment dat er iets speciaals op tafel komt? en heb jij jou aandeel in de tv betaald? en betaal jij je ouders als ze je ergens naartoe brengen met de auto?
Nu overdrijf ik natuurlijk, maar ik wil enkel aantonen dat het belachelijk is om als ouder enkel noodzakelijke zaken te betalen.

Het is volgens mij beter om die luxegoederen te kopen en je kind in ruil thuis te laten helpen in plaats van ergens anders.
Op financieel vlak, en dan bedoel ik de inkomsten, moet je maar volwassen worden eens je écht gaat werken, dus als je afgestudeerd bent. Op onze leeftijd vorm je de basis voor je latere leven waarin je moet werken. Nu is het dus de bedoeling dat je studeert en niet dat je werkt en geld verdient.

Uiteraard moet iedereen dit voor zichzelf uitmaken maar ik ga mijn kinderen later alleszins niet buitenshuis laten werken voor die zogenaamde luxegoederen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:06
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
En waar trek je de grens dan tussen noodzakelijke en luxegoederen? Kleding kan toch ook makkelijk een luxegoed zijn.
En betaal jij voor jouw eten van het moment dat er iets speciaals op tafel komt? en heb jij jou aandeel in de tv betaald? en betaal jij je ouders als ze je ergens naartoe brengen met de auto?
Nu overdrijf ik natuurlijk, maar ik wil enkel aantonen dat het belachelijk is om als ouder enkel noodzakelijke zaken te betalen.

Het is volgens mij beter om die luxegoederen te kopen en je kind in ruil thuis te laten helpen in plaats van ergens anders.
Op financieel vlak, en dan bedoel ik de inkomsten, moet je maar volwassen worden eens je écht gaat werken, dus als je afgestudeerd bent. Op onze leeftijd vorm je de basis voor je latere leven waarin je moet werken. Nu is het dus de bedoeling dat je studeert en niet dat je werkt en geld verdient.

Uiteraard moet iedereen dit voor zichzelf uitmaken maar ik ga mijn kinderen later alleszins niet buitenshuis laten werken voor die zogenaamde luxegoederen.
Een luxegoed is iets waar je zonder kan. Wou jij soms in je blote reet de straat op?

Ben het met Martin eens. Waarom zouden je ouders meebetalen aan een GSM die je wil hebben? Denk dat als je dit soort dingen zelf moet betalen je ook beter met geld om leert gaan...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:09
Verwijderd
ik vind niet dat je van uw ouders kunt eisen een deel te betalen in een nieuwe gsm, terwijl je nog 1 hebt die werkt.
als ik een nieuwe cd wil, koop ik hem zelf, als ik uitga betaal ik zelf, wil ik mezelf trakteren op een belegd broodje of een pakske frieten, dan betaal ik dat zelf...want aan zo'n zaken heb je niet noodzakelijk een behoefte.

ik krijg mijn zakgeld per maand, wat ik maar goed vind ook.
op die manier leer ik veel beter met mijn geld om te springen, want als ik niets aan de kant houd, dan ben ik blut tegen het einde van de maand en dan kan ik ook nix meer doen.

als je dan perse wilt dat uw ouders een deel erin doen, dan moet je maar afspreken.
bv, ma ik zal deze maand wat meer meehelpen in het huishouden of zo, mag ik dan wat meer zakgeld...
zoiets.
maar ik vind niet dat je het mag eisen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:09
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Een luxegoed is iets waar je zonder kan. Wou jij soms in je blote reet de straat op?

