Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2002, 21:23
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
loopt er hier iemand met adhd rond? ik weet wel ongeveer wat t is, en ik heb t vermoeden dat ik adhd of iets dergelijk heb, maar hoe kom ik erachter of ik t echt heb? en zijn er middelen om t een beetje in de hand te hoeden, zonder medicijnen te moeten slikken?want dat ik hyperactief ben vind ikniet erg, en daar wil ik ook zeker niet vanaf, maar wel van de chaos in me hoofd, waar ik de laatste tijd weer heel erg last van heb.


__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2002, 23:02
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Bij mij dachten ze vroeger dat ik ADHD had, maar ik ben ervan overtuigd dat het tegendeel waar is, tegenwoordig wordt nogal snel de conclussie getrokken dat 't wel ADHD is. Er zijn idd medicijnen tegen hyperactiviteit, de bekendste is Ritalyn...

Maar je moet niet direct van jezelf denken dat je ADHD hebt, als je een aantal simptomen vertoont.
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 10:57
flowergirl
flowergirl is offline
Een hele goeie vriendin van me heeft ADHD. Je merkt het bij haar ook best wel. Ze kan echt noooooit stilzitten. Of ze zit wel te trommelen met haar vingers of ze maakt ritmes met haar voeten .
Ook in haar manier van praten merk je het heel goed, ze praat extreem snel en gebruikt veel 'onzinnige' woorden. Mensen kunnen zich nog wel ergeren aan dat onrustige gedrag. Ze zegt zelf dat ze hier ook vaak negatieve reacties op heeft gekregen.
Zelf zit zij niet aan de medicijnen, dat vindt ze nl verpesting van haarzelf. Ze wil gewoon zijn wie ze is (ook al is dat met ADHD).
Haar broertje heeft het ook, maar dan wel wat extremer. Hij gebruikt dan ook wel medicijnen,maar zit de hele dag down op de bank (niet echt fijn dus, die medicijnen).


Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 18:25
bambykill
bambykill is offline
Kut...

Mijn ouders kwamen er vorige week (na 19 jaar) nog eens lekker achter dat ik mischien ook wel Adhd kon hebben.

Ik me natuurlijk verzetten, want ik voel me verder prima. Maar volgens het verhaal van flowergirl zou ik haast gaan denken dat ik het echt heb.

Anyway. Als ik het heb, heb ik er een lichte vorm van en hou ik het nog wel in de hand. Ik ga absoluut geen medicijnen slikken.

__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 20:54
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
ik ook niet!!! maar tog zou ik t wel graag willen weten...
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 21:17
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Ik heb ADHD (type 3: met hyperactiviteit)

maar helaas is t nu nogal bijna bedtijd voor me dus als je t niet erg vind probeer ik binnenkort nog wel iets neer te zetten.

oja, ik slik clonidine, stukke veiliger dan ritaline omdat ritaline een zeer schadelijk effect op het zenuwstelsel kan hebben + je kan er tics van krijgen dat heb je met clonidine niet

maarre
slaap lekker


[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (15-03-2002).]
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 08:36
Krastain
Avatar van Krastain
Krastain is offline
Heb ook ADHD. Is niet zo erg, wel mee te leven. Is alleen wat irritant dat andere mensen er soms niet mee kunnen leven.

Slik geen ritalin. Dat is kut. Het is gewoon een opiaat, dus verslavend en niet goed voor je. Ik rook. Word ik ook rustiger van.

Weet niet of je rookt. Toen ik voor het eerst rookte was het heel raar. Voor het eerst in m'n leven rust in me kop. Echt heeeeeel vreemd. Rook nu al 2 jaar. Toen m'n ouders het nog niet wisten vonden ze het gek dat ik zo rustig was. Ze dachten dat ik er overheen gegroeid was. Nu ze weten dat ik rook, begrijpen ze ook hoe het komt dat ik zo nu en dan toch weer een beetje druk ben.

