Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2003, 11:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Wie heeft hier zon internetspaarrekening?

Hoe werkt dat nou, je kon geloof ik alleen naar je eigen giro rekening storten, en alleen van je eigen giro rekening geld er op zetten toch?
Dat is wel mooi, want als je gehackt word en ze weten je password van je rekening kunnen ze er nog niets mee..
Iemand goede ervaring hier mee?

bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2003, 11:50
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
je kan ook naar andere rekeningen storten
maar dan moet je een extra stap doen.

ik vraag me trouwens af hoe het dan gaat idd als je gehackt wordt. want bij die pinpasfraude kreeg iedereen ook zn geld terug. en dan is het toch ook je eigen schuld? had je maar beter moeten opletten en zelf je pasje door het normale apparaat moeten doen
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 11:54
Thomas
Thomas is offline
Is toch een normale rekening waar je via het internet bij kunt? Daar zal niemand negative ervaringen mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 12:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
nou, het is niet te hopen dat je veel macht heb over je rekening, want gehacken is natuurlijk een koud kunsje voor de wat gevorderde computer-vrienden.
Via internet geniet je hogere rente (4,1% dacht ik)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:19
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Die heb ik. Is heel simpel, je maakt via internet geld over op die rekening (simpele procedure) en binnen 2 werkdagen staat het er op. Omgekeerd kan ook, dus als je gewone rekening leeg is, kan je het weer terugzetten, zonder dat dat extra kost. Alleen krijg je dan minder rente
De rente is nu geloof ik 4,0 procent.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:20
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ow, en dat hacken maakt niet zo gek veel uit, want je kan alleen overschrijven van je eigen rekening naar je spaarrekening, niet naar andere rekeningen. Dus als iemand het hackt kan hij het hooguit terug op je gewone rekening zetten...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 16:54
Verwijderd
hierboven zie je hoe het te werk gaat.

Ik heb er toevallig gister een rekening geopend bij de rabobank, want daar ka je internetbankieren.
Met een klein calculatorachtig iets kun je je code opvragen en die wijzigt zichzelf om de 5 minuten, daarmee kun je bij je rekening komen.

Het is best wel safe, saver als ik zelf dacht eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 21:25
Verwijderd
Ik heb een teledirectspaarrekening, krijg je een pasje voor en kan je álleen bij een pinautomaat (niet in een winkel) van de eigen bank pinnen (hebben ze gedaan zodat je voor kleine bedragen de bank niet meer in hoeft). Ik kan er op internet ook vanalles mee.. nou ja, vanalles.. Ik kan er geld opstorten van m'n 'gewone' rekening en geld vanaf halen en dat op mijn 'gewone' rekening zetten.. Maar goed, dat is geen speciale internetspaarrekening ofzo..
Overigens kunnen ze mijne vrijwel niet hacken, ik heb niet alleen een paswoord.. Ik moet eerst mijn pasje in mijn e-dentifier stoppen, mijn pincode intoetsen (0452 flauw, sorry) en dan krijg ik een nieuwe code, die moet ik op i-net invullen.. Dan kom ik erin en wanneer ik geld over wil maken, moet ik weer mijn e-dentifier erbij pakken, pasje erin, pincode (weer 0452 dus sorry), dan een code wat op mijn scherm staat invullen, dan krijg ik weer een nieuwe code, die weer op i-net invullen etc etc..
Schijnt vrij goed beveiligd te zijn...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 20:08
noek1111
noek1111 is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
nou, het is niet te hopen dat je veel macht heb over je rekening, want gehacken is natuurlijk een koud kunsje voor de wat gevorderde computer-vrienden.
Via internet geniet je hogere rente (4,1% dacht ik)
knappe gozert die een bankrekening via het internet kan hacken....en dan nog, de bank is verantwoordelijk voor joun geld, JIJ laat joun geld in vertrouwen achter bij de bank tegenover een leuke rente

bij de Rabobank is die 4,1 % rente al sinds lange tijd niet meer...toen ik mijn internetspaarreking bij de Rabo opende zou ik 4,6 toendertijd krijgen. Dat heeft maar een half jaartje geduurt toen de economie in amerika ineens naar beneden kelderde en alle rentes omlaag gingen.

