Oud 30-01-2003, 19:54
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Ik zit te twijfellen om aandelen te kopen of niet. Het is naar mijn mening nu ongeveer de beste tijd om ze te kopen en heb geld zat. Maar ik heb de komende tijd dat geld juist hard nodig. Ik wil namelijk een nieuwe computer, beginnen met rijlessen en mischien met vakantie.
MAar met aandelen kun je geld verdienen, maar ik weet nou ook weer niet of het nut heeft als je een relatief klein bedrag neerlecht (300 euro ofzow), ik weet niet eens vanaf welk bedrag je ze kan kopen en welke aandelen verstandig zijn te laten liggen en welke te kopen en of ik het in 1bedrijf moet stoppen of verdelen.

Wie heeft hier meer verstand van en kan mij helpen?
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2003, 20:03
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Mij vallen twee dingen op in je post:

ten eerste.
Citaat:
en heb geld zat.
vs.
Citaat:
Maar ik heb de komende tijd dat geld juist hard nodig.
je moet NOOIT met geld gaan beleggen dat je niet kunt missen. Oke, beleggingsfondsen zijn dan nog redelijk veilig in die zin dat je belegging niet zo snel niks meer waard zal zijn, maar ook daar kun je flinke verliezen lijden in slechte jaren.

Verder zeg je zelf:
Citaat:
Het is naar mijn mening nu ongeveer de beste tijd om ze te kopen
Waarna je doorgaat met vertellen dat je er eigenlijk niets vanaf weet?

De koersen zijn nu inderdaad laag, maar of het de beste tijd is weet niemand. Persoonlijk zou ik nu nog geen aandelen kopen.

Verder is 300 euro in principe wel genoeg om mee te beginnen. Maar persoonlijk zou ik het geld wel een beetje verdelen over verschillende fondsen, en dan is het niet bijster veel, je winst zal dan waarschijnlijk ook niet erg hoog zijn.

Ik zou je geld gewoon besteden als je die andere dingen wilt doen...
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:29
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
DAt klinkt idd. heel erg tegenstrijdig... klinkt het niet alleen is het ook
Maar wat ik bedoelde is dat ik op het moment vrij veel geld heb, zo een 1600-1800 euro schat ik. Is voor mijn doen veel

Dat ik denk dat het nu de beste tijd is om te kopen is omdat ik weet dat de economie wat minder gaat (slecht wil ik het niet noemen want slecht het wanneer er werkloosheid heerst en wanneer er grote verliezen worden gemaakt)
en de prijs van de aandelen dus automatische zakken, mischien wel niet diepte punt, maar het is zo goed als cker dat de economie weer gaat stijgen en dat je dan winst maakt.
Ik kijk dan wel af en toe naar RTL Z, ook dat tegen woordig heel weinig, aaar kijk ik alleen naar als ik niets te doen heb en heb het de laatste tijd vrij druk.
Maar echt veel verstand van aandelen heb ik niet... En daarmee bedoel ik dus, wat voor aandelen zit risico aan en waaraan minder, welke aandelen zullen op lange termijn veel winst maken en welke op korte termijn wat minder winst, hoe je in die aandelen handel kan stappen en of dat nou wel verstandig is want mischien klopt mijn theory wel helemaal niet.

Snap?
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:48
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Idd, beleg niet met geld wat je niet kunt missen.
En als je 300 euro inlegt, op korte tijd, dan haal je er denk ik geen rijles uit.....
En dan wel de moeite doen om elke dag bij te houden etc etc.

Dus ik zou t dan niet doen.