Ben het met Martin eens. Waarom zouden je ouders meebetalen aan een GSM die je wil hebben? Denk dat als je dit soort dingen zelf moet betalen je ook beter met geld om leert gaan...
is merkkledij dan geen luxegoed misschien
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:19
Verwijderd
je kan natuurlijk ook zo afgesproken zijn met je ouders dat je voor dat bedrag kledij mag kopen, dan beslis je zelf of je nu 2 goedkope broeken koopt of eerder een merkbroek.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:42
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
is merkkledij dan geen luxegoed misschien
Wie zegt dat het hier over merkkleding gaat?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:58
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Wie zegt dat het hier over merkkleding gaat?
Dat bedoelde ik met de zin Kleding kan toch ook makkelijk een luxegoed zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 11:31
Verwijderd
Hmm, je zit in de vierde volgens mij, dan kan je best goed een baantje nemen... Als je dat wil iig..
Mijn ouder zouden noooit een mobieltje voor me betalen, heb je niet per sé nodig en je hebt er zelfs nog eentje!!
Ik zou het niet eens aan mijn ouders durven vragen zeg, je bent 15 ofzo, kan je toch wel een beetje voor jezelf zorgen?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:29
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
jah ik snap ook niet waarom je ouders een deel van je mob. moeten gaan betalen, en al helemaal niet als je nog een andere heb die AL WEL 2 JAAR ( ) oud is...als je zo graag een mob. wil ga je dr toch voor werken!
Ik weet ook niet of het echt heel hard nodig is omdat die oude op het punt staan om het op te geven en of je dr echt een nodig heb om dat je ver van school ofzow woont dus het wel handig is als je je ouders moet bereiken (als je band lek is ofzow), maar waarom heb je eigenlijk perse een mobieltje nodig...okeej je hebt er 1, maar die doet het...als zo'n ding het nou doet en je dr mee kan bellen heb je meer toch niet nodig??
ik zie dus helemaal niet in waarom je ouders daarvoor zouden moeten gaan dokken..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 11:59
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Dat bedoelde ik met de zin Kleding kan toch ook makkelijk een luxegoed zijn.
Ja duhhhhh en DAT moet je dan ook zelf betalen vind ik...gewone kleding niet, maar voor merkkleding mag je best wat moeite doen...

Ik vind het een beetje verwend en makkelijk gedacht dat pappie en mammie werken en ze dus ook voor jou maar dingen moeten kopen die je niet daadwerkelijk nodig hebt.

Ouders zijn er voor de basisbehoeften en voor de rest moet je gewoon werken voor je geld, t leven is er niet op profiteerbasis omdat ze in de categorie 'ouders' vallen...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 12:44
Thomas
Thomas is offline
Als je ouders het uiteindelijk wel betalen dan moet je jezelf gelukkig prijzen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
S.lover schreef:
Hallo


ik ben van plan om een nieuwe gsm te kopen (nokia 3410/3510) daar ben ik aan toe want mijn oude "koelkast" is al 2 jaar oud. Ik wil mijn ouders vragen of ze een geedeelte van de prijs (€170,-) betalen, maar ze vinden dat mijn oude gsm nog goed genoeg is ...hoe krijg ik het voor elkaar dat ze me een gedeelte betalen??

hoezo verwend... Als ik het in m'n hoofd haal dat m'n ouders ook maar 1% daaraan meebetalen lachen ze me echt vierkant uit. Ik vind het idee zelf ook achterlijk, want zoals je al zegt: je hebt een mobiel die goed werkt en wilt vervolgens een nieuw duur ding en daarbij verwacht je ook nog eens dat je ouders een deel betalen...

kvind het wel goed van je ouders: je moet toch ooit gaan leren dat je maar gewoon werkt en spaart voor dingen die je wilt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2003, 16:04
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
En waar trek je de grens dan tussen noodzakelijke en luxegoederen? Kleding kan toch ook makkelijk een luxegoed zijn.
En betaal jij voor jouw eten van het moment dat er iets speciaals op tafel komt? en heb jij jou aandeel in de tv betaald? en betaal jij je ouders als ze je ergens naartoe brengen met de auto?
Nu overdrijf ik natuurlijk, maar ik wil enkel aantonen dat het belachelijk is om als ouder enkel noodzakelijke zaken te betalen.

Het is volgens mij beter om die luxegoederen te kopen en je kind in ruil thuis te laten helpen in plaats van ergens anders.
Op financieel vlak, en dan bedoel ik de inkomsten, moet je maar volwassen worden eens je écht gaat werken, dus als je afgestudeerd bent. Op onze leeftijd vorm je de basis voor je latere leven waarin je moet werken. Nu is het dus de bedoeling dat je studeert en niet dat je werkt en geld verdient.

