Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 09:38
Verwijderd
Offtopic: 50

Zou de TS ooit nog terugkomen?
Advertentie
Oud 10-03-2004, 12:36
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Ertur schreef op 10-03-2004 @ 10:38:


Zou de TS ooit nog terugkomen?

hehe, true D:
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 10-03-2004, 16:51
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Mutant schreef op 10-03-2004 @ 01:40:
*verhaal*
Go Mutant!
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Oud 10-03-2004, 17:37
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Katje schreef op 09-03-2004 @ 23:33:
Hmm. Ik vind het ook een beetje vreemd dat een 26-jarige op een scholierenforum al weken zeurt om een subforum waar ie over zijn Opel kan zeveren. Scholieren zijn doorgaans jonger dan 18 en hebben dus geen auto. De interesse is er misschien wel hier en daar, maar toch.
luister eens meissie..

je moet niet alles geloven wat in me info staat.
ik zeur niet over opels.
ik zeur niet al weken om een forum.
er zijn genoeg scholieren hier met een auto.

en ga ergens anders alto spelen.
__________________
/ 4AGE POWER \
Oud 10-03-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 10-03-2004 @ 18:37:
luister eens meissie..
ik heet katja
Citaat:
je moet niet alles geloven wat in me info staat.
zet het dan niet in je info. Info heet niet voor niets info.
Citaat:
ik zeur niet over opels.
ik zeur niet al weken om een forum.
oh. ik dacht mij anders te herinneren.
Citaat:
er zijn genoeg scholieren hier met een auto.
genoeg...wat is genoeg?
Citaat:
en ga ergens anders alto spelen.
alto? nee dank je. jammer van je.
Oud 10-03-2004, 20:05
Verwijderd
ssssst....

En Katje is lief! en ze is mijn naamgenoot .
Oud 10-03-2004, 21:42
Verwijderd
ik vind het d & a forum best oké... je zou het als een voorlichting van verstandig gebruik kunnen zien...
Oud 10-03-2004, 23:15
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 06-03-2004 @ 21:58:
Ik heb dit nu 8x gelezen.
9x
Nee, ik snap er geen hol van.
Verder moet je denk ik niet zo zeuren, zo valt er voor ieder forum wel wat te zeggen. Naar mijn bescheiden mening is het beter dat iemand weet wat een drugs inhoud en ervoor gewaarschuwd is voordat hij/zij eraan begint, dan dat diegene er zelf achter moet komen.
Ik heb ook niks tegen het feit dat er een forum is waar drugs en alcohol wordt besproken. Mooi, doe maar op, en ik heb er al geregeld meegelezen, maar nooit echt meegebabbeld, en daar heb ik wel mijn redenen voor.

Waar ik het nog steeds moeilijk mee heb, is dat drugs en alcohol in één slag gelijk gesteld worden met 'iets waar je prettig gestoord van wordt'. En dat vind ik ronduit belachelijk. Laat drugs een uitklep zijn voor mensen die zin in een roes hebben. Maar dat is daarom nog niet 'prettig gestoor zijn'. Ik ben ondertussen al genoeg met drugsgebruikers en ex-drugsgebruikers in contact gekomen om te zien dat drugs je ofwel vreselijk a-sociaal maakt, ofwel verander je in een duracel-konijn.

OVer het forumgebruik en het modereren daarvan heb ik weinig klachten. Een forum blijft een discussieplaats. Voor eerstelijnshulp moet je in vele gevallen ergens anders terecht.

Drugs moeten bespreekbaar zijn en blijven. Maar ondanks vele inspanningen van zowel moderatoren en forummers hier, heel veel alternatieve sites en eerstelijnshulp blijkt dat drugs toch niet echt 'eerlijk' besproken kan worden. Veel mensen zien ofwel de slechte kant ervan, ofwel de 'prettig gestoorde kan'. Beiden gaan onverdeeld samen.

