Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2016, 10:28
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Mijn hartje huilt want hij kan niet meer, griep
aahw! zo jammmer. Echt veel mensen lagen de afgelopen week met aids in bed.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Advertentie
Oud 06-02-2016, 10:33
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik las dat carnavalsster "Snolleke" deze week gewoon 60 ruggen pakt met optredens, ex btw wtf
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 06-02-2016, 11:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik las dat carnavalsster "Snolleke" deze week gewoon 60 ruggen pakt met optredens, ex btw wtf
Ja dat is echt big business. In Limburg heb je ook veel van dat soort artiesten (Fabrizio, Big Benny, Beppie Kraft), die moeten dan een paar weken keihard knallen maar dan hebben ze dus wel driekwart van hun inkomsten voor dat jaar binnen. Het is echt dikke pech als je dan dus een weekje keelontsteking hebt.
__________________
you're not my demographic
Oud 06-02-2016, 11:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh wow wtf anders landt er even een traumahelikopter recht tegenover je huis.
__________________
you're not my demographic
Oud 06-02-2016, 12:12
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mijn hartje huilt want hij kan niet meer, griep
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 06-02-2016, 15:02
Bugsy
Bugsy is offline
Citaat:
Ik denk dat 4% van het VO in Nederland een grotere sample size is dan het gemiddelde onderzoek naar wat dan ook. Maar ik heb er nergens een waarde-ietsigs aan vastgekoppeld. Het was een random opmerking. En volgens mij wordt er redelijk vaak onderzoek gedaan naar aanleiding van dit soort eigenaardigheden.
Een 4% sample size in een bejaardenhuis levert ook een andere gemiddelde leeftijd op dan een representatieve sample size in Nederland
Oud 06-02-2016, 16:01
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Daar ga ik morgen eens wat queries op los laten. Info uit foleta trekken, de titels en opleidingen uit het HR systeem en dat correleren aan de roostercodes in het achteraf gecorrigeerde rooster (wie heeft wat gegeven, waar en wanneer en hoe lang) alles combineren en kijken wat het resultaat is.

Oooh, al die data, ik kan er zulke leuke dingen mee doen
<3

Kwam er iets interessants uit?
Oud 06-02-2016, 16:19
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wat ook kan meespelen is dat een democratische senator van, noem eens wat, Texas waarschijnlijk een stuk 'rechtser' is dan een democratische senator in Oregon. Partijdiscipline in de VS is heel wat minder strikt dan die in onze Tweede Kamer.
Ja, da's waar.

Citaat:
Er wordt de afgelopen jaren circa 60 tot 250 keer per jaar gefilibusterd, dus het is wel 'costless' naar mijn mening

En ja, 60-250 keer per jaar noemde ik dus weinig, omdat er nog tig keer zo vaak gedreigd wordt met filibuster, om het even in jouw woorden te zeggen.
60 tot 250 talking filibusters per jaar, ja?

Kom maar met een bron. En daarna ook graag een bron voor dat die wetten allemaal niet aangenomen zijn.

Anders zie ik niet hoe mijn stelling 'laat ze hun dreigementen maar uitvoeren en als ze uitgepraat zijn neem je de wet alsnog met 51 stemmen aan' niet klopt.
Oud 06-02-2016, 16:44
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Boekenlezers: hebben jullie dat debuut van Lize Spit al gelezen? Wat vinden jullie ervan?
Oud 06-02-2016, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Een 4% sample size in een bejaardenhuis levert ook een andere gemiddelde leeftijd op dan een representatieve sample size in Nederland
Hier stond eerst iets anders, maar je maakt een grote denkfout. Als ik wil onderzoeken hoeveel bejaarden reuma hebben dan moet ik dat niet gaan onderzoeken onder 4% van het volledige voortgezet onderwijs in Nederland, maar in dit geval gaat het om data uit het VO dat ik binnen die set ga onderzoeken. Snappievouz?
Oud 06-02-2016, 18:03
Verwijderd
Citaat:
<3

