Oud 21-02-2004, 23:57
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
asilvermtzion schreef op 21-02-2004 @ 23:54:
ehmm, als t niet relevant is waarom begin je dr dan over?
ik vind dat er niks mis mee is omdat dieren ook dieren eten en wij dieren zijn. (ga niet lopen zeuren over defenities okok)

jouw mening is jou = jackie-o
stom argument. Wij eten ze niet gewoon, wij fokken ze om ze vervolgens op te eten. Als we ze nou zouden eten uit noodzaak, zoals dieren in het wild doen, en de dieren dus ook in het wild zouden vangen, zoals dieren in het wild ook doen, heb ik er geen problemen mee.
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
red_and_black schreef op 17-02-2004 @ 11:17:
als je van dieren houd eet je helemaal geen vlees
Dat was wat ik wilde zeggen.

(Hoewel het wel heel zwart-wit is, maar dat is vaak met 'stellingen'.)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
FireCracker schreef op 21-02-2004 @ 23:57:
stom argument. Wij eten ze niet gewoon, wij fokken ze om ze vervolgens op te eten. Als we ze nou zouden eten uit noodzaak, zoals dieren in het wild doen, en de dieren dus ook in het wild zouden vangen, zoals dieren in het wild ook doen, heb ik er geen problemen mee.
Idd. En dat fokken gebeurt meestal niet op een 'dierwaardige' manier. Als wij op dezelfde manier zouden leven, dan zou het weer anders zijn. En als de dieren kans hadden om te overleven (wat de dieren in het wild tenslotte ook hebben), dan ook. En als we de zieke en zwakkere dieren zouden nemen, dan ook. De mens wil geen zwakke en zieke dieren eten, maar als jij je zo 'dier' voelt, dan zou je dat wel moeten doen, want 'zo gaat het in de natuur ook'. Onzinnig argument (als je het dan per se een argument wilt noemen) dus idd.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 14:17
MickeyV
MickeyV is offline
Heel goed, dames!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:16
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-02-2004 @ 18:30:
Ik moet zeggen dat Jaegermeister vrij goede argumenten heeft voor zijn 'plezierjacht', ik vind ze zelfs in zoverre goed dat ik zijn jacht als veel rechtvaardiger en nuttiger beschouw dan de bio-industrie.
Ik jaag omdat ik van dieren en de natuur hou (nu krijg ik denk weer veel reacties van waarom knal je die beesten dan dood enz.)

Ik eet trouwens gewoon vlees uit de gewone veeteelt(bio indusstrie vind ik een raar woord). Het enige biologische vlees wat ik eet zijn konijnen en ander wild dat geschoten is tijdens de jacht.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:38
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-02-2004 @ 16:11:
Ik geloof zeker niet dat een boer oprecht geemotioneerd is voor de dieren. Hij is geemotioneerd door ofdat het hem geld kost of dat zijn moeite voor niks is of dat hij iets kwijt raakt wat hij langer kent.
Hij is niet geemotioneerd door de dieren maar voor iets van hem.
Als je van de dieren houd (oprecht), dan ben je zowieso geen boer.
Wat is dit nou van onzin? Natuurlijk geven die boeren wel om hun dieren(anders zouden ze nooit boer worden). Maarja jij denk alleen maar van mensen die vlees eten, jagen of vissen of een hond hebben niet van dieren houden en dat je een dierenliefhebber bent als je 100% veganist bent en zo vervreemd bent van dieren dat je niet eens een huisdier wildt nemen.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 20:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 22-02-2004 @ 19:38:
Wat is dit nou van onzin? Natuurlijk geven die boeren wel om hun dieren(anders zouden ze nooit boer worden). Maarja jij denk alleen maar van mensen die vlees eten, jagen of vissen of een hond hebben niet van dieren houden en dat je een dierenliefhebber bent als je 100% veganist bent en zo vervreemd bent van dieren dat je niet eens een huisdier wildt nemen.
Iemand die van dieren houd (in de menselijke maatschappij), die zal niet een dier belemmeren van enig natuurlijke uiting en zal deze niet eerder beeindigen. Dat gebeurd er dus wel.
Zoals ik al eerder zijn heb je dierenliefhebbers en dierenliefhebbers. En de ene die houd van dieren omdat die ermee bezig is (houd van het werk/inzet/etc.->boer) en de ander houd van dieren omdat deze ziet dat dieren in onze maatschappij niet juist worden gewaardeerd.