Brrrrrrrr. Mijn verhaal. MZZL
__________________
Not wanting to share, not willing to give. Deserving to die, too selfish to live.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 10:16
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Bij mijn nichtje zijn ze er pas op d'r 20ste achter gekomen, en als je terug kijkt klopt het eik wel dat ze dat al haar hele leven heeft, nu vermoeden ze ook dat ik het heb, maar heb er geen last van
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 17:30
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
jah, rook soks wel, maar ik vind t ook wel leuk om hyper te zijn, dus ben ik meestla gewoon beetje hyper,
heb ook net pfeiffer gehad, werkte aan de ene kant wel rustgevend, maar t was soms ook heel frustrerend, want dan ben je hyperactief ofzo, en dan kan je simpelweg geen rondjes gaan rennen omdat je de energie niet hebt... , maar ben gelukkig weer beter, kan nu weer heerlijk ronjes om de school rennen in de pause
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:33
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
QuietNoise schreef:
jah, rook soks wel, maar ik vind t ook wel leuk om hyper te zijn, dus ben ik meestla gewoon beetje hyper,
heb ook net pfeiffer gehad, werkte aan de ene kant wel rustgevend, maar t was soms ook heel frustrerend, want dan ben je hyperactief ofzo, en dan kan je simpelweg geen rondjes gaan rennen omdat je de energie niet hebt... , maar ben gelukkig weer beter, kan nu weer heerlijk ronjes om de school rennen in de pause
haha ja heb ik ook, misschien dat ik ook zo (goed) bekend sta bij de eersteklassers op mn school (kzit in de 4e) omdat ik ook zow veel met ze opschiet
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 22:09
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb ook adhd en ik slik 4 pilletjes ritalin per dag. het werkt wel goed. als ik het niet slik en in de tijd dat ik niks gebruikte was het vreselijk. constant bewegen, friemelen, om me heen kijken, van alles pakken van tafel en weer terugleggen, alles zeggen wat in me opkomt, voor me beurt praten, mensen storen bij bezigheden, heel impulsieve acties, agressieve uitbarstingen zodat alles weer doort lokaal vloog en ik zelfs een keer me eigen voet gekneusd had geschopt, en natuurlijk die constante chaos in me hoofd. dan heb ik, ook op dit moment gewoon, een zeer gestructueerd leven nodig. ik maak altijd plannetjes en schemas voor de volgende dag. op school wordt alles ook vaak heel gestructureerd uitgelegd. is er geen structuur dan word ik gek, maar ja zo kan ik nog wel een half uur doortypen....o ja heb last van tics en dwanghandelingen.....

ik word af en toe zo moe van mezelf.....

en ja toen zei een keer een meisje in de tweede, dat ze ook wel adhd wou hebben omdat het helemaal geen problemen meebrengt en het juist grappig is......juist ja, die kreeg toen een map naar haar hoofd en het buro van de leraar lag compleet om...

3 maal raden wie er geschorst werd?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 22:32
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Jody Bernal?
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 09:36
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
nu ff een extra vraagje
kan je met zo tics enzo nog een normaal liefdesleven hebben?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 19:52
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
nu ff een extra vraagje
kan je met zo tics enzo nog een normaal liefdesleven hebben?

Als het niet zo zichtbaar is, is t wel ok. Je partner moet er wel begrip voor hebben (als je t alsnog vertelt). Soms is dat ook niet altijd zo. Dus t ligt eraan met wie je een relatie heb.
Over het algemeen ben ik niet zo 'actief' in t liefdesleven maja...
Wat doe je eraan.

Grtz
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:03
Verwijderd
Hmz, als je het zo zegt, heb ik ook ADHD. *telt de symptomen*

Volgens mij is ritalin idd niet erg gezond... En word er veel te vaak geroepen dat iemand wel ADHD zou hebben... Sommige mensen zijn gewoon actief, hè, laat ze.

*gelooft niet bijzonder in alle medicijnen van tegenwoordig*
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:13
Guineverea_witch
Guineverea_witch is offline
ik had het.Nier verschrikkelijk erg,maar toch
Sinds ik met de wicca bezig hou is het over.hihi

BB
__________________
And ye harm none, do what ye will
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:17
Muis!
Muis! is offline
Ik denk dus ook dat ik het heb.
Ik zit ook de hele tijd met m'n vingers op de tafel te tikken (of als ik een pen in m'n handen heb te tekenen). Als ik niets in m'n handen heb pak ik het eerste wat ik voor me zie liggen en ga ik er aan friemelen. (Ik heb zo mijn vriendins gum een keer in duizend stukjes uitelkaargescheurd zonder dat ik het zelf doorhad)
Ik praat veel te snel en heel onlogisch.
Ik kan me soms echt niet concentreren, en droom heel vaak weg (was een keer veel te laat voor school, was heel erg aan het racen op m'n fiets, en halverwege droom ik weg en fiets in een slakketempo verder, 5 meter voor school word ik wakker, 10 min te laat...) en soms kan ik me juist heel erg op iets focussen (was een keer zo verdiepd in m'n boek dat ik niet merkte dat de hele keuken (waar ik in stond) onder de rook zat)
Soms zitten m'n vriendinnen me iets heel erg belangrijks te vertellen, en dan val ik gewoon midden in het gesprek even weg, om 10 sec later weer terug te komen, kan ik nix aan doen.

