Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2009, 21:34
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Discusseer hier verder schatjes!

light fighter
Cherry Springs
Lisaaah (dorpeling)
Kunst (dorpeling)
Bas (cupido)
Sherco
LilyB (dorpeling)
coolkast
Kazet Nagorra
Dark Phoenix
VeGs
Röps (dorpeling)
Daboman
Mutsieprutsie (dorpeling)
Sterrenmeisje (eerst mr soija)
Eye of Sauron
Arpos
Cup of Tea

Spoiler
__________________
Who invented liquid soap, and why?

Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 11:01.
Advertentie
Oud 17-02-2009, 21:36
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
ojee, je begint op soija te lijken
+ wil je even het laatste dodenlijstje in de openingspost zetten?

[edit] want ben je toch ook he martin! [/edit]
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 17-02-2009 om 21:43.
Oud 17-02-2009, 21:36
Verwijderd
Ik vind dat het niet kan.
Oud 17-02-2009, 21:36
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Ik vind dat het niet kan.
doden vinden niks
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 17-02-2009, 21:37
Verwijderd
Ik plaats een tvp, sufferd.
Oud 17-02-2009, 21:42
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Daboman
Heb jij eigenlijk wel gelezen waarom ik wisselde? Ik ben daarin heel consequent geweest. Verder schuif je me een verkeerd motief in de schoenen. Ik heb mijn werkelijke motief gewoon gepost. Heb je dat ook niet gelezen? Dat andere spelers dan liever een actievere speler eruit willen kan ik ook niets aan doen.
Je ging mee op Mutsie nadat al een stuk of 5 mensen hadden aangegeven voor Kunst te gaan. Veilige wissel, zeg maar. (Of er klopt iets totaal niet in Bas zijn lijstje).
Dat ik het met je redenatie eens ben, moge duidelijk zijn, aangezien we dezelfde hadden.

En ik vind zelf CoT gewoon totaal niet verdacht, dus ik vind dat een vreemde keuze.
Oud 17-02-2009, 21:49
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
ojee, je begint op soija te lijken
Noooooo!

Citaat:
[edit] want ben je toch ook he martin! [/edit]
Dankje Fantome, dankje. Je doet het zelf ook voortreffelijk

*Schouderklopje geeft*
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Oud 17-02-2009, 22:16
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
terugvindpost

Edit: wat een fail trouwens al 4 dorpelingen
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Oud 17-02-2009, 22:47
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Je ging mee op Mutsie nadat al een stuk of 5 mensen hadden aangegeven voor Kunst te gaan. Veilige wissel, zeg maar. (Of er klopt iets totaal niet in Bas zijn lijstje).
Dat ik het met je redenatie eens ben, moge duidelijk zijn, aangezien we dezelfde hadden.

En ik vind zelf CoT gewoon totaal niet verdacht, dus ik vind dat een vreemde keuze.
Dat beschouw ik dan maar als een nee

Waarom vind jij CoT trouwens niet verdacht?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 17-02-2009, 23:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Wauw, m'n lijst is geupdate, ik zal de stats (die verder toch niemand wat kan schelen ) onderaan posten.

Citaat:
Vegs schreef:
Citaat:
Citaat arPos:
Mja kijk weetje wat het is, als iemand je beschuldigd en je reageert niet blijft de verdachtmaking staan, reageer je erop in een /care manier dan minder.
maar als je helemaal wild gaat dan beginnen (bij mij tenminste) de bellen te rinkelen, maargoed wbt. kunst zat ik er ook naast dus je zal wel gelijk hebben, ik was deze ronde vooral niet overtuigd dat mutsie een wolf was en wilde dus geen aandeel in dat hangen hebben.
Ik vind dat dus een typische wolvenopmerking. Mijn ervaring is namelijk dat mensen die zich fel verdedigen niet vaker wolf zijn dan dorpeling. Als arm dorpelingetje is het me zeker wel gelukt om mensen om te praten niet op mij te stemmen met een felle verdediging. En terecht.
Het waren juist verraders en wolven die met de opmerking komen 'Als iemand zich zo fel verdedigd, moet hij wel wolf zijn'.
Je demotiveert mensen om zichzelf te verdedigen en dat vind ik wolvengedrag.
Ik zeg niet dat als iemand zich fel verdedigd dat het dan wel een wolf moet zijn, ik zeg dat of je nu niet, een beetje of heel erg reageert het m.i. zo is dat je de boel versterkt, waarmee je tussen de spreekwoordelijke "rock and a hard place zit" zowel kunst als muts zijn m.i. hier slachtoffer van geworden.

hoewel de redenatie "verdediging dus wolf" eigenlijk nergens op slaat doet een harde verdediging op de manier waarop EoS hem plaatste (als reactie op een miniscule opmerking van DP) bij mij de bellen rinkelen, maar zoals gezegd; bij kunst zat ik er ook gewoon naast.

of mensen zelf de keuze maken in het harnas te schieten een /care te plaatsen of niks te zeggen is een persoonlijke overweging die met je speltaktiek te maken kan hebben, alledrie de situaties zijn m.i. niet ideaal thats all.

Citaat:
Vegs schreef:
Citaat:
citaat arPos:
deze bedoel je? (omgekeerde psych)
Mja, hij komt er zelf mee.
ik heb nog geen enkele theorie over wie de ziener wel of niet is.
Tja, ik heb een bias in dit spel: ik zie altijd overal verraders, wolven en stelletjes, maar zelden zieners en tovenaars, dus die hint had ik echt niet opgepikt.
Was ik wolf en LF ziener, was ik je dankbaar geweest.
Het was imo niet opvallend, dus waarom er de nadruk op leggen?
Ik zie ook nergens zieners en tovenaars, sterker daar heb ik nog niets eens over nagedacht, CoT gebruikte het woord: "observeren" en plaatste daarna een , dus om hem uit de tent te lokken reageerde ik met een simpel "hint, hint??" (let op de vraagtekens)
CoT heeft niet meer gereageerd dus ik kan er verder ook niets meer over zeggen,
Het was inderdaad niet opvallend daarom staat hij ook in een post met meerdere reacties op meerdere personen.

