Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2002, 17:07
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Stelling: Lord Of The Rings is slecht en fout
Alle fantasy met elfjes zombies en dergelijke, daarbij voorkomende talen zijn zeer slecht voor de mensheid. Ik weet niet goed hoe ik het moet onderbouwen, maar ik heb gewoon iets tegen fantasy boeken etc. Lord Of The Rings is het toppunt.
Als ik een psychologische analyse van mezelf maak is het misschien omdat ik niet tot het prototype nerd wil behoren (die mensen lezen immers vaak LOTR etc.) waartoe ik vaak wel gerekend word. Ik zie mijzelf als een emotioneler persoon dan de gemiddelde *nerd* en daarom heb ik misschien wel iets tegen dit soort stuff. Ik kan het niet goed onderbouwen.
Wie voelt hetzelfde bij dit soort literatuur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2002, 17:14
Verwijderd
Ik heb de film wel gezien. Vond het wel een spannende film. Maar voor de rest moet ik ook niets van die fantasy-boeken hebben. Ik moet wel eerlijk toegeven nog nooit zo'n boek heb gelezen.
Maar die boeken spreken me niet aan, omdat ik me niets bij kan voorstellen. Het heeft zo weinig met de realiteit te maken en zo weinig met de tijd waar we in leven...
maar dat alleen nerds fantasy boeken lezen is natuurlijk onzin...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 17:30
Verwijderd
Zo fantastisch is het ook weer niet, en als je er niet van houdt moet je niet naar de film gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:02
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
je vindt het slecht en fout, maar je hebt geen argumenten, behalve dat JIJ niet bij 'nerds' wilt horen. Ik vind het dan ook een belachelijke stelling. Je kan het niet leuk vinden, maar slecht en fout slaat nergens op. Ik vind het wel een leuk boek.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:15
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Ik heb de film wel gezien. Vond het wel een spannende film. Maar voor de rest moet ik ook niets van die fantasy-boeken hebben. Ik moet wel eerlijk toegeven nog nooit zo'n boek heb gelezen.
Maar die boeken spreken me niet aan, omdat ik me niets bij kan voorstellen. Het heeft zo weinig met de realiteit te maken en zo weinig met de tijd waar we in leven...
maar dat alleen nerds fantasy boeken lezen is natuurlijk onzin...
geheel mee eens.

Ik heb ook een hekel aan lezen, maar de film vind ik best wel goed (al heb ik gehoord dat de boeken beter zijn)
Maar vind het fantasy-genre gewoon leuk, kijk maar naar mijn tekeningen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:21
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Stelling: Lord Of The Rings is slecht en fout
Alle fantasy met elfjes zombies en dergelijke, daarbij voorkomende talen zijn zeer slecht voor de mensheid. Ik weet niet goed hoe ik het moet onderbouwen, maar ik heb gewoon iets tegen fantasy boeken etc. Lord Of The Rings is het toppunt.

Hier spreek je jezelf al tegen: "het is slecht voor de mensheid" en "ik weet niet waarom, maar ik heb er gewoon iets tegen" Het lijkt erop dat het hier om een doodgewonen mening gaat, en geen feit

Als ik een psychologische analyse van mezelf maak is het misschien omdat ik niet tot het prototype nerd wil behoren (die mensen lezen immers vaak LOTR etc.)

tsja... zal ik op dit soort kortzinnigheden maar gewoon niet reageren?

waartoe ik vaak wel gerekend word. Ik zie mijzelf als een emotioneler persoon dan de gemiddelde *nerd* en daarom heb ik misschien wel iets tegen dit soort stuff.

Ik vind dit gewoon erg kortzichtig en vooroordelend. Waarom weet je zelf wel waarschijnlijk: lees maar eens langzaam wat je zelf geschreven hebt

Ik kan het niet goed onderbouwen.

klopt he-le-maal. Ben ik het volledig mee eens, dit is namelijk totaal NIET onderbouwd.


Wie voelt hetzelfde bij dit soort literatuur?