Kwam er iets interessants uit?
Nee, ik moet nog twee sets verwerken.
Oud 06-02-2016, 18:19
Verwijderd
Hoi ik heb een vraagje hoe krijg je vetvlekken van het gasfornuis weg van de grond? Studentenhuis, dus het is best wel zwart!
Oud 06-02-2016, 18:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoi ik heb een vraagje hoe krijg je vetvlekken van het gasfornuis weg van de grond? Studentenhuis, dus het is best wel zwart!
Ontvetter? Mensen in dit topic zijn ook groot fan van Dasty. Maar als het er al jaren zit is er grote kans dat het niet meer weg gaat
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 06-02-2016, 18:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zitten die vetvlekken op de grond of op het fornuis? en wat ligt er op de grond?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-02-2016, 18:23
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Probeer het eens met schoonmaakmiddel?
Oud 06-02-2016, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Hoi ik heb een vraagje hoe krijg je vetvlekken van het gasfornuis weg van de grond? Studentenhuis, dus het is best wel zwart!
Dasty!
Oud 06-02-2016, 18:43
Verwijderd
Beetje ammonia erover, kwartiertje in laten trekken, daarna afvegen met een doek. Voor het verwijderen van vet kan je trouwens bijna alles gebruiken behalve kraanwater.
Oud 06-02-2016, 18:59
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Zelfs al zitten die vlekken daar vanaf 500 voor Christus, met Dasty gaat het weg te koop bij Wibra. Je zal er geen spijt van krijgen. Ik ben zelfs bereid het aankoopbedrag terug te geven als het niet werkt, en ik werk daar niet eens.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 06-02-2016, 19:34
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Dat is pas service, als mensen buiten je bedrijf dit soort aanbiedingen gaan doen.
Oud 06-02-2016, 20:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja, da's waar.

60 tot 250 talking filibusters per jaar, ja?

Kom maar met een bron. En daarna ook graag een bron voor dat die wetten allemaal niet aangenomen zijn.

Anders zie ik niet hoe mijn stelling 'laat ze hun dreigementen maar uitvoeren en als ze uitgepraat zijn neem je de wet alsnog met 51 stemmen aan' niet klopt.
Je kunt hier zien dat bijv. in 2015 63 keer het op een stemming aankwam over of er doorgesproken mocht worden of niet: https://www.govtrack.us/congress/vot...tegory&#91;]=4

Ooit waren alle filibusters talking filibusters. Waarom denk je dat dat er veel minder zijn geworden? Omdat het niet werkte voor de meerderheid c.q. het de meerderheid meer kostte


Dit plaatje geeft wel een indicatie van hoeveel wetten er sneuvelen in de Senaat:



(Meer) talking filibusters uitzitten en je komt nog dichter bij de 0% uit
Oud 07-02-2016, 01:42
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ja dat is echt big business. In Limburg heb je ook veel van dat soort artiesten (Fabrizio, Big Benny, Beppie Kraft), die moeten dan een paar weken keihard knallen maar dan hebben ze dus wel driekwart van hun inkomsten voor dat jaar binnen. Het is echt dikke pech als je dan dus een weekje keelontsteking hebt.
Ja, ik had gewoon niet verwacht dat mensen er 2000 (!!) euro voor over hebben.
Ik sprak vanavond iemand die zijn woonplaats was ontvlucht vanwege carnaval. Schokkender om te horen was dat zijn buurman een kroeg heeft op stratumseind en dat die rustig meer dan een ton omzet heeft in deze week
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 07-02-2016, 11:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, ik had gewoon niet verwacht dat mensen er 2000 (!!) euro voor over hebben.
Ik sprak vanavond iemand die zijn woonplaats was ontvlucht vanwege carnaval. Schokkender om te horen was dat zijn buurman een kroeg heeft op stratumseind en dat die rustig meer dan een ton omzet heeft in deze week
Ik vind 2000 euro voor een optreden wel redelijk. Als je ziet hoeveel mensen er op afkomen... En het is absoluut niet mijn muziek en ik ontvlucht het hele carnavalsgebeuren ook t liefst, maar én n goede carnavalskraker maken én in staat zijn om het publiek goed te entertainen is best lastig, het lijkt knullig maar t zijn semi-professionals (absinthe naamzoek) die het hele jaar hun act zo finetunen dat het er knullig uitziet maar wel lollig en gezellig is terwijl de concurrentie moordend is. Er zijn ieder jaar wel relletjes over gestolen liedjes en acts enzo, serious business1!!1!