Citaat:
vegs schreef:
Ik zat op dat moment vooral met Dabo in mijn hoofd. Hij wees snel dat er wel een wolf tussen die drie moet zitten. In eerste instantie gaat hij mee op Kunst. Daarna wisselt hij veilig van mening naar Mutsie (die minder stemmen had en waar een wolvenstem dus minder opvalt en de verhoudingen gelijk houdt). Nu gaat hij echter niet op Mutsie, maar op CoT (like why?), opnieuw alsof hij 'veilig' wil staan.
Nou misschien doordat mutsie het volgende zei:
Citaat:
Muts schreef:
Jeetje, ik begrijp ook wel dat ik best verdacht ben nu, maar ik weet natuurlijk zelf dat ik maar een onschuldige dorpeling ben....
Ik concludeerde zelf dat muts dan of een vreselijk slimme wolf moest zijn door haarzelf en als verdachte aan te kaarten en nog eens te stellen geen andere plausibele verdachten te zien en daarmee mensen (dwz. mij maar kennelijk ook dabo dus) aan het twijfelen te brengen over het hebben van een "slechte functie".

nu wil ik muts niet beledigen maar ik schatte haar gewoon niet in als zo'n slimme wolf dus de enige conclusie wmb was dat ze geliefde was of een "goede functie" had.

ik heb al eens uitgelegd waarom ik de geliefde er liever in zie tot later in het spel en ik kon dus m.i. niets anders doen dan "iemand anders" stemmen dan mutsie... zeker daar het voor het ophangen toch niets uit zou maken.

maargoed volgende keer zal ik druk meeschapen

Citaat:
vegs schreef:
Citaat:
Citaat: arPos schreef:
wel wil ik je deze nog even meegeven:
Kunst was goed en daarmee geeft coolkast je al voordat we kunst op hebben gehangen een soort van joker...
hoeft niets te zijn maar ik heb toch graag je reactie, ik begrijp de opmerking niet zo namelijk (pg8)
Thanks voor het aanstippen, daar moest ik nog op reageren.

Ik snap die opmerking van CK ook niet, want hij verdraait mijn woorden op een manier waarop ik het zelden heb zien gebeuren.
Hij reageerde op mijn eerdere opmerking waarin ik zei dat ik het idee kreeg dat veel mensen maar achter Kunst aan liepen te schapen.
Citaat:
Citaat: Coolkast:
Ik ga deze ronde voor Kunst of Vegs.
Deze post hier boven vind ik trouwens nerens op slaan.
Dat Kunst niet schaapt betekend niet dat ze geen wolf is.
Als Kunst wolf zou zijn, zou ze geen standaard wolf zijn, maar juist heel anders dan iedereen die wolf is.
Schijnbaar was voor hem nog niet duidelijk genoeg dat mij te veel geschaapt naar Kunst werd. In plaats daarvan beweert hij dat ik zeg dat Kunst niet schaapt en daarom geen wolf is. Ik heb geen idee waar hij dat vandaan haalt. Bovendien weet ik hoe Kunst als wolf speelt: niet schaperig, maar leidend.
Ok ik snap het maar ik snap het nog niet (de relevantie ) maar laat maar hangen

Citaat:
De opmerking dat ik minder verdacht ben, mocht Kunst onschuldig blijken, vind ik vooral naïef.
Laten we eerlijk zijn: als je wolf of verrader bent, is het heel makkelijk om een onschuldige te verdedigen die toch wel opgehangen wordt.
Het 'I told you so!-effect'; jezelf vrijpleiten over de rug van iemand die toch wel dood gaat.
Iets wat ik bij Kunst, of DP en jij (om maar wat te noemen), nu een beetje bij Mutsie gedaan kunnen hebben.
Toegegeven plausibel maar ik lees even mijn posts door en wat blijkt ik stem hier in de ronde ervoor op muts:
Citaat:
9 - Ik ben eruit ik stem geen kunst, ik neem het risico dat ik dan de geliefden erin laat maar op het huidige moment in het spel lijkt me dat niet zo belangrijk want ik noteer het in mijn "deze gaat hangen" boekje voor later.
Voor deze ronde wordt het dus Muts.
puur omdat ik kunst voor een geliefde hield en die er taktisch in wilde houden

stel ik vervolgens:
Citaat:
10 – Citaat:
Je hebt in theorie gelijk, maar als wij relatief zeker weten dat zij een functie heeft die (in ieder geval half) tegen ons is, is dat nog altijd een betere stem dan een stem op iemand bij wie de kans veel groter is dat diegene aan onze kant staat. Bovendien zitten de geliefdes waarschijnlijk de stemmen te beinvloeden, wat het nogal onhandig maakt als we er iets uit af willen leiden. Neemt niet weg dat je best gelijk kan hebben verder. Oh en we mogen tot 20.30 stemmen.
Ik was net nog een stukje vergeten waarom ik dit niet op vind gaan, mutsie is ook verdacht dus de kans dat we haar in een van de volgende rondes hangen is vrij groot, bovendien als de geliefden erin blijven is de kans dat de wolven de ziener oppeuzelen iets kleiner.
Al heb je natuurlijk gelijk dat we er wbt. muts enorm naast kunnen zitten en een onschuldige hardwerkende belastingbetalende burger ophangen.
Dat de kans erin zit dat ze een hardwerkende en belastingbetalende burger is.

schrijf ik hier:
Citaat:
11 - Maargoed, kunst was dus helemaal niets speciaals en dus snap ik gelijk heel bas z'n specifieke voorkeur niet meer.
Ik moet maar eens goed gaan nadenken of we uberhaupt op de goede mensen concentreren en of ik niet ergens anders in het veld moet gaan kijken.
Voel een flink leesavondje aankomen.
Dat ik eens goed moet nadenken
vraag ik hier:
Citaat:
12 – Pff goed, van die 3 röps muts en kunst is alleen muts nog over, gaan we haar eerst afwerken of heeft iemand nog een brilliante ingeving?
om advies

en komen we vervolgens op de post van muts:
Citaat:
13 – Citaat:
Muts schreef:
Jeetje, ik begrijp ook wel dat ik best verdacht ben nu, maar ik weet natuurlijk zelf dat ik maar een onschuldige dorpeling ben.
Shit, nu maak je me het wel heel moeilijk, aan de ene kant lijkt dit wel een vrijpleitbrief alleen is hij zoooo opvallend dat ik amper nog geloof dat je jezelf zo op een hakblok wilt leggen, punt is dat als je dit dus expres zo gepost hebt dat weer kan duiden op rasechte lange haren...
dilemma dilemma
die me ervan overtuigd dat ze waarschijnlijk geen wolf is.

denk ervan wat je wilt, maar voor mij was het een logische conclusie.


[stats]
Spoiler
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 01:10.
Oud 18-02-2009, 00:04
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Dat beschouw ik dan maar als een nee

Waarom vind jij CoT trouwens niet verdacht?
Volgens mij heb ik het er impliciet/expliciet al 3 keer ofzo staan, maar vooruit.

Eerste ronde: 4 vs2 stemmen.
De vier stemmen op Sterretje waren dorpelingen; ik denk daarom niet dat ze gelogen hebben en dat Sterretje er echt vier had.
Dan houden we twee onbekende stemmen over om te verklaren.
LF en CoT hebben op Lisaah gestemd. Als een hen wolf is, moeten er dus drie(!) onbekende stemmen zijn geweest op Lisaah.
Het kan, het is mogelijk, maar ik acht de kans relatief klein.

En, belangrijker, het wordt voor mij niet gestaafd door haar gedrag. Dit is haar tweede spel. Dat ze hetzelfde speelt als de vorige keer toen ze wolf was, zegt imo niet zo veel. Je kunt het niet vergelijken met hoe ze als dorpeling speelt. Ze komt op mij over als iemand die niet zo veel van het spel snapt en maar wat doet en lekker mee gaat met wat ze in haar hoofd heeft.
Dat ze weinig toevoegd: dan kunnen we bijv. Sherco, Coolkast en CS ook per direct opknopen.