Ik niet dus...
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:26
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Wat ik bedoel is
het zijn vaak mannen die deze literatuur lezen
het zijn vaak mannen met een computerverslaving
en ik behoor ook tot die groep maar ik dat wil ik eigenlijk niet
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:26
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Ik zie mijzelf als een emotioneler persoon dan de gemiddelde *nerd* en daarom heb ik misschien wel iets tegen dit soort stuff.
So what? ik ben ook een emotioneel figuur, en ik vind fantasy geweldig. Misschien een vluchtweg uit de realiteit.
Maar ja, zo heeft iedereen wel wat.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:28
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Wat ik bedoel is
het zijn vaak mannen die deze literatuur lezen
het zijn vaak mannen met een computerverslaving
en ik behoor ook tot die groep maar ik dat wil ik eigenlijk niet
dan is die groep toch niet meteen fout?
Wat jij hebt wordt ook wel een "persoonllijkheids-crisis" genoemd.

__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:36
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
zoveel gezeik heb ik nog nooit gehoord!
je weet idd duidelijk niet hoe je het moet vertellen want je lult maar wat aan..

vin het geen geweldige boeken(veel te veel namen, snap nooit wie wie is dat lukt bij films veel beter dus...)maar om nou te roepen dat alleen nerds die boeken lezen en jij ze dus niet leest om je bang bent een nerd gevonden te worden(of iets in die richting) is wel heel zwak.

(ik hoop niet dat ik nou heel gemeen overkom )
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:43
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
...en ik behoor ook tot die groep maar ik dat wil ik eigenlijk niet
wie zegt trouwens dat je per sé tot een groep moet behoren? Dat doe ik ook niet en geloof me, het is een verademing om te kunnen doen wat je zelf fijn vind zonder dat je daarmee buiten de "groep" valt

__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 20:35
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Stelling: Lord Of The Rings is slecht en fout
Alle fantasy met elfjes zombies en dergelijke, daarbij voorkomende talen zijn zeer slecht voor de mensheid.


Wat is er fout aan elfjes, zombies(komen er zombies in voor?) en welke talen bedoel je het taalgebruik of het elvisch.

Ik weet niet goed hoe ik het moet onderbouwen, maar ik heb gewoon iets tegen fantasy boeken etc. Lord Of The Rings is het toppunt.

Dat is jouw mening.

Als ik een psychologische analyse van mezelf maak is het misschien omdat ik niet tot het prototype nerd wil behoren (die mensen lezen immers vaak LOTR etc.) waartoe ik vaak wel gerekend word. Ik lees het zelf ook en ben ook geen nerd (of hoe je het ook wil noemen).


Ik zie mijzelf als een emotioneler persoon dan de gemiddelde *nerd* en daarom heb ik misschien wel iets tegen dit soort stuff.

Snap ik niet omdat je emotioneler bent heb je iets tegen fantasie boeken. Je hebt tog zelf ook fantasie en je fantaseerd vast ook wel.

Ik kan het niet goed onderbouwen.
Wie voelt hetzelfde bij dit soort literatuur?

Zoals je gemerkt hebt ik niet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 20:42
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Ik lees veel literatuur (waaronder lord of the rings), ik houd van kunst en cultuur en ik zit vaak achter de computer om (experimentele) muziek te maken.

Ben ik nu een nerd? Qua vrienden hoor ik tot de 'populaire' groepjes, denk na over welke kleren ik draag (wat erop neerkomt dat ik de mode volg, en eruit pik wat ik mooi vind) en ik ga zeer regelmatig uit. Niet echt de definitie van een nerd dus...

Nu behoor ik dan tot de wat populairdere groep omdat ik al bevriend ben met die mensen sinds m'n kindertijd, en ik moet ook toegeven dat ik me behoorlijk vaak ontzettend erger aan de oppervlakkigheid van sommige mensen die ook zo graag populair willen zijn. Die oppervlakkigheid kom ik ook bij jou tegen; ik wil geen nerd zijn dus kan ik geen lord of the rings lezen. Als je gewoon zou doen wat je leuk vindt, dan kom je vanzelf zelfverzekerder over en heb je minder kans om tot 'nerds' gerekend te worden. En als dat dan toch gebeurt, so what? De meeste populaire mensen geven (naar mijn ervaring) toch alleen maar om uiterlijk. Zolang je maar kunt doen wat je wilt, lijkt 't leven me een stuk leuker.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 20:53
ganralph
ganralph is offline
fantasy is zeker niet mijn favoriete genre, maar LotR hoort nog altijd onder 'literatuur' (verkozen tot beste engelstalige boek van de vorige eeuw).
(ok, om met je vrienden 'elfs' te praten gaat wat ver ja.)