Uiteraard moet iedereen dit voor zichzelf uitmaken maar ik ga mijn kinderen later alleszins niet buitenshuis laten werken voor die zogenaamde luxegoederen.
Ik ben het dus niet met je eens.. Ik ben 17, zit in 6 VWO en ik vind het normaal als je werkt voor bepaalde dingen. Als je zelf voor je spullen hebt gewerkt, respecteer je het veel meer en heb je veel meer idee van de waarde e.d.

Ik ben van mening dat werken goed voor iemand van 16,17 en ouder is. Je leert ermee een eigen inkomentje te creeeren en op die manier leer je met geld om gaan. En naast het geld wat je voor werken krijgt, is ervaring en sociale zooi erg goed voor je ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:18
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Idd... als je dingen zelf moet betalen denk je wel drie keer na voordat je een nieuwe mobiel o.i.d. koopt. Denk dat je zo eerder de waarde van geld leert beseffen dan wanneer je ouders altijd maar alles voor je kopen wat je wil hebben.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 00:39
Verwijderd
idd macro, k zeg dat ook
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 08:50
Icheb
Icheb is offline
Als je zo nodig een GSM wilt hebben zijn er natuurlijk best wel wat manieren om genoeg geld bij elkaar te krijgen...

Je kan bijvoorbeeld eens kijken of je nog luxeartikelen thuis hebt die nog wat waard zijn en je nooit gebruikt zodat je het kan verkopen...
Ook zou je kunnen gaan werken...

Maar waarom zou je eigenlijk een GSM willen hebben als je oude GSM nog goed werkt ?
Is dit om goed over te komen tegenover vrienden ?
Als dit zo is dan is het eigenlijk niet echt financieel verantwoord natuurlijk om een nieuwe te kopen omdat je er zelf niet veel meer aan hebt, ok, je kan er misschien meer toontjes inzetten en spelletjes op spelen, maar heb je zoiets ook echt nodig ?
Is het die E170 wel waard ?

OK, zelf spreek ik mijn eigen stelling deels tegen omdat ik dit nu aan het typen ben op mijn nieuwe laptop, maar deze had ik wel echt nodig, dit omdat ik op deze laptop kan programmeren aan een aantal projecten die binnenkort als het goed is redelijk wat geld op gaan leveren...


edit :
Dus zoals misschien al af te leiden is aan mijn reply denk ik ook dat je het zelf moet betalen en dus niet je ouders...
OF misschien een lening met rente bij je ouders afsluiten, dan leer je bij het terugbetalen misschien op het financiele vlak wat meer over de prioriteiten daar... (heb ik voor deze laptop ook gedaan voor het gedeelte wat ik zelf niet meer kon opbrengen)
__________________
Gratis 'soort' Planetarion @ http://www.totaldomination.nl

Laatst gewijzigd op 01-02-2003 om 08:53.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:36
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Als ik al deze reacties hier lees, krijg ik de indruk dat iedereen die op deze topic geantwoord heeft zwaar jaloers is en het niet kan verkroppen dat je zelf moet werken voor luxegoederen en ze niet krijgt.
Vergeef mij als ik verkeerd ben maar ik kan me echt niet van die indruk ontdoen.
Waarom gunnen jullie hem dat toch niet gewoon?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:48
Icheb
Icheb is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Als ik al deze reacties hier lees, krijg ik de indruk dat iedereen die op deze topic geantwoord heeft zwaar jaloers is en het niet kan verkroppen dat je zelf moet werken voor luxegoederen en ze niet krijgt.
Vergeef mij als ik verkeerd ben maar ik kan me echt niet van die indruk ontdoen.
Waarom gunnen jullie hem dat toch niet gewoon?
Natuurlijk gunnen wij het hem wel...