Ik denk dus dat ik ADHD heb, maar ik durf het er niet met m'n ouders over te hebben, want ik ben bang dat ik me aanstel en dat er niets aan de hand is. Ik heb er nou ook niet zo heel erg veel last van, dus ik laat het maar gewoon zo...

voor mensen met ADHD: lijkt dit op wat jullie hebben?



[Dit bericht is aangepast door Muis! (31-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 22:19
de abt van sion
de abt van sion is offline
ADHD bestaat niet. Wie denkt daaraan te lijden, moet zichzelf aanpakken. Dan gaat het vanzelf over.
Treiter jezelf, je ouders en je omgeving toch niet langer met je onaangepaste gedrag. Pas je aan. Doe eens niet alsof de hele wereld om jou moet draaien (want dat is een trekje dat veel zogenaamde psychiatrische patiënten gemeen hebben).

Maak de wereld vaaor jezelf, en daarmee ook voor ons, een stuk leuker.

Succes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2002, 22:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:
Je partner moet er wel begrip voor hebben (als je t alsnog vertelt). Soms is dat ook niet altijd zo. Dus t ligt eraan met wie je een relatie heb.
Over het algemeen ben ik niet zo 'actief' in t liefdesleven maja...
Wat doe je eraan.

Grtz
Is het niet beter dat je je partner een eerlijke kans gunt op een beter leven met een persoon die zich níét aanstelt?
Gebruik je partner niet, geef je partner een kans: laat hem vrij.
Het is even doorbijten, maar voor beide partijen uiteindelijk het beste.

Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 23:24
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
ADHD bestaat niet. Wie denkt daaraan te lijden, moet zichzelf aanpakken. Dan gaat het vanzelf over.
Treiter jezelf, je ouders en je omgeving toch niet langer met je onaangepaste gedrag. Pas je aan. Doe eens niet alsof de hele wereld om jou moet draaien (want dat is een trekje dat veel zogenaamde psychiatrische patiënten gemeen hebben).

Maak de wereld vaaor jezelf, en daarmee ook voor ons, een stuk leuker.

Succes.
And once again de Abt van Sion voices what I'm secretly thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 10:58
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Is het niet beter dat je je partner een eerlijke kans gunt op een beter leven met een persoon die zich níét aanstelt?
Gebruik je partner niet, geef je partner een kans: laat hem vrij.
Het is even doorbijten, maar voor beide partijen uiteindelijk het beste.

humz...

1) Met partner bedoel ik 1 vriendin
2) Ik stel me ook niet aan en heb al vaak genoeg mezelf aangepast aan de omgeving.
3) Ik WERD gebruikt door m'n ex-vriendin, dus niet andersom.
4) Ik ben HARD volgens m'n omgeving, ik kan veel hebben.
5) Zoals ik beschreef ben ik NU single.
6) dit is 1 leuke = met je stellingen


[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (01-04-2002).]
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 14:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Morgan schreef:
*gelooft niet bijzonder in alle medicijnen van tegenwoordig*
Daar zeg je iets! Problemen lossen zich echter ook niet vanzelf op..

Medicijnen als 'anti depressiva' zijn AFAIK geestelijk verslavend.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 14:28
landa
landa is offline
ik heb ook adhd en ik slik ritalin eigenlijk wil ik dit niet eens maar het moet van mijn ouders anders gaan ze zeggen dat ik niet op internet mag enzo.echt heel erg irritant.maar voor hun is het ook irritant als ik het niet slik want dan ga ik volgens hun irritant doen dus
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Daar zeg je iets! Problemen lossen zich echter ook niet vanzelf op..

Medicijnen als 'anti depressiva' zijn AFAIK geestelijk verslavend.

Precies, en bovendien geven ze iedereen zomaar pilletjes mee, die iedereen dan ook nog slikt. Als je ziet hoeveel pillen er bij ons in de kast staan, ik weet niet waarvoor allemaal... allergieën, cholesterol, vitamines, kalk, etc etc.