Daarnaast zeg je dat het onzin is, maar ik krijg verder niks wat het verwerpt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 21:41
Paris in flames
Paris in flames is offline
Ik hou totaal niet van dieren. Maar vlees eten is iets dat gewoon niet hoort!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 08:58
checko
Avatar van checko
checko is offline
Als je een echte dierenliefhebber bent eet je helemaal geen vlees...

Maar ik ben wel gek op dieren en eet toch ook echt wel vlees... Je moet gewoon niet aan het verband denken dat die beesten gruwelijk gelsacht en dergelijke worden...
in de maxim van deze week staan nog een paar leuke bio industrie plaatjes..voor degene die daar belangstelling voor hebben..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 13:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
checko schreef op 23-02-2004 @ 08:58:
Je moet gewoon niet aan het verband denken dat die beesten gruwelijk gelsacht en dergelijke worden...
sluit je ogen maar voor alles....
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 14:47
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
checko schreef op 23-02-2004 @ 08:58:
... Je moet gewoon niet aan het verband denken dat die beesten gruwelijk gelsacht en dergelijke worden...
Je moet?????? ik moet helemaal niks!! Wat grof zeg, je bent gewoon te laf om met eigen ogen te zien aan wat voor gruwelijks je meewerkt.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:02
Verwijderd
niet mee eens. waarom zou ik geen vlees meer eten als ik wel van dieren hou? die koeien moeten toch een keer dood en varkens en kippen ook.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:19
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 23-02-2004 @ 17:02:
niet mee eens. waarom zou ik geen vlees meer eten als ik wel van dieren hou? die koeien moeten toch een keer dood en varkens en kippen ook.
Die worden gedood omdat jij vlees wilt. Kwestie van vraag en aanbod.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 23-02-2004 @ 17:02:
niet mee eens. waarom zou ik geen vlees meer eten als ik wel van dieren hou? die koeien moeten toch een keer dood en varkens en kippen ook.
Niks mis met je mening, mop, maar je beredeneert altijd behoorlijk eigenaardig.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:39
ConcordDawn
ConcordDawn is offline


Om even on-topic te blijven: ik vind dat je je kat na een tijd van 2 maanden al wel buiten kan laten. Ikzelf ben daar zo'n voorstander van vanwege het feit dat niet alleen mensen maar ook katten hard moeten worden in deze gruwelijke wereld.
Hoeveel gevaren hij/zij dan ook moet trotseren, het overreden worden door een truckdriver genaamd kees is dan zo erg nog niet.

Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:41
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 23-02-2004 @ 17:39:


Om even on-topic te blijven: ik vind dat je je kat na een tijd van 2 maanden al wel buiten kan laten. Ikzelf ben daar zo'n voorstander van vanwege het feit dat niet alleen mensen maar ook katten hard moeten worden in deze gruwelijke wereld.
Hoeveel gevaren hij/zij dan ook moet trotseren, het overreden worden door een truckdriver genaamd kees is dan zo erg nog niet.

Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:49
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 23-02-2004 @ 17:39:


Om even on-topic te blijven: ik vind dat je je kat na een tijd van 2 maanden al wel buiten kan laten. Ikzelf ben daar zo'n voorstander van vanwege het feit dat niet alleen mensen maar ook katten hard moeten worden in deze gruwelijke wereld.
Hoeveel gevaren hij/zij dan ook moet trotseren, het overreden worden door een truckdriver genaamd kees is dan zo erg nog niet.

__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 23-02-2004 @ 17:02:
niet mee eens. waarom zou ik geen vlees meer eten als ik wel van dieren hou? die koeien moeten toch een keer dood en varkens en kippen ook.
en al die dieren die nooit 'volwassen' worden omdat jij zo graag vlees wilt....je dood kleine kindjes-dieren....