Maar (hierbij spreek ik in ieder geval voor mijzelf) ik ken een aantal mensen die toch zeker wel 4 tot 10 mobieltjes hebben en er echt alleen maar mee showen, dus ze hebben voor de 'heb' in plaats van voor het gebruik.
Zoiets vind ikzelf totaal belachelijk, daarom vraag ik me af of het wel nodig is...
__________________
Gratis 'soort' Planetarion @ http://www.totaldomination.nl
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:50
Verwijderd
ik wil hem dat gerust gunnen, hoor.
maar het is toch zo als je nu alles in krijgt wat je hartje bezield, hoe ga je het dan later aanpakken, als je op uw eigen benen moet staan?
niet iedereen heeft stinkend rijke ouders die een huisje kunnen bouwen en een autootje kopen voor je hoor!
dus de bedoeling is, nu reeds voor kleinere kosten leren werken en sparen om het later ook aan te kunnen.
ik wens alleen mijn vijanden gulle ouders toe, omdat ik dan weet dat die het heel waarschijnlijk niet zullen maken op financieel gebied later.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2003, 13:59
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Als ik al deze reacties hier lees, krijg ik de indruk dat iedereen die op deze topic geantwoord heeft zwaar jaloers is en het niet kan verkroppen dat je zelf moet werken voor luxegoederen en ze niet krijgt.
Vergeef mij als ik verkeerd ben maar ik kan me echt niet van die indruk ontdoen.
Waarom gunnen jullie hem dat toch niet gewoon?
Hehe jaloers Als ik ergens niet jaloers op ben, is het op mensen die alles kunnen krijgen als ze maar met hun vingers knippen.
Ikzelf daarentegen verdien genoeg geld om leuke dingen te kopen en ik zou niet eens willen dat mn ouders dat zouden betalen, aangezien ik dan het idee heb dat het niet helemaal van mij is. En ik ben juist blij dat ik ervoor moet werken, omdat ik me dan veel meer realiseer wat voor waarde het voor me heeft wanneer ik zoiets kan kopen...dan wanneer ik zoiets zou krijgen. Dat voel als een soort schuld in mijn ogen en dat gevoel wil ik niet.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:38
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Als ik al deze reacties hier lees, krijg ik de indruk dat iedereen die op deze topic geantwoord heeft zwaar jaloers is en het niet kan verkroppen dat je zelf moet werken voor luxegoederen en ze niet krijgt.
Vergeef mij als ik verkeerd ben maar ik kan me echt niet van die indruk ontdoen.
Waarom gunnen jullie hem dat toch niet gewoon?
het is niet dat ik het hem net gun..maar ik vind het gewoon over dreven dat je ouders zoiets moeten betalen(zie mijn post)
en jaloers...absoluut niet..ik heb geen gsm en ook niet nodig ook
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:55
prinses eowyn
Avatar van prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Ik vind het ook niet kloppen dat je van je ouders verwacht dat ze voor je mobieltje betalen. Zeker als je oude het nog doet. Ik gun het je wel, maar ik vind het een beetje verwent als je daarvoor naar je ouders rent. Alsogf het onmisbaar is om een modern en 'in' mobieltje te hebben
__________________
"I fear a cage. To stay behind bars until use and old age acpect them and all chance of valor has gone beyond recall or desire"
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:57
prinses eowyn
Avatar van prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef:
het is niet dat ik het hem net gun..maar ik vind het gewoon over dreven dat je ouders zoiets moeten betalen(zie mijn post)
en jaloers...absoluut niet..ik heb geen gsm en ook niet nodig ook
helemaal mee eens toeter.
Ik heb ook geen mobiel en niet nodig ook. en ik ben absoluut niet jaloers op iemand met een mobiel, hoe modern ook. alsof we allemaal perse het nieuwste van het nieuwst moeten hebben of zo.
__________________
"I fear a cage. To stay behind bars until use and old age acpect them and all chance of valor has gone beyond recall or desire"
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 15:28
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef:
helemaal mee eens toeter.
Ik heb ook geen mobiel en niet nodig ook. en ik ben absoluut niet jaloers op iemand met een mobiel, hoe modern ook. alsof we allemaal perse het nieuwste van het nieuwst moeten hebben of zo.
precies...en uit eindelijk kost zo'm ding alleen maar geld...LANG LEVE DE MENSEN ZONDER MOBIEL!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 09:28
Verwijderd
Citaat:
S.lover schreef:
Hallo


ik ben van plan om een nieuwe gsm te kopen (nokia 3410/3510) daar ben ik aan toe want mijn oude "koelkast" is al 2 jaar oud. Ik wil mijn ouders vragen of ze een geedeelte van de prijs (€170,-) betalen, maar ze vinden dat mijn oude gsm nog goed genoeg is ...hoe krijg ik het voor elkaar dat ze me een gedeelte betalen??
ten eerste vind ik het een beetje onzin dat je ouders moeten meebtalen aan jouw nieuwe mobiel, redenen zijn er door anderen al genoeg gegeven.