Ik vind haar niet verdacht om die combinatie: ze doet in mijn ogen niets opvallends en haar plaats in de lijstjes is niet verdacht.


Citaat:
Arpos
Ik concludeerde zelf dat muts dan of een vreselijk slimme wolf moest zijn door haarzelf en als verdachte aan te kaarten en nog eens te stellen geen andere plausibele verdachten te zien en daarmee mensen (dwz. mij maar kennelijk ook dabo dus) aan het twijfelen te brengen over het hebben van een "slechte functie".

nu wil ik muts niet beledigen maar ik schatte haar gewoon niet in als zo'n slimme wolf dus de enige conclusie wmb was dat ze geliefde was of een "goede functie" had.

ik heb al eens uitgelegd waarom ik de geliefde er liever in zie tot later in het spel en ik kon dus m.i. niets anders doen dan "iemand anders" stemmen dan mutsie... zeker daar het voor het ophangen toch niets uit zou maken.

maargoed volgende keer zal ik druk meeschapen
Die opmerking van Mutsie maakte haar voor mij juist eerder meer verdacht. Ik vind het overtuigender als iemand ook nog iets zinnigs over de situatie te zeggen heeft.
Maar dat komt waarschijnlijk mede omdat ik die tactiek nog wel eens gebruik in real life weerwolven.
Grote onschuldige oogjes opzetten en de bijna vermoorde onschuld uithangen: het werkt.

Overigens ben ik met je eens dat zolang we nog 3 wolven er in hebben, het stelletje van minder belang is. Alleen, als het wolf/dorpeling-stel is, kan het na de tweede wolf over zijn.

En neuh, nutteloos geschaap heeft weinig nut, maar ik geloof niet dat ik je daarvan betichtte?
Dat ik naast mezelf ook jou en DP noemde, was vooral om aan te geven dat iets zowel een echte keuze kan zijn, als een tactiek om je later vrij mee te pleiten.
Oud 18-02-2009, 00:28
light fighter
light fighter is offline
er word nu een aantal gekeer gequote dat ik het woord observeren heb gebruikt maar dat is CoT geweest en niet ik.
Oud 18-02-2009, 00:30
Mutsieprutsie
Avatar van Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Even een dikke vette I told you so!!!! Enne, nou zeg ik wilde nog helemaal niet dood! Zo leer ik nooit een goede, slimme speler te worden
__________________
kusje!
Oud 18-02-2009, 00:36
Verwijderd
jeetje, weer een dorpeling.

excuses trouwens: ik heb niet gestemd vanavond. ik ging even naar mijn jarige vriendinnetje toe en bleef opeens daar eten en daarna kwam taart en thee en daarna chips en baileys en toen was het opeens 1 uur 's nachts. ik weet ook niet of het wat uitgemaakt zou hebben als ik wel gestemd zou hebben, daar volgens mij toch het gros voor mutsie ging, maar toch. sorry muts.
Oud 18-02-2009, 00:55
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Die opmerking van Mutsie maakte haar voor mij juist eerder meer verdacht. Ik vind het overtuigender als iemand ook nog iets zinnigs over de situatie te zeggen heeft.
Maar dat komt waarschijnlijk mede omdat ik die tactiek nog wel eens gebruik in real life weerwolven.
Grote onschuldige oogjes opzetten en de bijna vermoorde onschuld uithangen: het werkt.
Dat kan maar zoals ik al zei: ik kon me gewoonweg niet voorstellen dat ze een slim genoeg behaarde was om zichzelf zodanig op het hakblok te leggen dat anderen (ik maar kennelijk dabo dus ook) echt aan het twijfelen gingen slaan, als ze een beetje onschuldig had gedaan en bovendien gewezen naar een ander had het een ander verhaal geweest.

maarja het is en blijft zoals je zegt beroerde argumentatie omdat het een rollenspel is, dus ja ik had ook makkelijk ongelijk kunnen hebben.

dat muts een dorpeling blijkt lijkt me dan ook eerder toeval/geluk dan wijsheid/told you so van mijn kant...

eigenlijk ben ik al na de ronde "hang kunst op" flink van m'n aprepot, en aangezien het nu half 2 snachts is en ik net een uur (o.i.d.) met copy pasten bezig ben geweest zijn mijn hersentjes nu helemaal te wurm om theoriën uit m'n mouw te schudden.

Citaat:
Overigens ben ik met je eens dat zolang we nog 3 wolven er in hebben, het stelletje van minder belang is. Alleen, als het wolf/dorpeling-stel is, kan het na de tweede wolf over zijn.
Kan maar tegelijk geldt: als het een wolf/dorpeling stelletje is kan het na het hangen van de specifieke wolf dan wel dorpeling ook gelijk afgelopen zijn met het stelletje, ongeveer halverwege lijkt me een goed moment.

maar ik moet hierbij opmerken dat toen ik voor de laatste keer WW speelde (WW #4 ofzo ) we nog helemaal geen stelletjes, cupido's en heksen hadden.

Citaat:
En neuh, nutteloos geschaap heeft weinig nut, maar ik geloof niet dat ik je daarvan betichtte?
Dat ik naast mezelf ook jou en DP noemde, was vooral om aan te geven dat iets zowel een echte keuze kan zijn, als een tactiek om je later vrij mee te pleiten.
Ow, ok dan vatte ik je net niet helemaal.

Overigens ik zat net even die DP/Dabo discussie door te bladeren:
kunst:
Citaat:
7 – Er zijn een aantal mensen die het zo voor me opnemen terwijl daboman en dp (die het normaal nooit eens zijn) het hele spel om mij laten draaien. Ik verdenk heb dus ook van samenspel, want anders zouden ze het nooit eens zijn
DP:
Citaat:
Momenteel vind ik Daboman nog het minst verdacht. Als Daboman wolf is gaat 'ie alles uitermate goed plannen, voorbereiden en extra goed letten op alles wat hij en een ander zegt. Ironisch genoeg pleit zijn fout eerder dit spel hem voor mijn gevoel voorlopig dus vrij.
Jij:
Citaat:
DP en Dabo maken mooi gebruik van de situatie en LF en Sherco lopen beetje mee zonder verder iets toe te voegen.
EoS:
Citaat:
Verder vind ik het vreemd dat DP ineens zo lief doet tegen Daboman.
Dabo zelf:
Citaat:
Dit was me ook al opgevallen. Normaal gesproken is hij altijd zo anti-dabo. Ik wil eraan toevoegen dat dit voor mijn gevoel precies gebeurde toen ik kazet trachtte te motiveren beter zijn best te doen. DP probeert dit vervolgens weer onderuit te halen. Maar ik weet niet of dit van belang kan zijn.
DP doet inderdaad wel lief tegen dabo, maar ik heb geen flauw idee hoe ze normaal doen en het is echt een gevalletje het kan heel veel betekenen of het kan helemaal niks zijn.