Een koe moet een keer dood ja, volgens de biologische wetten, is dat rond de 15 tot 20. En niet na 3/4 jaar melk geven in de bioindustrie om daarna geslacht te worden. En dan heb ik het nog niet over de jonge dieren die er zijn voor die melkproductie op gang te houden die hun mammie een paar weken mag zien om daarna geslacht te worden
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 22:09
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-02-2004 @ 20:56:




Daarnaast zeg je dat het onzin is, maar ik krijg verder niks wat het verwerpt.
Weer zin in een discussie die die weer uit honderen post bestaat .
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 01:44
Daevrem
Daevrem is offline
Ik zie het al voor me, Marc Dutroux voor de rechter: "Ja maar rechter, wat maakt het uit? Ann en Eefje gingen toch wel een keer dood. Wat maakt dat nu uit dat ik het nu deed of ouderdom over 60 jaar?"
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 10:23
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-02-2004 @ 01:44:
Ik zie het al voor me, Marc Dutroux voor de rechter: "Ja maar rechter, wat maakt het uit? Ann en Eefje gingen toch wel een keer dood. Wat maakt dat nu uit dat ik het nu deed of ouderdom over 60 jaar?"
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 12:24
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 25-02-2004 @ 10:23:
over zoiets maak je geen grappen...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:22
MickeyV
MickeyV is offline
Dat is geen grap, watervlo. Dat is een treffende manier om iets helder te maken.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:52
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-02-2004 @ 16:22:
Dat is geen grap, watervlo. Dat is een treffende manier om iets helder te maken.
Ik doelde meer op dat lachebekje
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 23:08
MickeyV
MickeyV is offline
Dat lachebekje beduidde blijdschap, niet wegens hetgeen de betreffende Belgische meisjes is wedervaren, maar, waarschijnlijk, om de treffende wijze waarop Daevrem een door haar, dus FC, gedeeld standpunt helder maakte.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:16
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-02-2004 @ 23:08:
Dat lachebekje beduidde blijdschap, niet wegens hetgeen de betreffende Belgische meisjes is wedervaren, maar, waarschijnlijk, om de treffende wijze waarop Daevrem een door haar, dus FC, gedeeld standpunt helder maakte.
ja. Het lachebekje betekende: "haha, gevatte opmerking"
kalm dus maar, schat.
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 21:46
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-02-2004 @ 18:57:
en al die dieren die nooit 'volwassen' worden omdat jij zo graag vlees wilt....je dood kleine kindjes-dieren....
Dan heb jij die biologische wetten niet goed doorgelezen, jongere en oudere dieren zijn het zwakst en worden dus eerder slachtoffer door een predator.

Maar wil jij al die koeien opvangen die ouder zijn dan 5-6 jaar en geen zak aan verdiendt, alleen maar kosten maakt?
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 00:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 27-02-2004 @ 21:46:
Dan heb jij die biologische wetten niet goed doorgelezen, jongere en oudere dieren zijn het zwakst en worden dus eerder slachtoffer door een predator.
Maar als je dan goed kijkt zie je dat die dieren een keus hebben, dat hebben ze hier niet. Daarnaast sterft meestal het zwakke dier en nu sterven ook de sterken.

Citaat:
Maar wil jij al die koeien opvangen die ouder zijn dan 5-6 jaar en geen zak aan verdiendt, alleen maar kosten maakt?
Koeien horen er van mij part in deze vorm zowieso niet te zijn.
Dat terzijde, maar men kan wel eens wat meer respect tonen tegen degene die zorgt voor de lekkernijen die mensen drinken of eten.

Vroeger waren er nog wel boerderijen waarbij een koe op een natuurlijke wijze dood ging.... Nu heeft de koe geen leven.