En als ze €170,- euro moeten betalen, hoe duur is die telefoon dan wel niet? Zo duur is een mobiel tegenwoordig niet dacht ik zo. En wat kan die telefoon voor dat geld dan wel niet allemaal? Doet ie je boodschappen voor je ofzo? Ik vind het een belachelijke prijd voor een telefoon, en die 170 is maar een gedeelte van de prijs! En als je ouders een gedeelte moeten betalen dat 170 euro is, hoeveel betaal je dan zelf? Ik neem toch aan dat jouw gedeelte groter is dan dat van je ouders...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:54
ja...ja... :S
ja...ja... :S is offline
Ik zou het nooit voor elkaar krijgen dat ze mee betalen. Dat ik er 2 of 3 jaar geleden eentje MOCHT kopen, was al heel iets!! Daar heb ik echt vet mn best voor moeten doen, maar dat was toen wel gelukt!! Maar: Als ie nog belt, is er geen (goede) reden voor waarom je een nieuwe zou 'moeten', dus: Zorg dat ie niet meer beld, en dat je ouders daar last mee krijgen, omdat jij bijv. niet op tijd thuis bent voor het eten, en dat ze je dan niet meer kunnen bereiken .
Of de telefoon van je ouders gaat 'toevallig' kapot...gnagna... , en dan stel jij voor dat zij die 3410/3510 kopen, en dat jij die dan krijgt, en zij jou oude...(of je betaald een deel mee natuurlijk, anders krijg je ze niet zover...)

succes dermee, maar het is wel een beetje overdreven!!

dagg....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik vind het totaal belachelijk dat ze zouden "moeten"meebetalen aan iets wat jij wilt hebben en waarvan je oude het nog doet en zoveel meer functies heeft het nou weer niet waar je echt iets aan hebt of wel soms?.
Kijk mijn ouders hebben "ons" mobieltje betaald (deel hem samen met me moeder) ik heb hem voor bereikbaar te zijn zodat ze kunnen bellen waar ik ben hoe laat ik thuis kom zus en zo. Ik bel er af en toe mijn vrienden mee en me moeder heeft hem af en toe mee als ze ver weg moet. Maar de eigelijke reden dat ik hem kreeg was dat ik alleen op vakantie ging. Het is nu mijn 2de want de eerste ging het beeldscherm stuk. Ik vind het helemaal niet echt nodig om er 1 te hebben en ze vaak de goedkopere. deze koste 100 euro ofzo. Als ik echt een duurdere had gewild dan had ik het verwschil zelf moeten bijdragen.
Ik heb hem gekregen omdat ook mijn moeder hem zou gaan gebruiken en ik bereikbaar was als ik alleen op vakantie was maar mijn computer heb ik ook zelf moeten betalen (5000 gulden maar via een regeling op mijn moeders werk kreeg ik wel 2500 gulden terug anders had ik het niet gedaan maar nu was het te overzien.
Ik krijg best veel van mijn ouders maar uitgaan, hapjes, kado's de meeste luxe artikelen moet ik zelf betalen. Ik wil binnenkort NIEUWE TV op mijn kamer oude doet het nog goed maar is te groot en wil mijn kamer gaan veranderen (word wel betaald door mijn ouders) en daar is geeen plaats voor een TV van 40 bij 50 bij 60 ofzo . En krijg voor mijn verjaardag (is net geweest maar krijg ik later nog) een DVD-Videocombi maar moet wel wat meebetalen.
Door het laten meebetalen/ zelf betalen van kinderen/jongeren leren deze de waarde van geld veel beter kennen en kunnen ze later beter in de samenleving rond komen.
Dus wil jij toch dat mobieltje zijn er een paar suggesties
- ga werken
- zorg dat de oude kapot gaat en dat hij onmisbaar is voor je
- ga wat meer thuis doen zodat je ouders wta betalen eraan
Zouden toch goede opties zijn? Of vraag hem voor je verjaardag?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:37
Verwijderd
ikbendeschipper --) zie vorig stuk