Beleggen is beter op de lange termijn mt geld dat je kunt missen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 22:40
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
mijn vader heeft ooit een paar jaar geleden 20.000 gulden ingelegd op een postbank aandeel ofzo en toen was het ook niet best met de economie, 1 jaar later was het aandeel bijna verdrievoudigd en heeft hij het geld ge-int, een week later was het bijna niets meer waard geweest, en sindsdien is het ook nooit meer omhoog gekomen..
de beurs en aandelen zitten zo raar in elkaar dat het altijd wel gokken blijft
300 haal je niet veel uit maar elke euro is graag meegenomen zeg ik altijd maar
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 09:29
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Je kan toch gewoon eerst een tijdje wat site's in de gaten houden voor wat informatie over bepaalde fondsen! Ik ben nu zelf uit de aandelen gestapt; het gaat inderdaad slecht op dit moment en de kans is groot dat het weer binnen korte tijd weer beter gaat maar een dreigende oorlog is nooit goed en je weet niet wat mensen op zo'n moment denken... Waardoor de beurs weer erg kan fluctureren. Maar over het algemeen koop ik altijd fondsen die aan de AEX genoteerd staan en niet aan de Midkap, ook hier weer om de reden dat de Midkap niet zo erg fluctureerd. Aegon is mijn lievelingetje en KPN doet het in mijn ogen ook weer goed! Maar met dat laatste aandeel ben ik een tijd geleden erg d eboot ingegaan, dus ff afwachten! Maar goed, ik verdien op dit moment het meeste wanneer de beurs omlaag gaat Maar in ieder geval veel succes!!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:01
Mattaba
Avatar van Mattaba
Mattaba is offline
Ik heb ook nog wel een vraag; hoe oud moet je eigenlijk zijn om aandelen te kopen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:38
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Ik weet het niet precies; ik ben namelijk begonnen toen ik achttien was en dat is geloof ik ook de minimale leeftijd bij Alex, al weet ik dat niet zeker. Alex is trouwens een bedrijf waar je je eigen rekening kan openen en van dat geld dus makkelijk online aandelen kan kopen... Maar je kan ook in aandelen via de Postbank voor kopen en volgens mij kan je dat al doen vanaf je zestiende... Maar helemaal zeker weet ik het niet, kijk anders eens hier: www.alex.nl
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:02
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
beankt voor de tips
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:40
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
weinig kans dat je aan een erg lucratief zaakje begint. als je al goede keuzes maakt zal je winst echt niet schokkend zijn. verdiep je er eens meer in en probeer het later nog eens
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 06:27
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als je het doet en je wint wat, heb je beginnersgeluk. De volgende keer denk je dat was leuk, ik leg nu is wat meer in en weg is het.

Verdiep je eerst 2 tot 3 jaar in de materie, ik ben het met je eens dat het nu een gunstige tijd is om te beleggen, maar ik geef het je op een briefje, je haalt het er niet op tijd uit.
Straks met de oorlog met irak zullen de koersen waarschijnlijk wat stijgen, maar wat als er aanslagen komen?

Als je nu toch wat wilt beleggen, stort dan iedere maand samen met je vader of zo (Pa ik wil sparen , wil je me helpen) allebei 25 € in een beleggingsfonds. Je vader denkt, die is verstandig. Dan koop jij nu waarschijnlijk lekker goedkoop in, mag je de 50% van je vader verliezen (wat eigenlijk al 100% winst is voor jou) en kan je toch profiteren van jouw visie op de economie.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.

Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 06:32.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:57
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
weinig kans dat je aan een erg lucratief zaakje begint. als je al goede keuzes maakt zal je winst echt niet schokkend zijn. verdiep je er eens meer in en probeer het later nog eens
Ja, je hebt gelijk! En al maak je winst, het is natuurlijk niet te voorspellen wanneer deze weer wordt gehalveerd. Ik schrijf de hele tijd calls en dergelijke op mijn aandelen om zo het risco te verminderen... Maar goed, ik heb een tijdje op een beleggingskantoor gewerkt en daar heb ik de smaak te pakken gekregen, en het heeft bij mij erg genoeg een verslavende werking ... Ik durf het dan ook echt niemand aan te raden!!! En als je het al wilt gaan doen, doe het dan alleen met geld dat je als het ware 'over' hebt!!!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 18:07
S@nne :)
S@nne :) is offline
Ik heb ook aandelen!!! Young dynamic! jaja!! Ik ben nu 16.... het gaat alleen niet zo goed met die dingen!! Maar elke maand leg ik €25 in, en koop ik weer extra aandelen!! Heb er nog niet zoveel geld inzitten, maar ik vind het wel grappig!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 11:02
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik denk dat je zou moeten wachten tot na de oorlog tegen Irak.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Aandelen
Verwijderd
9 15-08-2010 20:34
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [M&O] Emissie en aandelen
vwostudent
1 07-12-2009 22:01
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Aandelen
lissy1
0 27-04-2008 17:47
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie vraag over aandelen
lissy1
2 18-03-2008 13:04
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk aandelen
Frizzty
8 06-02-2008 17:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voer gouden aandeel weer in
Supreme Dutch
63 26-07-2007 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.