Stel je zelf eens voor dat je nooit iets mag bepalen en dat je na je 5e verjaardag meegenomen word in een wagen gezet met meerdere leeftijdsgenootjes en dan afgeslacht wordt. Ik weet niet of jij dat leuk zou vinden...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 16:19
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-02-2004 @ 00:07:
Maar als je dan goed kijkt zie je dat die dieren een keus hebben, dat hebben ze hier niet. Daarnaast sterft meestal het zwakke dier en nu sterven ook de sterken.
Een keus? zoals vandaag ga ik maar dood en morgen jij . Maar je kan de biologische wetten niet gebruiken bij veeteelt, want er moet ommers ook geld worden verdiendt. Een koe 20 jaar oud laten worden doet geen boer meer, zelfs vroeger niet. Gaf een koe niet genoeg melk meer werd hij geslacht door de boer. En gebruikte de koe weer een nieuw kalfje. Vandaag de dag worden ze zeg maar afgeschreven(net zoals machines)zijn ze niet meer productief, gaan ze naar de slacht of distructiebedrijf, want wat moet een boer met een koe die niet zoveel melk geeft, maar wat wel gevoerdt moet worden, wat dus meer geld kost dat het opleverdt. Dus zou je die koeien allemaal houden weet je zeker dat je bedrijf op de fles gaat.



Citaat:
Koeien horen er van mij part in deze vorm zowieso niet te zijn.
Dat terzijde, maar men kan wel eens wat meer respect tonen tegen degene die zorgt voor de lekkernijen die mensen drinken of eten.
Maar de boer zorgt voor hun eten.

Citaat:
Vroeger waren er nog wel boerderijen waarbij een koe op een natuurlijke wijze dood ging.... Nu heeft de koe geen leven.
Nu gaan ook nog wel koeien op natuurlijk manier dood hoor. Maar over welke boerderijen heb jij het? Want daar heb ik nog nooit van gehoordt.


Citaat:
Stel je zelf eens voor dat je nooit iets mag bepalen en dat je na je 5e verjaardag meegenomen word in een wagen gezet met meerdere leeftijdsgenootjes en dan afgeslacht wordt. Ik weet niet of jij dat leuk zou vinden...
Gelukkig sta ik boven in de voedsel keten.

Stel je eens voor, je bent een kleine rups op een boerenkool plant, maar je mag nooit een vlinder worden want je wordt doodgespoten door landbouwgif. Ik weet niet dat jij dat leuk zou vinden.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 28-02-2004 @ 16:19:
Een keus? zoals vandaag ga ik maar dood en morgen jij .

Een keus hoeft niet te liggen bij een individu maar bij het geheel.
Een dier die door de mens gefokt is, in een hok is gestopt, gebruikt word voor verder fokken, volgestopt word met eten, welke deze niet echt uitzoekt, en waarbij de mens bepaald wanneer deze dood moet, dan is er zeker geen keus voor leven.

Citaat:
Maar je kan de biologische wetten niet gebruiken bij veeteelt, want er moet ommers ook geld worden verdiendt. Een koe 20 jaar oud laten worden doet geen boer meer, zelfs vroeger niet.
Dat is het hem juist. Men zou ze moeten gebruiken. Het is het gene wat je verplicht ben jegens de dieren. Je misbruikt ze al, mogen ze dan niet eens waardig sterven?

Citaat:
Maar de boer zorgt voor hun eten.
Nee, de boer geeft ze eten.

Citaat:
Nu gaan ook nog wel koeien op natuurlijk manier dood hoor. Maar over welke boerderijen heb jij het? Want daar heb ik nog nooit van gehoordt.
Welke boerderijen? Eh, gewoon boerderijen, waar de koeien gewoon een deel was van de boerderij. Niet een echt iets voor productie. Maar er zijn nog wel wat farm sanctuary's waarbij de koeien tot hun natuurlijke leeftijd kunnen verblijven.

Citaat:
Gelukkig sta ik boven in de voedsel keten.
[/QUOTE]
Hoe weet je dat je bovenaan staat? Als je dood gaat, dan blijft je lichaam dus perfect in staat voor altijd?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 20:13
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-02-2004 @ 19:21:


Je misbruikt ze al, mogen ze dan niet eens waardig sterven?
Dan heb je niks meer aan het vlees.

Citaat:
Nee, de boer geeft ze eten.
Welke boerderijen? Eh, gewoon boerderijen, waar de koeien gewoon een deel was van de boerderij. Niet een echt iets voor productie. Maar er zijn nog wel wat farm sanctuary's waarbij de koeien tot hun natuurlijke leeftijd kunnen verblijven.
Misschien bij een enkele hobbyboer. Niet bij de gewone veehouderij.