zat je als kind ook te zeuren toen iemand je 'roodkapje' voor las? en filosofie is ook maar slap gelul?

sprookjes, mythen, legenden maken deel uit van onze (en iedere andere) cultuur, en leren ons meer dan dat wat er letterlijk geschreven staat.

als je je bij de boeken niet veel voor kunt stellen, ligt dat aan je voorstellingsvermogen - meer lezen is een goed medicijn.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 21:05
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb een sociaal leven, ik heb vrienden en ga uit. Ik heb verder nix met computers of technische dingen. Ik houd van normale dingen zoals jongens, winkelen en films kijken. Ja ik houdt van spelletjes (niet op de sexuele manier bedoelt hier) en lees boeken.

Tolkien is een van mijn favourite schrijvers, hij is geniaal!
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 09:11
An
Avatar van An
An is offline
Fantasy is moooj!!!
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:05
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Fantasy is in mijn ogen doorgaans een zeer naïeve literaire uiting, een weinig verheffende vlucht uit de realiteit; dat de zogenoemde nerds graag LOTR lezen wist ik niet.

[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (25-02-2002).]
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:11
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Darvan schreef:
Snap ik niet omdat je emotioneler bent heb je iets tegen fantasie boeken. Je hebt tog zelf ook fantasie en je fantaseerd vast ook wel.
Niet elke fantasie is fantasy.
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2002, 14:11
Faery
Faery is offline
joy ik ben een nerd
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 14:37
MilieuGaatVoor
Avatar van MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Stelling: Lord Of The Rings is slecht en fout
Alle fantasy met elfjes zombies en dergelijke, daarbij voorkomende talen zijn zeer slecht voor de mensheid.
Bedoel je dat non-realistische literaire werken een negatieve invloed op de aarde uitoefenen? Omdat er dingen (wezens vooral) in voorkomen die niet bestaan? Omdat er talen worden gesproken (lees: enkele woorden worden geschreven op de vele duizenden woorden Engels (of NL.)) die niet gesproken worden 'in het echt'? Dat zou de maatschappij neerhalen?
Ten eerste is het fantasy = FANTASIE! En fantasie is één van de beste dingen op aarde, zonder fantasie zou alles fantasieloos zijn (duh) en zou dit een heel saaie aarde zijn.
Ten tweede, ik zie niet in hoe vreemde wezens en talen negatief ('slecht', 'fout') kunnen zijn; ze zijn fictief dus moet je het niet serieus nemen, het is een boek en geen levensstijl en bovendien gaat het niet om de vreemde wezens en talen, het gaat om Frodo die zich niet laat verleiden door de Ring en er niks mee te maken heeft (ondanks erfenis) maar tóch zijn leven waagt om de Ring te vernietigen. Wat ik hiermee wil zeggen is: het gaat om inzet, wilskracht en weet ik het allemaal en niet om elfen.

Citaat:
^AmArU^ schreef:
Ik weet niet goed hoe ik het moet onderbouwen, maar ik heb gewoon iets tegen fantasy boeken etc. Lord Of The Rings is het toppunt.
Probeer toch maar ff goed te onderbouwen. Ik snap helemaal niks van je. Oké, je vindt fantasy geen fantastische (hm.. ironic) stijl, kan ik snappen. En inderdaad, LOTR is hét meesterwerk van de fantasy. Maar wat heeft dat te maken met 'slecht' en 'fout'?