Maar toch komt dan telkens deze voor m'n ogen:
DP:
Citaat:
Dat is geen probleem. Maar, aanval is de beste verdediging, dus als je snel iemand aanvalt, dan gaan er vaak mensen mee en blijf je zelf bespaard. Kan een wolventactiek zijn (hoeft zeker niet), het is iets wat soija ook vaak doet
hmm
en bovendien deze:
Citaat:
Ik vind VeGs momenteel ook nogal opvallend. Hoewel ze Kunst niet zo agressief verdedigt als Bas dat deed, probeert ze wel steeds subtiel de aandacht van haar af te leiden. Bovendien weet ik niet zo goed wat haar obsessie is met Mutsie, maar het is in ieder geval intrigerend dat ze er zo op doordramt. Ze zal geen ziener zijn, aangezien die (hopelijk!) niet zo snel al zo duidelijk een standpunt inneem
Dat is direct nadat jij laat blijken het niet persé eens te zijn met de keuze voor kunst (want bas..)

nouja ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken, straks hang ik mezelf nog op door dit spelletje

truste.

p.s.
Citaat:
LF schreef:
er word nu een aantal gekeer gequote dat ik het woord observeren heb gebruikt maar dat is CoT geweest en niet ik.
Je hebt helemaal gelijk, ik weet niet waar dat er in is geslopen.
mijn nederige excuses.

pps. insluipertje gevonden:
Spoiler

Maar het is sowiezo geen erg boeiende opmerking.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 01:16.
Oud 18-02-2009, 08:32
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Oke, ik had echt nooit verwacht dat Muts een dorpeling zou zijn...
Er komen weer meer enorm lange posts met quoots en nog meer quoots, waarbij ik halverwege de draad al kwijt bent, wat niet zo fijn leest. Ben ik de enige die daar last van heeft, of zijn er meer mensen die het niet zo fijn vinden?
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 18-02-2009, 11:21
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Volgens mij heb ik het er impliciet/expliciet al 3 keer ofzo staan, maar vooruit.

Eerste ronde: 4 vs2 stemmen.
De vier stemmen op Sterretje waren dorpelingen; ik denk daarom niet dat ze gelogen hebben en dat Sterretje er echt vier had.
Dan houden we twee onbekende stemmen over om te verklaren.
LF en CoT hebben op Lisaah gestemd. Als een hen wolf is, moeten er dus drie(!) onbekende stemmen zijn geweest op Lisaah.
Het kan, het is mogelijk, maar ik acht de kans relatief klein.

En, belangrijker, het wordt voor mij niet gestaafd door haar gedrag. Dit is haar tweede spel. Dat ze hetzelfde speelt als de vorige keer toen ze wolf was, zegt imo niet zo veel. Je kunt het niet vergelijken met hoe ze als dorpeling speelt. Ze komt op mij over als iemand die niet zo veel van het spel snapt en maar wat doet en lekker mee gaat met wat ze in haar hoofd heeft.
Dat ze weinig toevoegd: dan kunnen we bijv. Sherco, Coolkast en CS ook per direct opknopen.
Niet echt. Je zei alleen dat je het met me eens was aangezien je dezelfde redenatie had. Welke redenatie bedoel je dan? De reden dat ik wisselde? Als je het met die redenatie eens bent, vind ik het namelijk opvallend dat je me toch verdacht vind.

Als "veilig stemmen" voor jou zo verdacht is, zou er trouwens nog iemand moeten zijn die op jouw verdachtenlijstje hoort te staan. Ik heb zelf even gekeken en er is maar 1 iemand die ik echt heel veilig vind stemmen en ik vermoed dat diegene toch meer valt onder het kopje alto. Het gaat hier om sterrenmeisje. Maar goed, die is gewoon heel opstandig, no offence sterrenmeisje Toch is het misschien slim om haar even in de gaten te houden.

Wel heb je een punt over CoT.

@sherco: Volgens mij werken lange posts averechts. Ik vind het soms ook meer verwarrend dan duidelijk. Arpos is op dit gebied de opvallendste. Aan de ene kant zou het wel heel slim spel zijn van Arpos omdat niemand hem op deze manier echt verdenkt. Aan de andere kant heb ik hem al heel vaak op die manier bezig gezien dus is hij ook wel gewoon een beetje zichzelf.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 11:27.
Oud 18-02-2009, 13:14
Bright Blue
Bright Blue is offline
Opzich, vind ik het best wel gek dat LF ineens zo negatief over me doet, ik bedoel, ze heeft al 2 x gezegt dat ze me liever kwijt dan rijk heeft. (als je aan de kant van de dorpelingen staat, wil je geen andere dorpelingen weg hebben omdat ze zo weinig plaatsen denk ik zo.)
En opzich, verdacht ik LF niet eens zo toen ik dat zei, maar toen ik dus haar reacties las, (heel verdedigend) vind ik haar dus toch wel steeds verdachter worden.
__________________
mijn handtekening
Ads door Google
Oud 18-02-2009, 13:21
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Oke, ik had echt nooit verwacht dat Muts een dorpeling zou zijn...
Er komen weer meer enorm lange posts met quoots en nog meer quoots, waarbij ik halverwege de draad al kwijt bent, wat niet zo fijn leest. Ben ik de enige die daar last van heeft, of zijn er meer mensen die het niet zo fijn vinden?
Haha, ja, dat heb ik nou ook!
__________________
mijn handtekening
Oud 18-02-2009, 14:19
Verwijderd
Ik ga niet meer alle posts lezen, omdat het me echt geen flikker meer interesseert en de posts veel te lang worden. Hoewel VeGs vindt dat ze zich hier zelf schuldig aan maakt, vind ik dat totaal niet. Vooral arPos' posts zijn veel te langdradig en maken het voor buitenstaanders (en ook voor spelers) veel te saai.

Dus vanaf nu kijk ik vanaf de eetuitslag wie wat stemt, en hierdoor kunnen er best wel wat fouten komen. Stuur dan een PM met daarin een quote waarin je zei wat je stemde, zodat ik daar ook wat aan heb. En 'ik denk dat ik x ga stemmen' telt niet, wees duidelijk, plz.

Oud 18-02-2009, 14:34
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wat een lange posts zeg. Ik vind ArPos best een gave speler, hij doet ten minste actief mee.

Wat betreft het hele gebeuren tussen Daboman en mij, ik vind het heel erg leuk om Daboman een beetje te plagen. Het is een beetje traditie geworden om op Daboman te stemmen de eerste ronde. Dat betekent natuurlijk niet dat ik om een dergelijke reden op mensen blijf stemmen of verdacht blijf maken, dat is onzin en zou een vreselijk slechte manier van spelen zijn wat mij betreft. Verder ken ik zijn tactieken ondertussen redelijk goed (hij patst er maar wat graag mee achteraf of als ik niet meedoe) en vond hem daarom minder verdacht. De enige reden waarom ik dat nu pas zei was omdat ik besloot een heel lijstje van mensen te maken en mijn mening over hen, niet omdat ik nou zoveel zin had om hem te verdedigen. Bovendien zou ik als ik met Daboman samen speel hem nooit direct verdedigen, juist omdat dat nogal opvalt als iemand een ander verdedigt (zie bas - kunst incident o.a.)