Citaat:
Hoe weet je dat je bovenaan staat? Als je dood gaat, dan blijft je lichaam dus perfect in staat voor altijd?
Nog nooit een voedselketen gezien? Als het dier dat boven staat sterft gaat er weer een pijl naar beneden. Het organische stof wordt weer omgezet in mineralen die de planten weer voeden. Er wordt ook een deel opgegeten door aseters maar die staan niet boven in.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 11:14
asilvermtzion
Avatar van asilvermtzion
asilvermtzion is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 21-02-2004 @ 23:57:
stom argument. Wij eten ze niet gewoon, wij fokken ze om ze vervolgens op te eten. Als we ze nou zouden eten uit noodzaak, zoals dieren in het wild doen, en de dieren dus ook in het wild zouden vangen, zoals dieren in het wild ook doen, heb ik er geen problemen mee.
heb ik gezegd dat ik daar dan geen problemen mee heb?
ik gaf aan dat ik met dieren eten alleen niets mis vindt, lees voordat je weet wat je zegt voordat je denkt dat je weet wat ik denk.
__________________
Her words could have moved mountains....
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 12:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 29-02-2004 @ 20:13:
Nog nooit een voedselketen gezien? Als het dier dat boven staat sterft gaat er weer een pijl naar beneden. Het organische stof wordt weer omgezet in mineralen die de planten weer voeden. Er wordt ook een deel opgegeten door aseters maar die staan niet boven in.
Ik weet niet welke jij gezien hebt, maar het is meestal een keten/cirkel, daar staat niets bovenaan. De mens staat op een plek daarin. De mens kan doodgaan door bv. leeuwen die mensen aanvallen, virussen/ziekten, etc
De mens staat zeker niet bovenaan. Er is geen bovenaan en er is geen onderaan. We zitten in een cirkel welke cirkel in een bol zit waar allerlei cirkels naast elkaar zitten. Wat dus de verschillende varianten nog weergeeft.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 14:10
asilvermtzion
Avatar van asilvermtzion
asilvermtzion is offline
Citaat:
TechXP schreef op 03-03-2004 @ 12:07:
Ik weet niet welke jij gezien hebt, maar het is meestal een keten/cirkel, daar staat niets bovenaan. De mens staat op een plek daarin. De mens kan doodgaan door bv. leeuwen die mensen aanvallen, virussen/ziekten, etc
De mens staat zeker niet bovenaan. Er is geen bovenaan en er is geen onderaan. We zitten in een cirkel welke cirkel in een bol zit waar allerlei cirkels naast elkaar zitten. Wat dus de verschillende varianten nog weergeeft.
ik neem aan dat ie het over (grote) organismen heeft, maar dat snap je volgens mij zelf ook wel
__________________
Her words could have moved mountains....
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 14:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
asilvermtzion schreef op 03-03-2004 @ 14:10:
ik neem aan dat ie het over (grote) organismen heeft, maar dat snap je volgens mij zelf ook wel
Een voedselketen bestaat uit planten, kleine organismen, en grote etc. Alles wat leeft kort gezegt
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 03:10
Daevrem
Daevrem is offline
Er is een verschil tussen een mineraalkringloop en een voedselketen. Sinds de sabeltandtijger is er niet echt een dier meer geweest dat op de mens jaagt. De mens heeft geen natuurlijke vijand. Doodgaan aan ouderdom en dan gerecycled worden is wat anders dan opgegeten worden. Trouwens, veel mensen worden tegenwoordig gecreemeerd. Of gecryoniseerd.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 10:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 04-03-2004 @ 03:10:
Er is een verschil tussen een mineraalkringloop en een voedselketen. Sinds de sabeltandtijger is er niet echt een dier meer geweest dat op de mens jaagt. De mens heeft geen natuurlijke vijand. Doodgaan aan ouderdom en dan gerecycled worden is wat anders dan opgegeten worden. Trouwens, veel mensen worden tegenwoordig gecreemeerd. Of gecryoniseerd.
Een voedselketen is niet vast, maar varieert. En de mens staat daarin gewoon niet boven danwel beneden.
Dat je lichaam word opgenomen op welke manier dan ook, dat is ook onderdeel van de voedselketen (levenscirkel).
Dat men nu mensen cremeert of begraafd heeft er niet veel mee te maken. Dat is uitzondering. Dat is wat nu typisch is voor de mens. Negeren van de natuur.
Ikzelf wil dan ook niet begraven worden of gecremeert of gecryoniseerd. Mij mogen ze terug aan de natuur voeren.
Die keten is er nog.