haaallo, jij moet nogal veel zeggen, je bent blijkbaar zelf nogal verwend!!
tv, computer....
ok je hebt dan mss wel een deel betaald, maar hoe kom je aan zoveel geld?
als het door te werken is, chapeau!!!!
zoniet: de pot verwijt de ketel dat hij zwartziet wiiii !!!!!

greetz phensic
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
phensic schreef:
ikbendeschipper --) zie vorig stuk

haaallo, jij moet nogal veel zeggen, je bent blijkbaar zelf nogal verwend!!
tv, computer....
ok je hebt dan mss wel een deel betaald, maar hoe kom je aan zoveel geld?
als het door te werken is, chapeau!!!!
zoniet: de pot verwijt de ketel dat hij zwartziet wiiii !!!!!

greetz phensic
mijn TV moet ik nog kopen
en die computer ja geloof het of niet maar helemaal zelf betaald!
en hoe ik aan het geld kom? wat dacht je van veeeel werken en veeel sparen?
en die DVD-speler krijg ik voor de helft voor mijn verjaardag (120 euro) de rest moet ikke zelf dokken.
ik verdien trouwens 240 euro in de maand en heb ook nog 13de maand en vakantiegeld etcetcetc.
Tja en dat ik nou niet zo'n dure levens behoefte heb das maar mooi ook want dat betekend dat b.v. merk kleding van mij niet hoeft. En wil ik het wel moet ik het zelf betalen maar goeed voor mij is er tussen merk en geen merk geen verschil dus dat is mooi en door dat soorrt dingen hou je veeeeel geld over
Als ik het vergelijk met mensen die ik ken die alles krijgen scooter, spelcomputers is het niks en zoals ik al zei ik heb alles netjes verdient en ja het afgelopen jaar bijna 3100 euro dus misschien verklaard dat veel? + 600 euro via spaarregeling van AH

Edit:
En ik vraag dus aan mi jn ouders voor normale periode geen dingen die ik niet hard nodig heb (probeer het wel hoor ) tuurlijk is ook wqel slim om het te proberen maar ik weet tegenwoordig dat het toch niet ;lukt dus moet het allemaal wel zelf betalen alleen voor sinterklaas,kerst en mijn verjaardag dat allemaal in 2 maanden valt krijg ik van mijn ouders wat andere dingen de rest is het motto van "betaal maar zelf"

Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 08:21
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Omdat ouders gaan werken en dus geld verdienen en hij nog studeert misschien? Het is toch normaal dat je als ouder de uitgaven van je kind betaalt?!
Tot op zekere hoogte. Weet jij hoeveel z'n ouders verdienen? Weet jij hoeveel z'n ouders uitgeven aan vaste lasten? Misschien houden z'n ouders wel te weinig geld over om luxe goederen te kopen...

...en trouwens - als de ouders alles blijven kopen leren kinderen nooit fatsoenlijk met geld omgaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-02-2003, 14:17
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:
Als ik al deze reacties hier lees, krijg ik de indruk dat iedereen die op deze topic geantwoord heeft zwaar jaloers is en het niet kan verkroppen dat je zelf moet werken voor luxegoederen en ze niet krijgt.
Vergeef mij als ik verkeerd ben maar ik kan me echt niet van die indruk ontdoen.
Waarom gunnen jullie hem dat toch niet gewoon?
Jij bent kei grappig.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:51
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
wat een reacties wat een reacties...

Maar volgens mij begrijpen jullie me nog steeds niet

Ten 1e:
De oude is niet meer goed....de accu is naar de kl*ten en om nu €20,- of €30,- te gaan uitgeven aan een nieuwe accu dat vin ook een beetje veel.