Pas hier gerust zoveel reverse reverse psychologie op toe als je wilt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 18-02-2009, 15:40
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Kut, ik ben weer vergeten te stemmen gisteren. Maar ja, ik wilde volgend spel toch al niet meedoen waarschijnlijk dus ach!

Ik zou niet op Mutsie gestemd hebben en ik neem mijn opmerking dat VeGs misschien ziener is (die inderdaad, als ik op het goede spoor zat niet zo heel slim zou zijn geweest. Daar had ik niet eens bij stilgestaan, huhu.)
Ik vind KaPip niet zo verdacht, die zijn nooit zo heel actief geloof ik. Ik vind wel dat ze niet zo heel interessant spelen maar goed, dat is niet echt een reden om ze weg te willen stemmen en dat doe ik dan ook niet. Dark Phoenix is denk ik de opvallend om wolf te zijn, ik zou liever een stillere speler wegstemmen. Ik weet alleen dus nog niet wie.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 18-02-2009, 17:39
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
@sherco: Volgens mij werken lange posts averechts. Ik vind het soms ook meer verwarrend dan duidelijk. Arpos is op dit gebied de opvallendste. Aan de ene kant zou het wel heel slim spel zijn van Arpos omdat niemand hem op deze manier echt verdenkt. Aan de andere kant heb ik hem al heel vaak op die manier bezig gezien dus is hij ook wel gewoon een beetje zichzelf.
Ik zal het proberen te laten, het was omdat Vegs nog een reactie van me te goed had op DP/Dabo.

DP merkte op dat Dabo een fout maakte in het begin en daarom vrij gepleit is, ik heb het nagelezen en het *lijkt* me een te opzettelijke fout om progelijk te zijn gegaan
Ik ben het eens met Vegs over de eerste ronde en sterretje, maar door de verwarring van de eerste ronde onder voorbehoud
Ik vind dat dabo een punt heeft over DP en denk dat EoS misschien gelijk heeft als hij zegt dat DPs dood wat kan zeggen over dabo, tevens de opmerkingen van Vegs hierover.
hoe coolkast probeerde de woorden van Vegs te draaien in een schijnbare poging er iets wolverigs van te maken.
Dat zorgt er dan wel weer voor dat Vegs me heel goed ingelicht lijkt, maar dat kan ook spelervaring betekenen.
en tot slot vind ik sherco wel heel stil

Voorlopig hebben CK en Dabo en sherco m'n voorkeur (de eerste 2 voor het vormen van de discussie (maja daardoor ben ik ook gelijk verdacht ) en sherco omdat we best een stille speler kunnen missen)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 18:16.
Oud 18-02-2009, 18:35
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
en sherco omdat we best een stille speler kunnen missen)
Ik wil niet veel zeggen, maar CS en KaPip zijn een stuk stiller dan ik
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 18-02-2009, 18:43
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik zou graag iets de groep in willen gooien.

We hebben gejaagd op alle mensen van het gelijkspel van de eerste ronde en ze blijken dus allemaal onschuldig te zijn. Verder had ik bij het eetpatroon het idee dat het vrij willekeurig was. De wolfsbane weet ook dat hij of zij is gegeten en voelt dus nog beter aan of het willekeurig was. Dit zijn allemaal tekens dat de wolven op dat moment zeer waarschijnlijk nog compleet buiten de spotlights stonden. Ze hadden nog geen rotzooi om op te ruimen, om het maar even cru uit te drukken. Zou dat niet kunnen betekenen dat we met veel stille wolven te maken hebben? Of in ieder geval dat de wolven zitten onder de mensen die tot het moment dat mutsieprutsie is opgehangen niet zo verdacht waren? Ik zou hier graag wat meer meningen over willen zien.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Advertentie
Oud 18-02-2009, 19:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
*twijfelt*

Ik ga het toch nog maar even zeggen voor er een slachtoffer valt. Ik denk dat ArPos meer weet dan hij voordoet, of het in negatieve of positieve zin is, geen idee.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 18-02-2009, 19:41
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Twaalf kleine forummertjes, zaten gezellig bij het vuur.
Eentje ging nieuw hout hakken, dat hout bleek erg duur.


Een aantal forummers rende ondanks het barre weer naar buiten langs een oud schuurtje en daalden een stuk duinpad af. Het begon al donker te worden, maar het was niet duidelijk of dit kwam door de tijd of alleen door de donkere wolken. Bij het punt dat ze het strandje konden zien, hielden ze halt.
-‘Het is inderdaad Mutsieprutsie,’ zei Dark Phoenix.
-‘Ik zéi het tòch,’ zei sterrenmeisje.
-‘We moeten haar binnenhalen voordat het vloed wordt,’ zei arPos. ‘En we moeten oppassen voor de storm.’
-‘Wij gaan wel,’ stelden Daboman voor, doelende op Eye of Sauron, Dark Phoenix, arPos en hijzelf. ‘VeGs en sterrenmeisje, gaan jullie maar weer naar binnen. En blijf bij de anderen tot we terug zijn.’

Het lichaam van Mutsieprutsie werd in haar slaapkamer in haar bed gelegd, net als die van LilyB en nu ook die van Kunst. Sommige forummers waren bang dat de geest van de dode lichamen door het huis zouden gaan zweven als ze geen goede rustplaats zouden hebben.
-‘We moeten nu toch echt concluderen dat er een moordenaar op dit eiland rondloopt. Mutsieprutsie is achter op haar hoofd geslagen met één of ander voorwerp,’ legde Daboman uit.
-‘Maar we hebben niemand op het eiland kunnen vinden,’ zei arPos.
-‘En ook niet in het huis,’ voegde Cherry Springs toe.
De forummers keken elkaar zwijgend aan. De angst was van de gezichten af te lezen. Light fighter begon zachtjes steeds sneller adem te halen. VeGs legde gauw een arm om haar schouder, waardoor het wat minder werd.
-‘Ons liefste forumlid is denk ik niet zo lief als hij of zij zelf beweert,’ verbrak Sherco de stilte.
-‘Ik weiger te geloven dat één van ons de dader is!’ barstte Cherry Springs uit. ‘Er is vast iemand met een boot aangekomen en weer vertrokken.’
-‘Dat is nu nog een mogelijkheid,’ zei VeGs. ‘Mutsieprutsie is echter niet lang geleden nog in leven gezien, het stormt te hard om op zee te varen. Of de dader moet een waaghals zijn..’
-‘Gelukkig zijn we allemaal erg geoefend in dit soort situaties.’ ArPos zag het helemaal voor zich. ‘We hoeven alleen maar wat omgekeerde psychologie toe te passen en we kunnen de schurk pakken. Als we maar gewoon genoeg analyseren komen we vanzelf tot de conclusie.’
-‘Je denkt er te gemakkelijk over arPos,’ zei Daboman. ‘Ik denk dat de moordenaar erg slinks is. Hij of zij heeft alles over ons uitgezocht, en het lijkt tot in de puntjes geregeld.’
-‘Kunnen we niet op één of andere manier de politie bellen?’ zei VeGs.
-‘Niemand heeft een mobiel bij zich. In dit huis is geen enkel communicatiemiddel. Er zijn geen schepen, niets. Hopelijk kan de pond morgen varen.’