En natuurlijke vijanden, tsja, dat is maar net hoe je het bekijkt. Virussen kan je denk nooit uitsluiten. En misschien kan je ook wel zeggen dat de mens zelf een grote natuurlijke vijand is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 14:42
MickeyV
MickeyV is offline
Jongens, ook al is de natuur dikwijls fraai, zij dient geen richtlijn te zijn voor ethisch handelen.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:43
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, misschien. Maar we leggen onze ethische ideeen op als richtlijnen voor de natuur. Het is best dat we onze eigen ideeen hebben en ons niet laten beinvloeden door de natuur maar de natuur mag hier niet onder leiden.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 21:45
MickeyV
MickeyV is offline
Bescherming der natuur kan, en is naar mijn opvatting, een deugdelijke richtlijn voor ethisch handelen. Maar daarmee is niet gegeven dat we die richtlijn ontlenen aan de natuur. Zij kan het object van ethiek zijn, maar niet de bron.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:14
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 03-03-2004 @ 12:07:
Ik weet niet welke jij gezien hebt, maar het is meestal een keten/cirkel, daar staat niets bovenaan. De mens staat op een plek daarin. De mens kan doodgaan door bv. leeuwen die mensen aanvallen, virussen/ziekten, etc
De mens staat zeker niet bovenaan. Er is geen bovenaan en er is geen onderaan. We zitten in een cirkel welke cirkel in een bol zit waar allerlei cirkels naast elkaar zitten. Wat dus de verschillende varianten nog weergeeft.
Leeuwen maak ik dood dus ze staan beneden mijn .

Eff on topic. Die keten die ik bedoel is ook een kringloop. Onderaan staan de planten(die zelfs hun voedsel maken) dan komen de planteneters, daarna vleeseters 1e rang en daarna de vleeseters 2e rang en ga zomaar door tot een dier overblijft die niet door andere vleeseters wordt opgegeten(ik dus en jij ben t bij de planteneters blijven hangen. ) Wij kunnen dood gaan aan ziektes, maar die eten ons niet op. Want het gaat om wie eet wie op en niet wie dood wie. Maar als we eenmaal dood zijn worden weer omgezet in anorganisch materiaal die de planten weer gebruiken.

Citaat:
Ikzelf wil dan ook niet begraven worden of gecremeert of gecryoniseerd. Mij mogen ze terug aan de natuur voeren.
Die keten is er nog.
Met andere woorden we kunnen jou gewoon in het bos dumpen? Maar als je gecremeert wordt wordt je eigelijk ook omgezet in anorgainsche stoffen een deel verdwijnt door de schorsteen en komt zo weer terecht bij de planten. Misschien is het een onnatuurlijk proces, maar de meeste voedingsstoffen die bij planten komen komen uit de lucht(wordt veroorzaakt door bosbranden).
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 05-03-2004 @ 21:14:
Eff on topic. Die keten die ik bedoel is ook een kringloop. Onderaan staan de planten(die zelfs hun voedsel maken) dan komen de planteneters, daarna vleeseters 1e rang en daarna de vleeseters 2e rang en ga zomaar door tot een dier overblijft die niet door andere vleeseters wordt opgegeten(ik dus en jij ben t bij de planteneters blijven hangen. ) Wij kunnen dood gaan aan ziektes, maar die eten ons niet op. Want het gaat om wie eet wie op en niet wie dood wie. Maar als we eenmaal dood zijn worden weer omgezet in anorganisch materiaal die de planten weer gebruiken.


