Oud 13-09-2012, 16:35
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Hallo allemaal,

Sinds dit jaar moeten we ineens een schoolshirt met logo voor gym aanschaffen. Het kost €15,- en je moet het zelf bij een winkel gaan kopen. Dit vind ik zelf niet zo leuk. Ten eerste zou ik mijn eigen shirt aan willen doen. Ook vind ik het niet geldwaardig, je zal het enkel voor gym gebruiken. De afgelopen jaren mocht je je eigen kleding dus dragen, ik zelf zit nu in de 4e. Mijn vraag is nu dan, of ik verplicht ben om zoiets te gaan kopen. Ik hoop dat iemand het weet. Ik hoor graag.

Groeten,
Hardcoregamer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2012, 16:46
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
De eerste vraag is of deze regel door de medezeggenschapsraad van jouw school is goedgekeurd. De medezeggenschapsraad bestaat uit enkele personeelsleden, ouders en leerlingen van jouw school. Veel regels kunnen alleen na goedkeuring van deze raad worden ingevoerd. Dat zou je dus eerst moeten uitzoeken. Geen goedkeuring betekent dat je niet verplicht bent om het te kopen en dat je gewoon mag meedoen aan de gymlessen in je eigen shirt.

Vraag is echter of je het alle moeite/ellende waard vindt. Ik zou zelf gewoon het shirt kopen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 18:53
Verwijderd
Het is vijftien euro.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 19:34
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Veel liever draag ik natuurlijk mijn eigen kleding. Mij gaat het niet zo om het geld. Maar trouwens, was het niet zo dat onderwijs op de middelbare school gratis hoort ze zijn?. Gym hoort dan tot de basisvakken.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 22:12
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Veel liever draag ik natuurlijk mijn eigen kleding. Mij gaat het niet zo om het geld. Maar trouwens, was het niet zo dat onderwijs op de middelbare school gratis hoort ze zijn?. Gym hoort dan tot de basisvakken.
Je betaalt geen lesgeld, dus in die zin is het middelbare onderwijs gratis. Woordenboeken, een rekenmachine, maar ook kleding voor gym behoren tot de schoolkosten, die zijn wel voor eigen rekening (of voor rekening van de ouders). Aldus tenminste de Rijksoverheid.

Op de school waar ik in de bovenbouw op zat was het ook zogezegd verplicht voor jongens in een korte sportbroek te gymmen, maar ik heb alle lessen gewoon in een lange sportbroek gegymd, niemand deed er moeilijk over. Als school er echt moeilijk over doet, zou ik de moeite gewoon nemen als ik jou was om het shirtje aan te schaffen en te dragen. Zo'n ramp is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 15:44
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik weet niet goed wat je moet doen. Wat doet de rest van je klas? Niet dat je moet meelopen, maar het is wel een andere zaak als één persoon in de klas weigert of als de hele klas weigert.

Ik had zelf vroeger ook schoolgymkleding. Toen ik er op zat was dit niet met logo van de school, maar je shirt en broekje moesten een bepaalde kleur zijn. Hier werd eerst nog wel op gewezen in de brugklas, maar ik had het idee dat met de jaren ze al blij waren dat je meedeed en gymkleding bij je had. Ik kan me niet herinneren dat mensen vanaf de vierde oid nog schoolgymkleding aanhadden.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 12:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zie niet in wat het probleem van schoolshirt is...
Het is maar €15,- dus dat is ook weer niet zo enorm veel. Een normaal shirt is net zo duur of duurder als je er perse een merk op wil hebben ofzo.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 18:46
lothebig
lothebig is offline
Wij hebben ook school shirt's voor de gym maar die 'kregen' we! Bij ons kijken de meeste docenten niet zo nauw als het maar geen donker shirt is wat je aantrekt..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 23:22
ThomasJu
ThomasJu is offline
Ik vind een schoolshirt niet heel vreemd hoor. Dat je het zelf moet gaan open ergens is wel raar.

Ik heb zelf een hele stapel met shirts waar het logo van mijn school op staat. Bij allerlei activiteiten kreeg ik die (ook oude docenten shirts en zo)

Bij ons was het de eerste 2 jaar verplicht. Dit shirt moest je bestellen. Het werd dus gewoon op school allemaal geregeld.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Veel liever draag ik natuurlijk mijn eigen kleding. Mij gaat het niet zo om het geld. Maar trouwens, was het niet zo dat onderwijs op de middelbare school gratis hoort ze zijn?. Gym hoort dan tot de basisvakken.
Waar dan om, om het principe? Koop het shirt en een zwarte marker. Je weet wat je te doen staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.