Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2009, 17:07
madame18
madame18 is offline
zouden jullie eerder kiezen voor de univetsiteit van amsterdam of vrije universiteit amsterdam? graag toelichting. ik moet uiteindelijk zelf kiezen wat me het leukst lijkt, weet ik maar ik wil wel weten wat jullie meningen zijn over deze univeristeiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2009, 17:10
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
--> Studiekeuze
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 17:33
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ligt er heel sterk aan welke studie je gaat doen. Dus, welke studie ga je doen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 17:40
madame18
madame18 is offline
ik heb me ingeschreven voor geneeskunde.. en geef voorkeuren door.. dit wordt niet mijn 1e keus maar 3e
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 12:35
East
East is offline
UvA!!!

't is meer een kwestie van stijl weet je
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 14:39
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Idd, je moet letten op welke stijl voor jou het plezierigst is.

De VU staat bekend om de wat strakkere planning, en daardoor iets minder openheid.

Bij de UvA moet je veel zelf uitzoeken, maar de sfeer is gezelliger, informeler. Overigens heeft de UvA verschillende locaties met een eigen subcultuur, dus het ligt dan ook een beetje welke studie je gaat doen. Bij de VU zit alles in één groot grijs complex.

Wat betreft de contacten met docenten staan allebei de universiteiten goed aangeschreven. Toch kan het erg verschillen per studie en ook per docent natuurlijk. Met een docentenopleiding (post-bachelor) bewegingswetenschappen aan de VU heeft mijn zus bijvoorbeeld zeer slechte ervaringen, terwijl de docenten van de meeste van haar reguliere vakken heel goed bereikbaar zijn.

Geneeskunde weet ik zo niets van. Een paar mensen van economie die van de UvA noodgedwongen naar de VU zijn gegaan omdat ze hun BSA niet hadden gehaald, vonden het op de UvA leuker.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 21:06
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Voor Geneeskunde zou ik zeker naar de UvA gaan, zit je midden in het AMC. Al hoor ik overal dat het voor de VU-studenten beter geregeld is wat betreft co-schappen en dat soort dingen, en dat hoor ik dan vooral van de UvA-studenten die van klagen houden .

@ MartinV: Nou ik vind de sfeer op de VU zeer informeel hoor. Ik vind het zelf ook prettig dat alles in één groot grijs complex zit, want dan heb je verschillende studies door elkaar heen lopen, heel gezellig maar het scheelt ook dat ik Biomedische Wetenschappen doe, en dat zou ik nooooit van mijn leven in het Sciencepark willen doen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 21:06
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Edit: zelf doe ik decentrale selectie aan de UvA, staat geloof ik toch beter aangeschreven en echt, ik vind het zo tof dat het midden in het AMC zit.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 13:52
Sannah_x
Avatar van Sannah_x
Sannah_x is offline
Ik ben naar de open dagen van allebei geweest
Het kwam er een beetje op neer dat de VU dat werkt met meer controle op wat je moet doen, is wat strenger dus..
Bij de UvA schijnt het wat losser te zijn en zelfstandiger..

Met allebei niks mis mee, ligt eraan hoe jij het beste werkt
__________________
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 12:25
Nadiavb
Nadiavb is offline
UVA!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.