Dat laatste leek er niet op. De windkracht nam alleen maar toe, de golven klotsten tot aan het duin. In de zitkamer was alleen een loeiend geluid te horen. De forummers bleven de hele avond in het huis, zonder veel te zeggen. Velen gingen vroeg naar bed. Er werd weinig meer over de situatie gepraat, het leek alsof iedereen elkaar bespiedde.
Op een gegeven moment waren alleen arPos, sterrenmeisje, Dark Phoenix en coolkast nog op. ArPos en coolkast waren in de bibliotheek. Sterrenmeisje zat samen met Dark Phoenix in de zitkamer. Het haardvuur knapperde gezellig, het schijnsel ervan scheen mysterieus op hun gezicht. Er werd niet veel gesproken.
-‘Wat was jouw beschuldiging ook alweer?’ vroeg Dark Phoenix plotseling.
Sterrenmeisje was even stil. Dark Phoenix keek haar vragend aan.
-‘Ik ben niet genoemd.’
-‘Maar..’ stamelde Dark Phoenix. ‘Ik dacht dat we na waren gegaan dat iedereen beschuldigd was?’
-‘Blijkbaar niet dus.’ Sterrenmeisje keek opeens wat angstig. ‘Je denkt nu toch niet dat ik het ben hè?’
-‘Nee natuurlijk niet. Je bent vast niet zo dom om jezelf als enige geen beschuldiging te geven. Maar waarom je er dan geen gehad hebt… ik snap best dat je niets verkeerd doet. Ik bedoel, ik zou niet weten wat jij verkeerd zou hebben gedaan. Ik weet dat jij dat nooit zou doen.’
Sterrenmeisje bespeurde enige bewondering van de kant van Dark Phoenix, en maakte hier dankbaar gebruik van.
-‘Wil je iets voor me doen?’ vroeg ze.
-‘Natuurlijk, natuurlijk,’ antwoordde Dark Phoenix hoopvol.
-‘Wil je beloven dat je het aan niemand vertelt? Ze zijn het vast vergeten, aangezien het ze niet eens opgevallen is. Stelletje schapen. Behalve jij natuurlijk,’ voegde ze er nog aan toe.
-‘Ik beloof het,’ zei Dark Phoenix. ‘Wanneer kreeg je trouwens de Pm?’
-‘Maar twee dagen van te voren, hoezo?’
-‘Nou, ik kreeg hem vijf dagen van te voren. Misschien dat het daar aan ligt.’
-‘Ja, dat zou heel goed kunnen.’
Op dat moment kwamen arPos en coolkast de kamer binnen.
-‘Mensen, dit moeten jullie zien. Het is gewoon té toevallig.’
ArPos liet een gedichtenboek zien aan de forummers. ‘Er staat hier een gedicht in, ik.. ik weet niet wat ik er van moet denken. Luister!

“Ten little Soldier boys went out to dine;
One choked his little self and then there were nine.
Nine little Soldier boys sat up very late;
One overslept himself and then there were eight.
Eight little Soldier boys traveling in Devon;
One said he'd stay there and then there were seven.”


-‘Dit is je reinste onzin! Ik geloof niet dat dit er iets mee te maken kan hebben!’ riep sterrenmeisje, hoewel ze niet helemaal zeker van haar zaak leek.
-‘Wat is het volgende rijmpje?’ vroeg Dark Phoenix.
ArPos las het voor.
-‘Ik denk dat we dit beter even voor ons kunnen houden,’ besloot hij. ‘We willen niet onnodig paniek zaaien. Bovendien weten we niet zeker of dit toeval is of niet.’

De volgende ochtend knapperde er een groot haardvuur in de zitkamer. Een aantal forummers was al opgestaan, en maakten het ontbijt klaar.
-‘Het hout is bijna op,’ zei Daboman. ‘Ik ga even kijken of er nog wat in dat schuurtje ligt.’
-‘Dat is goed. Maar pas wel op.’ Light fighter leek erg bezorgd.
Daboman opende de serredeuren aan de zijkant van het huis. Een harde windvlaag sloeg hem in het gezicht. Hij liep de hoek om en daalde een stukje pad af. Hij bereikte het schuurtje, en opende de deur met een krakend geluid.
Waarom Daboman niet meer verbaast was van wat hij zag, wist hij niet zeker. Wel schrok hij van de manier waarop het volgende slachtoffer was vermoord: deze lag met de rug op de grond van het schuurtje, met diverse rechte wonden, in één daarvan stak de hakbijl nog statig omhoog.
-‘We worden wel voor het hakblok gezet,’ dacht Daboman. Hij rende terug het pad op om de anderen te waarschuwen over de dood van Coolkast.





De wolven hebben Coolkast opgegeten.
Hij was dorpeling!


light fighter
Cherry Springs
Lisaaah (dorpeling)
Kunst (dorpeling)
Bas (cupido)
Sherco
LilyB (dorpeling)
coolkast (dorpeling)
Kazet Nagorra
Dark Phoenix
VeGs
Röps (dorpeling)
Daboman
Mutsieprutsie (dorpeling)
Sterrenmeisje (eerst mr soija)
Eye of Sauron
Arpos
Cup of Tea

Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 22:35.
Oud 18-02-2009, 19:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
En weer een dorpeling minder.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 18-02-2009, 20:02
Verwijderd
Godver

De wolven zijn goed bezig.
Veel plezier nog!
Ik blijf zeker lezen!
Oud 18-02-2009, 20:03
Verwijderd
Ik neig naar Daboman. Hij speelt precies zoals ik zou spelen als ik wolf zou zijn: wel posten, maar niks inhoudelijks, geen harde beschuldigingen naar anderen (want ze zijn dorpeling). Ook heb ik nog geen duidelijke aanwijzingen gezien dat iemand wolf of slechterik is, dat duidt op ervaren of stille wolven.
Oud 18-02-2009, 20:09
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik vind Arpos nu inderdaad opvallen door zijn lange posts, het kan zijn dat hij er vanuit gaat dat we ze toch niet heel goed lezen (want dat is vrijwel onmogelijk) en zo niet verdacht wil lijken (dat zei iemand anders hier boven ookal), of dat hij inderdaad meer weet en ons dat probeert duidelijk te maken, hoewel dat dan niet erg subtiel gebeurt.
Verder, muh, ik weet het niet. Er zijn zoveel mensen stil die normaal veel zeggen, en er zijn zoveel mensen die ik eigenlijk niet echt verdacht kan vinden...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 18-02-2009, 20:34
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik neig naar Daboman. Hij speelt precies zoals ik zou spelen als ik wolf zou zijn: wel posten, maar niks inhoudelijks, geen harde beschuldigingen naar anderen (want ze zijn dorpeling). Ook heb ik nog geen duidelijke aanwijzingen gezien dat iemand wolf of slechterik is, dat duidt op ervaren of stille wolven.
Waaiende winden?!