Citaat:
^AmArU^ schreef:
Als ik een psychologische analyse van mezelf maak is het misschien omdat ik niet tot het prototype nerd wil behoren (die mensen lezen immers vaak LOTR etc.) waartoe ik vaak wel gerekend word. Ik zie mijzelf als een emotioneler persoon dan de gemiddelde *nerd* en daarom heb ik misschien wel iets tegen dit soort stuff. Ik kan het niet goed onderbouwen.
Dus jouw beeld van nerd is: brildragend, vaak pukkelig, zit bijna altijd te computeren, is niet emotioneel en leest LOTR?
Váág... vooral omdat je zegt dat je een nerd bent (of zoiets) en dan feitelijk zegt dat je het niet bent, of ieg niet volgens je eigen definitie van nerd. Nou, dit is allemaal erg psychologisch, wat dat betreft kun je beter bij psychologie gaan klagen, maar alsjeblieft zeg.. ach, hier hou ik over op.. dramatisch verhaal dit..

Citaat:
^AmArU^ schreef:

Wie voelt hetzelfde bij dit soort literatuur?

Mooi dat je het erkent als literatuur.
NEE, ik voel hetzelfde niet bij dit soort literatuur.
en vraag ook ff: welke nerd denkt ook zo vaag over zichzelf.
en dan is mijn antwoord ook weer: NEE.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 14:40
MilieuGaatVoor
Avatar van MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Wat ik bedoel is
het zijn vaak mannen die deze literatuur lezen
het zijn vaak mannen met een computerverslaving
en ik behoor ook tot die groep maar ik dat wil ik eigenlijk niet

Je behoort tot 'deze' groep = de groep die fantasy leest en vaak computert. Maar je leest helemaal geen fantasy!
Bovendien, computerverslaafden hebben helemaal geen zin om zo'n enorm dikke pil als LOTR te lezen, ze zitten immers veel liever achter de PC! Dat zeg jij tenminste..

Jij leest LOTR niet omdat je je afzet tegen wie je eigenlijk bent óf tegen het type dat je niet wilt zijn. Ach, great, go on.. and bother others the next time
(engelse les van ome socrates)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Draakiej schreef:
geheel mee eens.

Ik heb ook een hekel aan lezen, maar de film vind ik best wel goed (al heb ik gehoord dat de boeken beter zijn)
Maar vind het fantasy-genre gewoon leuk, kijk maar naar mijn tekeningen
ik houd wel van lezen hoor, maar niet van fantasy-boeken...

ik vind je tekeningen wel erg mooi hoor...

Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Wat ik bedoel is
het zijn vaak mannen die deze literatuur lezen
het zijn vaak mannen met een computerverslaving
en ik behoor ook tot die groep maar ik dat wil ik eigenlijk niet
dat staat toch helemaal los van het feit dat jij LOTR slecht vindt? t'is lullig voor je dat je eigelijk n nerd bent, maar da lijkt me nie de schuld van een film..en kan je nog f fuitleggen wat er slecht is voor de mensheid aan de film?

Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:54
ganralph
ganralph is offline
amaru:

heb je het boek trouwens al eens gelezen?

"ik wil niet tot het prototype nerd behoren" dat jij je druk maakt over ergens bijhoren, en dat je met vooroordelen gooit, zegt meer over jou dan over de gemiddelede tolkien-lezer.

ps. tolkien was hoogleraar taalwetenschappen, niet zo heel vreemd dat hij dan ook zelf talen wil verzinnen voor zijn verhalen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 14:10
Saraï_h
Saraï_h is offline
wow, vage topic!

ik vond de film prachtig, heb het boek al lang thuis liggen, maar ben er nooit echt in begonnen omdat het allemaal zo 'voorgekauwd' is. Misschien is dat hetgene wat je bedoeld. Dat heb ik met alle fantasyboeken.. Misschien komt het omdat ik een wat nuchter persoon ben, al zou ik liever dromeriger zijn.. maar het is gewoon zo voorgekauwd.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2002, 15:41
Kleine A*
Avatar van Kleine A*
Kleine A* is offline
stomme stelling, ik lees ook Tolkiens boeken oa Lord of the Rings en ik ben geen nerd!
tis iets wat je jezelf heb wijsgemaakt ofzo want er zijn genoeg mensen die gene nerds zijn en wel de boeken lezen.