Nog een antwoord aan vlooienband (en de rest moet nog volgen). Ik lees vrij veel op deze fora, maar schrijf niet zoveel. Het aantal posts heeft niets te zeggen. D'r lopen er hier met 1000den post rond, die minder zinnige praat hebben verteld dan sommigen die hier 3 keer zijn langsgekomen. Beider mening is even belangrijk. IK neem ook liever mijn tijd om eerst eens na te denken over wat ik wil opschrijven. Impulsieve gedachten vertel ik wel op cafe, dan heb ik onmiddellijk de kans om me te herpakken.

Sjek, je attendeerde me daar op post van een bepaald lid. Als ik morgen tijd heb, zal ik die ook eens duchtig lezen. De meeste expertiese krijg je inderdaad van echte verslaafden. Ik ben echter niet goed geplaats om op dit forum een verschil te zien tussen de echte verslaafden, en mensen die cool willen doen omdat ze drugs cool vinden. Maar da's mijn probleem, en dat zal zich nog wel eens oplossen.

Joyce / Coopergirls ... ik ben erg close met iemand die tussen haar 14 en 16 vreselijk verslaafd was aan allerlei drugs, maar dat pas begon te beseffen toen ze daarna tot haar 17 in een ontwenningskliniek gezeten heeft, en dan nog jaren nodig heeft gehad om terug 'normaal' te leven. Al die jonge jaren zijn weggegooid, en dat ziet ze nu pas. Zij heeft haar jeugd in een roes of een kliniek doorgebracht, maar maakt het nu gelukkig al wat beter. Ik ken anderen die die stap naar ontwenning nooit hebben gezet. Mensen die eerst goede vrienden waren, waar ik veel plezier mee heb gehad, en die er nu niet meer zijn. Ik ken mensen die na jaren verslaafd geweest te zijn, de waarde van liefde, vriendschap en respect voor elkaar verloren zijn. Verdronken in egoïsme. Misschien ben ik daardoor kortzichtiger geworden. Het zij zo. Mijn mening voor de jouwe.

Nog een tip aan de moderator. Je hebt daar een interassente hoeveelheid links vermeld. Maar hier is er eentje die er echt nog bij hoort. www.aa.org , de (amerikaanse) site van de alcoholics anonimous. Voor de 'liefhebbers': lees dit eens, en doe er je voordeel aan. http://www.aa.org/bigbookonline/en_BigBook_chapt5.pdf

Tot slot nog eens aan iedereen: neen, dit forum moet niet gesloten worden. Sorry als ik daar onduidelijk over was. En aan de mensen op wiens opmerkingen ik nog geen zinnig antwoord heb gegeven: dat komt er een van de volgende uren of dagen nog wel van.

Jo
Oud 11-03-2004, 00:04
Verwijderd
Maar je beseft toch wel dat het bijschrift met een korreltje zout genomen moet worden.

enieweey. Kvind het wel goed zo.
Oud 11-03-2004, 00:24
Verwijderd
Armadillo, wat ervaringen betreft, denk niet dat je alleen staat met je ervaringen en de dingen die je gezien hebt. En genoeg mensen onder ons weten wat verslaving betekent. Maar ook genoeg onder ons hebben een stap terug kunnen doen en kunnen genieten van hun drugs zonder verslaving.
We proberen objectief te zijn: de leuke kant, maar ook de rottige kant te tonen, we willen niet belerend over komen en staan te prediken dat alle drugs bij uitstek slecht zijn, maar ook niet roepen van Waaaah dit moet je doen... En voor beide kanten heb je tegenstanders, maar we doen toch ons best .
Oud 11-03-2004, 00:50
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
@ Armadillo > Je bent iemand die écht nadenkt. Daar heb ik veel respect voor. Thnx voor je verhaal en ik kan me goed in je standpunten inleven.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Oud 11-03-2004, 09:33
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 11-03-2004 @ 00:15:


Waar ik het nog steeds moeilijk mee heb, is dat drugs en alcohol in één slag gelijk gesteld worden met 'iets waar je prettig gestoord van wordt'. En dat vind ik ronduit belachelijk. Laat drugs een uitklep zijn voor mensen die zin in een roes hebben. Maar dat is daarom nog niet 'prettig gestoor zijn'. Ik ben ondertussen al genoeg met drugsgebruikers en ex-drugsgebruikers in contact gekomen om te zien dat drugs je ofwel vreselijk a-sociaal maakt, ofwel verander je in een duracel-konijn.
ooit bedacht dat er mensen zijn die het wél onder controle kunnen houden?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 11-03-2004, 11:33
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
birthmark schreef op 11-03-2004 @ 10:33:
ooit bedacht dat er mensen zijn die het wél onder controle kunnen houden?
Ik heb me al veel dingen bedacht. En er zullen wel mensen zijn die het inderdaad onder controle hebben. Maar er zijn nog veel meer mensen die zichzelf gewoon wijsmaken dat ze het allemaal onder controle hebben.

Nu, die discussie ga ik hier niet voeren. Hier gaat het over beleidszaken. Zo'n discussie hoort thuis op het alcohol en drugs - forum zelf.
Oud 11-03-2004, 16:15
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Katje schreef op 10-03-2004 @ 21:01:
ik heet katja

zet het dan niet in je info. Info heet niet voor niets info.

oh. ik dacht mij anders te herinneren.

genoeg...wat is genoeg?

alto? nee dank je. jammer van je.

enne als je niets zinnigs te melden heb> reageer dan niet
__________________
/ 4AGE POWER \
Oud 11-03-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 11-03-2004 @ 17:15:
enne als je niets zinnigs te melden heb> reageer dan niet
dat had je nou net niet moeten zeggen

maar een betere wereld begint bij jezelf
zullen we hier maar mee ophouden?
Oud 11-03-2004, 21:32
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 11-03-2004 @ 00:15:
Nog een antwoord aan vlooienband (en de rest moet nog volgen). Ik lees vrij veel op deze fora, maar schrijf niet zoveel. Het aantal posts heeft niets te zeggen. D'r lopen er hier met 1000den post rond, die minder zinnige praat hebben verteld dan sommigen die hier 3 keer zijn langsgekomen. Beider mening is even belangrijk. IK neem ook liever mijn tijd om eerst eens na te denken over wat ik wil opschrijven. Impulsieve gedachten vertel ik wel op cafe, dan heb ik onmiddellijk de kans om me te herpakken.
Het kwam over als een ondoordachte post. Ik keek niet in de eerste plaats naar je postaantal, maar ook naar je argumenten. Voornamelijk gebaseerd op persoonlijke stuff, man, daar kan je geen forum voor aanpassen.
Strak staan van de speed is -net zoals apestoned zijn- een vorm van prettige gestoordheid.
Over het algemeen dan.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Oud 12-03-2004, 15:06
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Katje schreef op 11-03-2004 @ 19:45:
dat had je nou net niet moeten zeggen

maar een betere wereld begint bij jezelf
zullen we hier maar mee ophouden?
ga maar lekker met je altovriendjes op de grond zitten ofzo
daag

__________________
/ 4AGE POWER \
Oud 12-03-2004, 15:10
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
BBEM schreef op 12-03-2004 @ 16:06:
ga maar lekker met je altovriendjes op de grond zitten ofzo
daag


Tjah, je moet wat als je geen lid bent van het opelforum
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 15-03-2004, 08:06
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
birthmark schreef op 12-03-2004 @ 16:10:
Tjah, je moet wat als je geen lid bent van het opelforum
ga jij nou maar lekker stoer over bier praten op d&a
__________________
/ 4AGE POWER \
Oud 15-03-2004, 13:47
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 12-03-2004 @ 16:06:
ga maar lekker met je altovriendjes op de grond zitten ofzo
daag

http://www.opelforum.nl/images/smilies/fy.gif
je hebt me geloof ik niet goed begrepen
ik heb geen altovriendjes
wat is jouw iq eigenlijk? 20?
Oud 15-03-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 15-03-2004 @ 09:06:
ga jij nou maar lekker stoer over bier praten op d&a
omg jij bent te dom
Oud 16-03-2004, 11:03
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
BBEM schreef op 15-03-2004 @ 09:06:
ga jij nou maar lekker stoer over bier praten op d&a
ga jij nou maar eens flink je moeder ******
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.