Voedselketen of wat dan ook. Het hangt allemaal samen.


Citaat:
Met andere woorden we kunnen jou gewoon in het bos dumpen?
Jep

Citaat:
Maar als je gecremeert wordt wordt je eigelijk ook omgezet in anorgainsche stoffen een deel verdwijnt door de schorsteen en komt zo weer terecht bij de planten. Misschien is het een onnatuurlijk proces, maar de meeste voedingsstoffen die bij planten komen komen uit de lucht(wordt veroorzaakt door bosbranden).
Cremeren is slecht voor het milieu. Was zelfs conclusie van een onderzoek.

Maar ik ben tegen crematie of begravenis (kist). Crematie zorgt voor uitstoot van bepaalde gassen. In kisten van begraven personen willen ze nog weleens schadelijke stoffen aan brengen enzo.
Liever snel en direct en natuurlijk verdwijnen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 22:37
Daevrem
Daevrem is offline
Men mag bij mij eerst alles voor de wetenschap eruit snijden en het slachtafval in het bos dumpen.

Maar lijken in het bos, dat is volgens mij erg illegaal. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 20:36
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 05-03-2004 @ 22:37:
Men mag bij mij eerst alles voor de wetenschap eruit snijden en het slachtafval in het bos dumpen.

Maar lijken in het bos, dat is volgens mij erg illegaal. Jammer.
Dus jij stelt je lichaam te beschikking aan de wetenschap? Ik wordt toch liever begraven. Gelukkig is het erg lillegaal dat je geen lijken in het bos mag dumpen denk maar aan de uitbraak van besmettelijke ziektes en ik denk niet dat het prettig is dat je door het bos loop waar techxp of daevrem ligt te rotten.

Cremeren is idd slecht voor het mileu want je verband iets met veel vocht er in. Maar bij bosbranden wordt er ook vochtig organisch materiaal verbrand. Begraven is ook slecht voor het milieu, vooral waarneer iemand veel medicijen heeft geslikt in zijn leven.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 21:49
TechXP
TechXP is offline
Ik laat me wel in het regenwoud gooien, daar komt in het diepste gedeelte toch geen mens voorlopig...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:39
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 06-03-2004 @ 21:49:
Ik laat me wel in het regenwoud gooien, daar komt in het diepste gedeelte toch geen mens voorlopig...
Je kan je ook wel gewoon in het open veld laten gooien, de kraaien en roeken redden er dan wel mee.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:31
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
watervlo schreef op 16-02-2004 @ 17:07 :
Ik ben het hier mee eens. Wat mij opvalt is dat er veel ''dierenliefhebbers'' rondlopen die dit wel gewoon doen.
Opzich mee eens, behalve in mijn geval . Kijk, ik zou heel graag geen vlees eten, maar aangezien mijn ouders me dwingen tja.. maar ik eet nu 's avonds vaker vis (ja, ik weet dat ik hier gezeik mee ga krijgen maar ik vind dat er een verschil is tussen koe of visje.. ) En in de pauze gooi ik mijn brood weg of geef ik het aan iemand anders en probeer mn ouders over te halen .. nou ja, je vat em.. oh ja. ik moet van mn ouders vlees eten omdat ik allergisch ben voor melk, ja, en dat slaat op kaas aangezien ik geen melk mag hebben en dat in kaas zit laat maar dat vond ik even grappig, maar in melk zitten heel veel voedingsstoffen en ik moet of die of vlees anders heb ik nie tgenoeg ietsen...

Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 21:58
TechXP
TechXP is offline
Beetje warrig verhaal van kauw...

Maar als je echt met zo een tegenzin iets eet, dan moet je je niet laten dwingen door je ouders. Als je alleen maar toegeefd gaan ze daarmee door. In melk zit niet erg veel nuttige dingen. Melk is gewoon slecht qua stoffen en de opname ervan.