Ik persoonlijk vind het idee dat je gedrag veranderd door pillen heel slecht. Kan me voorstellen dat je kalmer of zo wil worden, maar ik heb dan het idee dat ik mezelf niet meer ben...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 22:36
Angeles
Angeles is offline
Het spijt me heel erg dat ik nu een waanzinnig oud topic weer naar boven haal, maar ik moest hier gewoon even op reageren.

ADHD hebben wil absoluut níet zeggen dat je onaangepast bent. Ik heb zelf ADHD en ik ben van mening dat ík degene ben die zich aan moet passen en niet de rest van de wereld. Ik werk hier al mijn hele leven hard voor en het lukt me heel aardig. De onrust die ADHD met zich mee brengt zit bij mij voor een groot deel aan de binnenkant. De diagnose heeft voor mij vooral antwoorden gebracht op een aantal vragen die ik had over hoe ik in elkaar zit, ik gebruik het nooit als excuus om me onaangepast te gedragen, in tegendeel.

En ik ben wat chaotischer dan andere mensen en ook wat drukker, maar de mensen om mij heen geven om mij zoals ik ben. Toen ik zei dat ik ging laten onderzoeken of ik ADHD had zeiden een aantal mensen dat ik dat voor mezelf moest doen als ik dat wilde, maar dat ik absoluut moest blijven wie ik was. Dat heeft mij toen heel erg goed gedaan.

Verder weten maar heel weinig mensen dat ik het heb, alleen mensen die dichtbij me staan. Ik maak er ook geen geheim van, als het ter sprake komt vertel ik het wel, maar zeker niet zomaar aan iedereen.

Ik vertel dit omdat sommige opmerkingen me een beetje in het verkeerde keelgat schoten. Ik ben het er helemaal mee eens dat als je ADHD hebt, jíj degene bent die moet werken om je aan te passen, maar ADHD is geen aanstellerij. Ik besef me heel goed dat ik een relatief makkelijk leventje heb: ik kan goed leren, ik kan redelijk goed met mensen opschieten, heb een lieve vriend die ook gelukkig met mij is, ook in mijn relatie zorg ik wel dat hij niet te lijden krijgt onder míjn stoornis. Maar ik weet wel dat er ook mensen zijn voor wie het een stuk moeilijker is.

En het klopt dat mensen tegenwoordig wat al te snel een etiketje ADHD opgeplakt krijgen en het klopt ook dat er mensen zijn die het gebruiken als excuus en weigeren zich aan te passen. Helaas. Hierdoor komt het dat ADHD als aanstellerij wordt gezien. Maar dat is het dus niet, weet ik uit ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2002, 09:38
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
M'n broer (8 jaar) heeft binnenkort een afspraak met een neuro-psycholoog. Thuis ervaarden we problemen van aandachtsstoornis, ook rond hyperactiviteit of impulsief gedrag.
Op school kon hij zijn aandacht ook niet bij de lessen houden en taken gingen veeeeel te traag. Als hij echter de tijd en aandacht had scoorde hij zeer goede resultaten.

Dus werd ons aangeraden hem te laten testen...


Ik denk wel niet dat je zelf moet gaan uitvinden of je al dan niet ADHD hebt, laat dat aan deskundige over




Kheb een werk over ADHD moeten maken, wie geintersseerd is?
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:22
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
Frida schreef:
Kheb een werk over ADHD moeten maken, wie geintersseerd is?
Oh YEAH!!! Mag ik 't pleeeez?
naar deez graag:
wij_zijn_tegen_pesten@hotmail.com

Thnx
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Frida schreef:
Kheb een werk over ADHD moeten maken, wie geintersseerd is?
'K zou het best eens willen lezen!
mijn email: sj@flappie.nl

thanx iig,
marianne


ik denk overigens niet dat advies geven nu nog veel zin heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Profielwerkstuk ADHD
lindamoniek
10 10-01-2011 11:53
Algemene schoolzaken Enquête Proefielwerkstuk ADHD
lindamoniek
1 22-11-2010 19:46
Psychologie Vragenlijst voor mensen met ADHD
remy476
7 22-06-2007 17:45
Huiswerkvragen: Exacte vakken Enquete ADHD
Lo_Siento
0 15-02-2006 17:02
Psychologie ADHD'ers met 6e zintuig voor ADHD
Warsocket
19 29-09-2005 17:48
Lichaam & Gezondheid enquete adhd
Balance
11 10-12-2001 16:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.