Een ton omzet vind ik nog bescheiden voor stratumseind. Het is daar normaal op donderdag en zaterdag al stervensdruk, met deze dagen is het er een groot Sodom en Gomorra voordat je überhaupt bij een gaykroeg aankomt.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 07-02-2016 om 11:23.
Oud 07-02-2016, 12:15
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
semi-professionals (absinthe naamzoek)
Oud 07-02-2016, 12:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zelfs al zitten die vlekken daar vanaf 500 voor Christus, met Dasty gaat het weg te koop bij Wibra. Je zal er geen spijt van krijgen. Ik ben zelfs bereid het aankoopbedrag terug te geven als het niet werkt, en ik werk daar niet eens.
Dit inderdaad.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-02-2016, 13:20
Bugsy
Bugsy is offline
Citaat:
Hier stond eerst iets anders, maar je maakt een grote denkfout. Als ik wil onderzoeken hoeveel bejaarden reuma hebben dan moet ik dat niet gaan onderzoeken onder 4% van het volledige voortgezet onderwijs in Nederland, maar in dit geval gaat het om data uit het VO dat ik binnen die set ga onderzoeken. Snappievouz?
In feite doe je nu hetzelfde, je neemt een lokale steekproef.
Oud 07-02-2016, 13:26
Bugsy
Bugsy is offline
Citaat:
Zelfs al zitten die vlekken daar vanaf 500 voor Christus, met Dasty gaat het weg te koop bij Wibra. Je zal er geen spijt van krijgen. Ik ben zelfs bereid het aankoopbedrag terug te geven als het niet werkt, en ik werk daar niet eens.
Mensen die archeologische sites besmeuren met chemische rommel
Oud 07-02-2016, 13:28
Verwijderd
Citaat:
In feite doe je nu hetzelfde, je neemt een lokale steekproef.
Alles waar de onderzochte samples niet 100% van de populatie bevat die je wil onderzoeken is in principe een steekproef.
Oud 07-02-2016, 13:32
Bugsy
Bugsy is offline
Citaat:
Alles waar de onderzochte samples niet 100% van de populatie bevat die je wil onderzoeken is in principe een steekproef.
Heel goed
Maar het gaat er om dat de steekproef representatief is, alvorens je de conclusies uit de steekproef kan toepassen op de populatie.
Oud 07-02-2016, 13:43
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Heel goed
Maar het gaat er om dat de steekproef representatief is, alvorens je de conclusies uit de steekproef kan toepassen op de populatie.
Er zijn twee zaken die deze steekproef mogelijk niet representatief maken: het zijn allemaal brede scholen en ze zijn niet in de Randstad. Ik vind dat voor een onderzoek of het hebben van veel gekwalificeerde docenten de resultaten beter maakt niet eens zo heel belangrijk. Als de verbanden maar significant zijn kan je best wel wat zinnige conclusies trekken.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 07-02-2016, 13:51
Verwijderd
Ik bestrijd dat. Deventer heeft alle problematiek van de Randstad en de Goudse scholen uiteraard ook. het Augustinianum in Eindhoven en het Maartens in Groningen zijn redelijk elitair maar alle overige scholen geven een redelijk leuk doorsnee beeld van de populatie van Nederland. Als ik daar de gegevens van Amsterdam en de OMO bij stop verwacht ik eerlijk gezegd niet dat die resultaten heel anders zijn dan die van ons.
Oud 07-02-2016, 14:36
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Mensen die archeologische sites besmeuren met chemische rommel