Ten 2e:
De 3410 kost €159,- en dat is niet een gedeelte zoals LittleStar3 begreep.

Ten 3e:
Ik werk ook en ik heb ook pas een nieuwe pc (helemaal zelf betaald) dus, en ik hoor zo in mijn omgeving dat bijna iedereen de gsm van zijn/haar ouders heeft gekregen

mzzl
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:46
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
S.lover schreef:
wat een reacties wat een reacties...

Maar volgens mij begrijpen jullie me nog steeds niet

Ten 1e:
De oude is niet meer goed....de accu is naar de kl*ten en om nu €20,- of €30,- te gaan uitgeven aan een nieuwe accu dat vin ook een beetje veel.

Ten 2e:
De 3410 kost €159,- en dat is niet een gedeelte zoals LittleStar3 begreep.

Ten 3e:
Ik werk ook en ik heb ook pas een nieuwe pc (helemaal zelf betaald) dus, en ik hoor zo in mijn omgeving dat bijna iedereen de gsm van zijn/haar ouders heeft gekregen

mzzl

ten 1e: 20/30 euro is nog altijd heel wat goedkoper dan een hele nieuwe gsm/

Ten 2e...niks over te zeggen want k heb geen idee waar t over gaat

ten 3e: wat anderen hebben moet jij ook??? omdat van anderen hun ouders het betalen, wil jij dat ook?? dat noem ik verwend!
en dat je die pc helemaal zelf heb betaald >>
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
S.lover schreef:
wat een reacties wat een reacties...

Maar volgens mij begrijpen jullie me nog steeds niet

Ten 1e:
De oude is niet meer goed....de accu is naar de kl*ten en om nu €20,- of €30,- te gaan uitgeven aan een nieuwe accu dat vin ook een beetje veel.

Ten 2e:
De 3410 kost €159,- en dat is niet een gedeelte zoals LittleStar3 begreep.

Ten 3e:
Ik werk ook en ik heb ook pas een nieuwe pc (helemaal zelf betaald) dus, en ik hoor zo in mijn omgeving dat bijna iedereen de gsm van zijn/haar ouders heeft gekregen

mzzl
Misschien hebben zij er wel wat voor gedaan b.v. wat meer thuis geholpen pf hebben ze hem voor hun verjaardag gekregen dus dat zijn dingen die je dan ook weer moet informeren en een accu is koopt ik vind 30 euro beter dna 160.
Dus als je harde schijf te klein is koop je een nieuwe computer?? inplaats van een nieuwe hardeschijf?
Als je reperaties van je TV 30 euro kost en een nieuwe kost normaal 180 euro dan koop je een nieuwe TV?
Op die manier red je het niet denk gewoon na wat het beste is en in dit geval is dat gewoon een nieuwe accu kopen en die willen je oduers misschien wle betalen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 07:37
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
Misschien hebben zij er wel wat voor gedaan b.v. wat meer thuis geholpen pf hebben ze hem voor hun verjaardag gekregen dus dat zijn dingen die je dan ook weer moet informeren en een accu is koopt ik vind 30 euro beter dna 160.
Dus als je harde schijf te klein is koop je een nieuwe computer?? inplaats van een nieuwe hardeschijf?
Als je reperaties van je TV 30 euro kost en een nieuwe kost normaal 180 euro dan koop je een nieuwe TV?
Op die manier red je het niet denk gewoon na wat het beste is en in dit geval is dat gewoon een nieuwe accu kopen en die willen je oduers misschien wle betalen

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Je GSM of je seksleven?
supergirl#1
28 29-11-2009 22:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap GSM tast DNA aan
Jasmijn.
51 09-01-2005 15:36
Beleidszaken Waar horen topics over GSMs?
grensgeval
25 27-07-2004 17:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 2/3 van de elfjarigen heeft een GSM
Quantes
29 23-11-2003 16:03
Software & Hardware [GSM] Nieuwe Nokia (7210-8310)
[eitje]Methuselah
32 04-03-2003 17:49
Algemene schoolzaken enquête GSM-gebruik
Hannahanneke
57 16-04-2002 20:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.