En er zit niet veel verschil in vis en koe volgens mij hoor. Gewoon beide dieren. De ene in het water (in de zee of kwekerij) en de ander op land. Beide zijn redelijk intelligent. Vissen ook? Ja inderdaad vissen ook. Die kunnen een weg vinden door een doolhof terug door te onthouden hoe de reflectering in het water is, de stroming, de deeltjes, etc. Niet te vergeten dat er vissen zijn die gereedschappen gebruiken. Denk aan een afrikaanse vis die bladeren van het koraal kan gebruiken om haar eieren te vervoeren. Ook kunnen ze leren van andere vissen hoe ze langs obstakels kunnen. Vissen zijn best slim. Qua niveau verklaren wetenschapers dat ze soms langs honden streven.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 17:13
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
TechXP schreef op 25-05-2005 @ 21:58 :
Beetje warrig verhaal van kauw...

Maar als je echt met zo een tegenzin iets eet, dan moet je je niet laten dwingen door je ouders. Als je alleen maar toegeefd gaan ze daarmee door. In melk zit niet erg veel nuttige dingen. Melk is gewoon slecht qua stoffen en de opname ervan.

En er zit niet veel verschil in vis en koe volgens mij hoor. Gewoon beide dieren. De ene in het water (in de zee of kwekerij) en de ander op land. Beide zijn redelijk intelligent. Vissen ook? Ja inderdaad vissen ook. Die kunnen een weg vinden door een doolhof terug door te onthouden hoe de reflectering in het water is, de stroming, de deeltjes, etc. Niet te vergeten dat er vissen zijn die gereedschappen gebruiken. Denk aan een afrikaanse vis die bladeren van het koraal kan gebruiken om haar eieren te vervoeren. Ook kunnen ze leren van andere vissen hoe ze langs obstakels kunnen. Vissen zijn best slim. Qua niveau verklaren wetenschapers dat ze soms langs honden streven.
Kijk, ik heb echt wel geprobeerd m'n ouders te overtuigen, ik heb gejankt, ik heb geschreeuwd ik heb m'n mond gehouden.. Niks werkt.. En er zitten blijkbaar wel dus nuttige dingen in melk al weet ik niet wat.. Want we zijn dus ook bij zo'n dietiste geweest, moesten we een ding invullen van wat ik op een dag eet. Nou, zonder melk was het niet genoeg ... Ik bedoel eigelijk niet precies dat vissen dom zijn, maar ik weet dus pas sinds heeeel kort dat vissen ook slim zijn .. En nou ja, voor mij zijn ze anders, maar later eet ik alleen nog maar ei ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 23:47
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kauw schreef op 30-05-2005 @ 17:13 :
[B]Kijk, ik heb echt wel geprobeerd m'n ouders te overtuigen, ik heb gejankt, ik heb geschreeuwd ik heb m'n mond gehouden.. Niks werkt.. En er zitten blijkbaar wel dus nuttige dingen in melk al weet ik niet wat.. Want we zijn dus ook bij zo'n dietiste geweest, moesten we een ding invullen van wat ik op een dag eet. Nou, zonder melk was het niet genoeg ...
Onzin. De dietisten maken gebruik van de wijzers van voedingscentrum en gezondheidsraad. Die nemen te weinig alternatieven op in hun voedingswijzers. Daardoor kan je daar niet een goede uitslag op doen. Dietisten hebben hun lessen ook natuurlijk vooral gehad met 'melk moet' enzo. Ga daar nooit alleen op af, maar zoek zelf gewoon van alles uit.

Veganistisch dieet (wat dus ook zonder melk is) geeft een totale nutritionele waarde. Een veganistisch dieet is een compleet dieet (dus dat betekent ook dat je een b12 bron erbij neemt. ). Met dat mis je niks. Voedingscentrum becritiseerd dat. De amerikaanse, engelse, duitse, belgische, etc. voedingscentra vinden een veganistisch dieet geen probleem als men gewoon goed oplet (wat in feite bij elk dieet nodig is). Weet je wat het verschil is? Ons voedingscentrum is geen overheidsinstantie. De andere uit het buitenland zijn overheidsinstanties. Dat betekent openheid. En dat kan het voedingscentrum niet geven. Daarnaast gaan ze in NL niks zeggen over melk, omdat dat economisch slecht is. De gezondheidsraad en voedingscentrum zijn dan ook verschrikkelijk partijdig.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.