Wel een hypocriete post overigens
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 18-02-2009, 20:49
Verwijderd
ArPos vind ik niet opvallend, op N&A post hij ook altijd enorme lappen tekst die niemand leest.
Oud 18-02-2009, 21:50
Verwijderd
rip coolkast. de wolven doen het veel te goed tot nu toe. wij kunnen ze niet vinden en ondertussen maken zij ons af en wij elkaar.
Oud 18-02-2009, 23:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Jeetje wat een deprimerende uitkomst steeds. Ik ga morgen het spel nog eens wat doorlezen en kijken of ik dan een gemotiveerde keus kan maken.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-02-2009, 00:11
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Hmm vreemde keus van de wolven. Coolkast was niet de minst verdachte persoon in het lijstje. Ze zullen ook niet gedacht hebben dat hij ziener was want daarvoor heeft Coolkast te weinig zinnigs gezegd. Dan zal het vast gewoon om ons te verwarren zijn geweest.
Anyway, ik ga deze ronde wederom voor DP.
Daboman en Arpos vertrouw ik ook niet helemaal, maar de dood van DP zal mij iig een boel vertellen over Dabomans functie.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Ads door Google
Oud 19-02-2009, 02:01
Verwijderd
Melk chocoladehagelslag is lekkerder dan ik was, toch wolfjes!

(tvp dus)
Oud 19-02-2009, 11:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik vind Arpos nu inderdaad opvallen door zijn lange posts, het kan zijn dat hij er vanuit gaat dat we ze toch niet heel goed lezen (want dat is vrijwel onmogelijk) en zo niet verdacht wil lijken (dat zei iemand anders hier boven ookal), of dat hij inderdaad meer weet en ons dat probeert duidelijk te maken, hoewel dat dan niet erg subtiel gebeurt.
Verder, muh, ik weet het niet. Er zijn zoveel mensen stil die normaal veel zeggen, en er zijn zoveel mensen die ik eigenlijk niet echt verdacht kan vinden...
Nounou ik heb tot nu toe 3 lange posts neergezet 2 in reactie op vegs en 1 met daarin een overzicht, maar nee subtiel ben ik tot nu toe niet geweest
voorlopig sta ik 2e met een ruime achterstand in de woordteller.

Hoe dan ook, ik zal kort zijn.
Dabo wordt het... waarom: de oude kleine teen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-02-2009, 11:51
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Even voor het overzicht:

Nog levende spelers
light fighter
Cherry Springs
Sherco
Kazet Nagorra
Dark Phoenix
VeGs
Daboman
Eye of Sauron
Arpos
Cup of Tea
---------------
10 spelers

Nog beschikbare rollen
Wolfsbane (weet dat hij/zij eerste ronde is opgegeten)
Ziener
3 wolven
verrader
5 dorpelingen
-------------
2 geliefden

Nog even en we kunnen ons geen fouten meer permiteren dus. Aangezien de geliefden nog steeds niet dood zijn, heb ik het vermoeden dat ze beschermd worden. Beschermd door een bad guy dus, omdat een bad guy onderdeel is van het geliefdenstelletje. Verder heeft het geliefdenstelletje waarschijnlijk besloten om met de wolven mee te liften. Wat heb je nou aan good guys in dit spel?

Nou vind ik wel dat de geliefden doden een taak is voor de wolven, die stuiten immers toch vanzelf wel op de geliefden. En zolang de geliefden erin zitten, kunnen ze elkaar niet vertrouwen en dat is alleen maar goed voor ons. Maar voor ons als dorpelingen betekent het dat de helft van de deelnemers op dit moment de boel zit te bedonderen. Uit ervaring zou ik wel durven stellen dat dat betekent dat mensen die in de minderheid zijn met hun verdachten heel goed gewoon een onschuldige dorpeling zouden kunnen zijn. Via wegstrepen kan je dan op wolven komen.

Ik ga nog maar eens kijken wat mensen die maar heel moeilijk bijval krijgen te zeggen hebben. Immers, hoe makkelijker mensen het over een verdachte eens worden, hoe groter de kans is dat het een dorpeling is. Tsja of de wolven maken gewoon een domme fout, maar dat lijken ze dit spel niet echt te doen.

Tot zo ver mijn nog niet verder uitgewerkte gedachtenkronkels.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 12:33.
Oud 19-02-2009, 11:53
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik de communicatie of wisselwerking of whatever (ik kan niet op het woord komen) tussen Daboman en Dark Phoenix ook apart begin te vinden. En ja, ze gaan 'a long way back', maar toch... Ik weet het niet. Denk ik dat nou, omdat ik dat zelf bedacht heb of zit ik onbewust mee te schapen met EoS en arPos?

En de discussie tussen light fighter en cup of tea vind ik ook maar dubieus. Bluh... ik snap er weer eens geen drol meer van.
Oud 19-02-2009, 11:55
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Sterrenmeisje leeft ook nog hoor
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 19-02-2009, 12:04
Verwijderd
Ik twijfel tussen Dabo en DP, ik stem voorlopig maar op DP om geen gelijkspel in de hand te werken, maar misschien verander ik mijn stem nog naar Dabo als daar voldoende animo voor blijkt te zijn.
Oud 19-02-2009, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Sterrenmeisje leeft ook nog hoor
en dit idd :boos:
Oud 19-02-2009, 12:23
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik kan jullie rustig melden dat mij ophangen weinig nut voor jullie heeft en ik denk niet dat het slim is om die fout te maken op dit moment in het spel. Ik weet dat jullie niks aan deze info hebben en jullie hoeven er dus ook geen rekening mee te houden, maar dan kan ik ten minste nog 'I told you so' zeggen later.

Verder vermoed ik dat er 1 of 2 stillere wolven zijn dit spel die zich compleet niet druk maken om wie de dorpelingen verdenken, aangezien er mensen worden opgegeten die geen bedreiging vormen en niet verdacht waren, en er dus niemand extra verdacht wordt door de eetrondes.

Verder denk ik dat er 1 wolf is die actief meespeelt en de hele boel zit te manipuleren om ons tegen elkaar op te zetten. Ik ben een beetje bang dat dit ArPos is, hij lijkt een beetje té gemotiveerd ofzo, maar het is meer een gevoel dan wat anders.

EoS zit eigenlijk al het hele spel op mij te hameren, wat voor mij duidelijk maakt dat hij dit spel een zeer waardeloze speler is. Ik snap zijn obsessie niet zo met mij, net zoals ik de obsessie met mutsie eerder niet zo goed snapte.

Verder denk ik dat Cherry Springs tegen ons is. Zo niet vind ik haar alsnog good riddance, 2 rondes niet stemmen is echt heel erg lame.