Nu krijg ik nog maar 3,75 (als het al niet lager is)

ik moet wel zeggen dat ik met de snelheid van de Rabobank zeeeerrrrrrrr tevreden ben...binnen 10 minuten van je spaarreking naar je betaalrekening overmaken, en binnen 1 dag naar een andere rekening (Postbank, ABN, noem maar op)....in tegenstelling tot de postbank waar het f*ckin 3(!!!!!!!!!) dagen duurt..
__________________
What is your major malfunction?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:12
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
mwah zo veilig is internet niet.
Ik zou alleen zon rekening nemen als ik alleen van spaar naar giro of andersom kon storten, ookal kan je jouw geld terug claimen als er wat gestolen is.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:31
Yoha
Yoha is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
mwah zo veilig is internet niet.
Ik zou alleen zon rekening nemen als ik alleen van spaar naar giro of andersom kon storten, ookal kan je jouw geld terug claimen als er wat gestolen is.
Waar baseer je dat op? Klinkt me nogal ongefundeerd in de ogen

Ik gebruik zelf ook internetbankieren van de rabobank en dat is echt wel veilig, hierboven is al beschreven hoe, daarnaast wordt er ook gebruik gemaakt van beveiligde verbindingen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:06
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
internet is nou eenmaal niet zo veilig
mensen die kwaat willen doen winnen het tot nu toe altijd van het systeem.
zon pasje en apperaatje dat je codes geeft is natuurlijk al een stuk moeilijer, maar open en bloot (alleen "beveiligde" verbinding)
zou ik het niet zo vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 11:59
noek1111
noek1111 is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
internet is nou eenmaal niet zo veilig
mensen die kwaat willen doen winnen het tot nu toe altijd van het systeem.
zon pasje en apperaatje dat je codes geeft is natuurlijk al een stuk moeilijer, maar open en bloot (alleen "beveiligde" verbinding)
zou ik het niet zo vertrouwen.
het decoderen van dit bericht is nog moeilijker dan het hacken via internet..

sjesus waar heb jij nederlands leren typen??

anyways, mensen die denken dat alles via het internet mogelijk is (banken hacken, stoplichten saboteren en raketten afvuren) vind ik maar triest. Blijf bij de realiteit en neem maar van mij aan dat je een bank beter kunt overvallen dan dat je gaat hacken.
__________________
What is your major malfunction?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:28
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
hierboven zie je hoe het te werk gaat.

Ik heb er toevallig gister een rekening geopend bij de rabobank, want daar ka je internetbankieren.
Met een klein calculatorachtig iets kun je je code opvragen en die wijzigt zichzelf om de 5 minuten, daarmee kun je bij je rekening komen.

Het is best wel safe, saver als ik zelf dacht eigenlijk.
Die code wijzigt zich niet om de 5 minuten Je hebt een random reader, daar stop je je pasje in, dan krijg je een code die je dan bij www.rabobank.nl moet invoeren.. Vervolgens heb je beschikking over je gegevens (saldo e.d.) Vervolgens als je geld wil overmaken, moet je weer je pasje in die random reader stoppen, dan krijg je een code weer die je invult op de site, vervolgens heb je nog een code die op je r-reader moet worden ingevuld en voila, je kan bevestigen.. (dit laatste is net andersom zelfs)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:31
NN
NN is offline
Ik heb een internetspaarrekening van de SNS met momenteel plm. 4% rente. Ik heb een codeapparaatje waar ik een wachtwoord op heb en zo heb ik toegang tot een beveiligde pagina. Het is wel veilig want ik kan van de internetspaarrekening alleen overboeken naar mijn andere (SNS)rekening en ook niet meer dan 25000 gulden = plm. 113400 euro per transactie.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 22:21
Verwijderd
Sjonge jonge, iedereen heeft hier apparaatjes?!?!

Waarom heb ik dat niet zeg

Ik doe wel aan internet bankieren en girotel..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 22:29
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Ik heb een Rabo studentrekening icm een internetspaarrekening, waar je alleen via internet 'bij kan'... Werkt uitstekend, alleen jammer dat je niet net als bij een telespaarrekening de rabofoon kunt gebruiken (maar wel hogere rente)...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Internetbankieren
marccc
7 06-06-2006 10:00
Werk, Geld & Recht Kamers
aim
17 02-06-2005 11:57
Werk, Geld & Recht [Bankieren] Keuze bank
Martin
56 25-03-2005 14:30
Werk, Geld & Recht internetspaarrekening
Dory
7 16-07-2003 17:56
Werk, Geld & Recht [Spaarrekening] vraagje
SuperS
17 14-04-2003 12:28
Werk, Geld & Recht handigste manier om te sparen
load_harmony
13 20-01-2003 10:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.