jij zegt dat het slecht is, misschien voor jou en dan ben jij tot nu toe de enige in mijn ogen tis een prachtig werk van Tolkien vooral dat met de verschillende talen!
__________________
Whatever..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 15:44
Kleine A*
Avatar van Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Wat ik bedoel is
het zijn vaak mannen die deze literatuur lezen
het zijn vaak mannen met een computerverslaving
en ik behoor ook tot die groep maar ik dat wil ik eigenlijk niet
dat heb je dan aan jezelf te danken, ik had ook een computerverslaving en ik heb mezelf gedwongen ermeej te kappen, en nu lees ik dat ik altijd beter dan computeren.

__________________
Whatever..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 18:41
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
ik hou normaal ook niet van fantasie en science fiction... maar dit vond ik wel een mooie film
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Wat ik bedoel is
het zijn vaak mannen die deze literatuur lezen
het zijn vaak mannen met een computerverslaving
en ik behoor ook tot die groep maar ik dat wil ik eigenlijk niet
Nou dankjewel.
Geen man.
Geen computerverslaving (het normale internet gebruik ).
Wel Tolkien.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 19:15
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Stelling: Lord Of The Rings is slecht en fout
Alle fantasy met elfjes zombies en dergelijke, daarbij voorkomende talen zijn zeer slecht voor de mensheid. Ik weet niet goed hoe ik het moet onderbouwen, maar ik heb gewoon iets tegen fantasy boeken etc. Lord Of The Rings is het toppunt.
Als ik een psychologische analyse van mezelf maak is het misschien omdat ik niet tot het prototype nerd wil behoren (die mensen lezen immers vaak LOTR etc.) waartoe ik vaak wel gerekend word. Ik zie mijzelf als een emotioneler persoon dan de gemiddelde *nerd* en daarom heb ik misschien wel iets tegen dit soort stuff. Ik kan het niet goed onderbouwen.
Wie voelt hetzelfde bij dit soort literatuur?

Dit slaat echt HELEMAAL nergens op. Ten eerste komen er helemaal geen zombies in Tolkien voor, wel een soort geestenleger maar beslist geen mensenetende wandelende doden.
Heb je de boeken wel eens gelezen? Want het is erg belachelijk je mening te geven over iets dat je niet eens gelezen hebt.

Ten tweede - hoe kan een taal, verzonnen of niet, fout zijn voor de mensheid? Elke taal, of hij nou verzonnen is of niet, is goed om te bestuderen omdat het een uitdaging is. Waarom denk je dat mensen Latijn of Grieks leren? Die worden toch ook niet (meer) gesproken. Ok, ze zijn dan wel gesproken, maar als je ze nu leert heb je er niets meer aan. Je kunt een paar oude teksten ontcijferen.
Toch is het een uitdaging, het is puzzelen met woorden en dus erg goed voor je hersens. Dat is alleen maar positief voor de mensheid.

Ten tweede - wat is er mis met fantasy? Goed, er zijn veel standaard fantasy's - een held, een heldin, een tovenaar en een grote boze vijand. Nou en? Dat prototype verhaal kom je overal tegen. Het maakt niet uit of je een psychologische thriller leest of dus fantasy, want het principe is allemaal hetzelfde.

En, Odicanes Naso, een weinig verheffende vlucht uit de realiteit?

Is het niet het punt van lezen (lezen voor ontspanning dus) dat je ontsnapt uit de realiteit? Dat is met elk boek zo, hoe realistisch het ook mag zijn. Zelfs al is het waargebeurd, dan is het nog op het moment dat je het leest een vlucht uit jouw realiteit. Als je het nou leuk vind om te lezen over magie, ben je dan opeens een zwak persoon die niet met de realiteit van alle dag om kan gaan? Dank je wel.

En weinig verheffend? God, wat wil jij bij een boek, dat je er meteen geestelijk op vooruit gaat?
Dan kun je veel studieboeken lezen, want dat zijn de enige boeken waar je er ook nog op vooruit gaat.