Ik denk dat ik deze ronde voor ArPos ga. Mocht blijken dat dit een race tussen Daboman en mij gaat worden zal ik overwegen of ik dat ga switchen naar Dabo, maar ik ben bang dat het beide een nutteloze kill gaat worden dus dan ga ik liever dood dan gelijkspel te krijgen. Bovendien ben ik al blij dat ik nog zo lang overleefd heb, dus voor mij is het sowieso wel een geslaagd spel.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-02-2009, 12:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Verder denk ik dat Cherry Springs tegen ons is. Zo niet vind ik haar alsnog good riddance, 2 rondes niet stemmen is echt heel erg lame.
Daar zat ik dan voor de laatste eetronde nog wel naar te kijken idd, vond het ook wel erg lame
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-02-2009, 12:56
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Mij ophangen heeft dus ook weinig nut. Ja, voor wolven misschien. Of voor de geliefden.

Anyway, naar aanleiding van wat ik eerder allemaal heb gepost vind ik light fighter nu ook wel een beetje verdacht. Ik twijfel nog tussen light fighter en arpos. Hoe dan ook, ik gebruik m'n stem waarschijnlijk zo dat er zo veel mogelijk informatie vrijkomt aangezien dat misschien wel s het laatste zou kunnen zijn dat ik doe.

Maar goed, ik kan praten wat ik wil, als ik iets nuttigs zeg wordt het toch genegeerd. De bad guys zijn het sowieso niet met me eens (je gaat niet je teammaten verdacht maken tenzij de nood echt heel erg hoog is), zijn misschien na deze ronde in de meerderheid en de good guys hoeven het niet per definitie met me eens te zijn. Tsja en 4 bad guys zijn samen toch overtuigender dan 1 onschuldige domme dorpeling.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-02-2009, 14:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Mij ophangen heeft dus ook weinig nut. Ja, voor wolven misschien. Of voor de geliefden.
Ik wil een spelbreker zijn, maar alleen roepen dat jou ophangen geen zin heeft lijkt me nogal doelloos, dus wie heeft dan wel zin?

moet ik Vegs volgen om het punt dat gemaakt wordt over sterretje, of is juist toch vegs verdacht zoals of DP of jij (en miss een ander) ook ergens gesuggereerd heeft, EoS of sherco omdat ze stil zijn, ookal heeft EoS een plausibele verklaring, CoT niet verdacht want wat vegs erover zegt vind ik best logisch klinken of juist omdat vegs het zegt er wel op stemmen, of toch maar cherry vanwege het heel toevallig 2 keer niet stemmen.

Met de huidige stand van zaken zou ik mezelf nog wel als verdachte aanwijzen.

Dabo voelt m.i. als wolf en vegs als een van de geliefde maar ik weer niet met wie, en ik weet ook niet waarom het logisch zou moeten zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 19-02-2009, 15:19
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik wil een spelbreker zijn, maar alleen roepen dat jou ophangen geen zin heeft lijkt me nogal doelloos, dus wie heeft dan wel zin?

moet ik Vegs volgen om het punt dat gemaakt wordt over sterretje, of is juist toch vegs verdacht zoals of DP of jij (en miss een ander) ook ergens gesuggereerd heeft, EoS of sherco omdat ze stil zijn, ookal heeft EoS een plausibele verklaring, CoT niet verdacht want wat vegs erover zegt vind ik best logisch klinken of juist omdat vegs het zegt er wel op stemmen, of toch maar cherry vanwege het heel toevallig 2 keer niet stemmen.

Met de huidige stand van zaken zou ik mezelf nog wel als verdachte aanwijzen.

Dabo voelt m.i. als wolf en vegs als een van de geliefde maar ik weer niet met wie, en ik weet ook niet waarom het logisch zou moeten zijn.
Heb je mijn posts gelezen? Waarom ga je daar niet op in? Ik kan me ook niet herinneren dat ik Vegs verdacht vond. Dus waar je dat nou weer vandaan haalt? Ik zal mijn vraag kort samenvatten: is het niet eens slim om te luisteren naar wat de minderheid te zeggen heeft? Gezien zeker 40% en misschien zelfs 50% van de deelnemers de zaak zit te bedonderen en dus denkt "oh, daboman (of wie dan ook) is toch maar een dorpeling dus ik kan het wel eens worden met arpos (of wie dan ook)"? 40-50% kans dat ook jij bedonderd wordt dus.

Verder zou ik de ziener ook willen verzoeken om ook eens te luisteren naar de minderheid en verdachten van de minderheid eens te gaan opvragen. Want zeg nou zelf, de dorpelingen raken toch ook in de minderheid? Ze moeten haast wel unaniem zijn om nog een kans te maken en dat gebeurt praktisch nooit.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-02-2009, 15:24
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik weet dat het nogal stom is om twee rondes niet te spelen, ik ben inderdaad niet al te betrokken.
Wat ik zat te denken, ik heb niet alle lange posts doorgelezen, maar ik denk dat ik deze ronde maar op een van de ellenlange posters te stemmen. Het kan zijn dat de wolven met elkaar hebben afgesproken hebben het risico te nemen om behoorlijk opvallend te doen omdat mensen denken dat dat zo verdacht is, dat ze misschien ook weer gaan denken dat een wolf wel onmogelijk dom zou moeten zijn om zo op te willen vallen. Dus posten ze uitgebreide theorieën en lange discussies met veel quotes en onderbouwen ze alles goed zodat ze niet zo gauw negatief onder de aandacht zouden komen en ondertussen dorpelingetjes op gaan zitten eten. Ik ga denk ik dus maar stemmen op VeGs of Arpos, denk ik. Zij posten onder andere lang. Daarbij komt nog dat VeGs het mis had met haar verdenkingen over Mutsieprutsie.

Het kan zijn dat ik het volledig mis heb, maar de kans dat we een slechterik te pakken krijgen wordt steeds groter en daarom denk ik dat ik maar een risico neem door een actieve speler weg te willen hebben.
Het kan zijn dat ik het helemaa
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-02-2009, 15:24
Verwijderd
ik vind het allemaal te verwarrend

aan de ene kant wil ik gewoon op CS stemmen, omdat zij duidelijk geen interesse in dit spel heeft. dat kán natuurlijk tactiek zijn, maar ik heb haar verder ook maar weinig zien posten de laatste tijd, dus ik denk dat ze het wel meent. dat betekent echter wel dat er dan een dorpeling uit zou gaan en waarschijnlijk ook geen geliefde, want dan zou ze denk ik wel actiever spelen. of iig actiever stemmen. op CS stemmen is dus eigenlijk geen optie, want dat is gewoon onszelf in de vingers snijden.

de discussies en (hele) lange posts van arPos, Daboman, VeGs en DP hebben hun voor- en nadelen, maar op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer. ik vind het ook niet echt waarschijnlijk dat van de 6 dorpelingen er 4 zo uitbundig en aanwezig posten. maar wie van de vier nu niet te vertrouwen is zou ik echt niet kunnen zeggen.

ik twijfel tussen dabo en arPos...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 84 deel 2
Verwijderd
500 10-04-2011 22:55
De Kantine Weerwolfspel #56
Fantôme
500 17-02-2009 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.