wie ben jij?
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 07-02-2016, 14:57
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
dat kan je opvatten alsof ik zeg 'wie ben jij om tegen mij te praten' maar zo bedoel ik het vanzelfsprekend niet. Ik ben gewoon nieuwsgierig.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 07-02-2016, 15:21
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Ik bestrijd dat. Deventer heeft alle problematiek van de Randstad en de Goudse scholen uiteraard ook. het Augustinianum in Eindhoven en het Maartens in Groningen zijn redelijk elitair maar alle overige scholen geven een redelijk leuk doorsnee beeld van de populatie van Nederland. Als ik daar de gegevens van Amsterdam en de OMO bij stop verwacht ik eerlijk gezegd niet dat die resultaten heel anders zijn dan die van ons.
ik ben benieuwd!
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 07-02-2016, 15:22
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Ik heb een tijdje bijles gegeven op het Johan de Witt in Den Haag, op sommige locaties hadden ze niet meer dan 4 autochtone leerlingen rondlopen.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 08-02-2016, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Ontvetter? Mensen in dit topic zijn ook groot fan van Dasty. Maar als het er al jaren zit is er grote kans dat het niet meer weg gaat
Citaat:
Zitten die vetvlekken op de grond of op het fornuis? en wat ligt er op de grond?
Citaat:
Zelfs al zitten die vlekken daar vanaf 500 voor Christus, met Dasty gaat het weg te koop bij Wibra. Je zal er geen spijt van krijgen. Ik ben zelfs bereid het aankoopbedrag terug te geven als het niet werkt, en ik werk daar niet eens.
Oke ik zal Dasty eens gaan proberen! Ik weet ook niet hoe dat op de grond komt hoor, maar we proberen het huis wat leefbaarder te maken (iemand anders gaat alle schimmels bij de douche verwijderen en de huisbaas gaat de gang opknappen en nieuw fornuis regelen, jippie!).
Oud 08-02-2016, 09:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Klinkt goed Woyt Nice dat het huis opgeknapt wordt op die manier!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 08-02-2016, 10:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja dat is echt big business. In Limburg heb je ook veel van dat soort artiesten (Fabrizio, Big Benny, Beppie Kraft), die moeten dan een paar weken keihard knallen maar dan hebben ze dus wel driekwart van hun inkomsten voor dat jaar binnen. .
Yep! Als je het een beetje goed speelt kan je mooi een aardig aantal 'optredens' (meelallen met een tape) op een dag doen, a 2000 euro each. Het zijn ook nooit bands, dus iemand hoeft zich alleen maar van A naar B te verplaatsen, boel inprikken en gaan. Idiote bedragen die ze anders nooit krijgen maar de kroeg/zaal zit vol en het aanbod qua 'entertainers' is nu immers beperkt tijdens dat soort dagen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-02-2016, 11:36
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Yep! Als je het een beetje goed speelt kan je mooi een aardig aantal 'optredens' (meelallen met een tape) op een dag doen, a 2000 euro each. Het zijn ook nooit bands, dus iemand hoeft zich alleen maar van A naar B te verplaatsen, boel inprikken en gaan. Idiote bedragen die ze anders nooit krijgen maar de kroeg/zaal zit vol en het aanbod qua 'entertainers' is nu immers beperkt tijdens dat soort dagen.
En in de zomer alle kermissen af!
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 08-02-2016, 14:59
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
En in de zomer alle kermissen af!
Alleen de Tilburgse is genoeg hoor
Oud 08-02-2016, 17:27
Verwijderd
Citaat:
En in de zomer alle kermissen af!
En de Kempings.
Oud 09-02-2016, 16:41
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ben nu in Brussel. Vreemde stad. Ik heb nog een paar vrije uurtjes, is er hier nog iets te doen voor iemand die vreselijk saai is en geen hobby's heeft?
Oud 09-02-2016, 16:52
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ga naar het Atomium.
Oud 09-02-2016, 16:52
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Dat is althans het saaiste gebouw dat ik me kan voorstellen. Volgens mij zit er een museum in, dat past ook wel bij iemand zonder hobby's.
Oud 09-02-2016, 16:53
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ben nu in Brussel. Vreemde stad. Ik heb nog een paar vrije uurtjes, is er hier nog iets te doen voor iemand die vreselijk saai is en geen hobby's heeft?
Belgisch bier drinken.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 09-02-2016, 16:54
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het Atomium heb ik al gezien op plaatjes en Belgisch bier drinken kan ik overal. Nog meer suggesties?
Oud 09-02-2016, 17:09
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Je zou Belgische poep kunnen eten.

Van een echte Belg.
Oud 09-02-2016, 17:13
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Ben nu in Brussel. Vreemde stad. Ik heb nog een paar vrije uurtjes, is er hier nog iets te doen voor iemand die vreselijk saai is en geen hobby's heeft?
Ik heb er vrijdag een aantal uren rondgedwaald, maar ik ben uiteindelijk in de bioscoop beland omdat het allemaal niet zo spannend was.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 09-02-2016, 17:14
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Die patrouillerende militairen zijn wel bizar om te zien, al zie je die in Frankrijk natuurlijk ook genoeg.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 09-02-2016, 17:16
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja he!

Ik was laatst in Parijs. Niet mals, die controles.
Oud 09-02-2016, 17:17
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, die hebben ze inderdaad genoeg. Staan doorgaans lekker verveeld om zich heen te kijken. Maar ze hebben vast al miljoenen terroristen gestopt. Als ze dat geld in plaats van aan nutteloze soldaten gewoon aan de armen zouden geven stoppen ze waarschijnlijk meer terroristen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.