En bovendien, fantasy kan net zo diep en psychologisch zijn als welk boek dan ook, de wereld is gewoon anders. Neem iemand dat eens kwalijk. Er zijn tenminste nieuwe werelden te ontdekken nu onze wereld al zo bekend is.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 20:21
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
...het allemaal zo 'voorgekauwd' is...
wat bedoel je met voorgekauwd?

dat alle boeken op elkaar lijken? vaak waar - maar het toeval wil dat LotR het eerste moderne 'fantasy'-boek was en daardoor een wat objectievere kijk verdient.

of bedoel je dat je zelf niet na hoeft te denken bij de boeken? lees het werk van tolkien dan eens en je ontdekt veel tussen de regels.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 23:23
Verwijderd
stelling: Amura (ofzoiets) weet niets van the lord of the rings af en is slecht en fout!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 00:31
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Stelling: Lord Of The Rings is slecht en fout
Alle fantasy met elfjes zombies en dergelijke, daarbij voorkomende talen zijn zeer slecht voor de mensheid. Ik weet niet goed hoe ik het moet onderbouwen, maar ik heb gewoon iets tegen fantasy boeken etc. Lord Of The Rings is het toppunt.
Als ik een psychologische analyse van mezelf maak is het misschien omdat ik niet tot het prototype nerd wil behoren (die mensen lezen immers vaak LOTR etc.) waartoe ik vaak wel gerekend word. Ik zie mijzelf als een emotioneler persoon dan de gemiddelde *nerd* en daarom heb ik misschien wel iets tegen dit soort stuff. Ik kan het niet goed onderbouwen.
Wie voelt hetzelfde bij dit soort literatuur?

Uhm pardon?
Hier moet ik toch echt ff op reageren.
Ten eerste:zombies in LOTR?
Ten tweede:hoezo is het nou weer slecht voor de mensheid?Slaat werkelijk nergens op
Ten derdeerds lezen LOTR????
Dat vind ik echt het achterlijkste wat ik ooit heb gehoord.
Ik persoonlijk heb LOTR gelezen,en andere fantasie boeken,en ik vindt mezelf nou niet bepaald een nerd,en ik ken zat mensen die het lezen en dat zijn absoluut geen nerds!
Weet eerst eens waar je het over hebt,voordat je iets zegt.
Ik wil wedden dat jij nog nooit dat boek hebt gelezen?
Doe dat dan eerst ff,en kom dan terug,dan mag je je mening geven,dan weet je tenminste waarover je het hebt!

Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 21:49
my iron lung
Avatar van my iron lung
my iron lung is offline
__________________
It's easy to be miserable. Being happier is tougher, and cooler. -Thom Yorke
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 11:45
on the moon
Avatar van on the moon
on the moon is offline
ik vond het een goeie film...
__________________
Much against everyone's advice
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 20:32
waaromniet?
waaromniet? is offline
Zoals eerder gezegd, lees die boeken nou maar (en dan als het even kan wel in het Engels...)
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2002, 08:02
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Zoals eerder gezegd, lees die boeken nou maar (en dan als het even kan wel in het Engels...)

Tolkien was anders behoorlijk betrokken bij de vertaling hoor. Maar goed, de gedichten en zo zijn toch mooier in het engels...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 08:15
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
Faery schreef:
joy ik ben een nerd

ik volgens mij ook...

__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 13:33
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik ga niet meer reageren op jou generalisaties, bah. Jij denkt echt zwart-wit over mensen met als enig doel jezelf omhoog te trekken en anderen naar beneden te halen. Leer stellingen onderbouwen en kom terug.

__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 17:15
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Tolkien was anders behoorlijk betrokken bij de vertaling hoor. Maar goed, de gedichten en zo zijn toch mooier in het engels...
Ik zeg ook niet dat de vertaling slecht is, maar in het Engels vind ik em gewoon veel mooier
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 18:44
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Tolkien was anders behoorlijk betrokken bij de vertaling hoor. Maar goed, de gedichten en zo zijn toch mooier in het engels...
ik vind bijna alle boeken die orgineel in het engels zijn in t engels mooier

Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 22:11
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Misschien was het wel een beter idee geweest je stelling wat levendiger te beredeneren, nu heb je behoorlijk wat volk pissig gemaakt

waaronder mij

Wat is er mis met af en toe in een wereld duiken, met metaforen van de realiteit

Ik zie er veel leerzaams in, ik zie er niets nerdsachtig in (Tolkien was nou niet echt wat je zeg een ‘nerd’) en boven dat al: Ik zou veel plezier kunnen hebben in het lezen van die boeken en daar zie ik niets verkeerds in

Of is het dat je bang bent voor een vertroebelde werkelijkheid? Is dat het, dat je misschien op de een of andere manier toch wil inzien dat mensen die Tolkien e.d. lezen een verkeerd beeld van de realiteit krijgen?

Ik denk dat je dan iets heel erg mis hebt, aangezien ik precies weet wat er om me heen gebeurd, en aangezien de rest die ik ken wie de boeken gelezen hebben ook precies weten wat er om hen heen gebeurt.

En mocht dat niet het geval zijn, dan vraag ik me toch af waar jij je stelling vandaag haalt.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 07:26
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het zou wel zo bevorderlijk zijn voor de discussie als de topicstarter enig verstand van het onderwerp zou hebben, of enige vorm van argumentatie zou gebruiken.

Citaat:
Ulfheidin schreef:

(Tolkien was nou niet echt wat je zeg een ‘nerd’)
Tolkien was juist het prototype nerd. Hij had alleen boeken ipv computers.
(En bedoel met nerd niets negatiefs.)
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 09:06
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Het zou wel zo bevorderlijk zijn voor de discussie als de topicstarter enig verstand van het onderwerp zou hebben, of enige vorm van argumentatie zou gebruiken.

Tolkien was juist het prototype nerd. Hij had alleen boeken ipv computers.
(En bedoel met nerd niets negatiefs.)

Ik had bij dhr. Tolkien geen beeld van Nerd gevormd, meer iemand met een bepaalde kijk op dingen maar nerd?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 10:27
Herbz
Herbz is offline
Amaru, waarom verdedig je je eigen stelling niet? Zie je nu al in dat je verkeerd zat?
Trouwens, dat alleen nerds dat soort boeken lezen is de grootste bullshit.
__________________
Here I am
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 12:54
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Herbz schreef:
Amaru, waarom verdedig je je eigen stelling niet? Zie je nu al in dat je verkeerd zat?
Trouwens, dat alleen nerds dat soort boeken lezen is de grootste bullshit.
hij hoeft niet verkeerd te zitten,

iedereen kan met een stelling gelijk krijgen, als hij maar gelijk krijgt.

maar daar moet je wel iets voor doen
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 15:15
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik ben het eens met Morgan

(kep geen zin om een heel verhaal te typen en alles wat ik wilde zeggen heeft hij/zij al gedaan)
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 15:30
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
bloem schreef:
Ik ben het eens met Morgan

(kep geen zin om een heel verhaal te typen en alles wat ik wilde zeggen heeft hij/zij al gedaan)

zij
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 15:32
psyche
Avatar van psyche
psyche is offline
Ik snap echt de ****** van wat je hier nu probeert te zeggen..

Maar hoe dan ook, ik vind LOTR geweldig, ik heb de hobbit gelezen, In de ban van de ring wel 2x, de film heb ik ook 2 keer gezien, en ik probeer tegenwoordig zelfs elfs te leren aan de hand van het boek (ja, dat kan wel goed zielig zijn )

__________________
Mura ndéanann tú dochar ar rud éigin, déan cibé maith agat!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 20:08
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:
Ik ben het eens met Morgan

(kep geen zin om een heel verhaal te typen en alles wat ik wilde zeggen heeft hij/zij al gedaan)
Ja, ik kan nogal eens lange verhalen ophangen ja

ZIJ. Hmz, daarvoor heb je dus de info
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Films, TV & Radio [Quiz] Raad de Tunes VI - We're back!
AJMouse
125 27-04-2005 15:40
Verhalen & Gedichten het echte systeem
grandmommy
8 21-12-2003 18:54
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 18:07
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.